Rogán Antal nyilatkozatában megerősítette, hogy a regisztrációs adó drasztikus csökkentésével, amelyről nemrég szereztünk tudomást, az autókereskedelem fellendítése a cél: különösen a környezetkímélő járművek elterjedését és az autóállomány fiatalodását szeretnék elősegíteni. A javaslat bekerült a kormány által támogatott csomagba, így, bár még nem szavaztak róla, januártól jó eséllyel már alacsonyabb regisztrációs adót kell fizetni minden, az országba kerülő gépjármű után.
A Honda is nagy erőkkel készül a Tokyo Motor Show-ra, többek közt egy sportkocsit is bemutatnak, persze a környezettudatos autózás jegyében.
Meglepő, de a Renault nem házon belülről, például az Infinititől kap segítséget új luxusautója kifejlesztéséhez, hanem a Mercedestől – ezzel is tovább erősítik az épp csak megkezdett együttműködést.
Az Audi lépése meglehetősen furcsa, hiszen úgy tudjuk, épp Európában veszik ki a programból a manuális váltót, ahol a harmadik pedál még mindig ott van az autók többségében. Ugyanakkor az évtizedek óta automata váltót használó Észak-Amerikában marad a manuális szerkezet.
Érdekes a japán autógyártók szemléletváltása: míg néhány éve még az igényesebb európai és japán közönségre céloztak a kisautóikkal is, most mintha visszatérnének a gyökerekhez. Olcsón gyártható, takarékos kiskocsik érkeznek, általában nem is Japánból – elég csak a Suzuki Altóra vagy a legújabb Nissan Micrára gondolni. Úgy tűnik, a Mitsubishi is ugyanezt a receptet követi az új Mirage-zsal.
Manapság tele van a piac városi terepjáróval – szinte meglepő, hogy a Chevrolet új SUV-ja nem ehhez a kategóriához tartozik. A Trailblazer felépítése alapján akár kemény munkaterepjáró is lehet, bár hogy valójában mit tud, az csak később derülhet ki.
A Cadillac jó ideje nemigen rúghat labdába a nagy luxusautók piacán, nem hogy Európában vagy a Távol-Keleten, de még Észak-Amerikában sem. A fronthajtású óriás, a DTS tipikus nyugdíjas-autónak számít Észak-Amerikában, az STS-ből pedig az önálló egyéniség hiányzik: csupán egy nagyobb méretű CTS-nek látszik. Az új XTS azonban változtathat ezen az áldatlan állapoton, legalábbis a GM ezt reméli.
Valószínűleg a Nissan legfurcsább négykerekűje volt a Pivo, és a későbbi Pivo 2: négy kerék, és rajta egy elfordítható gömb – a maga idejében megdöbbentőnek tűnt az autózás ilyen mértékű átértelmezése. A Pivo 3 azonban csak a nevet örökölte, a szellemes ötletek már elfogytak.
A T2 Brazíliából érkezik, és kizárólag lakóautóként árusítják, de ez mit sem változtat a lényegen: egy 60-as évekbeli klasszikust kínálnak null-kilométeresen.
A Tokyo Motor Show-n mindig tucatjával mutatják be a kis alapterületű, így vagy úgy, de feltűnést keltő tanulmányautókat, így ebben a műfajban elég nehéz feltűnést kelteni. A Suzuki mégis megpróbálja, és ehhez minden eszközt felhasználtak.
Bár a General Motors kiszállt a Saabból – sőt, annak idején be is zárta volna a céget – még mindig fontos szerepet játszik a cég működőképességének fenntartásában. Abba pedig nem megy bele, hogy legfrissebb műszaki megoldásai kínai kézbe kerüljenek.
A Hyundai épp csak ismerkedik az egységes márkaarculat fogalmával, nem csoda, ha néhol túllőnek a célon. Úgy néz ki, a Genesis Coupéra is ráfaragták a hatszögletű egyen-hűtőmaszkot, hiába fest furcsán a végeredmény.
Ez az ötajtós mindenkinek mosolyt csalt az arcára a szerkesztőségben, és még hatékony is – arra viszont kicsi az esély, hogy gyártásba is kerülne.
Az amerikai rendőri erőknél még mindig túlsúlyban van a Ford Crown Victoria , az utolsó klasszikus, alvázas országúti cirkáló, de bizonyos feladatokra jobb egy megtermett pick-up. A gyártók persze ilyet is kínálnak, eleve rendőrautónak kialakítva – a Chrysler csoport a Ram-ból készített ilyen fényhidas változatot, persze elöl masszív acélütközővel.
Az Opel vezérigazgatója, Karl-Friedrich Stracke komoly terveket sző a márka megújítására, annak ellenére, hogy a húzómodellek fejlesztése sem megy zökkenőmentesen. A rétegmodellekre azonban szükség lesz, ha az Opel akár csak a Forddal és a Volkswagennel tartani akarja a lépést.
A Civic sorozat nemzetközi felváltása tavaly kezdődött Észak-Amerikában a szedán és a kupé bemutatásával – akkor Japánra csapott le a cunami, komoly fennakadásokat okozva az új modell gyártásában. Az európai Civicet már nem érintette a probléma – Japánban lassan rendeződik a helyzet – most azonban Thaiföldön pusztít az árvíz, ahol szintén fontos alkatrészeket gyárt a Honda.
Az Urban Concept lenne a legutolsó Audi tanulmány, amelyről elhinnénk, hogy megéri gyártani. Szűkös, gyenge és lassú, így egyáltalán nem illik bele a cég arculatába – viszont épp presztízs-okokból van rá szükség.
A Subaru formatervezőinek útkeresése újabb ígéretes állomásához érkezett. Az egyel korábbi Impreza bemutatása óta mintha nem találták volna a jellegzetes, ugyanakkor tetszetős stílust, amely megkülönböztethetné a Subarut a konkurenciától, de az új tanulmányautó ismét ígéretesnek tűnik.
A Fiat, viszonylag nehezen érthető módon külön fejleszt a latin-amerikai piacra. Nemrég készítettek egy kiskocsit Uno néven, most pedig lecserélték a Paliót is, amelynek látszólag szintén nincs köze egyetlen európai modellhez sem. Ráadásul szépen illeszkedne az európai kínálatba is, ehhez képest nem biztos, hogy eljut idáig.
A Chevrolet a Cobalt nevet korábban észak-amerikai alapmodelljén használta, ám miután az meglehetősen rossz autó hírében állt, a típusjelzést eldobták. A brazilok viszont felvették, leporolták, és egy teljesen más karakterű autóra aggatták, amely könnyedén eljuthat hozzánk is.
A Competition Edition-nek nevezett jubileumi M3-as kupékkal ünnepli a BMW az 1972-ben megalakult M divíziójának negyven éves fennállását. A limitált szériás autókból mindössze negyven darabot gyártanak majd, így a későbbiekben különösen értékessé válhatnak.
Hét halottja és 51 sérültje van az utóbbi két évtized legsúlyosabb nagy-britanniai közúti balesetének a rendőrség vasárnap délutáni végleges összesítése szerint.
A hatósági vizsgálat jelenleg egy sportklub által rendezett tűzijátékra összpontosul, amelynek füstje a baleset előtt elborította az érintett útszakaszt.
Nem kell befizetni a szmogriadó miatt pénteken kiszabott helyszíni bírságokat – közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) szombaton a rendőrség honlapján.
A közlemény szerint a rendőrök 32 esetben intézkedtek és összesen 172 ezer forintnyi bírságot szabtak ki pénteken. A megbírságolt autósokat levélben értesítik: a kirótt helyszíni bírságot nem kell befizetniük – tették hozzá.
A 911-es új generációját ugyan már bemutatták, de a 991-esből még csak az alapváltozatok gyártásának előkészítse folyik, versenyváltozatról pedig egyelőre szó sincs. Így – az átmeneti időszakra – a kifutó 997-es versenyváltozatát csiszolták tovább, hogy legyen, ami a versenypályán is felveszi a kesztyűt a Maseratik, Aston Martinok, Ferrari 458-asok és a többi privát csapatok futtatta GT versenygép ellen.
Az Xtreme Outfitters nevű tuningcég nem a harcmezőre szánja a félelmetes külsejű terepjárót, inkább csak a hangulatot próbálták elkapni vele. Ez viszont sikerült: a géppuska-utánzattal felszerelt, teljesen nyitott és ajtó nélküli gép tökéletesen passzol a virtuális városi hadviselés hangulatához.