Szeptemberben, Zsámbékon új vezetéstechnikai pályát adnak át, ahol nemcsak autóval, de motorral, busszal és teherautóval is lehet majd gyakorlatozni. A 13,4 hektáron épülő központban éppen a busz- és teherautó-sofőrök lehetnek majd a leggyakoribb látogatók, ha nálunk is átültetik az EU-s irányelvet, mely szerint kötelező lesz számukra a vészhelyzetek gyakorlása.
Úgy tűnik, rádöbbent a Toyota, hogy mennyire kifakult az összes márkája választéka. A GT86 sikerén fellelkesedve a már prémium Lexus családba is befogadna egy lázadó jellemet, hogy megmozgassa a lassan már poshadó állóvizet a márka körül.
Szinte napra pontosan egy éve mutatta be a Honda az új CR-V koncepcióját, az amerikai modellt a tavalyi év végén már gyártani is kezdték. A japánok most elérkezettnek látták az időt az európai bevezetésre.
Több éve áll a balhé a Nürburgring körül, amióta a tartomány és kétes hírű üzletemberek euró-százmilliókból vurstlit építettek köré. Most jött el a pillanat, hogy bejelentse a csődöt a tulajdonos cég.
Ha a neten keringő képsorozatokat nézzük, a Ferrari toronymagasan veri a Porschét kiégett autók tekintetében. Most mégis a németek hívják vissza az autóikat, amelyek szélsőséges esetekben akár ki is gyulladhatnak.
Az autógyáraknak egyre szigorodó környezetvédelmi előírásoknak kell megfelelni, ez pedig a luxus- és sportkocsigyártóknak komolyabb gondot okoz, mint a széles modellpalettával rendelkező vállalatoknak. Úgy tűnik, az Aston Martin érdekes lépésre szánja el magát.
Goodwoodból Ulánbátorba egy 1.2-es Chevy Aveóval. Ez volt az ötlete három kalandvágyó britnek. Az Aveo's FIRST Mongol Rally Team tagja nem lelkes diákok, talán éppen ezért is méginkább becsülendő, amit tesznek. Több csapat is abszolválja a 14 ezer kilométeres távot, fix útvonal nincs, a cél Ulánbátor. Hívják mindezt Mongol Ralinak. És teljes mértékben jótékonyságot szolgáló rendezvény, nem is igazi verseny.
Guy White dörzsölt marketinges, Ed Kliphuis beruházási bankár, Arnout Schepers biológia-kutató. Egyiküknek sincs ralis vagy autós tapasztalata, céljuk az, hogy útközben pénzt gyűjtsenek az ottani SOS Gyermekfaluknak. Hogy miért? Csak, mert jót akarnak tenni és életük kalandját abszolválni. Az ötlet Guy agyából pattant ki, a Chevy mögéjük állt, de azt hisszük, ez az a reklám, melyből valóban a rászoruló gyermekek profitálnak. A túra végén maga az autó is az ottani gyermekfalu tulajdonába kerülne.
Igen, feltételes módban, hiszen jelenleg mindhárman itt rostokolnak Budapesten, mivel tegnap este nyolc óra körül a holland rendszámú (18-XNG-4) autót a Ráday utcában feltörték, papírjait és Guy útlevelét, valamint egy laptopot és egy kamerát elloptak belőle.
Ebből nyilvánvalóan látszik a fiúk tapasztalatlansága, hiszen ilyen értékéket nem hagyunk őrizetlenül nagyjából a világ egyik nagyvárosában sem, de ettől függetlenül kérjük azokat, akik netán megtalálták az elveszett tárgyak valamelyikét, vagy egyéb információval tudnak szolgálni az ügyben, hogy hívják Guy-t (0044-770009863) ezen a telefonszámon, vagy írjanak nekünk e-mailt erre a címre.
Köszönjük!
Nem aratott mindenkinél osztatlan sikert a Toyota GT86, de akkora a pezsgés körülötte, ami már elgondolkodtatta a konkurenseket. A Nissannál, ahol egy ideje egyébként is erősen gyúrnak a fiatalos, sportos imidzsre, már ki is adták a direktívát: ki kell állítani ellene egy konkurenst.
Egy átlagos garázs Budapesten közel kétmillió forintba kerül - sokaknak az autója sem ér ennyit, mégis nagy a mozgás a piacon. Ahogy csökkennek az ingatlanárak, úgy lesznek egyre olcsóbbak az autóbeállók is.
Kelet-Európában halványan még emlékszünk azokra az időkre, amikor előjegyzéssel lehetett autót venni, több évre előre. Most az ausztrál Subaru-vásárlók is megismerkedhetnek az érzéssel.
Nem sokat lehetett hallani az utóbbi időben a spanyol Aspidról, de a nagy csend komoly vihart előzött meg. Íme a GT-21 Invictus, egy vészjóslóan hörgő V8-assal, drámai formatervvel, és még ABS is van benne.
Számtalan kémfotót láttunk már az öregedő Range Rover utódjáról, a levegőben volt a közeledő bemutató. Mégis csak pislogni tudtunk, amikor megláttuk az első fotót az álcázatlan autóról.
A Genfi Autószalonon mutatta be a Nissan az Invitation koncepcióautót, melyről akkor még csak sejteni lehetett, hogy a Note utódjának szánják. Most leleplezték a japán piacra készülő modellt, az európai változat pedig a tervek szerint még jobban hasonlít majd a tanulmányra.
Mától (júl. 18) gázvezeték átépítését végzik a budai alsó rakparton. A munkálatok miatt a Halász utcától a Rákóczi hídig az egyik sávot lezárják, a forgalmat egyirányúsítják - sebességkorlátozásra is számítani kell. A lezárt területet az Óbuda felé haladók a felső rakparton kerülhetik el. A Halász utcai lehajtó északi ágában ideiglenes jelzőlámpa segíti a közlekedést.
A Toyota Goodwoodban vitte pályára a 2000GT SEV-et, melyből azonban hiányzott a veterán sportkocsi kétliteres sorhatosa. A japánok merőben új műszaki tartalommal töltötték meg a 2000GT karosszériáját – elektromos hajtást tettek bele, szokatlan módon kézi váltóval.
A Mercedes és az Audi egyaránt előrukkolt már a maga sportos csúcsmodelljével, a BMW azonban eddig kivárt. Ludwig Willisch, az amerikai BMW elnöke korábban kifejtette, hogy igény mutatkozna az M7-esre, most pedig úgy tűnik, a müncheni székhelyű gyártó részben enged a nyomásnak.
Eddig óvatosan beszéltek a gyáriak a Lamborghini Touaregjéről, az Urusról, de úgy tűnik, egyre konkrétabb tervekkel haladnak a sorozatgyártás felé. Bár egyelőre hivatalosan csak tanulmányautóként létezik, az angol sajtó már tudni véli az árát is.
A nehézgépjárművek által tönkretett, mára szinte használhatatlanná vált közút miatt demonstrációt tartottak hétfőn a Heves megyei Pély és Tarnaszentmiklós lakói. A tüntetés keretében a két településen 20-20 járművel zárták el a fél útpályát reggel 7 és 9 óra között.
Mindig üdítő látni, amikor egy amatőr autótervező előáll egy jól sikerült koncepcióval. A közelmúltban több ilyet láttunk, de köztük is kevés volt annyira letisztult, mint ez a BMW.
A Volkswagen teljesen új, úgynevezett MQB padlólemezére épül és akár ősszel élőben láthatjuk a Seat népszerű kompaktja, a Leon utódját. A jelenleg kapható generációnál lényegesen karakteresebb utódmodell formái szögletesek, fényszóróiban haragos ledes helyzetjelzővel. Így nem csak a körbespoilerezett FR sportváltozat, de a fotókon fehér fényezéssel látható alapmodell is nagyon dinamikus hatást kelt. Aki emlékszik a 2010-es Párizsi autószalonon bemutatott IBE kupé koncepcióra, annak talán ismerősek lesznek a jövőre megjelenő Leon stílusjegyei. Ez lehet a márka jövőjének záloga.
A Fiat elkészítette a harmadik generációs Panda kishaszonjármű-változatát. Az alapkivitel fekete lökhárítókkal érkezik – igaz, ezt rendelésre színre fújják -, a raktér pedig sötétített ablakokat kapott.
A gyáriak gondosan rejtegették a legfényűzőbb olasz luxusautót, erre a védjegy-hivatalból kiszivárogtak az ábrák, amelyeken már a végső forma látható.
Nem tudni, hogy jött az ötlet, talán csak egy viccnek indult, de az összkép még úgy is meglepően egységes, hogy a két végén német autó középen japán.
Alig pár nappal ezelőtt jött a hír, hogy újra becsődölt a De Tomaso. Mostanra azonban az is kiderült, hogy a márkát feltámasztó Gian Mario Rossignolo csak kihasználta a híres nevet. A Fiat egykori marketing-igazgatóját csalás miatt tartóztatta le az olasz rendőrség.
Az egyik olyan feladat, amelyre egy villanyautó tökéletesen alkalmas, épp a járőrkocsi-szerepkör lehet. Csak elfogni ne kelljen vele.