Amikor a BMW bemutatta a az első ötajtós, kupé-tetős szabadidő-autóját, egyként hördült fel mindenki, aki kicsit is ismerte a márkát. Meredek ötlet volt, és nem kis kockázattal járt, hisz benne volt a pakliban az is, hogy a célközönség utálni fogja. De ennek épp az ellenkezője történt: szerették, így most az a feladat, hogy kijavítsák a hibáit, és még jellegzetesebbé tegyék.
Az Edmunds szerzője, John Pearley Huffman közölt egy listát minden idők száz legrandább autójáról. Meglepetésre nem valamelyik régebbi Ssangyong végzett az élen, hanem a legfrisebb, és egyben legdrágább Lamborghini, a Veneno, amely láthatólag csúnyán kiverte a biztosítékot a szakírónál.
Az már egyértelmű, hogy a Subarunál tudják, mit kellene tenniük, hogy az egész világ elolvadjon a következő Impreza csúcsmodell láttán, de úgy néz ki, mégsem abba az irányba lépnek. A legújabb kémfotók legalábbis erre utalnak.
A Mercedes iszonyatos tempóval dolgozik azon, hogy fronthajtásos modellpalettája teljessé váljon. Másfél év alatt bemutattak három vadonatúj modellt, és még az idén megjön a negyedik is, a sorozat hobbiterepjáró tagja, amely a GLA nevet kapja a Mercedes nyakatekert nevezéktanának megfelelően.
A Genertel biztosító adatai szerint jelentősen nőtt a lopott autók átlagos életkora az elmúlt három év során, és a jellegük is megváltozott. A drága luxusautók egyre inkább háttérbe szorulnak, ma egy átlagos jármű sokkal nagyobb veszélyben van.
Dilip Chhabria, és cége, a DC Design nevét rettegve ejti ki, aki már látta a munkáit. Az indiai dizájn-guru – vagy mondhatnánk, az első számú anti-formatervező – meglepte már a világot néhány hajmeresztő autóval, és most egy Dacia Duster került a karmai közé.
A Nissan egyik legsikeresebb modelljét készül leváltani Európában: a Qashqai nehezen kiejthető neve ellenére igazán népszerűnek bizonyult Európában, és másutt is, de az idén már hetedik éve gyártják, így megérett a cserére. Ha minden igaz, az ősz folyamán jön az utód, amely nem csak megjelenésében változik.
A Chery Kína egyik legnagyobb autógyártója, amely elsősorban olcsó modelljeivel vált sikeressé. A cég legújabb autójával azonban már a luxuskategória felé nyújtózkodik. A Beta 5, amelyet a sanghaji Auto Chinán mutatnak be, egyelőre csak tanulmányautó, de két éven belül jön a szériaváltozat is.
Valahogy arra számítottunk, hogy a háromágú csillaggal feldíszített Renault Kangoo, a Mercedes Citan nem lesz nagy siker, hisz mindenki látja a csalást – nos, itt az első jele, hogy másképp is alakulhat a dolog.
Érdekes kapcsolatok jöhetnek létre, ha két olyan különböző karakterű cég, mint a Renault és a Mercedes komoly együttműködésre lép egymással. Már a Renault alapú Mercedes furgon, a Citan is elég meglepő, de a Dacia motoros Smart még szokatlanabb elképzelés.
A Honda elkezdi behozni a lemaradását dízelmotor-fronton, ha némi fáziskéséssel is: néhány éven belül teljessé válhat a japánok dízelmotor-kínálata.
Dubai talán a legfurcsább város a világon. És nem csak az oda áramló magyar lányok miatt, akik itthon is bevezették a sivatagi város nevét a köznyelvbe. Ott találhatók a világ legelvetemültebb építményei – a Föld térképét mintázó mesterséges szigetek, vagy a világ legmagasabb felhőkarcolója. És hamarosan a rendőrautó-állomány is egyike lesz a legkülönlegesebbeknek.
A két nagy detroiti autógyár még mindig egymás legnagyobb vetélytársa, most mégis összefognak, hogy beelőzzék a konkurenciát. Ezúttal egy nagyon költséges fejlesztést végeznek el együtt a következő generációs, 9 és 10 fokozatú automata sebességváltókét.
A Peugeot ugyan nagy bajban van, de ilyenkor még jobban kellenek a feltűnő akciók, mint amikor jól megy az üzlet. Alighanem ezért építették ezt a szörnyeteget is, amely elsősorban nevében és orrkialakításában emlékeztet a sorozatgyártású 208-asra, a burkolat alatt azonban egyetlen széria-megoldást sem találnánk benne.
Nem titok, hogy a Mitsubishi egyelőre a létéért küzd: olyan modelleket próbálnak tervezni, amelyek nagy tömegben, jó haszonnal gyárthatók. Az első próbálkozás ebben az irányban a Space Star, de már jön is a következő, amelyet még szélesebb rétegnek szánnak. A Dacia Loganhoz hasonló négyajtós szedánok Európában ugyan nem számítanak slágerterméknek, viszont szinte mindenütt másutt igen.
A Tata 2008-ban egy igazán olcsó kisautóval, a Nanóval jelentkezett, mely a forgalmazás kezdetén igen sikeresnek bizonyult. Bár Indiában még tavaly is a tíz legkeresettebb autó volt, a 2013. márciusi eladási adatok már 86 százalékos visszaesést mutattak a tavalyi év azonos időszakához képest.
A Volkswagen már a bemutatás után nem sokkal sikereket ért el a hetes Golffal, hiszen elnyerték a 2013-as Év Autója címet. Azóta már a GTI-t is megvillantották, mely sokak számára a sportos Golf megtestesítője. Valójában a teljesítmény megszállottjait nem ezzel, hanem a Golf R-rel célozza meg a német gyártó.
Csak a szerencsének és óriási lélekjelenlétének köszönhetően kerülte el a tragédiát egy nő az egyesült államokbeli Floridában. Honda Accordjával éppen egy teherautó mögött haladt, amikor bekövetkezett a baleset.
A Lamborghinit 1998-ban, az Audin keresztül vásárolta fel a Volkswagen-csoport. Ebben az évben készült el a Pregunta prototípus is – az egyik utolsó Lamborghini, amely még nem a német konszern felügyelete alatt született.
Ahogy azt várni lehetett, Michael Schumacherből nem lesz munkanélküli világbajnok. Az életének javát pörgésben és a média folyamatos figyelme mellett leélt német a napokban aláírt egy hosszú távú partneri megállapodást a Mercedes-Benzzel, amely szerint a hétszeres világbajnok hivatalosan a márka nagykövete és fejlesztője lett.
Évtizedekig csönd volt az Alpine A110 körül, most pedig már nem csak a franciák, de az autóról szép emlékeket őrző mexikóiak is a feltámasztásán dolgoznak. Az egyelőre még tanulmány szinten álló A110-50 mellett az SST-77 látványtervei komolytalannak tűnnek, de kár lenne már most temetni a próbálkozást.
A balesetmegelőzési kampányok jellemzően akkor hatásosak, ha konkrét tragédiákkal szemléltetnek egy veszélyforrást. Az autóvezetés közbeni telefonálás, üzenetírás rengeteg balesethez vezetett már, azonban a statisztikai adatoknál sokkal inkább szíven üti az embert, ha valaki utolsó szavait olvassa egy készüléken.
Több mint 5 millió 400 ezer autó fogyott a Kínában gyártott autókból az év első negyedében, ami éves viszonylatban 13,18 százalékos emelkedést jelent.
Új Maserati-szalont és szervizt nyitott Budapesten a Wallis Motor Pest Kft. a Váci úton. Az éppen komoly offenzívát indító márka autóiból középtávon évi 50-70 darabot szeretnének eladni.
Amióta felvásárolták és feltámasztották a kínaiak az MG márkanevet, nehéz hová tenni őket. Gyártanak néhány közepesen jellegtelen autót, Angliában még kapni is lehet közülük egyet, de igazából nem sikerült felkerülniük az autós világ térképére. Ez hamar megváltozhat, ha ezt a tanulmányautót valóban gyártani fogják.