Lorenzo Ramaciotti a Pininfarinánál és a Fiatnál már letette a névjegyét, és most teljesen új feladatot kapott. Olyan formavilágot kell kiötölnie, amely egyaránt jól áll egy Lanciának és egy Chryslernek.
Régóta tartják magukat olyan összeesküvés-elméletek, amelyek szerint az autógyártók felkészített autókat adnak a sajtónak, ám erre nem igazán volt kézzelfogható bizonyíték. Az amerikai Consumer Reports azonban találkozott egy fura jelenséggel: a kereskedésben kapható autóból hiányzott egy alkatrész, ami a tesztautókban még ott volt.
A sztori valamikor 2009-ben kezdődött, amikor a Mosler sportkocsigyár letérdelt a válságban: az alkalmazottakat elbocsátották, és a cégalapító is kiszállt a vállalatból. Ekkortájt kezdődött a GTR fejlesztése is a floridai cégnél, egy bizonyos Todd Wagner vezetésével, aki úgy gondolta, a Bugatti Veyronra is veszélyes brutális változat lehet a túlélés záloga.
A kaliforniai San Pedróban egy földcsuszamlás tépte ketté a Paseo del Mar nevű útszakaszt. A folyamat még tavaly tavasszal kezdődött, ekkor jelentek meg az első repedések az aszfaltban, de akkor még nem gondolták, hogy ekkora a baj.
Nem ez az első alkalom, hogy egy gyártó megdöbbentően olcsó autót ígér, sőt, előfordult, hogy meg is valósították az ígéreteket. Most a Nissan beszél 2500 eurós belépőmodellről, amellyel befűthetne a konkurenciának.
A Suzuki vissza akarja a Volkswagennek eladott részvényeit, és úgy néz ki, semmilyen eszköztől nem riadnak vissza, hogy szabaduljanak a német partnertől. A VW vezetése viszont ragaszkodik a részvénycsomaghoz. Ezért a japán autó- és motorkerékpár-gyártó most nemzetközi bíróságon próbálja sarokba szorítani a németeket.
Sokáig úgy tűnt, hogy a kínai autógyártókat a passzív biztonság hiányával lehet megfogni Európában. Tényleg akadt néhány korszerűtlen, papírként gyűrődő autó, de úgy tűnik, ezen az akadályon túlléptek a kínaiak.
Az Audi eredetileg szükségmegoldásnak szánta az Allroad Quattrót – az A6 kombi emelt változatát – de egy új, népszerű kategória lett az eredmény. Most pedig a Volkswagen is elkészítette saját változatát, Passat Alltrack néven.
Lassan teljesen eltűnnek a luxusautó-gyártók kínálatából a nagy, V8-as dízelek, de ez nem jelenti azt, hogy ne pumpálnák tovább a dízelmotorok csúcsteljesítményét. A BMW új motorjánál csak az Audi V12-es dízelmotorja ad nagyobb teljesítményt.
Alábbi, szerdán megjelent hírünkben legjobb szándékaink ellenére téves számokat közöltünk. A Nemzetgazdasági Minisztérium időközben nyilvánosságra került törvénymódosítója alapján helyesbítettük a vagyonátruházási illeték táblázatát és az ebből számított példákat. Az eltérés nem minden kategóriában számottevő - a logika változatlan, de egyes kategóriákban kevésbé rémisztő a végeredmény.
A napokban hagyta jóvá az országgyűlés a jövő évi adószabályokat, amelyek január elsejétől többek között a gépjárművek átírásánál fizetendő, úgynevezett visszterhes vagyonátruházási illetéket is érintik. Lesz, aki jobban jár, de a többségnek még többet húznak ki a zsebéből.
A Tata Nano korántsem lett akkora siker, mint várták: az első években számos hibájára fény derült, de most igyekeztek minden területen javítani rajta. A végeredmény külsőre ugyanolyan, mint volt, de olcsóbbnak és használhatóbbnak ígérkezik.
Az év végi Bologna Motor Show-n több modellt is bemutat az Abarth az 500-as és a Punto alapjain. Mindbe ugyanaz az 1,4 literes turbómotor kerül, különböző teljesítménnyel.
Stuttgartban teljes erővel dolgoznak a 911-es leváltásán: az ősszel leleplezett kupé után megmutatták a 991-es kódjelű generáció nyitott változatát is.
Többféle megoldás is felmerült a jelenlegi útdíj-rendszer kibővítésére – ezek közös pontjának az tűnik, hogy a kormány igyekszik a többszörösére bővíteni a befizetők körét.
Ez az első alkalom, hogy egy kínai autógyártó saját pénzén vadiúj üzemet húz fel Európában. A gyárban persze Kínából importált alkatrészekből szerelik majd össze az autókat, amelyeket nem csak az üzemnek otthont adó Bulgáriában, de Törökországban és Romániában is forgalmazni szeretne a vállalat.
Rég tudni, hogy jön az MG 5, épp csak nem láthattunk még fotókat a végleges változatról. Most azonban nyilvánosságra kerültek a fotók – ezek alapján akár sikeres is lehetne a kínai angol autó.
Talán az utolsó nagy öreg távozott az élők sorából, aki még Enzo Ferrarival együtt építette a legendás sportautókat.
A McLaren és a Mercedes szerződése 2012-ben lejár, a Honda viszont most, a válság elmúltával ismét a Formula 1 felé kacsintgat. Így ismét összejöhet az álomcsapat, amely húsz éve mindent vitt.
Az eT! egyszerre két dologra is alkalmas: elővezeti a következő Volkswagen Transportert – a T6-ost – és bemutat egy rakás érdekes műszaki megoldást. Kár, hogy az egyszerű formák és a szürke festés miatt ránézésre egyáltalán nem tűnik érdekesnek.
Amíg a Porsche a Panamera új GTS verzióját népszerűsíti Los Angelesben, addig a Hamann saját csomagját készül bemutatni a négyüléses sportautóhoz.
Érdekes koncepcióval készül a 42. Tokiói Motor Show-ra a Daihatsu. Japán legidősebb autógyára egy D-X névre keresztelt kétülésest mutat majd be, amellyel szeretnék felkelteni a nemzetközi autós lapok figyelmét.
Két év dinamikus bővülés után érezhetően lassul a kínai autópiac növekedése - mondta vasárnap a kínai személyautógyártók szövetségének vezető közgazdásza abból az alkalomból, hogy hétfőn nyílik Kantonban egy jelentősebb autóipari kiállítás.
Amíg a BMW egy frissített verzión dolgozik az X6-hoz, addig a különböző tuningműhelyek egymás után mutatják be munkájukat a jelenlegi változatból. A legutolsó ilyen csomag a német CLP Automotive-től került ki és a Bruiser (ökölvívó) nevet kapta.
A Lotus a Los Angeles-i Auto Show-n bejelentette, hogy motorbeszállítóként három csapattal köt együttműködést az IndyCar 2012-es szezonjára. Ennek értelmében a Bryan Herta Autosport, a Dreyer és a Reinbold Racing HVM Racing is Lotus-motorokkal vesz részt a sorozat jövő évi futamain.
Az idei év globális autópiaci győztesei a Volkswagen és a Hyundai - derül ki egy német autópiaci tanulmányból, amely 18 autógyártó idei helyzetét vizsgálta, értékesítési mutatóik alapján. A VW előreláthatólag 14 százalékkal, a dél-koreai Hyundai 12 százalékkal növeli eladásait az idén.