Hírek

Megjött a frissített Audi RS 5

2012. február 21., 15:56 Módosítva: 2012.02.21 15:56
88

Az Audi már tavaly szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon megmutatta a megújult RS 5-öt. A héten megkezdik a sportváltozat árusítását, azonban egyelőre csak a briteknél lesz rendelhető. Ára 58 725 angol font, azaz 19,5 millió forint.

Távolról sincs vége, olvasson még

Inkább használt japánt, mint Tata Nanót

2012. február 21., 11:29 Módosítva: 2012.02.21 12:14

Márciusban Bangladest is megszállná a Tata Motors. Az indiai autógyár a Nanóval törne be a világ egyik legsűrűbben lakott országának piacára.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kínának kell a Saab

2012. február 21., 10:29 Módosítva: 2012.02.21 10:29
10

A Senska Dagbladet hétfői számában azt írta, hogy a kínai vállalat 2 milliárd koronát, hozzávetőleg 270 millió eurót kínál a svéd autógyárért. A Saab tavaly decemberben kért csőeljárást maga ellen, miután november óta nem fizetett bért a Trollhättan-i üzem 3500 alkalmazottjának és több milliárd eurós tartozást halmozott fel beszállítóival szemben. Az autógyár kisebb-nagyobb megszakításoktól eltekintve április óta nem termelt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kínai autógyár Európában: ez már a vég?

2012. február 20., 17:55 Módosítva: 2012.07.06 15:14
26

A kínai Great Wall e hét keddjén adja át bulgáriai autógyárát, ami az első kínai autóösszeszerelő üzem az Európai Unióban. Az észak-bulgáriai Lovecs közelében található gyárban az első évben négyezer autót fognak előállítani, de a kapacitás akár évi 40-70 ezer darabra is növelhető pótműszakok beiktatásával.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kína legszennyezőbb járművei: a villanyautók

2012. február 20., 14:17 Módosítva: 2012.02.23 10:17
27

A Kína útjain közlekedő elektromos autók szennyezőbbek a benzineseknél, s jóval károsabbak az emberek egészségére is - állítják az amerikai Tennessee Egyetem kutatói nemrég publikált tanulmányukban.

A szakemberek 34 kínai nagyvárosban ötfajta technológiát használó jármű károsanyag-kibocsátását és egészségre gyakorolt hatását vizsgálták. "Az elektromos autók kibocsátása ott keletkezik, ahol a működéshez szükséges elektromosságot termelik, nem pedig ott, ahol a járművet használják. Kínában pedig az elektromos energia előállítása 85 százalékban fosszilis tüzelőanyag, 90 százalékban szén égetésével történik" - írja a tanulmány. Ugyanakkor az erőművek leggyakrabban a sűrűn lakott területeken kívül esnek, vagyis az emberek kisebb mennyiségben lélegzik be azok kibocsátását az utakon közlekedő benzines járművekénél. Ez az eltérés sem elég azonban, hogy az okozott ártalmakat kiegyenlítse - magyarázzák a szerzők. A környezetbarát elektromos autók működtetése összességében kilométerenként jóval nagyobb károsanyag-kibocsátással jár, mint a hagyományos, benzines autóké. A tanulmány készítői kiemelik: az elektromos járművek akkor érik el környzetvédelmi céljukat, ha tiszta energiaforrást használnak. Kínában és a világ más területein is kiemelt fontosságú a tisztább energiákra és a kibocsátás-csökkentésre való koncentrálás.

Íme, itt a Mini igáslova

2012. február 19., 18:31 Módosítva: 2012.02.19 18:31
7

Két hónappal az után, hogy először szó esett róla, a Mini most képeken is megmutatta Clubvant. A Clubman kombi alapjára épülő koncepcióautót Genfben mutatják majd be hivatalosan.

Távolról sincs vége, olvasson még

Közeleg a VW Indiába szánt csodafegyvere

2012. február 19., 08:31 Módosítva: 2012.02.19 08:31
6

A Polo eddig jelentős részesedést hozott a Volkswagen számára az indiai kisautópiacon. A német márka most úgy döntött, egy, az UP alapjaira épülő, annál valamelyest olcsóbb és egyszerűbb modellt dob ki Indiában, valamint a brazil és a kínai piacon.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kína ezt is csúnyán lemásolta

2012. február 18., 18:32 Módosítva: 2012.10.24 23:54
30

Kínában a termékmásolás megszokottnak számít, és ez alól az autók sem kivételek. Ennek - a jelek szerint - egy újabb népszerű modell, a Ford F-150-es esett áldozatul.

Távolról sincs vége, olvasson még

Rekordév után a Ferrari

2012. február 18., 12:23 Módosítva: 2012.02.18 12:29

Kiadta 2011-es eredményeit a Ferrari. Eszerint az olaszok tavalyi bevétele - első alkalommal – meghaladta a kétmilliárd eurót, és új rekordként, 7195 autót értékesített a márkakereskedői hálózatuk az évben.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ez a tepsi 360-at megy

2012. február 18., 10:18 Módosítva: 2012.02.18 10:18
57

A Savage Rivale nevű holland cég érdekes szupersportkocsi fejlesztésébe fogott: a Roadyacht GTR igen szokatlan ízlésvilágot testesít meg, de brutálisan erős, így gyorsabban száguldhat, mint legtöbb riválisa.

Távolról sincs vége, olvasson még

Tigris lesz az új Porsche

2012. február 18., 07:53 Módosítva: 2012.02.18 07:53
8

A Porsche kínálat tovább bővül egy kis szabadidő-autóval, ez már biztos, sőt, azt is elárulták a gyáriak, hogy hogyan nevezték el a Cayenne kistestvérét. Úgy hívják, Macan.

Távolról sincs vége, olvasson még

Gigantikus nyereség a GM-nél

2012. február 17., 16:44 Módosítva: 2012.02.17 16:44
1

Amilyen szörnyű veszteség származott a régi GM működéséből néhány éve, annyira jól megy a csődeljárás során karcsúbbá tett vállalatnak. A számok önmagukért beszélnek: 2011-ben 7,6 milliárd dollárnyi profitot termelt a detroiti óriás, szemben a tavalyelőtti 4,7 milliárddal. Vannak azonban figyelmeztető jelek, amelyek arra utalnak, hogy a GM poziciói gyengülőben vannak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Itt a leggyorsabb Peugeot 208-as

2012. február 17., 14:50 Módosítva: 2012.02.17 14:50
23

A maga idejében a 205 GTi volt az egyik legjobb sportos kiskocsi a piacon: a legerősebb változatba 1,9 literes, 130 lóerős motort építettek, ami szinte repítette a 880 kilogrammos karosszériát. Azóta viszont hiába próbálták, nem sikerült hasonlóan sikeres forró kiskocsit építeniük. Most a 208-asból próbálnak élményautót faragni, de ehhez 200 lóerős turbómotorra volt szükség.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kiszivárogtak az ötajtós Volvo képei

2012. február 17., 13:42 Módosítva: 2012.02.17 13:42
13

A Volvo kínálatából eddig ez az egy karosszériaforma hiányzott: 1996 óta nem készítettek ötajtós kompakt modellt. Most azonban átesnek a ló másik oldalára: a háromajós C30, az S40 szedán és a V50 kombi helyét a V40 jelzésű hatchback veszi át a kínálatban. A típus fejlesztéséről már korábban hallani lehetett, de ezek az első képek, amelyeken az autó álcázás nélkül látható.

Távolról sincs vége, olvasson még

Tolóajtót kap az új Ford

2012. február 17., 06:15 Módosítva: 2012.02.17 06:15
28

Ilyen eddig nem volt: a hátsó ajtókba integrálták a B-oszlopokat.

Távolról sincs vége, olvasson még

Erősebb W12-es motort kap a Bentley

2012. február 16., 17:14 Módosítva: 2012.02.16 17:14
10

Az új négyliteres, ikerturbós V8-as majdnem olyan erős, mint a 12 hengeres. Ideje fejlődni!

Távolról sincs vége, olvasson még

Kémfotón az utolsó generációs G Merci

2012. február 16., 16:38 Módosítva: 2012.02.16 16:38
49

Most még megújul, de aztán vége: a 2013-as G Merci lesz a kocka-terepjáró utolsó generációja.

Távolról sincs vége, olvasson még

+320 lóerő első keréken

2012. február 16., 14:22 Módosítva: 2012.02.16 14:22
42

A Focus ST már készen van, hamarosan vezetni is fogjuk, de milyen lesz az RS, az igazi betyár?

Távolról sincs vége, olvasson még

Kigyúrták a Ferrari Californiát

2012. február 16., 10:36 Módosítva: 2012.02.16 10:37
17

Már Genf előtt elhintette az első morzsákat a Ferrari: jobb és erősebb lesz a 2013-as California.

Távolról sincs vége, olvasson még

Valaki egy jó dízel-Maseratit?

2012. február 16., 06:11 Módosítva: 2012.02.16 06:11
16

A Fiat csoport egy kicsivel több autómárkát üzemeltet, mint amennyire feltétlen szükség lenne, így óhatatlanul vannak áldozatok. Ha nem is abban az értelemben, hogy egy márka megszűnne, de kénytelenek egy-egy márka szerepét megváltoztatni, hogy működjön a rendszer. Most a Maserati következik, ahol kénytelenek felrúgni néhány régi tradíciót.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Volkswagen ragaszkodik a bukásához

2012. február 15., 17:12 Módosítva: 2012.02.15 17:12
16

Máig nem érti senki, hogy mire volt jó a Phaeton kifejlesztése és bemutatása, hiszen eladni nem nagyon lehet a típust, és a Volkswagen arculatához sem tesz hozzá sokat, hiszen a világ alig tud a létezéséről. Ennek fényében meglepő a hír, hogy Wolfsburgban egy azonos méretű és árfekvésű utód kifejlesztése mellett döntöttek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mérgesebben harap az új Viper

2012. február 15., 17:11 Módosítva: 2012.02.15 17:11
12

Amerikában szokás, hogy egy-egy fontosabb típus külön jelvényt kap. Így van ez a Chevrolet Corvette-el, a Ford Mustanggal, és a Dodge Viperrel is. Ráadásul ez utóbbi modell generációnként új kígyót kap az orrára – most mutatták meg a harmadikat.

Távolról sincs vége, olvasson még

Összekuszálták a legvidámabb Renault-t

2012. február 15., 13:53 Módosítva: 2012.02.15 13:53
1

Egy bevált modell felújítása, bár annak tűnhet, nem egyszerű feladat. Minimális költségvetésből kell valami többletet nyújtani, amitől versenyképes maradhat a termék a frissebb konkurensek ellenében is. Így aztán nem csoda, hogy sok esetben épp a modellfrissítésbe törik bele a tervezők bicskája.

Távolról sincs vége, olvasson még

Elkészült az Audi RS4

2012. február 15., 12:07 Módosítva: 2012.02.15 12:07
103

Manapság nagy divat a nagy és erős motorokat kisebb, feltöltős gépekre cserélni, de az Audi házi tuningrészlegénél inkább nem kockáztattak. Ez a filozófia érthető is: aki spórolni akar, ne az RS4-est vegye.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Mazda eladná a lelkét is

2012. február 15., 06:14 Módosítva: 2012.02.15 06:14
7

Amíg a Ford irányított, nem volt baj, de most, hogy az egész rezsit a Mazda kénytelen fizetni, az egekbe szöktek a veszteségek. A japánok elkeseredett lépésre szánták el magukat: eladnák legnagyobb értékeiket.

Távolról sincs vége, olvasson még