Tegnap az Audi A5-os DTM változatát mutatták be Frankfurtban, ma pedig a Mercedes leplezte le saját versenyautóját – pontosabban a két gyári F1-es pilótára bízták a feladatot. A versenyautótól azt remélik, hozza az elődök kiemelkedő győzelmi arányát.
A Focus harmadik generációjából is elkészült az ST sportváltozat, amely erősebb, mint korábban bármikor. A technika vadonatúj, és papíron hozza az elvárható teljesítményt, bár a fronthajtás és a brutálisan erős turbómotor kombinációja nem épp ideális.
A modellciklus közepe egyik autógyártónak sem könnyű: fillérekből kell frissíteni a modelleket, hogy helyt álljanak az újabb konkurencia ellenében. A Toyotánál most az Avensis a soros, megpróbálják formába rázni, míg meg nem érkezik az utód.
Nem járunk messze az igazságtól, ha azt állítjuk, hogy ilyen hosszadalmasan még nem mutatott be új típust egyetlen autógyártó sem. Kínos precizitással ügyelve a mennyiségre apró információcseppeket hagy maga a Subaru, hogy aztán hónapokig hallgassanak megint. Csak abban bízhatunk, hogy előbb-utóbb ők is megunják az előzeteseket, és megmutatják a végleges autót, amire mindenki kíváncsi.
Az eredeti New Beetle vásárlóközönségének zömét azok a hölgyek tették ki, akik nem tudtak ellenállni a kedves félgömb-formának, de a Volkswagen a második generációval szakítani próbál ezzel a hagyománnyal. Már a formaterv is lendületesebb valamivel, de a férfiaknak az sem mindegy, hogy mi van a motorháztető alatt.
Amióta a Fiat rátette a kezét a Chryslerre, sorra érkeznek az új, amerikai alapú Fiatok és Lanciák, ám ez az első alkalom, hogy a cégcsoport luxusmárkája építkezik idegen technikára. A Maserati régóta ígéri, hogy előáll egy SUV-szabású modellel, de most be is tudják váltani az ígéretet.
A német túrakocsi-bajnokság, ismertebb nevén a DTM évek óta az Audi és a Mercedes csatájáról szól, amelyből legutóbb a C osztályból épített versenyautók jöttek ki jobban. Az Audi azonban ismét a csúcsra tör, különösen most, hogy a BMW is beszáll, így két legnagyobb riválisa ellen szállhat ringbe egyszerre.
A Ford szép lassan a downsizing élharcosa lett: az Ecoboost turbómotorokból csak Európában már a harmadik változatot mutatják be. Ezúttal a legkisebb, alig ezer köbcentis változatot jelentik be, amely apró mérete ellenére 100 vagy 120 lóerős lehet.
A Volkswagen számára nagyon fontos az Up! kisautó sikere, így nem csak a szériamodellt vitték el a Frankfurti Autószalonra, de öt tanulmányt is készítettek a kiskocsi alapján.
A Concept You a második Volvo-tanulmány, amelyet már kínai pénzből valósít meg a cég, és a második, amelyen új, kissé múltidéző vonásokat próbálgatnak a tervezők. Ezúttal azonban nem luxusszedánt állítanak ki, hanem egy gigantikus, ferdehátú ötajtóst.
A Gallardo LP570-4 Super Trofeo Stradale lényegében a Lamborghini kupás versenygépének utcai használatra alkalmas változata, amelyet korlátozott példányszámban kínál majd a sportkocsigyártó.
A Honda számtalan előzetessel próbálta felizgatni a közönséget, pedig lehet, hogy jobban tették volna, ha csendben, egy félreeső sarokban emelik le a leplet, és hagyják, hogy hozzászokjon a szemünk a fura arányokhoz és formákhoz.
Két évig tartó kapcsolat után a Suzuki hétfőn bejelentette, hogy szakítani kíván a Volkswagennel (VW). A viszony az Esztergomban készülő SX4-es típus gyártása körül kirobbant vita miatt romlott meg végletesen, a VW azonban egyelőre nem kívánja feladni az együttműködést.
Osamu Suzuki, a japán autógyártó elnök-vezérigazgatója közleményében felajánlotta a VW-nek, hogy megvásárolja a német cég 19,9 százalékos Suzuki-részesedését, és értékesíti számára a Suzuki tulajdonában lévő 1,5 százalékos VW-részesedést.
A német sajtóban megjelent hírek szerint a tárgyalásba kezdett egymással a két autógyártó, ami könnyen végződhet jól mindkét gyártó számára.
A Volkswagen valaha nagy reményeket fűzött a Seathoz. Eleinte működött is, mint olcsó VW alternatíva, de aztán jött a Skoda, és kiütötte ebből a szerepből. Azóta a Seat afféle mostohagyerek a Volkswagen csoporton belül: kevés a pénz a fejlesztésre, és hiányoznak a vonzó rétegmodellek, ezért bukott meg a sportos-fiatalos-latinos tálalás is, amellyel az elmúlt évtizedben próbálkoztak. Most azonban mintha változna valami, legalábbis erre utal a márka legújabb tanulmányautója.
Hivatalosan ugyan a Mercedes 125. születésnapját ünneplik vele, mégis inkább a márka egy lehetséges jövőképét mutatja a különös tanulmányautó. Ha a formája nem is egyértelműen vonzó, a műszaki megoldásai mindenképp figyelemre méltóak.
A repülőgyár-hasonlat több szempontból is megáll, ha az új Audi Urban tanulmányról van szó. Persze nem a világháborús légicsaták félelmetes fegyverére, a Bf-109-esre gondolunk, hanem a háború utáni kényszervállalkozásra, ahol gyakorlatilag segédmotoros guruló repülőgép-kabinok készültek, lényegében olcsó autó-helyettesítőnek.
A Volkswagen még 2009 decemberében vásárolt 19,9%-nyi Suzuki részvényt, de csak az idén nyáron derült ki, hogy a tervezett együttműködésből nem lett semmi. A rossz viszony pontos okait csak találgatni lehet, de a nyilatkozatháború nem ért véget.
Az előzetes bejelentésnek megfelelően november 1-től 13 forinttal emelkedik a gázolaj jövedéki adója, ám erre még rájön az áfa is, tehát az emelés bruttó összege literenként több, mint 16 forint lehet. A benzin jövedéki adója nem változik, így a jelenleg nagyjából tíz forinttal drágább benzin válhat az olcsóbb üzemanyaggá. De nem mindenkinek.
A fuvarozók a gázolaj árából 13 forinttal többet, 19,50 forintot igényelhetnek vissza. A mezőgazdasági termelők pedig továbbra is hektáronként 97 liter gázolaj után kapnak jövedéki adó visszatérítést, de a jelenlegi 80 helyett 82 százalékot. A részleteket a kormány állapítja majd meg.
Két komoly kamionbaleset is sérülés nélkül végződött egy kínai autópályán Hebei tartományban. Az első jármű hosszas manőverezés és korrigálás után csapódott a szalagkorlátnak. Volt akinek nem sikerült kikerülni az úton szétszórt alkatrészeket, de ez nem okozott komolyabb gondokat. Nem úgy, mint a feltorlódó sor, ami egy tartálykamion vezetőjén fogott ki, aki tíz métereken át darálta kerítést; és csak a szerencse műve, hogy nem tette ezt az autókkal is.
Hatalmas bukáson van túl a Turán Frigyes, Zsíros Gábor kettős. A Ford Fiesta S2000-essel versenyző páros a Mecsek-rali szombati napján szenvedett komoly balesetet, miután egy farönkre hajtottak. Az autó hatalmas erővel vágódott az út túloldalára, ahol egy fa fogta meg. A két versenyző sértetlen maradt, de a Fordról ez már nem mondható el.
2,2 millió euróért árulja a Mansory tuningcég az egyetlen, Linea Vincero D'oro névre keresztelt aranyozott, karbonozott Bugatti Veyront.
Frankfurtban leplezi le új modelljét a Skoda, amellyel az Octvia és a Fabia közti űrt szeretné kitölteni.