Az már a C-X75 fejlesztésének kezdetén kiderült, hogy a csodaszép sportkocsit nem szeretnék hagyományos hajtásrendszerrel bemutatni. Eddig azonban kétséges volt, hogy a tanulmányban használt gázturbinás megoldást választják-e, vagy egy másikat. Úgy hallani, mostanra eldőlt: a gázturbinás hibrid túl sok problémát vet fel, így inkább egy különleges négyhengeres fejlesztésébe kezdtek a Jaguarnál.
Amerikai kutatások szerint a balesetek negyede rossz látási viszonyok között, esőben, vagy hóesésben történik - ezek a körülmények leginkább éjszaka zavaróak, amikor a fényszóró visszaverődő fénye elvakítja a vezetőt. Erre a problémára kínálhat megoldást az amerikai Carnegie Mellon Egyetem kutatása.
A Ford nélkül a Mazdának leginkább csak félmegoldásokra telt az elmúlt években, de az új 6-ossal megpróbálnak ismét nagyot villantani. A vadonatúj Skyactive főegységekre új stílusú autó épül – könnyen lehet, hogy a kategória leglátványosabb, legérdekesebb autóinak egyikét sikerül összehozni.
Az Opel üzlete ugyan nem megy valami jól mostanság, mégis komolyan vehető lehetőség, hogy a közeljövőben egy igazán nagy autóval jelentkezzenek. Az Omega utódja valószínűleg a Cadillac XTS-re épül majd, így a hagyománytól eltérően fronthajtású lehet, keresztben álló motorral.
A Nissan Micrának különleges helye volt a piacon. A bakancs becenevű második, és a békalámpás harmadik generációnak is megvolt – sőt, megvan még – a rajongótábora. Ez a mostani típus azonban – óvatosan fogalmazva – nem hagyott mély nyomot a piacon.
Kevesebb, mint egy éve jelentette be Matt Russel, a BMW amerikai részlegének vezetője, hogy a márkának nincs szüksége szupersportautóra, de most úgy tűnik, mégis elkészülhet az M1-es utóda. A középmotoros kétülésessel az Audi R8-at és a Mercedes SLS-t hívnák ki.
Már nem is csodálkozunk az ötleten, azok után, hogy a Mercedes is a Renault Kangoora szerelteti a csillagját. A Toyota most ugyanezt a trükköt játssza el a Peugeot Experttel.
Elfogadta a meghívást, így rajthoz áll a Pikes Peaken a 860 lovas Acura NSX megalkotója. A LoveFab tuningcég eredetileg ezer lóerősre tervezte Cody Loveland versenyautóját, melynek súlya az egy tonnát sem éri el. A jobb kezelhetőség érdekében végül kevesebbel is beérték.
A Kia Forte, vagy Cerato – azaz a Cee'd lépcsős hátú megfelelője – nem épp érdekes darab, mégis tarol mindenütt a világon. Tavaly 445 ezer példány fogyott, azaz igazán népszerű a jellegtelen, de korrekt ár-érték arányú modell.
A Volkswagen Gol – így, a szó végi f nélkül – évtizedek óta Brazília kedvence, és most megjelent az új változat, amely már karakterében is passzol a globális kínálatba.
Minden idők legeredményesebb Corvette versenyautóját kínálja eladásra egy amerikai aukciós ház. Az 1968-as Chevyt egykori versenyzői segítségével készítették fel az aukcióra: visszakerült bele a hétliteres, közel 700 lóerős V8-as és a négyfokozatú kézi váltó, fényezése pedig az 1971-es daytonai versenyt idézi.
Az arab országok eddig is kiváló piacot jelentettek a sportkocsigyártóknak, de arab autó eddig nem készült ebben a kategóriában. Az egyetlen kísérlet, a marokkói Laraki évekkel ezelőtt eltűnt, de most itt egy újabb próbálkozó, a W Motors, amely nagy nevek segítségével próbál betörni a legdrágább sportkocsik exkluzív piacára.
Összeállt a lista, most kiderül, hogy a melegek milyen autót választanak legszívesebben. A Gaywheels nem külső alapján válogatta össze top 10-ét, hanem praktikus szempontokat vettek alapul.
Álló rendőrautóba hajtott egy figyelmetlen autós vasárnap délelőtt a 11-es főút Szentendre és Budakalász közötti szakaszán. A balesetben senki nem sérült meg - közölte a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője.
Éppen csak lecsendesedett a JAC Motors másolási ügye, máris itt az újabb kínai klón. Ezúttal egy a JAC-nál is kevésbé ismert márka, a Shaanxi Victory lopott Amerikából.
A városi miniautók szegmensében is megjelenik a Skoda, ezzel a Volkswagen konszern már három márkával lesz jelen lesz a legkisebb kategória Európában bővülő piacán.
Tíz éve tart az együttműködés a német Brabus, és a Mercedeshez tartozó törpeautó márka, a Smart közt. A tuningolt Brabus Smartokat ma már mindenki ismeri. Készítettek erősített változatot az egyszerű, ForTwo-ból és a ritka Roadsterből is, persze ne gondoljuk, hogy minden alufelnis, középre hozott kipufogóval ékített Smart valódi Brabus termék.
A Párizsi Autószalon törpesztárja lesz a vadonatúj Peugeot 208 legerősebb változata. Ha egy autós érdeklődésű franciának azt mondjuk GTI, elismerő bólintással reagál. Ez a három betű arrafelé sokakban felidézi a dicsőséges nyolcvanas éveket, amikor egy nagy motorral szerelt, könnyű és kívánatos típus, a 205 1.9 GTI jelenítette meg mindazt, amire a fiatal, független férfiak jelentős része igazán vágyott.
Bár a Porsche két hete már teljesen a Volkswagen fennhatósága alá tartozik, a fejlesztések nem álltak le. Az elsősorban sportautóiról híres gyártó többek közt hobbiterepjáró-kínálatát bővítené, de közben kihívja a BMW-t és a Mercedest is.
A Lamborghininek tizenöt hónap alatt ezer példányt sikerült eladnia az Aventadorból. Ezzel a jelenlegi csúcsmodell lett a gyár valaha volt legkeresettebb V12-ese, megelőzve többek közt a Murciélagót, melyből közel két és fél év alatt tudtak ennyit értékesíteni.
A Honda kénytelen volt az alapmodellnél korábban leállítani az előző Civic Type-R gyártását, mert a pörgős VTEC motorok már nem tudtak megfelelni a környezetvédelmi előírásoknak. A sportos Civic most visszatér, és turbómotort kaphat.
Lehet kezdeni spórolni. Egészen pontosan 768 026 eurót kell összeszedni minden idők legdrágább Porschéjére, a 918 Spyderre. A legújabb, Martini-matricás képeket elnézve minden centjét megéri, még így, álszent hibridként is.
A carsharing, magyarul autómegosztás különböző formái egy ideális világban töredékére tudnák csökkenteni az autók számát nagyvárosokban. Alkalmi autóhasználók közösen tarthatnának fenn autót, olcsó bérautóként kisebb flották szolgálhatnák ki városlakók százait, de még a naphosszat út szélén parkoló magánautókat is kölcsönvehetné, akinek éppen szüksége van rá. Utóbbi ötletet valósítja meg a GM és a RelayRides összeborulása.
Az Audi a 2011-es Genfi Autószalonon mutatta be napjaink egyik leggyorsabb ötajtósát, az RS3 Sportbacket. A gyártáshoz szükséges berendezéseket 150 millió forintból építették fel Győrben, a beruházás pedig gyorsan megtérült: a vevők szinte minden országban egymást taposták a sportkompaktért, így hónapokon belül az összes példány elkelt.
Ahogy a nyugatnémet rokonok levetett cuccaikat küldték régen keletre, úgy került a Dacia Logan MCV gyártása az AvtoVAZ-hoz. Új életét Lada Largusként éli majd - a héten meg is kezdték a forgalmazását Oroszországban.