A Volkswagen csoport meg akarja tartani részesedését a Suzuki autógyárban annak ellenére, hogy a japán partner pénteken ismételten közölte, hogy véget akar vetni a társulásnak és vissza akarja szerezni a részvényeit.
Az év harmadik negyedévében nyolc százalékkal kevesebb személyi sérüléssel járó baleset történt a közutakon, mint az előző év azonos időszakában - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) pénteken az MTI-vel.
Ha az aktuális Honda CR-V-t kritika érte, az a legritkább esetben érintette a belső értékeit, inkább a kinézetét volt nehéz megszokni. A Los Angelesben bemutatott 2012-es modell ezért teljesen új ruhát kapott, alatta viszont nincs sok változás.
Amikor bemutatták az XKR-S kupét, várható volt, hogy hamarosan érkezik a nyitott változat is. Jobb pillanatot nem is választhattak volna a britek a leleplezésre, mint a Los Angeles Auto Show-t.
Sokat ígér GTS rövidítés a Porschénál, nem okozhat csalódást a Panamera esetében sem. A négyajtós gép a többi GTS-hez képest viszont inkább belvárosi krúzolásra, mint kíméletlen pályázásra készült.
Nyitott tető, erős motor, hátsókerékhajtás - ez a hármas megkerülhetetlennek tűnik a luxusautó-szegmensben, mégis tíz éven át hanyagolta a Lamborghini ezt a konfigurációt. A 2001-ig gyártott Diablo Roadster után megint lesz Lambo kabrió összkerékhajtás nélkül: a Gallardo LP 550-2 Spyder.
Bizonyos értelemben csalódás a Cadillac új csúcsmodellje, amely egyszerre két régebbi típust vált fel a paletta csúcsán. Nincs belőle nyolchengeres, és ez is elöl kapar – ezektől eltekintve azonban egész ígéretes.
Rég pletykálnak róla, hogy a Corvette tervezői áttrénének a középmotoros építésre, és bár ez eddig nem történt meg, most mégis képet alkothatunk róla, hogy milyen volna, ha a nagy V8-as hátra költözne. A Chevrolet ugyanis olyan prototípust épített a Grand-Am sorozatra, amely a Corvette vonásait viseli.
Egyelőre csak FCV-R-nek hívják, de biztosan kitalálnak neki egy jobb nevet, mire 2015-ben gyártásba kerül. A Toyota üzemanyagcellás családi autója hidrogénnel megy, károsanyag-kibocsátás nélkül.
Az SL neve eredetileg szuperkönnyűt jelentett, de a legutóbbi generációk esetében ez már nevetséges túlzásnak tűnt. A Mercedes roadstere ma már igazi tank, a legkönnyebb változata is 1745 kilót nyom, de a legnehezebb, V12-es kivitel két tonnánál is nehezebb, üresen. A következő generációt azonban alumínium karosszériára építik, amely önmagában is vagy 120 kilóval lesz könnyebb, mint az előd acélkarosszériája.
Az autót egyelőre Ford Escape néven mutatják be Los Angelesben, de a Kuga is ugyanilyen lesz az Egy Ford programnak megfelelően. Így ugyanis nem kell többször fejlesztenie a cégnek a különböző piacokra, elég egy modell mindenhová.
Az Alfa Romeo visszatér a Spyder gyökereihez: az új generáció könnyű lesz, kicsi, és ami a legfontosabb, kifejezetten olcsó.
A héten, Los Angelesben mutatják be a Mercedes ML 63 AMG-t, amelybe már az új, ikerturbós, 5,5 literes V8-as motort építették. Az új modell erősebb, takarékosabb, és akár a végsebessége is nagyobb lehet, mint az elődeié.
A Dusterrel kezdődött az a fura szokás, hogy a Dacia új modelljeit elsőként versenyautóként láthatjuk, és csak ezután leplezik le az utcai változatot. Az idén a Trophée Andros mezőnyében új román modell mutatkozik be, a Dacia Lodgy, amelyet ezúttal is Alain Prost hajt majd a győzelem felé.
A Daihatsut itthon alig ismerjük, sőt, hamarosan Európából is eltűnik a márka, pedig a Toyota leányvállalatánál nagy dolgok készülnek. Legígéretesebb új technológiájukat most egy autóba is beépítették – lehet csodálkozni.
A Dacia Duster egész jól boldogul az aszfaltot elhagyva, de mégis csak egy olcsó szabadidő-autó azoknak, akik elsősorban épített úton közlekednek. A Travec nevű cég átalakítása nyomán azonban személyiséget váltott.
A Hyundai korábban nemigen készített vérbeli sportmotorokat, de úgy tűnik, már erre is akad fejlesztési kapacitás a cégnél. A Genesis Coupé a felújítás kapcsán nem csak új vicsort kapott: mindkét változatába új motort építenek, így erőben sikerült túllicitálniuk a vetélytársakat.
Október végén merült fel a közlekedési adó bevezetésének ötlete, amely a vállalkozásokra terhelte volna a tömegközlekedés fenntartási költségeinek egy részét.
A Dacia egyre komolyabb fegyverré kezd válni a Renault kezében – a Duster bevezetése óta örülhetnek csak igazán a franciák, a román SUV rengeteg bevételt szerzett a cégnek. A Dacia diadalmenete annyira böki a Citroen-Peugeot páros csőrét, hogy válaszul most ők is diszkont autó fejlesztésébe vágnak, 2013-ra még leánycéget is alapíthatnak.
Aranyos koncepcióval érkezik a Daihatsu a tokiói autókiállításra: a Pico EV a gyár szerint a tökéletes városi közlekedési eszközt testesíti meg. A kisautó alig szélesebb, mint egy nagytestű robogó, fürge, könnyen parkolható, utasai azonban kevésbé vannak kitéve az időjárás viszontagságainak, mint egy motoron.