Ha valaki sokat utazik Európában, az tudhatja, mekkora eltérés van aszfalt és aszfalt között az egyes vidékeken. Az osztrák havasok tükörsima mellékútjaitól a kissé töredezett, de valahogy azért karbantartott észak-olasz szerpentineken át a Romániában helyenként még mindig előforduló bombatölcsérekkel tarkított, útnak csúfolt földsávokig nagyon sok minden előfordul. És egy jó autó mindenre fel van készítve.
A Jensen egy ideje már csak puszta márkanévként létezik: az utolsó valamire való sportkocsi, amely ezt a nevet kapta, 1976-ban készült. A jelenlegi jogtulajdonos azonban úgy döntött, ideje új életet lehelni a halott márkába.
Hibrid autót kínálni manapság presztízskérdés, de a BMW befürdött az X6 Active Hybrid változatával. A típus csupán két évig létezett, és nyomtalanul el is tűnik a bajorok kínálatából.
Elnézve a 2006-os Ford GT maradványait, nehéz elhinni, hogy a sofőr és utasa túlélte a balesetet. De nem csak nekik volt mázlijuk, hanem a szomszédos benzinkutasoknak is.
Mindig nagyot szól, amikor az Underground Racing elkészül egy-egy TT jelzésű tuninggal. A twin turbo, magyarul ikerturbós megoldásokra szakosodott cégnél nem szokták letenni a villáskulcsot, amíg nincs meg az ezer lóerő.
Frankfurtba nem merték elhozni a három kópiát, de hazai kiállításukon, Csengduban büszkén mutogatják őket. A Jema Auto legfrissebb modelljei mintha valahonnan ismerősek lennének.
Mobil totemoszlopot tesztelt Budapesten a rendőrség, amely öt nap alatt 27 ezer gépjárművet ellenőrzött, s ez idő alatt 158 forgalomból kivont járművet szűrt ki.
A Hyundai-blogról került ki a nagyvilág elé ez a kémfotó, melyen a 2013-as Hyundai Genesis Coupe látható – mindenféle lepel, maszkolás vagy egyéb titkolózás nélkül. Az új modellt a 2012 januárjában rendezendő detroiti autókiállításon mutatják majd be, ám nem valószínű, hogy a fotón látott formaterv érdemben változna addig.
Nem is gondolnánk, milyen fantasztikus dolgokat lehet olyan hétköznapi alapanyagokból készíteni, mint mondjuk a papír. A Jonathan Brand által használt technológia sem az ördögtől való: egyszerűen kinyomtatja a sablonokat, körbevágja őket, majd ragaszt – mégis, az egy az egyes méretarányú, a részleteiben is élethű Mustang lenyűgöző munka.
Több autó ütközött az M7-es autópálya Budapest felé vezető sávjában a 27. és 28. kilométer közötti szakaszon vasárnap délután – az első információk szerint az egyik autóban többen megsérültek.
A sérültekért mentőhelikopter érkezett a Martonvásár közelében levő baleset helyszínére – mondta a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője.
R. Szabó Ágnes tájékoztatása szerint a helyszínelés és a műszaki mentés idejére az érintett útszakaszt lezárták, egyes információk szerint legalább tizenötkilométeres kocsisor alakult ki. A közlekedőket Martonvásárnál a 7-es főútra terelik, onnan Tárnoknál térhetnek vissza az M7-esre.
Összetört egy elektromos kisautó a Duna partján, a Margitszigeten. A jármű az Építők kajak klub közelében vétett el egy kanyart, majd a Duna parti kövek közé zuhant. A kiérkező tűzoltók az autót kötél segítségével rögzítették, a sérült sofőrt a mentők kórházba szállították.
„A Volkswagen csoport rekord mennyiségű összeget invesztál rövid távú projektjeibe, hogy elérhesse célját: a világ legjobb autómárkája címet.” – mondta Prof. Dr. Martin Winterkom, a cég ügyvezető igazgatója. A hatalmas összeget nevesítették is: 62,4 milliárd eurós beruházással biztosítaná a cég a következő öt év növekedésének megfelelő ütemét.
Az E.ON csapatának Tesla Roadster típusú elektromos sportautója ma délelőtt összeütközött egy személyautóval a III. kerületi Anikó utcában. A sportkocsi a jubileumi X. Autómentes Hétvége keretében megrendezett MVM Energia 2.0 Futam elnevezésű, alternatív hajtású járműveket felvonultató verseny felvonulására tartott, amikor a közúti baleset történt.
A Facebookon közzétett fotón még csak próbapadon járatják a Lotus vadonatúj V8-asát, de két éven belül gyártásra érett, korszerű sportmotor lesz belőle, ha minden a tervek szerint alakul.
Fanatikus műgyűjtőknek lehet kedvence a Robert Gulpen tervezte Lamborghini autómodell, mely a kidolgozás minőségén kívül félelmetes árával hívja fel magára a figyelmet. Az Aventador LP 700-4 egy a nyolchoz méretarányú modelljének kikiáltási ára tizenkétszer több, mint a rendes autó vételára: közel egymilliárd forintra rúg.
Legutóbb még lepel alól hunyorgott ránk a Rimac félelmetes sportkocsija, de ezt érdemes a maga teljességében megnézni. A forma egyszerű, mégis az állunkat kerestük a láttán.
Ma már a világ legnagyobb autópiaca Kína, így minden nagyobb autógyártó megpróbálja megvetni a lábát az országban. Eddig nem is volt akadálya – feltéve, hogy találtak egy helyi partnert – de úgy néz ki, a központi vezetés megelégelte a külföldiek invázióját.
Eredetileg a Nissan Leaf testvérmodelljeként kezdték fejleszteni az első elektromos Infinitit, de a tervezési szakaszban visszadobta a cégvezetés, arra hivatkozva, hogy nem elég elegáns. Úgy néz ki, a japán formatervezők megemberelték magukat, és készítettek egy kellemesebb formát.
A legerősebb utcai kisautó címére aligha pályázhat az új Fiesta ST, de így is vérbő jószágnak ígérkezik. Persze a gyártás még nem biztos, legfeljebb valószínű.
A japán gyártó vezérigazgatója elárulta, hogy a tervezők ismét egy komoly sportautón dolgoznak, ami azért meglepő, mert három éve az utolsó simítások előtt már kukába került egy hasonló projekt. Takanobu Ito szerint most ismét elölről kezdik a munkát: olyan gépet fejlesztenek, amely nem a nyers erőből, hanem a kis tömegből és a hatékony felépítésből nyeri a sebességét.
A Formula Ford sorozat az 1960-as évek közepe óta létezik, mint az autóversenyzés általános iskolája. Számos országban ez az első lépcső a gokart után, mivel az autók egyszerű felépítésűek és viszonylag olcsón fenntarthatók, viszont már úgy viselkednek, mint a valódi versenygépek. A Ford persze igyekszik korszerű autókkal támogatni a versenyzőpalántákat, így a következő szezonra az idén új gépet adtak ki.
A svédek legígéretesebb kínai partnere, a Youngman Pangda eddig is egy kisebb vagyont kívánt befektetni a Saabba, de most akkora összegről beszélnek, amely tényleg kiránthatná a céget a bajból.
A Lexus tervezői eddig a kockázatmentes utat választották: legtöbb autójuk megtervezésekor kerülték a markáns elemeket. Ezzel a módszerrel azonban nehéz megerősíteni a márka arculatát, és növelni a vásárlók számát. A japánok készek változtatni – legalábbis erre tett ígéretet Tokuo Fukuichi, a cég vezető formatervezője.
A Tumblr-re került ki az első kép az autóról, amelyet láthatóan öltönyös férfiak és kiöltözött hölgyek vesznek körül. Sokat persze nem látni magából a gépből, de nagy meglepetést nem is okozna a látvány, hiszen Frankfurtban már bemutatták a B osztályt. Ez azonban az első példány, amelyet magyar kezek szereltek össze.