Hírek

Késik a új Mondeo?

2012. július 13., 06:49 Módosítva: 2012.07.13 06:49
23

A Mondeo legújabb, Aston-Martin orrú változata az első a sorban, amelyet lényegében minimális eltéréssel kínálnak Észak-Amerikában és Európában. Az egységes felépítés azonban problémákat is hozott – legalábbis erre utal, hogy a típus európai engedélyezése állítólag akadályokba ütközött.

Távolról sincs vége, olvasson még

Tiszta autózás a Balaton körül

2012. július 12., 16:07 Módosítva: 2020.07.02 10:52

Miután elkészült a Bécset Budapesttel összekötő e-sztráda, az E.ON újabb elektromos vonal kiépítésén kezdett dolgozni. Az új projekt az E-Balaton elnevezést kapta, és a magyar tenger körbeautózására tesz lehetőséget, elektromos autóval.

Távolról sincs vége, olvasson még

Tizenkét hengerrel jön az új Vantage

2012. július 12., 15:33 Módosítva: 2012.07.12 15:33
8

A kupéhoz hasonlóan a Vantage Roadstert is V12-es motorral hozza forgalomba az Aston Martin. A nyitható tetős változat nem jut el minden piacra, a hivatalos álláspont szerint az Egyesült Államokba és Kanadába egészen biztosan nem szállítják majd.

Távolról sincs vége, olvasson még

Lelepleződött a Clio kombi

2012. július 12., 08:02 Módosítva: 2012.07.12 08:02

A Renault alig egy hete mutatta be a Clio negyedik generációját. Az előzetes hírekben és a hivatalos tájékoztatón is csak az ötajtós változatról volt szó, de most talán egy véletlennek köszönhetően látjuk a kombit is.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ez lesz az új Mazda 6

2012. július 11., 16:57 Módosítva: 2012.07.11 16:57
36

Bátor húzással igyekszik vásárlókat nyerni a nehéz gazdasági helyzetben lévő Mazda. A japán gyár szokatlanul izgalmas formatervvel jelentkezett tavaly Tokióban, de arra aligha lehetett számítani, hogy a Takeri koncepció terveit sorozatgyártásba is átültetik. Úgy néz ki, mégis ez a helyzet.

Távolról sincs vége, olvasson még

Visszaváltható Chevyt tessék

2012. július 11., 15:08 Módosítva: 2012.07.11 15:08
3

A Chevrolet új programja azt mondja: ha nem tetszik, vidd vissza. És ez nem vicc: valóban arra tesznek ígéretet, hogy az érdeklődő visszaviheti az új autót, hogyha nincs vele megelégedve. Bátor húzás, de akár be is jöhet - kár, hogy egyelőre csak Észak-Amerikában él.

Távolról sincs vége, olvasson még

Leleplezték az Opel nagy dobását

2012. július 11., 14:19 Módosítva: 2012.07.11 14:19
28

Bár mintegy mellékesen a Mokkát is bemutatták, ahhoz kétség sem fér, hogy az Opel az Adam kisautót szánja a legnagyobb szenzációnak az évben. Hosszú ideje ez az első kisautó, amelyet az Opel maga fejlesztett ki, és rögtön a legveszélyesebb ellenfél, a Fiat legsikeresebb modelljét, az 500-ast célozták meg vele.

Távolról sincs vége, olvasson még

Már a BMW-sek is tapizhatnak

2012. július 11., 11:15 Módosítva: 2012.07.11 11:15
9

A BMW szokatlan módon, online sajtótájékoztatón mutatta be az iDrive és a Professional néven jegyzett csúcsnavi és szórakoztató központ újdonságait. Hogy mi az az online sajtótájékoztató? Ez alapján egy kissé gyenge dramaturgiájú Youtube-videó – ám tény, hogy jövő évtől egy BMW-ben még élvezhetőbb lesz.

Távolról sincs vége, olvasson még

Vége az olcsó gázautózásnak?

2012. július 10., 18:12 Módosítva: 2012.07.10 18:12
218

A hírek szerint a Matolcsy György által benyújtott javaslat a jövedéki adó kétlépcsős emelését irányozza elő. Jövő januárban 50%-kal, májusban pedig szintén 50%-kal nő a jövedéki adó mértéke.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az állatoktól is megvéd Volvo

2012. július 10., 17:53 Módosítva: 2013.11.28 10:39
10

A vadállatok által okozott balesetveszélyt igyekszik felszámolni új megoldásával a Volvo. A svéd gyártó a gyalogosfelismerő rendszert fejleszti tovább, dolgukat azonban nehezíti, hogy számos, jelentősen különböző felépítésű állatra kell hangolniuk a technológiát. A legkomolyabb károkért felelős nagyvadak felismerésére készítik fel először a rendszert, de ezután folyamatosan bővül majd az adatbázis a legkülönfélébb állatok felismeréséhez szükséges információkkal.

Távolról sincs vége, olvasson még

Elég édes lesz az új Opel?

2012. július 10., 15:40 Módosítva: 2012.07.10 15:40
17

Valószínűleg valamiféle reklámfotózás közben készültek a fotók, amelyeken már teljes díszben látható az Opel Adam. Látszik, hogy a formatervezők igyekeztek érzelmekre ható kiskocsit fabrikálni, de így is kérdésesnek érezzük, hogy mennyire találja majd szíven a vevőket az új kiskocsi.

Távolról sincs vége, olvasson még

A 4,8 millió km-t futott, és működik

2012. július 10., 13:49 Módosítva: 2012.07.10 13:49
144

Simon Templar, vagyis az Angyal tette híressé a svéd márka első komolyabb sportautóját. Az 1962-ben kezdő sorozat hatalmas reklámot jelentett a P1800-asnak, mindenki Roger Moore helyében szerette volna érezni magát. A lehengerlő magabiztosságú rabló-pandúr nem hiába választotta hű társnak a szárnyas Volvót. Az autó az évek során bebizonyította, hogy valóban olyan megbízható, mint amilyennek a tévében láttuk.

 02
Távolról sincs vége, olvasson még

Luxusautó – a Mitsubishitől?

2012. július 10., 06:44 Módosítva: 2016.10.10 11:55
2

A Mitsubishi valamikor a 90-es évek végén hagyott fel a luxusautó-gyártással: akkor mondtak le végleg a gazdag felszereltségű, bár kissé unalmas Debonair gyártásáról. Azt azonban nem merték megtenni, hogy semmit sem kínálnak a márkához hű vásárlóknak, így időről időre átvesznek valamit egy másik gyártótól.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mibe kerül a legjobb Ferrari?

2012. július 9., 18:34 Módosítva: 2012.07.09 21:53
51

Ferrarit vásárolni soha nem volt olcsó mulatság, különösen ha valaki nem elégszik meg tizenkét hengernél kevesebbel. Az F12 Berlinettát, a Ferrari új csúcsmodelljét is egy egész kis vagyon lesz megszerezni.

Távolról sincs vége, olvasson még

Aranyos kisautón dolgozik a Honda

2012. július 9., 16:36 Módosítva: 2012.07.09 16:36
6

A Honda tervezői eddig modern formákban gondolkodtak, és néhány kivételtől eltekintve kerülték a feltűnő újításokat. Ám most, bő másfél évtizeddel a retro-divat kitörése után rászánták magukat egy kis múltidézésre. A minta első kisautójuk, az N360-as volt, amelynek hasonló fazonú hűtőmaszkja és arányai voltak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mindenütt előfordul a készülő Range Rover

2012. július 9., 15:03 Módosítva: 2012.07.09 15:03
2

Péter Angliában, Krisztián Belgiumban, Attila pedig Németországban kapott le egy-egy álcázott prototípust a Range Rover tesztflottából – úgy tűnik, a brit autógyár nem csinál nagy faksznit a titoktartásból.

Távolról sincs vége, olvasson még

Rövidesen ballaszt lesz a sofőr

2012. július 8., 17:31 Módosítva: 2012.07.08 17:31
11

A világ legismertebb és legsikeresebb önjáró autója ugyan japán, de a Toyota helyett a dicsőség inkább a Google-nak jár. Az autó korai sikerein, és az egyre szélesebb körben végzett kisérleteken felbuzdulva a japán kormány 2020-ra a forgalom teljesértékű részeként szeretné látni az onjáró autókat. A kijelentés merésznek tűnhet, vagy csak egy légből kapott ötletnek, amivel pár jó pontot lehet nyerni a választóknál. De a terv igenis valós, és a komolyságát mi sem bizonyítja jobban, hogy a Föld, Infrastruktúra, Közlekedés és Turizmus Minisztériuma igyekszik a legnagyobb cégeket bevonni.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Suzuki fizetne a szabadságáért

2012. július 8., 11:37 Módosítva: 2012.07.08 11:47

Még 2009-ben került a Volkswagen és a Suzuki szoros kapcsolatba, mikor a német vállalat ajánlatot tett a japán cég részvényeinek 19,9 százalákára. A két fél nagy bizalomban ugrott fejest a kapcsolatba, de hamar kiderült, hogy nem tudnak összedolgozni. Az ügy akkor kapott nyílvánosságot,  mikor a Volkswagen egyik, nevét titokban tartó felsővezetője panaszkodott, hogy szinte lehetetlen a Suzukival együtt dolgozni. A panaszáradat csak tovább fokozódott, míg végül mindkét gyártó a másikat kezdte szerződésszegéssel vádolni.

Távolról sincs vége, olvasson még

Végtelenül ormótlan, végtelenül célszerű

2012. július 7., 07:33 Módosítva: 2012.07.07 07:33
5

Valószínűleg nincs furcsább járműkategória a japán Kei autóknál. A korlátozott méretek és a fokozódó igények olyan kompromisszumokra vezetik a japán tervezőket, amelyeket európai szemmel nagyon nehéz megemészteni. Még akkor is, ha a célszerűségük megkérdőjelezhetetlen.

Távolról sincs vége, olvasson még

Új motort kapnak a kis Citroenek

2012. július 6., 18:48 Módosítva: 2012.07.06 18:48
1

Amióta a gyártók zsebére is megy az autók fogyasztása, a háromhengeres motorok ismét reneszánszukat élik. Az 1000-1300 köbcentiméteres kategóriában ezek kínálják a legjobb kompromisszumot a tömeg, a fogyasztás és a gyártási költségek szempontjából. Nem csoda, hogy a Citroennél is háromhengeressel váltják le az elavult benzines alapmotorokat.

Távolról sincs vége, olvasson még

Százmilliós kárt okozott a Volvo trehánysága

2012. július 6., 18:47 Módosítva: 2012.07.06 18:47
15

Rosszul nyíló légzsákokkal, leálló motorokkal és a guminyomásra vonatkozó hibás adatokkal veszélyeztette vásárlóit a Volvo. Hét típust - köztük a C70-et, az S80-at és az XC70-et - érintett az a nyomozás, amely során késedelmes visszahívásokat tárt fel az autók biztonságát ellenőrző hatóság az Egyesült Államokban.

Távolról sincs vége, olvasson még

Tönkre ment a De Tomaso. Megint.

2012. július 6., 16:55 Módosítva: 2012.07.07 10:47

Alejandro de Tomaso nyilván nem ilyen sorsot szánt saját autómárkájának, amelyet a 70-es évékben még a Lamborghinivel és a Ferrarival emlegettek egy lapon. A hírnév azonban elkopott, és a cégalapító halála óta pedig tetszhalott állapotban van.

Távolról sincs vége, olvasson még

Szétlopták az autógyárat

2012. július 6., 11:52 Módosítva: 2012.07.06 11:52
18

Itthon sem ismeretlen az olcsó, raklapról leesett Audi vagy Suzuki alkatrész, de ezúttal Ausztráliában derült fény egy nagyobb lopási ügyre. Odaát nem néhány marék patent és alátét tűnt el: mintegy 180, Kanadából importált V8-as motornak és több tucatnyi sebességváltónak kelt lába a Holdentől.

Távolról sincs vége, olvasson még

Tolatva mászott hegyet

2012. július 6., 06:12 Módosítva: 2012.07.06 06:12
6

Sajátos módját eszelte ki a Nissan az elektromos autók népszerűsítésének. The Big Turn On elnevezésű kampányuk részeként kaszkadőrt ültettek a Leafbe.

Távolról sincs vége, olvasson még

Van még igazán kemény Honda

2012. július 5., 16:27 Módosítva: 2012.07.05 16:27

Az egyetlen Európában kapható Honda kupé, a CR-Z fazonra ugyan egész sportos, de a hibrid hajtáslánc nem durran szét az erőtől – azok a Hondák rég eltűntek, amelyek az esetek többségében sokkal többet tudta, mint sofőrjeik. Ez a biztonságos megközelítés, de itt a bizonyíték arra, hogy a Hondánál tudnának vérbeli sportkocsit fejleszteni, ha ez lenne a feladat.

Távolról sincs vége, olvasson még