Korábban VIP néven ismertük a Lada Vesta luxusváltozatát, amelyet most hivatalosan is bemutatott a Lada Design, már Signature néven.
Úgy tudjuk, egyelőre a Peugeot család és a francia állam tárgyal arról, hogy mi lesz a PSA Peugeot-Citroën állami kézben levő részvényeinek sorsa. Peuegot-ék állítólag visszavásárolnák az állami 14%-ot, így ismét megszereznék a nevüket viselő autógyártó irányítását.
Korábban már láttuk az új Swiftet kémfotókon és kiszivárgott gyári vázlatokon is, ám úgy néz ki, a premier közelebb van, mint gondoltuk. Az Autocar információi szerint a Suzuki kiskocsiját a jövő év közepén kezdik majd gyártani – várhatóan Esztergomban – bár nem kizárt, hogy tanulmányként már az idén kiállítják.
Eddig nem sok vizet zavart a Mazzanti, az apró olasz manufaktúra. Igaz, mutattak néhány érdekes formatervű sportkocsit, amelyeket ráadásul egy magyar formatervező ötletei nyomán alkottak, de efféle manufaktúrából azért Olaszországban is akad néhány. Talán ezért döntöttek úgy, hogy teljesítményben próbálják megelőzni a versenytársakat, és építenek egy ezer lóerős autót.
Az új Volvo platform bemutatója kapcsán természetes módon felmerült a kérdés, hogy a svéd gyártó készítene-e az V40-esnél kisebb autót.
Az ausztrál Holden menthetetlen: a pénzügyi válság néhány éve szabályosan elsöpörte az ausztrál autógyártást, és hiába sajnálja mindenki, a Holden helyi gyárát is bezárják jövőre. A gyári tuningrészleg, a HSV most búcsúzóul készített három igazán gyors Commodore változatot a GM LS3 motorral. Ez az utolsó alkalom, hogy hozzálehet jutni egy ilyenhez.
Úgy tűnik, most, hogy a pénzügyi krízis elmúlt, a Peugeot-nál is új tervek vannak kibontakozóban. Arról már korábban is hallani lehetett, hogy összesen két padlólemezre költöztetik a teljes kínálatot az évtized vége felé, és most az is kiderült, hogy mindkét padlólemezre épülnek majd elektromos és hibrid modellek, méghozzá nem is kevés.
Új, 53 ezer négyzetméteres fejlesztőközpontot alakít ki Michigan államban a Google. Az amerikai óriásvállalat kimondottan az autonóm közlekedésre alkalmas járműveknek szenteli ezt az egységet. Az építkezés Detroit város Novi nevű negyedében zajlik.
Az Egyesült Államokban igen komolyan veszik az autóimport szabályait. Ha arról van szó, akkor egy Mini Coopert vagy akár egy Mercedes-Benz SLS AMG-t is keményen kivégeznek, ha nem szabályszerűen járnak el a honosításnál. Itt arról van szó, hogy minden járműnek meg kell felelnie a helyi környezetvédelmi és biztonsági előírásoknak. Ez alól a 25 évnél idősebb járművek mentesülnek.
A Kiánál már nem újdonság, hogy reklámfilmjeikben hörcsögöket – vagy legalábbis azok animált és emberi tulajdonságokkal felruházott változatait – szerepeltetnek. Most a Soulnak készítettek egy rágcsálós promót, amelyben a zene közösségépítő erejére építenek.
A nürburgringi 24 órás autóversenyt kihasználva a Nordschleifén mutatta be a felfrissített GT-R Nismót a Nissan. A japánok kívül és belül egyaránt sok apróságot változtattak meg sportkocsijukon, de teljesítménynövelést ezúttal ne várjunk.
Erősen korlátozott darabszámú különmodellel ünnepli az M3-as harmincadik születésnapját a BMW. A bajorok az M3 Competition Package-re építették fel az ünnepi kiadást, amely 34 millió forintba kerülhet.
Nincs még vége: japán autógyártók további 7 millió autót hívnak vissza a szigetországban a Takata cég hibás légzsákjai miatt - jelentette be a japán közlekedési minisztérium pénteken.
Amolyan Robin Hood-utánérzéses sztori játszódott le nemrég a délnyugat angliai Westward Ho!-ban (így, felkiáltójellel). A gazdagokat ugyan nem meglopták, a kedvezményezettek pedig nem szegények, hanem autótulajdonos angolok, de ettől függetlenül Rob Braddick az új helyi hős Devonban.
Óriási keretből építene akkumulátorgyárat a Volkswagen. A német konszern akár tízmilliárd eurót is fordíthat a beruházásra, amelynek célja az önállóság megteremtése, vagyis a függőség megszüntetése az akkumulátor-beszállítóktól.
Bár mostanra a Mercedes is elektromos járművek fejlesztését ígéri, addig is, amíg az új technológia nagyobb teret nem nyer, jelentős összeget szánnak a hagyományos belső égésű motorok emmissziójának csökkentésére. A hárommilliárd eurós beruházás egyik célja a teljes motorválaszték megújítása 2019-ig.
Ma már aligha él olyan, aki emlékezhetne rá, de 1916. május 30-án egy Peugeot, az L45 győzött Indianapolisban, a világ egyik legrégebbi, ma is létező autóversenyén. A francia versenykék, csónakforma lélekvesztő olyan műszaki megoldásokat tartalmazott, amelyek évtizedekkel előzték meg a korukat – a győzelem emlékére tervezett L500 R Hybriddel valami hasonlót próbáltak készíteni a francia tervezők.
Az Alfa Romeo egyelőre csak négyajtósként mutatta be a Giuliát, de olyan még nem fordult elő, hogy ne készítettek volna valamiféle kupét. A legújabb pletykák szerint ezúttal is így lesz, a Giulia kétajtós változatából ráadásul nagyon gyors kivitel is várható.
A hét végi Monacói Nagydíjon élőben is látható lesz a Clio RS 16, amelybe a Mégane-ból ismert kétliteres turbómotort építették. Egyelőre úgy néz ki, csak tanulmánynak szánják, pedig ez lehetne a kategória leggyorsabb autója.
Legalább egy évtizede, hogy dízelmotoros személyautóból több fogy Európában, mint benzinesből, vagy egyéb hajtóanyagúból. Van olyan piac is, ahol a dízelek aránya meghaladta a 80%-ot az újautó-eladásokban, ám az idei adatok alapján a régóta tartó trend megfordulni látszik. Igaz, a dízelmotor komolyabb visszaszorulása még a legmerészebb becslések szerint is évtizedekre van.
A képeket és az adatokat nézve az az ember érzése, hogy a BRZ semmit nem változott a frissítés során, aztán kiderül, hogy számtalan ponton tökéletesítették a sportkocsit a japán mérnökök, lényegében feltűnés nélkül.
Az E-Golf már évek óta piacon van, és a villanyautók közt a legnépszerűbb is lett Európában, tavaly több mint 11 ezer példányt adtak el belőle. A VW-nél azonban tisztában vannak a típus hibáival, és úgy tűnik, meg is próbálják mérsékelni ezeket.
Bár a Hyundai kompakt modelljeiben eddig leginkább 1,6 literes motorokkal találkoztunk, a legújabb előzetes-videóban ennél sokkal komolyabb négyhengerest mutattak a koreaiak. A filmen felvillanó feliratok alapján egyértelmű, hogy kétliteres motorról van szó, amely 264 lóerőt és 375 Nm nyomatékot biztosan le tud adni – de nem kizárt, hogy akár sokkal többet is.
Luca De Meo, aki fél éve érkezett a Seat élére, elmondta, hogy már 2017-ben újabb szabadidő-autóval bővítik a kínálatot, az Ateca kisebb testvérével. meg is indult a találgatás, hogy miféle szerzetről beszélhet az új vezérigazgató.
A versenysportból, elsősorban a Formula 1-ből és az Indycar sorozat egykori sikeres motorszállítójaként híressé vált brit Cosworth Michigan államban épít új üzemet, ahol amerikai V8-asokhoz építenek majd hengerfejeket. Azt egyelőre nem tudni, hogy melyik helyi gyártó nyolchengeres blokkjára szánják az alkatrészeket, de a cég hosszabb távon gondolkodik: később akár saját tervezésű motorokat is építenének ugyanitt.