A Mondeo legújabb, Aston-Martin orrú változata az első a sorban, amelyet lényegében minimális eltéréssel kínálnak Észak-Amerikában és Európában. Az egységes felépítés azonban problémákat is hozott – legalábbis erre utal, hogy a típus európai engedélyezése állítólag akadályokba ütközött.
Miután elkészült a Bécset Budapesttel összekötő e-sztráda, az E.ON újabb elektromos vonal kiépítésén kezdett dolgozni. Az új projekt az E-Balaton elnevezést kapta, és a magyar tenger körbeautózására tesz lehetőséget, elektromos autóval.
A kupéhoz hasonlóan a Vantage Roadstert is V12-es motorral hozza forgalomba az Aston Martin. A nyitható tetős változat nem jut el minden piacra, a hivatalos álláspont szerint az Egyesült Államokba és Kanadába egészen biztosan nem szállítják majd.
A Renault alig egy hete mutatta be a Clio negyedik generációját. Az előzetes hírekben és a hivatalos tájékoztatón is csak az ötajtós változatról volt szó, de most talán egy véletlennek köszönhetően látjuk a kombit is.
Bátor húzással igyekszik vásárlókat nyerni a nehéz gazdasági helyzetben lévő Mazda. A japán gyár szokatlanul izgalmas formatervvel jelentkezett tavaly Tokióban, de arra aligha lehetett számítani, hogy a Takeri koncepció terveit sorozatgyártásba is átültetik. Úgy néz ki, mégis ez a helyzet.
A Chevrolet új programja azt mondja: ha nem tetszik, vidd vissza. És ez nem vicc: valóban arra tesznek ígéretet, hogy az érdeklődő visszaviheti az új autót, hogyha nincs vele megelégedve. Bátor húzás, de akár be is jöhet - kár, hogy egyelőre csak Észak-Amerikában él.
Bár mintegy mellékesen a Mokkát is bemutatták, ahhoz kétség sem fér, hogy az Opel az Adam kisautót szánja a legnagyobb szenzációnak az évben. Hosszú ideje ez az első kisautó, amelyet az Opel maga fejlesztett ki, és rögtön a legveszélyesebb ellenfél, a Fiat legsikeresebb modelljét, az 500-ast célozták meg vele.
A BMW szokatlan módon, online sajtótájékoztatón mutatta be az iDrive és a Professional néven jegyzett csúcsnavi és szórakoztató központ újdonságait. Hogy mi az az online sajtótájékoztató? Ez alapján egy kissé gyenge dramaturgiájú Youtube-videó – ám tény, hogy jövő évtől egy BMW-ben még élvezhetőbb lesz.
A hírek szerint a Matolcsy György által benyújtott javaslat a jövedéki adó kétlépcsős emelését irányozza elő. Jövő januárban 50%-kal, májusban pedig szintén 50%-kal nő a jövedéki adó mértéke.
A vadállatok által okozott balesetveszélyt igyekszik felszámolni új megoldásával a Volvo. A svéd gyártó a gyalogosfelismerő rendszert fejleszti tovább, dolgukat azonban nehezíti, hogy számos, jelentősen különböző felépítésű állatra kell hangolniuk a technológiát. A legkomolyabb károkért felelős nagyvadak felismerésére készítik fel először a rendszert, de ezután folyamatosan bővül majd az adatbázis a legkülönfélébb állatok felismeréséhez szükséges információkkal.
Valószínűleg valamiféle reklámfotózás közben készültek a fotók, amelyeken már teljes díszben látható az Opel Adam. Látszik, hogy a formatervezők igyekeztek érzelmekre ható kiskocsit fabrikálni, de így is kérdésesnek érezzük, hogy mennyire találja majd szíven a vevőket az új kiskocsi.
Simon Templar, vagyis az Angyal tette híressé a svéd márka első komolyabb sportautóját. Az 1962-ben kezdő sorozat hatalmas reklámot jelentett a P1800-asnak, mindenki Roger Moore helyében szerette volna érezni magát. A lehengerlő magabiztosságú rabló-pandúr nem hiába választotta hű társnak a szárnyas Volvót. Az autó az évek során bebizonyította, hogy valóban olyan megbízható, mint amilyennek a tévében láttuk.
A Mitsubishi valamikor a 90-es évek végén hagyott fel a luxusautó-gyártással: akkor mondtak le végleg a gazdag felszereltségű, bár kissé unalmas Debonair gyártásáról. Azt azonban nem merték megtenni, hogy semmit sem kínálnak a márkához hű vásárlóknak, így időről időre átvesznek valamit egy másik gyártótól.
Ferrarit vásárolni soha nem volt olcsó mulatság, különösen ha valaki nem elégszik meg tizenkét hengernél kevesebbel. Az F12 Berlinettát, a Ferrari új csúcsmodelljét is egy egész kis vagyon lesz megszerezni.
A Honda tervezői eddig modern formákban gondolkodtak, és néhány kivételtől eltekintve kerülték a feltűnő újításokat. Ám most, bő másfél évtizeddel a retro-divat kitörése után rászánták magukat egy kis múltidézésre. A minta első kisautójuk, az N360-as volt, amelynek hasonló fazonú hűtőmaszkja és arányai voltak.
Péter Angliában, Krisztián Belgiumban, Attila pedig Németországban kapott le egy-egy álcázott prototípust a Range Rover tesztflottából – úgy tűnik, a brit autógyár nem csinál nagy faksznit a titoktartásból.
A világ legismertebb és legsikeresebb önjáró autója ugyan japán, de a Toyota helyett a dicsőség inkább a Google-nak jár. Az autó korai sikerein, és az egyre szélesebb körben végzett kisérleteken felbuzdulva a japán kormány 2020-ra a forgalom teljesértékű részeként szeretné látni az onjáró autókat. A kijelentés merésznek tűnhet, vagy csak egy légből kapott ötletnek, amivel pár jó pontot lehet nyerni a választóknál. De a terv igenis valós, és a komolyságát mi sem bizonyítja jobban, hogy a Föld, Infrastruktúra, Közlekedés és Turizmus Minisztériuma igyekszik a legnagyobb cégeket bevonni.
Még 2009-ben került a Volkswagen és a Suzuki szoros kapcsolatba, mikor a német vállalat ajánlatot tett a japán cég részvényeinek 19,9 százalákára. A két fél nagy bizalomban ugrott fejest a kapcsolatba, de hamar kiderült, hogy nem tudnak összedolgozni. Az ügy akkor kapott nyílvánosságot, mikor a Volkswagen egyik, nevét titokban tartó felsővezetője panaszkodott, hogy szinte lehetetlen a Suzukival együtt dolgozni. A panaszáradat csak tovább fokozódott, míg végül mindkét gyártó a másikat kezdte szerződésszegéssel vádolni.
Valószínűleg nincs furcsább járműkategória a japán Kei autóknál. A korlátozott méretek és a fokozódó igények olyan kompromisszumokra vezetik a japán tervezőket, amelyeket európai szemmel nagyon nehéz megemészteni. Még akkor is, ha a célszerűségük megkérdőjelezhetetlen.
Amióta a gyártók zsebére is megy az autók fogyasztása, a háromhengeres motorok ismét reneszánszukat élik. Az 1000-1300 köbcentiméteres kategóriában ezek kínálják a legjobb kompromisszumot a tömeg, a fogyasztás és a gyártási költségek szempontjából. Nem csoda, hogy a Citroennél is háromhengeressel váltják le az elavult benzines alapmotorokat.
Rosszul nyíló légzsákokkal, leálló motorokkal és a guminyomásra vonatkozó hibás adatokkal veszélyeztette vásárlóit a Volvo. Hét típust - köztük a C70-et, az S80-at és az XC70-et - érintett az a nyomozás, amely során késedelmes visszahívásokat tárt fel az autók biztonságát ellenőrző hatóság az Egyesült Államokban.
Alejandro de Tomaso nyilván nem ilyen sorsot szánt saját autómárkájának, amelyet a 70-es évékben még a Lamborghinivel és a Ferrarival emlegettek egy lapon. A hírnév azonban elkopott, és a cégalapító halála óta pedig tetszhalott állapotban van.
Itthon sem ismeretlen az olcsó, raklapról leesett Audi vagy Suzuki alkatrész, de ezúttal Ausztráliában derült fény egy nagyobb lopási ügyre. Odaát nem néhány marék patent és alátét tűnt el: mintegy 180, Kanadából importált V8-as motornak és több tucatnyi sebességváltónak kelt lába a Holdentől.
Sajátos módját eszelte ki a Nissan az elektromos autók népszerűsítésének. The Big Turn On elnevezésű kampányuk részeként kaszkadőrt ültettek a Leafbe.
Az egyetlen Európában kapható Honda kupé, a CR-Z fazonra ugyan egész sportos, de a hibrid hajtáslánc nem durran szét az erőtől – azok a Hondák rég eltűntek, amelyek az esetek többségében sokkal többet tudta, mint sofőrjeik. Ez a biztonságos megközelítés, de itt a bizonyíték arra, hogy a Hondánál tudnának vérbeli sportkocsit fejleszteni, ha ez lenne a feladat.