Az Audi már tavaly szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon megmutatta a megújult RS 5-öt. A héten megkezdik a sportváltozat árusítását, azonban egyelőre csak a briteknél lesz rendelhető. Ára 58 725 angol font, azaz 19,5 millió forint.
Márciusban Bangladest is megszállná a Tata Motors. Az indiai autógyár a Nanóval törne be a világ egyik legsűrűbben lakott országának piacára.
A Senska Dagbladet hétfői számában azt írta, hogy a kínai vállalat 2 milliárd koronát, hozzávetőleg 270 millió eurót kínál a svéd autógyárért. A Saab tavaly decemberben kért csőeljárást maga ellen, miután november óta nem fizetett bért a Trollhättan-i üzem 3500 alkalmazottjának és több milliárd eurós tartozást halmozott fel beszállítóival szemben. Az autógyár kisebb-nagyobb megszakításoktól eltekintve április óta nem termelt.
A kínai Great Wall e hét keddjén adja át bulgáriai autógyárát, ami az első kínai autóösszeszerelő üzem az Európai Unióban. Az észak-bulgáriai Lovecs közelében található gyárban az első évben négyezer autót fognak előállítani, de a kapacitás akár évi 40-70 ezer darabra is növelhető pótműszakok beiktatásával.
A Kína útjain közlekedő elektromos autók szennyezőbbek a benzineseknél, s jóval károsabbak az emberek egészségére is - állítják az amerikai Tennessee Egyetem kutatói nemrég publikált tanulmányukban.
A szakemberek 34 kínai nagyvárosban ötfajta technológiát használó jármű károsanyag-kibocsátását és egészségre gyakorolt hatását vizsgálták. "Az elektromos autók kibocsátása ott keletkezik, ahol a működéshez szükséges elektromosságot termelik, nem pedig ott, ahol a járművet használják. Kínában pedig az elektromos energia előállítása 85 százalékban fosszilis tüzelőanyag, 90 százalékban szén égetésével történik" - írja a tanulmány. Ugyanakkor az erőművek leggyakrabban a sűrűn lakott területeken kívül esnek, vagyis az emberek kisebb mennyiségben lélegzik be azok kibocsátását az utakon közlekedő benzines járművekénél. Ez az eltérés sem elég azonban, hogy az okozott ártalmakat kiegyenlítse - magyarázzák a szerzők. A környezetbarát elektromos autók működtetése összességében kilométerenként jóval nagyobb károsanyag-kibocsátással jár, mint a hagyományos, benzines autóké. A tanulmány készítői kiemelik: az elektromos járművek akkor érik el környzetvédelmi céljukat, ha tiszta energiaforrást használnak. Kínában és a világ más területein is kiemelt fontosságú a tisztább energiákra és a kibocsátás-csökkentésre való koncentrálás.
Két hónappal az után, hogy először szó esett róla, a Mini most képeken is megmutatta Clubvant. A Clubman kombi alapjára épülő koncepcióautót Genfben mutatják majd be hivatalosan.
A Polo eddig jelentős részesedést hozott a Volkswagen számára az indiai kisautópiacon. A német márka most úgy döntött, egy, az UP alapjaira épülő, annál valamelyest olcsóbb és egyszerűbb modellt dob ki Indiában, valamint a brazil és a kínai piacon.
Kínában a termékmásolás megszokottnak számít, és ez alól az autók sem kivételek. Ennek - a jelek szerint - egy újabb népszerű modell, a Ford F-150-es esett áldozatul.
Kiadta 2011-es eredményeit a Ferrari. Eszerint az olaszok tavalyi bevétele - első alkalommal – meghaladta a kétmilliárd eurót, és új rekordként, 7195 autót értékesített a márkakereskedői hálózatuk az évben.
A Savage Rivale nevű holland cég érdekes szupersportkocsi fejlesztésébe fogott: a Roadyacht GTR igen szokatlan ízlésvilágot testesít meg, de brutálisan erős, így gyorsabban száguldhat, mint legtöbb riválisa.
A Porsche kínálat tovább bővül egy kis szabadidő-autóval, ez már biztos, sőt, azt is elárulták a gyáriak, hogy hogyan nevezték el a Cayenne kistestvérét. Úgy hívják, Macan.
Amilyen szörnyű veszteség származott a régi GM működéséből néhány éve, annyira jól megy a csődeljárás során karcsúbbá tett vállalatnak. A számok önmagukért beszélnek: 2011-ben 7,6 milliárd dollárnyi profitot termelt a detroiti óriás, szemben a tavalyelőtti 4,7 milliárddal. Vannak azonban figyelmeztető jelek, amelyek arra utalnak, hogy a GM poziciói gyengülőben vannak.
A maga idejében a 205 GTi volt az egyik legjobb sportos kiskocsi a piacon: a legerősebb változatba 1,9 literes, 130 lóerős motort építettek, ami szinte repítette a 880 kilogrammos karosszériát. Azóta viszont hiába próbálták, nem sikerült hasonlóan sikeres forró kiskocsit építeniük. Most a 208-asból próbálnak élményautót faragni, de ehhez 200 lóerős turbómotorra volt szükség.
A Volvo kínálatából eddig ez az egy karosszériaforma hiányzott: 1996 óta nem készítettek ötajtós kompakt modellt. Most azonban átesnek a ló másik oldalára: a háromajós C30, az S40 szedán és a V50 kombi helyét a V40 jelzésű hatchback veszi át a kínálatban. A típus fejlesztéséről már korábban hallani lehetett, de ezek az első képek, amelyeken az autó álcázás nélkül látható.
Az új négyliteres, ikerturbós V8-as majdnem olyan erős, mint a 12 hengeres. Ideje fejlődni!
A Focus ST már készen van, hamarosan vezetni is fogjuk, de milyen lesz az RS, az igazi betyár?
Már Genf előtt elhintette az első morzsákat a Ferrari: jobb és erősebb lesz a 2013-as California.
A Fiat csoport egy kicsivel több autómárkát üzemeltet, mint amennyire feltétlen szükség lenne, így óhatatlanul vannak áldozatok. Ha nem is abban az értelemben, hogy egy márka megszűnne, de kénytelenek egy-egy márka szerepét megváltoztatni, hogy működjön a rendszer. Most a Maserati következik, ahol kénytelenek felrúgni néhány régi tradíciót.
Máig nem érti senki, hogy mire volt jó a Phaeton kifejlesztése és bemutatása, hiszen eladni nem nagyon lehet a típust, és a Volkswagen arculatához sem tesz hozzá sokat, hiszen a világ alig tud a létezéséről. Ennek fényében meglepő a hír, hogy Wolfsburgban egy azonos méretű és árfekvésű utód kifejlesztése mellett döntöttek.
Amerikában szokás, hogy egy-egy fontosabb típus külön jelvényt kap. Így van ez a Chevrolet Corvette-el, a Ford Mustanggal, és a Dodge Viperrel is. Ráadásul ez utóbbi modell generációnként új kígyót kap az orrára – most mutatták meg a harmadikat.
Egy bevált modell felújítása, bár annak tűnhet, nem egyszerű feladat. Minimális költségvetésből kell valami többletet nyújtani, amitől versenyképes maradhat a termék a frissebb konkurensek ellenében is. Így aztán nem csoda, hogy sok esetben épp a modellfrissítésbe törik bele a tervezők bicskája.
Manapság nagy divat a nagy és erős motorokat kisebb, feltöltős gépekre cserélni, de az Audi házi tuningrészlegénél inkább nem kockáztattak. Ez a filozófia érthető is: aki spórolni akar, ne az RS4-est vegye.
Amíg a Ford irányított, nem volt baj, de most, hogy az egész rezsit a Mazda kénytelen fizetni, az egekbe szöktek a veszteségek. A japánok elkeseredett lépésre szánták el magukat: eladnák legnagyobb értékeiket.