Valószínűleg a Bentley és a Rolls standjai adták az ötletet a FAW számára, a Hongqi luxusautók prezentálására. Mondjuk egy apró különbség elkerülte a figyelmüket: az említett cégeknél például tudnak angolul.
Hakan Samuelsson vezérigazgató véget vetett a találgatásoknak, a Volvo nem száll harcba a német bálnák ellen. Inkább a kis és közepes luxusautók piacára koncentrálnak.
Közel hétezer gyorshajtót szűrtek ki a rendőrök a múlt hét utolsó két munkanapján és szombaton tartott sebességellenőrző akciójuk során az ország közútjain - közölte az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) a honlapján.
Így is nagyon nehéz eligazodni a kínai autómárkák dzsungelében: csak a nagyobbakból több tucatnyi létezik, és ehhez jönnek még a kisebbek – egyes becslések szerint a számuk megközelíti a százat. De hogy még nagyobb legyen a káosz, a kínai pártvezetés hazafias rendelkezései nyomán a meglevő gyártók is újabbakat alapítanak.
Amikor az Alfa Giulietta megjelent, nem csináltak titkot abból, hogy a modell számára kidolgozott platform lesz a jövő Fiatjainak, illetve Amerikában a kis Dodge-oknak is a műszaki alapja. Ez az ígéret Európában semmiféle változást nem hozott a Fiat életében, hisz azóta a Fiat 500 különböző változataival és a Panda megújításával foglalkoztak, a Bravo utódlásáról, netán leváltásáról pedig még pár hónapja sem volt döntés.
A kínai Geely durván másfél éve vette meg a Volvót a Fordtól, de csak most készültek el az első közös tanulmányautóval. A KC modern külsejű, hatalmas luxusmodell, hibátlan – sőt, már-már sterilen tökéletes – formatervvel.
Nem újdonság, hogy Kínában szinte kötelező minden nagyobb autóból sofőrös kivitelt kínálni, hisz egy ilyen változattal megtöbbszörözhetőek az eladások. Most a Mercedes is beáll a sorba: az új E osztály nyújtott, több mint öt méteres változatát kifejezetten a legnagyobb távol-keleti piac kedvéért fejlesztették ki.
Érdekes célközönséget talált magának egy beszédes nevű tanulmánnyal a Nissan. A Sanghaji Autószalonon bemutatott Friend-Me koncepció a kínai Y generáció végi fiatalokat veszi célba, amely az ázsiai országban leginkább az olyan ma huszonévesekre értendő, akik a sajátos családpolitikából fakadóan többnyire egykék.
A Sanghaji Autószalonon megérkezett végre a Suzuki régóta várt koncepciója. Az autót, amely a kézzel fogható bizonyítéka annak, hogy a japán vállalat nem mond le az alsó-középkategóriás limuzinok piacáról eddig is ismert nevén, Authentics-ként mutatták be.
Sanghajban mutatta be legújabb modelljét a kínai tulajdonban lévő MG. A 2010-ben megismert Zero nevű koncepcióra épülő kisautó az MG3 nevet kapta.
Fél éve annak, hogy az USA keleti partján pusztított a Sandy hurrikán, New York City-ben még mindig közel félezer, a romok közt talált autónak nincs gazdája. Ezen autók valamilyen módon mind megszenvedték a vihart, ám közülük néhány így is jó vételt jelenthet.
Szöul után Shanghaiba is magával vitte a Kia a Cubot. Eddig úgy tűnt, hogy a Cub egy olyan tanulmány, amin a gyártó csak teszteli a jövőbeni megoldásait, de a rövid időn belüli második kiállítás arra enged következtetni, hogy talán a sorozatgyártás gondolata is felmerült a márka vezetőségénél.
Aki ma délután Budapest belvárosába igyekszik nagy valószínűséggel biciklis tömegekbe fog botlani, ugyanis ma délután rendezik meg az utolsó Critical Masst. Sokan sajnálják, mások örülnek neki, de semmiképp sem megkérdőjelezhető, hogy a Critical Mass elérte célját az elmúlt kilenc évben, felhívta a figyelmet a kerékpárra, mint közlekedési eszközre. A mai alkalomra több tízezer kerékpárost várnak.
Száz évvel ezelőtt, 1913-ban nyerte meg az osztrák Alpesi Versenyt James Radley – a győztes egy világoskék Rolls-Royce Silver Ghosttal állt rajthoz, gyári támogatású privát csapat tagjaként. A háromezer kilométeres megmérettetés centenáriuma megihlette a brit gyártót.
Már három generációnyi Ford Focus választ el bennünket az utolsó Escorttól – lassan teljesen kihal a régi típusjelzés Európában. Talán ezért látta időszerűnek a Ford, hogy ismét felhasználja a patinás nevet, méghozzá a világ egy távolabbi pontján.
A Lamborghininél már régóta fejtegetik a szabadidőautó kérdését. Nem kell messzire nyúlni jó példáért, a Volkswagen csoporton belül az Audi, a Porsche és maga a Volkswagen is sikeresen meglovagolta ezt a divatot. Nem a szükség szüli ezeket az autókat, de ha elkészülnek, kapkodják őket, mint a cukrot. Nagy valószínűséggel ezt is fogják.
Kína egyik kedvenc autómárkája, a Buick nem várta meg a Sanghaji Autószalon megnyitóját, és már a kiállítás előestéjén bemutatta új Riviera koncepcióját. Ez az elnevezés már nem ismeretlen az amerikai autógyártó történetében, hiszen kisebb megszakítással közel harminc évig gyártottak ilyen nevű modellt.
Tegnap már néhány vázlatrajzon megvizsgálhattuk a Volkswagen legújabb szabadidőautó-koncepcióját, a CrossBlue Coupét, mely sokak szerint akár a Tiguant is felválthatná a közeljövőben. Bár ezekről a rajzokról még messzemenő következtetéseket nem vonhattunk le, a most kiszivárgott képek már jobb kiindulási alapot szolgáltatnak.
Néhány hete már fotók alapján is meggyőződhettünk arról, hogy a BMW új szabadidő-autója, az X4 tervezésekor elsősorban a jelenlegi X6-osból merített ihletet. A 2008-ban bemutatott X6-tal merészet húztak a bajorok, hiszen minden idők első kupé-tetős SUV-ját készítették el, de az ötlet bevált, így most kisebb méretben is megvalósítják.
A BAIC-ról, azaz a Beijing Automotive Group-ról régebben csak Mercedes B-osztály másolataik kapcsán olvashattunk. Sőt, még tovább is gondolták a kis-Mercit, és szedánt is csináltak belőle. Aztán megvették a svéd autógyárat, a Saabot, és elkezdték a modelljeiket a saját ízlésük szerint formálni.
A kis olasz autótervező cég, az Icona még nem számít igazán ismert névnek az autóiparban, de gőzerővel munkálkodnak azon, hogy ezt megváltoztathassák. Idén márciusban már megvillantották készülő szupersportkocsijuk, a Vulcano koncepcióját – igaz, az akkor kiadott felülnézeti fotón még csak az autó hátsó része lógott ki a lepel alól.
A Honda már évek óta dolgozik ikonikus sportautója, az NSX feltámasztásán. A munka a célegyenesbe érkezett, Detroitban és Genfben már ki is állították a tanulmányt – igaz, a végleges változat bemutatása még várat magára.
Néhány éve még kissé bugyuta autókat mutattak be a kínai autógyárak. Mind a nagy nemzetközi gyártók típusainak karikatúrája volt – már a képek alapján sem vettük egészen komolyan azokat a próbálkozásokat. Mára azonban egyre kevesebb az efféle naivitás a kínai típusokban, sőt, némelyik eladható lenne európai gyártmányként is. Ilyen a Chery legújabb kompakt szedán-tanulmánya, az Alpha 7, ami fazonra akár Audi vagy VW is lehetne.
Az újdonság, amely a sanghaji Volkswagen stand középpontjában áll majd, a CrossBlue Coupé nevet viseli, és bár a vázlatok tanúsága szerint ötajtós lesz, egyértelműen kupé-jellegű lesz, akár a BMW X4.
A Lamborghininek is mutatnia kell valamit Sanghajban, hisz Kína már a számukra is a legfontosabb piacok egyike. Az attrakció ez a citromsárga-fekete Aventador különkiadás lesz, amely még erősebb, mint a mezei szériaváltozatok, igaz, nem nagyon sokkal.