Nyílt titok, hogy a BMW is kevesebb hengerrel oldja meg az M3-as utódlását, de eddig csak sejthettük, hogy ez az út járható. Az Alpina B3 GT3 típusával azonban bizonyítja: ha nem is erősebb, de gyorsabb, mint a leggyorsabb gyári hármas.
N, mint nosztalgia. A Honda tanulmány nevét így is dekódolhatnánk, pedig a betű valójában a Honda egyik legelső személyautójára, az N360-asra utal. A forma elég jól hozza a távoli előd formáját, miközben minden porcikájában korszerű. Talán egy új modern klasszikus születik.
Azt hiszem, soha nem vártam új autót annyira, mint a Toyota GT-86-ot. Nem azért, mert az én szeretett Hacsirokum, az AE86 szellemi örököse. Nem azért, mert négyhengeres bokszer, 200 lóval. Vagy mert hátul hajt. Hanem azért, mert végre arról szól, hogy nem kell ahhoz gyorsan menni, hogy jó legyen.
A Hennessey elsősorban tuningcégként ismert, pedig a világ egyik leggyorsabb utcai autóját gyártja évi néhány példányban. A Venom GT talán azért nem kapott nagyobb figyelmet, mert a karosszéria a Lotus Elise vonásait viseli magán, pedig ez a gép sokkal többet tud, legalábbis egyenesben, mint a zseniális a brit roadster – vagy bármi más.
Érdekes, a Nissan, a Toyota, a Honda, a Mazda standja tömve volt emberekkel, de a Suzukinál alig lézengtek a Tokiói Autószalonon, holott a cég, amely kicsit a miénk is, nemcsak jópofábbnál jópofább autókat, de egy csomó motorbiciklit is kiállított. Naja, a kicsiknek csak a resztli jut.
A Toyota eddig maga bajlódott a dízelmotorok fejlesztésével, de ezek csak Európában adhatók el, és messze nem olyan mennyiségben, hogy megérje kifejleszteni a következő motorgenerációt. Így a BMW-vel kötöttek megállapodást: 2014-től a németek dízeleit használják majd. Emellett a két cég közös kutatási programot indít Li-ion akkumulátorok fejlesztésére.
A zsúfolt japán városokban komoly problémát jelent a közlekedés megszervezése – erre találták ki a korlátozott helyigényű, és épp ezért adókedvezményt élvező Kei kategóriás kiskocsikat. A szűkös alapterületű kiskocsikban azonban kevés a hely, és ezen csak úgy lehet enyhíteni, ha tökéletes a helykihasználás, illetve a tervezők felfelé terjeszkednek.
Amikor megkérdeztem a cég kut-fejl igazgatóját, hogy mit gondol Eric Schmidt Google-vezér hírhedett mondatáról, hogy sose lett volna szabad az autót a számítógép előtt feltalálni, mert az emberek alkalmatlanok a vezetésre, és hogy tervez-e a Nissan átállni a magát vezető autóra, akkor indulattól elcsukló hangon tört ki, hogy az autonóm vezetés öröme az egyik legcsodálatosabb dolog a világon, és az önmagát vezető autó ezt elveszi, ami szomorú.
Nos tehát, a nap híre, hogy a Nismóból rendes almárka lesz, és lesznek nismós modellek. A baj csak az, hogy még nem biztos, hogy Európa is megkapja őket. Az érthetetlen-érdektelen Leaf Nismót látva nem is lenne baj, de a Juke Nismo elképesztően állat. Ordas varacskos disznónak néz ki (erdész kollégák, van ennek értelme, vagy csak jól hangzik?), de sajnos elfelejtették odaírni, mi van benne. Persze Assur talán már kitúrta a webről, a standon nincs infó.
Nehéz eldönteni, hogy mire bizonyíték a százmilliomodik Small Block motor elkészülte. Egyesek szerint a nagyszerű alapkonstrukciót dicséri, mások viszont a General Motors maradiságának bizonyítékát látják benne.
Turbó nincs a benzinmotorokon, csak közvetlen befecskendezés, de az minden mennyiségben. Hét motorra kerül a V-TEC helyett az Earth Dreams Technology matrica.
A Tokyo Motor Show-ra készítették el a németek legújabb tanulmányautójukat. A kompakt ötajtós inkább látványos, mint célszerű, de legalább megcsillant egy keveset a Volkswagen tervezők kreativitásából.
A Honda már nem akar a sportos autógyár képében tetszelegni, már környezetbarát autókat gyárt, nem benzinfalókat.
Egy német tuning cég vette kezelésbe a Ferrari 599 GTB Fioranót. Könnyebb, erősebb és persze sokkal vagányabb lett.
Egy töréstesztet követően rejtélyes módon kigyulladt egy Chevrolet Volt. Nyomozást indítottak az ügyben.
A Suzuki régóta jó kapcsolatot ápol az olaszokkal, így elvben minden adott lenne egy kölcsönösen hasznos együttműködéshez – a Fiat vezére legalábbis így gondolja. Van azonban egy apró probléma, úgy hívják, VW.
A Takeri tanulmányba – amely sokak szerint a Mazda 6 utódjának előfutára – kerül be először az i-ELOOP fantázianevű rendszer, amely hatékonyabbnak ígérkezik az akkumulátorokkal működő energia-visszanyerő készülékeknél.
A Toyota sem hagyhatja ki a kötelező gyakorlatot a Tokyo Motor Show-ra: egy autót, amelynek semmi köze a valósághoz, de annál több ötletet zsúfoltak össze bele. A Fun Vii tényleg megdöbbentő, ha nehezen is tudjuk elképzelni valódi közlekedési eszközként.
A Fiat 2800 Torpedo akkor is igazi ritkaság volna, ha nem szolgálta volna ki nagyhatalmú emberek egész sorát, így azonban különlegesen értékes darab – hogy mennyire, az azonban nem derült ki.
A világ nagyobbik részén a hibrid autókat tartják a környezetkímélő, takarékos autózás legjobb módjának, és ebben a műfajban a Toyota meg is próbál az élen maradni. Európában azonban a dízelmotor a nyerő, így a japánoknak kétféle technológiát kell fejlesztenie, ha a világon mindenütt versenyképes akar maradni. Eddig párhuzamosan fejlesztették a két technológiát, de úgy hallani, megelégelték a felesleges pénzszórást.
A héten röppent fel a pletyka, mely szerint a Mercedes-Benz 2013-ra megszüntetné a Maybach céggel kötött szerződését. Az S-osztályos bálnákból über-limuzint építő céget 2002-ben támasztotta fel a Mercedes, az elmúlt kilenc év értékesítési tapasztalatai alapján azonban nem tűnik gazdaságosnak a további együttműködés.
Hónapok óta csepegnek az FT-86 projektnév alatt futó koncepcióról az információk, a Subaru motoros Toyotát azonban (az interneten) most már hivatalosan is leleplezték. A végső forma alig különbözik a legutolsó kémfotókon látottaktól, az értékesítés jövő nyáron kezdődhet.
A német tuning nem feltétlenül ízléstelen, különösen egy német autón, amelyet eleve malomkeréknyi kerekekkel terveztek. Bár a Brabustól is láttunk már durva dolgokat, az SLS Roadsterhez óvatosan nyúltak.