Hírek

Alpina B3 GT3: gyorsabb, mint a BMW M3

2011. december 2., 15:33 Módosítva: 2011.12.02 15:33
50

Nyílt titok, hogy a BMW is kevesebb hengerrel oldja meg az M3-as utódlását, de eddig csak sejthettük, hogy ez az út járható. Az Alpina B3 GT3 típusával azonban bizonyítja: ha nem is erősebb, de gyorsabb, mint a leggyorsabb gyári hármas.

Távolról sincs vége, olvasson még

Honda N: a Mini nyomában

2011. december 2., 12:40 Módosítva: 2011.12.02 12:40

N, mint nosztalgia. A Honda tanulmány nevét így is dekódolhatnánk, pedig a betű valójában a Honda egyik legelső személyautójára, az N360-asra utal. A forma elég jól hozza a távoli előd formáját, miközben minden porcikájában korszerű. Talán egy új modern klasszikus születik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mindennél jobb, de túl drága

2011. december 2., 11:10 Módosítva: 2012.03.05 17:19
119

Azt hiszem, soha nem vártam új autót annyira, mint a Toyota GT-86-ot.  Nem azért, mert az én szeretett Hacsirokum, az AE86 szellemi örököse. Nem azért, mert négyhengeres bokszer, 200 lóval. Vagy mert hátul hajt. Hanem azért, mert végre arról szól, hogy nem kell ahhoz gyorsan menni, hogy jó legyen.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ezerkétszáz életveszélyes lóerő

2011. december 2., 07:12 Módosítva: 2011.12.02 07:12
79

A Hennessey elsősorban tuningcégként ismert, pedig a világ egyik leggyorsabb utcai autóját gyártja évi néhány példányban. A Venom GT talán azért nem kapott nagyobb figyelmet, mert a karosszéria a Lotus Elise vonásait viseli magán, pedig ez a gép sokkal többet tud, legalábbis egyenesben, mint a zseniális a brit roadster – vagy bármi más.

Távolról sincs vége, olvasson még

Remekbe szabott Suzukik jöhetnek

2011. december 1., 18:57 Módosítva: 2012.03.05 17:21
51

Érdekes, a Nissan, a Toyota, a Honda, a Mazda standja tömve volt emberekkel, de a Suzukinál alig lézengtek a Tokiói Autószalonon, holott a cég, amely kicsit a miénk is, nemcsak jópofábbnál jópofább autókat, de egy csomó motorbiciklit is kiállított. Naja, a kicsiknek csak a resztli jut.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jönnek a BMW motoros Toyoták

2011. december 1., 15:41 Módosítva: 2011.12.01 15:41
61

A Toyota eddig maga bajlódott a dízelmotorok fejlesztésével, de ezek csak Európában adhatók el, és messze nem olyan mennyiségben, hogy megérje kifejleszteni a következő motorgenerációt. Így a BMW-vel kötöttek megállapodást: 2014-től a németek dízeleit használják majd. Emellett a két cég közös kutatási programot indít Li-ion akkumulátorok fejlesztésére.

Távolról sincs vége, olvasson még

Dobozzal járni hatékony

2011. december 1., 07:16 Módosítva: 2011.12.01 07:16
17

A zsúfolt japán városokban komoly problémát jelent a közlekedés megszervezése – erre találták ki a korlátozott helyigényű, és épp ezért adókedvezményt élvező Kei kategóriás kiskocsikat. A szűkös alapterületű kiskocsikban azonban kevés a hely, és ezen csak úgy lehet enyhíteni, ha tökéletes a helykihasználás, illetve a tervezők felfelé terjeszkednek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Anekdota az autonóm vezetésről

2011. november 30., 23:08 Módosítva: 2011.12.02 11:27
20

Amikor megkérdeztem a cég kut-fejl igazgatóját, hogy mit gondol Eric Schmidt Google-vezér hírhedett mondatáról, hogy sose lett volna szabad az autót a számítógép előtt feltalálni, mert az emberek alkalmatlanok a vezetésre, és hogy tervez-e a Nissan átállni a magát vezető autóra, akkor indulattól elcsukló hangon tört ki, hogy az autonóm vezetés öröme az egyik legcsodálatosabb dolog a világon, és az önmagát vezető autó ezt elveszi, ami szomorú.

Távolról sincs vége, olvasson még

Támadnak a vadított Nissanok

2011. november 30., 20:25 Módosítva: 2011.12.02 11:29
19

Nos tehát, a nap híre, hogy a Nismóból rendes almárka lesz, és lesznek nismós modellek. A baj csak az, hogy még nem biztos, hogy Európa is megkapja őket. Az érthetetlen-érdektelen Leaf Nismót látva nem is lenne baj, de a Juke Nismo elképesztően állat. Ordas varacskos disznónak néz ki (erdész kollégák, van ennek értelme, vagy csak jól hangzik?), de sajnos elfelejtették odaírni, mi van benne. Persze Assur talán már kitúrta a webről, a standon nincs infó.

Távolról sincs vége, olvasson még

Százmillió készült az amerikai legendából

2011. november 30., 17:11 Módosítva: 2011.11.30 17:11
37

Nehéz eldönteni, hogy mire bizonyíték a százmilliomodik Small Block motor elkészülte. Egyesek szerint a nagyszerű alapkonstrukciót dicséri, mások viszont a General Motors maradiságának bizonyítékát látják benne.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Föld a Hondáról álmodik?

2011. november 30., 14:15 Módosítva: 2011.11.30 14:15
36

Turbó nincs a benzinmotorokon, csak közvetlen befecskendezés, de az minden mennyiségben. Hét motorra kerül a V-TEC helyett az Earth Dreams Technology matrica.

Távolról sincs vége, olvasson még

Végre egy érdekes Volkswagen

2011. november 30., 12:44 Módosítva: 2011.11.30 12:44
53

A Tokyo Motor Show-ra készítették el a németek legújabb tanulmányautójukat. A kompakt ötajtós inkább látványos, mint célszerű, de legalább megcsillant egy keveset a Volkswagen tervezők kreativitásából.

Távolról sincs vége, olvasson még

Lesz szupersport-Honda, de öröm lesz-e?

2011. november 29., 17:24 Módosítva: 2011.11.29 17:24
17

A Honda már nem akar a sportos autógyár képében tetszelegni, már környezetbarát autókat gyárt, nem benzinfalókat.

Távolról sincs vége, olvasson még

Tuning Ferrari közel 700 lóerővel

2011. november 29., 17:23 Módosítva: 2011.11.29 17:23
117

Egy német tuning cég vette kezelésbe a Ferrari 599 GTB Fioranót. Könnyebb, erősebb és persze sokkal vagányabb lett.

Távolról sincs vége, olvasson még

Tűzveszélyes a Chevy Volt?

2011. november 29., 13:56 Módosítva: 2011.11.29 13:56
3

Egy töréstesztet követően rejtélyes módon kigyulladt egy Chevrolet Volt. Nyomozást indítottak az ügyben.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Fiat összebútorozna a Suzukival

2011. november 29., 13:04 Módosítva: 2011.11.29 13:04
12

A Suzuki régóta jó kapcsolatot ápol az olaszokkal, így elvben minden adott lenne egy kölcsönösen hasznos együttműködéshez – a Fiat vezére legalábbis így gondolja. Van azonban egy apró probléma, úgy hívják, VW.

Távolról sincs vége, olvasson még

Elkeni az arcod a Hyundai

2011. november 29., 11:28 Módosítva: 2011.11.29 11:28
12

Mindeközben a távoli Kantonban a Hyundai szép csendben bemutatta a...

Távolról sincs vége, olvasson még

Íme: a Subaru titkos fegyvere

2011. november 29., 11:14 Módosítva: 2011.11.29 11:14
119

A kupé Subarut pár óra múlva bemutatják Tokióban, de mi már most láthatjuk!

Távolról sincs vége, olvasson még

A Mazda a kondenzátorban bízik

2011. november 29., 06:04 Módosítva: 2011.11.29 06:04
46

A Takeri tanulmányba – amely sokak szerint a Mazda 6 utódjának előfutára – kerül be először az i-ELOOP fantázianevű rendszer, amely hatékonyabbnak ígérkezik az akkumulátorokkal működő energia-visszanyerő készülékeknél.

Távolról sincs vége, olvasson még

Fun Vii: kaméleon, keréken

2011. november 28., 18:25 Módosítva: 2011.11.28 18:25
48

A Toyota sem hagyhatja ki a kötelező gyakorlatot a Tokyo Motor Show-ra: egy autót, amelynek semmi köze a valósághoz, de annál több ötletet zsúfoltak össze bele. A Fun Vii tényleg megdöbbentő, ha nehezen is tudjuk elképzelni valódi közlekedési eszközként.

Távolról sincs vége, olvasson még

Elkelt Mussolini luxusautója

2011. november 28., 17:05 Módosítva: 2011.11.28 17:05
23

A Fiat 2800 Torpedo akkor is igazi ritkaság volna, ha nem szolgálta volna ki nagyhatalmú emberek egész sorát, így azonban különlegesen értékes darab – hogy mennyire, az azonban nem derült ki.

Távolról sincs vége, olvasson még

BMW motorokat vesz a Toyota?

2011. november 28., 14:47 Módosítva: 2011.11.28 14:47
61

A világ nagyobbik részén a hibrid autókat tartják a környezetkímélő, takarékos autózás legjobb módjának, és ebben a műfajban a Toyota meg is próbál az élen maradni. Európában azonban a dízelmotor a nyerő, így a japánoknak kétféle technológiát kell fejlesztenie, ha a világon mindenütt versenyképes akar maradni. Eddig párhuzamosan fejlesztették a két technológiát, de úgy hallani, megelégelték a felesleges pénzszórást.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem fogyott elég über-Merci

2011. november 28., 05:58 Módosítva: 2011.11.28 05:58
42

A héten röppent fel a pletyka, mely szerint a Mercedes-Benz 2013-ra megszüntetné a Maybach céggel kötött szerződését. Az S-osztályos bálnákból über-limuzint építő céget 2002-ben támasztotta fel a Mercedes, az elmúlt kilenc év értékesítési tapasztalatai alapján azonban nem tűnik gazdaságosnak a további együttműködés.

Távolról sincs vége, olvasson még

Képeken a Toyota sportkupéja

2011. november 27., 16:12 Módosítva: 2011.11.27 18:17
246

Hónapok óta csepegnek az FT-86 projektnév alatt futó koncepcióról az információk, a Subaru motoros Toyotát azonban (az interneten) most már hivatalosan is leleplezték. A végső forma alig különbözik a legutolsó kémfotókon látottaktól, az értékesítés jövő nyáron kezdődhet.

Távolról sincs vége, olvasson még

Szárnyatlan SLS, Brabusítva

2011. november 26., 08:08 Módosítva: 2011.11.26 08:08
113

A német tuning nem feltétlenül ízléstelen, különösen egy német autón, amelyet eleve malomkeréknyi kerekekkel terveztek. Bár a Brabustól is láttunk már durva dolgokat, az SLS Roadsterhez óvatosan nyúltak.

Távolról sincs vége, olvasson még