Egy hatvanéves belga asszonyt zúzott halálra a kabriótető BMW-jén. Nem kizárható, hogy műszaki hiba okozta a tragédiát.
A nagy méretcsökkentési láz áldozata lett a Yamaha tervezte különleges motor, amely könnyedén elfért a Volvók soros motorokhoz méretezett motorházában is.
Itt az élő példája annak, hogy miért nem érdemes túl sokat ígérni: a végén biztosan csalódott lesz a közönség. Az Eterniti hangos csinnadrattával jelentette be, hogy új autómárkaként jelenik meg, de ezt legalábbis erős túlzásnak kell értékelnünk.
Az Audi kompakt kupéja nem csak csajozásra jó, de néhány átalakítással a versenypályán is megállja a helyét. Az idén a Nürburgringen már bizonyított a gép gyári színekben, mostantól azonban elvben bárki megvásárolhatja, aki lát benne fantáziát.
Mára jól elolvadt a Honda egykori sportos arculata, de még van belőle egy utolsó morzsa, a Civic Type-R. Két literből 225 lóerő turbó nélkül – ezt kevesen tudják a japánok után csinálni. A modellváltással ennek is vége lesz, de a gyári tuningcég, a Mugen stílusosan búcsúztatja az utolsó VTEC csodát.
Régi sci-fi történetek csupa beton, csupa üveg álomvilágaiban fordultak elő hasonló járművek, az Opel szerint azonban ez lehet a valódi jövő egyik alkotóeleme is.
Az EU régóta támogatja a balesetkor automatikusan működésbe lépő eszköz elterjedését, de úgy néz ki, az erőfeszítéseik egyelőre nem hoztak számottevő eredményt. Pedig azt mondják, a rendszer életeket menthet.
Meghiúsult a Saab elkeseredett menekülési próbálkozása azzal, hogy a vanersborgi bíróság elutasította a cég csődvédelmi kérelmét. Ez annyit jelent, hogy az autógyár már nem kap több haladékot: ki kell fizetnie a számláit, különben kezdődhet a felszámolás.
A Swift padlólemez eddig is többször bizonyította, mennyire széles határok között módosítható. Erre épül egyebek közt a Splash és az SX4 is, most pedig egy tágas egyterűt terveztek rá.
Egy ideje már mutogatják a Galibier 16C-t, és már úgy nézett ki, semmi nem menti meg a típust a szériagyártástól, de most úgy tűnik, a cégvezetés torpedózza meg a projektet.
Egyelőre C-X16-nak hívják, és csupán tanulmányautó, de ez az első biztos jele, hogy a Jaguar közel negyven év után visszatér a népszerű sportkupék piacára.
Az M3-as eleve kivételesen gyors utcai autó, de a 4 literes V8-asban rengeteg a tartalék, amelyet a CPL Automotive szakemberei meg is próbáltak mind kifacsarni belőle.
Korábban csak vázlatokon láthattuk az új A2-es tanulmányt, most azonban minden lényeges információt nyilvánosságra hoztak róla. Ha gyártásba kerül, ez a modell is méregdrága lesz, de legalább káros gázokat nem ereget.
A Saab helyzete egyre reménytelenebb: már a nyár elejétől akadozott, majd teljesen le is állt a termelés, és az első félév 224 millió eurós vesztesége is közelebb lökte a vállalatot a szakadékhoz. A csődeljárással az autógyártó most az utolsó szalmaszálba kapaszkodik: a cégvezetés abban reménykedik, hogy ez időt ad a cégnek működése átszervezésére, és újabb források bevonására, így egy darabig még működőképes maradhat.
Az elmúlt egy évtizedben a koreai autógyártók elképesztő fejlődésen mentek keresztül, legalábbis erről árulkodik az új Hyundai i30-as, amely a VW Golf, a Ford Focus és az Opel Astra komoly ellenfelévé nőhet.
Az új 911-es néhány hét múlva mutatkozik be, de a Porsche nem engedheti meg magának, hogy a típusváltás alatt ne szolgálja ki maximálisan a vásárlóit. Különösen igaz ez a típus versenyautóit használó privát csapatokra, hisz egy-egy ilyen istálló általában egy autó árának sokszorosát költi alkatrészekre, és a legújabb gyári fejlesztések beszerzésére.
A gyorsulási verseny nem túl komplikált sport, de a negyed mérföld alkalmas rá, hogy elejét vegye a szájkaraténak: itt kiderül, hogy melyik autó a gyorsabb, még egész lehetetlen párosítások esetében is. A Ferrari és a Volvo Mean Green prototípus esetében is eldőlt a kérdés, igaz, csak egy hajszálon múlt, hogy a kamion lett az első.
Bob Lutz legenda. Volt ő már minden mindenhol: dolgozott a BMW-nek, a Chryslernek és a Fordnak, legutóbb pedig termékfejlesztési igazgató volt a General Motorsnál. Ez utóbbi szerepkörében azonban csúnyán megbukott – ennek ellenére visszavárják, most, hogy ismét van mit elszabni a cégnél.
A kis horvát cégről korábban egy BMW tuning kapcsán hallhattunk, ám az 500 lóerős E30-as csak a kezdet volt. Mate Rimac saját tervezésű sportautó bemutatására készül.
Az indiai márka már tíz éve is a világhír felé tört, de elavult külsejű és technikájú munkaterepjáróik nem arattak túl nagy sikert a világ fejlettebb részén. Most azonban változtatnának ezen, méghozzá egy vadonatúj modellel.
A Volvo ugyanabban a cipőben jár, mint a Mazda, a Suzuki vagy a Jaguar, amelyek korábban egy nagyobb céghez kötődtek, de ez a kötődés a közelmúltban megszűnt. A svédek esetében a jelenlegi kínálat nagy része a Fordtól származó technológiára épül, ám ez hosszabb távon nem tartható, így megkezdték egy új padlólemez, illetve egy új motorcsalád kifejlesztését, amelyekre aztán teljes kínálatot építhetnek.
A gázüzemű autózás itthon sem újdonság, de eddig szinte kizárólag az elsősorban kőolajból előállított LPG-hez lehetett hozzájutni Magyarországon. Most azonban már a harmadik ilyen kutat adják át: Győr és Szeged után hamarosan Budapesten is megkezdik a sűrített gáz, a CNG forgalmazása.
Az Octavia ugyan töretlenül sikeres Európában, de a Skodának nagyobb tervei vannak, így a következő generáció esetében szakítanak a megszokott csapott hátú formával.
A jellegzetesen csúnya Citroen furgon, a Type H több mint harminc évig volt meghatározó eleme a francia utcaképnek – és ezen keresztül a 40-es és 80-as évek közt készített francia filmeknek – így az a csoda, ahogy bár a 90-es évek óta divat a retró, most nyúltak vissza a típushoz először.
Egyelőre tisztázatlan körülmények között történt az a baleset Óbudán, a Farkastorki út legelején az Eurocenterhez kanyarodó út közlekedési lámpájánál, amelynek szemtanúni voltunk tegnap este.