Hírek

Jövőre jönnek a mosogép-matricás gumik

2011. december 10., 07:22 Módosítva: 2011.12.10 07:22
47

Egyes termékeken már évek óta kötelező feltüntetni a fogyasztásra és zajra vonatkozó osztálybesorolást, de a gumiabroncsokon csak a közeljövőben vezetnek be hasonló, egyértelmű minősítő rendszert Európában. A gyártóknak 2012 július 1-étől kell ellátniuk minden terméküket a matricákkal, ami nem is olyan egyszerű feladat.

Fotó: Goodyear Dunlop
Fotó: Goodyear Dunlop
Távolról sincs vége, olvasson még

Feltámasztják a legendás Volvo kupét

2011. december 9., 17:02 Módosítva: 2011.12.09 17:02
32

A svéd gyártó nem sportkupékkal szerezte a hírnevét, de a P1800-assal ügyes kirándulást tett ebbe a kategóriába is. Az elegáns kétajtós sikerét azóta sem sikerült megismételni, de most ismét van rá némi remény, hogy feltámasztják a legendát.

Távolról sincs vége, olvasson még

A legerősebb 1-es BMW

2011. december 9., 15:53 Módosítva: 2011.12.09 15:53
28

Elég különös ötlet, hogy új versenyautójukhoz az 1-es BMW formáját használták fel a francia Global Concept Automobile tervezői, de az tény, hogy a gép elég félelmetesre sikerült. A mosdatlanul ordító V8-hang már csak hab a tortán.

Távolról sincs vége, olvasson még

Bridgestone gumi, levegő nélkül

2011. december 9., 13:30 Módosítva: 2011.12.09 13:30
53

A gumiabroncsok lényegében ma is ugyanazon az alapelven működnek, mint az autózás kezdetén, de csak mostanában kezdték el vizsgálni, hogy hogyan lehetne kiváltani a sűrített levegővel töltött tömlőt. A Bridgestone nem az első cég, amely műanyag laprugó-hálózattal váltaná ki a légnyomást – hasonló rendszert mutatott be korábban a Michelin és a Resilient Technologies nevű kisebb vállalat is – de a japán óriáscég prototípusa azt jelzi, hogy a megoldás hamarabb elterjedhet, mint gondolnánk.

Távolról sincs vége, olvasson még

Partizánakció volt a Nissan Juke R

2011. december 9., 11:49 Módosítva: 2011.12.09 11:49
5

Az ötlet, hogy a GT-R technikáját beoperálják a Nissan Juke-ba, izgalmas, és sokak számára vonzó. Az építésről szóló videókat milliók nézték meg világszerte – az autógyáron belül viszont komoly feszültségek forrása lett. A japán vezetés ugyanis semmiről sem tudott – így utólag úgy néz ki, nem is véletlenül, a fejesek ugyanis nem örülnek a spontán felhajtásnak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Fotókon az új, magyar tervezésű sportkocsi

2011. december 9., 05:59 Módosítva: 2011.12.09 09:30
51

A Faralli & Mazzanti kis olasz manufaktúra, amely néhány éven belül már a harmadik szupersportkocsi bemutatására készül. A cég autóit egy fiatal magyar formatervező, Tárnok Zsolt válzatai alapján készítik – így volt a korábbi, orrmotoros modellekkel, és így van a Mugello esetében is.

 
Távolról sincs vége, olvasson még

Minden Toyota legyen izgalmas

2011. december 8., 15:12 Módosítva: 2011.12.08 15:12
8

Sejteni lehetett, hogy ha a kőkemény autóbuziként ismert Akio Toyoda kerül az elnöki székbe, abból felfordulás lesz. Úgy tűnik, mostanra jutott el oda, hogy megindítsa saját kis forradalmát.

 
Távolról sincs vége, olvasson még

Dupla áron autópályázunk jövőre

2011. december 8., 11:21 Módosítva: 2011.12.08 15:24
300

A sokféle tervből végül csak annyi valósult meg, hogy megszűnt a négynapos autópálya-matrica. Ezen túl legalább tíz napért kell fizetnünk, azaz 1650 helyett 2975 forint a beugró a gyors és kényelmes autózásba Magyarországon. A tíznapos e-matrica árát is emelték, valamelyest – idén még 2750 forint volt – az euró-forint árfolyam romlására hivatkozva, a többivel együtt.

Az új szabályozástól tovább ürülhetnek az autópályák
Az új szabályozástól tovább ürülhetnek az autópályák
 
Távolról sincs vége, olvasson még

Durva bukóban az Opel

2011. december 8., 07:14 Módosítva: 2011.12.08 07:14
20

Az elmúlt 12 hónap során 1,6 milliárd dollárnak megfelelő veszteség keletkezett a General Motors európai leányvállalatánál, miközben a szomszédvár, a Volkswagen csoport vaskosan nyereséges. Erre már a GM vezetése sem mondhat mást, mint hogy kudarcot vallottak.

 
Távolról sincs vége, olvasson még

Mondeo-gyilkos kínai csúcstechnika

2011. december 7., 17:35 Módosítva: 2011.12.07 17:35
9

A Luxgen néhány éve viszonylag csendben szivárgott be a köztudatba. Az egykori autókereskedő cég a felső végén próbál bekapcsolódni az autógyártásba: viszonylag drága modelleket kezdtek árusítani. Luxgen7 jelzéssel egy nagy egyterűt és egy hobbiterepjárót kezdtek gyártani, most pedig megérkezett a Luxgen5, egy középkategóriás szedán.

 
Távolról sincs vége, olvasson még

Törpe pick-up segít a Smarton?

2011. december 7., 17:33 Módosítva: 2011.12.07 17:33
2

A Mercedesnek nem nagyon jött össze a kínálatbővítés: a Maybachról már kiderült, hogy megy a levesbe, és a Smart is épp csak elvegetál egyetlen típussal. Ez utóbbi márkával azonban még vannak terveik. Erre utal legalábbis, hogy most új tanulmányautót mutat be. A For-Us elnevezésű gép továbbra is kétüléses, de van rajta egy apró plató, hátha a pick-up rajongók rácsapnak.

 
Távolról sincs vége, olvasson még

Prius, ami lenyomja a Lambókat

2011. december 7., 12:19 Módosítva: 2011.12.07 12:19
54

A japán SuperGT sorozatban eddig is elég érdekes dolgok mentek, de a Toyota a következő szezonra igazán komoly meglepetéssel készül. A Priusból építettek egy GT300-as gépet, amely többek közt a Lamborghini Gallardók ellen indul majd.

Távolról sincs vége, olvasson még

Dodge Dart: Alfa Romeo Amerikának

2011. december 7., 06:18 Módosítva: 2011.12.07 06:18
60

A Fiat azzal az ígérettel szerezte meg a Chrysler irányítását, hogy új modelleket fejleszt az amerikai gyártó számára, saját műszaki megoldásait felhasználva. Az első kézzelfogható eredmény csak most jelenik meg: a Dodge Dart, amelyet a Ford Focus, a Chevrolet Volt, a Honda Civic és a Hyundai Elantra közvetlen ellenfelének szánnak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Insignia dupla turbóval, dupla intercoolerrel

2011. december 6., 17:18 Módosítva: 2011.12.06 17:18
65

Az Opelnél eddig nem találkoztunk a Fiat-blokkos, kétlépcsős feltöltésű dízellel, aminek egyszerű oka volt: eredetileg a Saab 9-5-ös egyik különlegességének szánták. A GM azonban eladta a Saabot, így most az Insigniában hasznosítják a dízel-csúcstechnikát.

Távolról sincs vége, olvasson még

Bukott a japán BMW X6 utánzat

2011. december 6., 16:32 Módosítva: 2011.12.06 16:32
14

Az amerikai Honda vezér elismerte, hogy túlzásba estek a Crosstour stílusával, de még reménykedik benne, hogy nincs veszve minden.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az Octaviát ütné ki először

2011. december 6., 13:22 Módosítva: 2011.12.06 13:22
28

Eddig a kisebb kínai autógyártók halálra ítélt próbálkozásainak lehettünk tanúi Európában, de a Geely már felkészülten érkezik, hogy helyet csináljon magának.

Távolról sincs vége, olvasson még

Felszívódik a Toyota Auris

2011. december 6., 11:25 Módosítva: 2011.12.06 11:25
7

Német lapértesülések szerint a Toyota azt tervezi, hogy az Auris utódját ismét Corolla néven kezdi forgalmazni Európában, mivel az aktuális három- és ötajtós kompakt nem igazán felelt meg az elvárásoknak. Annak idején azt remélték, hogy az Auris névvel levetkőzheti a típus öreguras arculatát, és megszólíthatja a fiatalabb vásárlókat, de a terv nem vált be. Az autó nem lett elég vonzó a fiatalok számára, viszont a lojális vásárlók egy részét is elvesztették, hisz ők egy szupermegbízható, semleges külsejű gépet vártak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Turbós lesz a következő Mazda sportkocsi

2011. december 6., 07:07 Módosítva: 2011.12.06 07:07
26

A Mazda nem ereszti az olcsó sportkocsik kategóriáját, ahol jelenleg nincs komoly ellenfele. Az MX-5 koncepcióján azonban változtatni kell, hogy továbbra is piacon maradhasson. Így kidobják belőle a régi motorokat, és az alapoktól tervezik újra a gépet.

Távolról sincs vége, olvasson még

Elefát a porcelánboltba!

2011. december 5., 18:27 Módosítva: 2012.02.24 11:46
331

A Tokyo Motor Show egyik legnagyobb látványossága a Lexus LFA Nürburgring package mellé kiállított meztelen LFA. A szupersportautók világában kevésbé jártas olvasók kedvéért vegyük át az alapokat, a név segít az értelmezésben: az LFA a LegFaszább Autó rövidítése. Hosszú-hosszú fejlesztés szülte meg, amikor kezdték, még javában V10-es motorok voltak az F-1-ben, most meg már a szívó V8-aknak is harangoztak, nem beszélve a Toyota F1 csapatáról, melynek tagjaiból azóta becsületes szántó-vetők és műbútorasztalosok lettek, mert a motorsport túl nehéz kenyérnek bizonyult.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jönnek a szupertakarékos Peugeot motorok

2011. december 5., 17:47 Módosítva: 2011.12.05 17:47
4

Az új, háromhengeres motorcsalád gyártása két változattal indul 2012-ben, de később jönnek a turbófeltöltős változatok is.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Toyota rákapott a sportkocsik ízére

2011. december 5., 16:58 Módosítva: 2011.12.05 16:58
85

A Toyota módszeresen kiirtotta a sportkocsikat saját kínálatából, de úgy tűnik, csak azért, hogy aztán újra nyakig merüljön a fejlesztésükbe. Legalábbis a GT 86 atyjának szavaiból erre lehet következtetni.

Távolról sincs vége, olvasson még

Szégyen vagy csoda: dízel X6 M

2011. december 4., 13:05 Módosítva: 2011.12.04 13:08
62

Amint néhány napja írtuk, nem lennénk meglepve, ha a BMW egy M-jelzésű modellben sütné el először vadonatúj, háromlépcsős feltöltést használó soros, hathengeres dízelmotorját. Akkor azt is megemlítettük, hogy a legerősebb, eddig szigorúan benzines típusokat fejlesztő M-részlegben már elvetették, hogy az ötös szériába építsék be a körülbelül 370 lóerős, soros, hathengeres motort és azt összkerékhajtással párosítva hozzák létre az M550Xd modellt, mivel ehhez túlságosan meg kellene emelni az autó hasmagasságát, ami ártana a stabilitásának.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ennél cukibb a világon nincs

2011. december 4., 09:18 Módosítva: 2012.02.24 11:47
77

Igazából a Karotta már írt erről az autóról korábban, de nagyon keveset, rám meg a sok metrózás-vonatozás miatt átragadt a sikoltozva vihogó japán diáklány-stílus, és emiatt muszáj megosztanom az olvasókkal a picsongásomat.

Távolról sincs vége, olvasson még

Így sokkol a Nissan

2011. december 3., 11:13 Módosítva: 2012.02.24 11:49
31

A Tokyo Motor Show Nissan-standján különösebb erőlködés nélkül sikerült otthagynunk néhány liter nyálat. Például két sportkocsira, pontosabban két járműre, amelyek közül az egyik egy sportkocsinak látszó villanyautó, a másik egy varacskos disznónak tűnő tényleg sportautó. Fene se érti már ezt a világot...

Távolról sincs vége, olvasson még

Subaru BRZ GT300: friss őrület

2011. december 3., 09:03 Módosítva: 2011.12.03 09:03
66

Lényegében az utcai modellel egy időben mutatták be a BRZ kupé Super GT változatát, amelytől a versenypályán várnak komoly sikerszériát. Az előd, a Legacy B4 jól szerepelt, így a kupé – amely a karosszérián kívül nem is emlékeztet a sorozatgyártmányra – szintén jó esélyekkel indul.

Távolról sincs vége, olvasson még