2019.06.07. 06:45 Módosítva: 2019.06.07. 13:14

Még mindig sokan nem tudják, hogy milyen jogok védik a vevőt, ha kereskedésből vásárol használt autót és az tönkremegy. Mivel védik magukat a kereskedők és mivel a vásárlók ha nem a legolcsóbb, hanem a legjobb állapotú autó a cél?

Tamás az elmúlt két évben csak egyszer volt kénytelen mélyebben nyúlni autókereskedése kasszájába, hogy kifizesse egy korábban eladott autó váratlan javítási költségét. A 2007-es Audi A4-et az első gazdájától vásárolta, az autóban összesen 110 ezer kilométer volt, de néhány héttel az átadás után reklamált a vevő, mert kiderült, hogy a motor eszi az olajat. A márkaszervizben végzett kompressziómérés alapján motorfelújításra volt szükség, és bár Tamásnak fogalma sem volt az Audi rejtett hibájáról, kifizette a javítást, majd megkereste az autó előző gazdáját. Mint mondja, főként ismert előéletű magyarországi autókkal foglalkozik, hogy elkerülje a hasonló eseteket.

Az Audi rejtett hibás ügye csak egy azok közül, melyekkel nap mint nap találkozhatunk a magyar használtautó-piacon, és mivel a Totalcar is rengeteg levelet kap pórul járt a pórul járt vevőktől, ebben a cikkben szeretném összefoglalni, milyen alaplépéseket tehetünk a megelőzésért, és azt is, milyen eszközökhöz nyúl a kereskedők egy része. 

Aki magánszemélyként autókereskedésből vásárol használt autót, úgynevezett fogyasztói szerződést köt. Ez fokozott védelmet jelent, mert a vásárlást követő első hat hónapban fellépő előre nem ismert és nem a természetes elhasználódásból adódó hibák javítását a kereskedőnek kell intéznie, illetve meg kell állapodnia a vevővel a kompenzáció módjáról. Azokról a hibákról van szó, amelyek az autó átadásakor nem észlelhetők, tehát sem a karcok és horpadások, sem a fékbetét-kopás, sem az elvékonyodott féktárcsa nem tartozik ide.

A nem észlelhető, vagy a vásárlást követően jelentkező váratlan hibákat rejtett hibának nevezzük. A jog az szerződés aláírását követő első félévben abból indul ki, hogy ezeket a hibák már az eladás előtt is fennálltak, így a kereskedő ismerhette őket. Ennek ellenkezőjét félévig neki kell bizonyítania, a szerződéskötést követő második hat hónapban viszont a vevőnek. 

Mindketten nehéz helyzetben vannak, hiszen minden használt autó elhasznált egy bizonyos mértékben, és ahogy egyre összetettebbé válnak, több olyan hiba képzelhető el, amely a futott kilométerek számától függetlenül bármikor jelentkezhet. Ez pontosan így van az egyszerű szívó benzinmotoros Mitsubishi Colttal és az Audi A6 V6 TDI-vel is. Ha minden a papírforma szerint menne a kereskedésekben, akár a jogszabályban vázolt keretek közt is rendeződhetnének a kereskedő és a vevő közt kipattanó viták, de egyelőre nem ezt látom. Sok ügy nem jut el a bíróságig, mert a vevő inkább benyeli a javítási költségeket, ha nem tud megállapodni a kereskedővel. A pereskedés drága, az ügyvéd drágán dolgozik, ráadásul egy per akár két évig is elhúzódhat, kimenetele pedig bizonytalan. Csak egy biztos: a jogszolgáltatás néha több pénzt húz ki az autósok zsebéből, mint amennyibe a hiba javítása kerülne, vagy amennyit az autó ér. Ne feledjük, Magyarországon 14 év az autópark átlagkora, és a többség egymillió forint körüli romokkal jár.

Tamás kereskedésében ismerik a vásárlók jogait, és nem próbálkoznak a kapugarancia emlegetésével, mert fontosabb a cég jó hírneve, és hogy a vevők visszajönnek és újra vásárolnak. 

A Globe Auto nevű kereskedés nemcsak a szavatosság terén hozza, amit bármilyen autókereskedésben elvárhatunk, de egy ideje olyan biztosítást is kínál az autóihoz, amely éppen a vásárlást követő első évben fedezheti a fődarabok, tehát a motor és a váltó hibáinak javítását. A Mapfre javítási költségbiztosítási szolgáltatását kevesebb mint harmincezer forintért vehetik meg a kereskedés vevői az autó mellé, de ha el is adtak néhány ilyen biztosítást, eddig nem sok fizetni valója volt a Mapfre-nek, mert a Globe elsősorban ismert előéletű, nem óratekert magyarországi első forgalomba helyezésű autókat hirdet. Amikor néhány éve mégis beesett egy tekert órás Mazda, írásban tájékoztatták a vevőt a valós futásteljesítményről.

A körülbelül 2500 hivatalosan bejegyzett magyar használtautó-kereskedésből mindössze néhány száz lehet, amely rendelkezik hasonló biztosítással. A biztosítások egy részét az ügyfelek vásárolhatják meg az autóhoz, de jellemzőbb, hogy a kereskedés köt szerződést a biztosítóval, így az eladás után fél-, vagy akár két évig a társaság fedezi a lerobbant autó elszállítását, és számla ellenében téríti a javítási költségeket. 

rg

A Real Garant nevéről néhány nappal ezelőttig nem hallottam, pedig fontos szereplője a garanciabiztosítási piacnak. Sebestyén Ádám, a cég munkatársa szerint eleve megválogatják, mely autókereskedésekkel kötnek szerződést, és nem állítja, hogy használtautós biztosításaik bármilyen hibára fedezetet jelentenek. Amikor a Real Garanttal szerződő kereskedő vevője jogosan reklamál egy rejtett hiba miatt, a kereskedő megjavíttatja az autót, majd az összeget megtéríti neki a biztosító.

Ádám szerint ez a megoldás a polgári törvénykönyv szavatossággal kapcsolatos passzusában, a természetes elhasználódás fogalma körül kialakuló vitát előzheti meg, mert a biztosításban nagyon pontosan leírják, hogy mit térítenek és mit nem. Amikor egy 200 ezer kilométert futott használt autó elromlik, valóban nehéz eldönteni, hogy pusztán elhasználódott-e benne egy alkatrész, még akkor is, ha például a turbóról vagy a kettős tömegű lendkerékről van szó. 

A Real Garant mindössze kétoldalas szerződést köt az ügyfeleivel, vagyis a kereskedéssel és az utóbbinak csak egy munkalapot és egy számlamásolatot kell küldenie az autót javító szakszervizből, hogy megtérítsék a kárt. Bizonyos esetekben kérnek fotókat is a hibás alkatréstől, ha látható hibáról van szó, de nagyon ritkán küldik a szervizbe saját szakértőiket a javítási folyamat ellenőrzésére. A kártérítési ügyek zömét egy órán belül elbírálják és fizetnek, ha jogosnak tartják. 

De mi a titkos záradék? Hol a csapba? Ádám szerint nincs nagy titok, de garanciabiztosító olyan kereskedéssel köt szerződést, amely alaposan válogat az autók közt. Nem ezekben a kereskedésekben árulják a legolcsóbb használt autókat, és a cégek sokszor egyszerűen beépítik az autók árába az éves biztosítási díjat.  A biztosítási díjak nagyon széles spektrumon szóródnak, az évi 25 ezer forinttól akár több mint háromszázezer forintos díjakig az autó típusától és bonyolultságától függően.

Megtehetik, mert manapság Ádám szerint átlagosan kilencven napig áll a kereskedésben egy használt autó, mielőtt eladják. Ezt akár a harmadával is csökkentheti, ha garanciával árulják, mert egyre több olyan vevő van a piacon, aki nem a legolcsóbbat akarja, hanem a legbiztosabbat, akár drágábban is.

Az autókra átlagosan napi kétezer forintot költenek az autókereskedők, beleértve a telephely bérleti díjának és fenntartási költségének arányos részét, a papírmunkát, a mosatást, illetve az akkumulátortöltést. A gyorsabban és akár a garanciabiztosítással érkező bizalom miatt drágábban eladott autó árréséből visszajöhet a biztosítási díj. 

A Real Garantnek nagyjából százötven használtautó-kereskedő partnere van. Kilencven százalékuk márkakereskedés, ahol használt autókkal is foglalkoznak. A garancia feltételei ennek ellenére szigorúak. Előírják, hogy az autóvásárló vigye vissza kötelező szervizre a kereskedéshez, vagy egyéb más márkaszervizbe, illetve szakszervizbe az autót, amíg tart a garancia. 

Sok kereskedő a hat hónaptól két évig tartó biztosítási időszakban egyszerűen kihelyezi a kockázatot a biztosítónak, így sok autót hat hónapra biztosítanak. Ha a biztosított autó nem romlik el, a biztosítási díj nagy része visszafolyik a kereskedőhöz a cég profitmegosztási rendszere miatt. 

Nem minden hiba javítását fedezi ez a garanciatípus. 2006-ban, vagyis a kezdetekkor még alkatrészcsoportokon belül határozták meg, hogy mely hibákra térítenek és melyekre nem. Mivel az autók műszakilag azóta sokkal összetettebbé váltak az elektromos rendszerek és segédberendezések elterjedése miatt, a korábbi biztosítási koncepció is változott. Most a biztosítás fő szabálya, hogy az összes mechanikus és elektromos alkatrészre vonatkozik a garancia a fokozott kopásnak kitett alkatrészek kivételével. 

Az üléskárpitra nincs garancia, de az ülésmozgató szerkezetre, az ülésfűtésre és hűtésre viszont igen. Az ablaktörlőmotor hibájánál térítik a kárt, de a lapátcserét nem a biztosító fizeti. Így teljesen logikus az is, hogy a fékrendszerben az ABS-kocka és a féknyergek hibáit fedezik, de a betétekre és tárcsákra nem vonatkoznak a szerződések. A motor esetében nem cizellálnak ennyire: a komplett motor olajjal kent összes részegysége biztosítással fedezett, de ha elvetemedik és eltörik a műanyag takaróburkolat, azt az autó vevőjének kell kifizetnie. 

A kipufogócsövekre szintén nincs garancia, de a katalizátorra, a részecskeszűrőre, a NOx-szenzorra igen. A kereskedők nem szeretnének vitatkozni a vevőikkel, ezért a kuplung esetében is húzott egy választóvonalat a biztosító: a tárcsa és cseréjének munkadíja után nem, de a kettős tömegű lendkerék hibája után fizetnek. 

Az autók futóművére, részben a magyar útviszonyok miatt nem adnak garanciát, itt csak bizonyos alkatrészek esetében számíthat pénzre a kereskedő és a vevő. A lengéscsillapítókat és lengőkarokat hibáira nem vonatkozik a biztosítás, de a féltengelyekére igen. A helyzet a komplexebb a légrugós rendszerek esetében, mert ezekben a légrugó ballonjait a vevő fizeti, a vezérlés, illetve a nyomást biztosító légkompresszor hibáját viszont a biztosító, és így tovább. 

Nem minden használt autóra köthetnek garanciaszerződést a kereskedők és az Ádámmal folytatott beszélgetésem egy pontján rájöttem, hogy ez a szolgáltatás a magyar piacon átlagos, tizenéves autókra egyáltalán nem vonatkozhat. Hét évnél fiatalabb és 150 ezer kilométernél kevesebbet futott autókból áll a Real Garant állománya, mert ezeknél sokkal kisebb a kockázat, mint az idősebb, több kilométert futott autók esetében és így a biztosítási díj is kisebb. A cég bizonyos kereskedőkkel maximum tízéves és 200 ezer kilométernél kevesebbet futott autókra is köt szerződést, de minden, ennél idősebb autónál egyedi megállapodásról lehet csak szó. 

A Real Garant sokszor az importőrökkel áll kapcsolatban. Így nemcsak az általános használtautó-kereskedések kínálatát biztosítják, hanem a kiterjesztett gyártói garancia hátterében is ez a cég áll. Ilyen például a Mercedes négy évre, a Subaru öt évre kitolt garanciája, esetleg a Ladáé, az Isuzué, esetleg a Suzukié, amely most három plusz hét évet kínál bizonyos autói mellé, hogy növelje a bizalmat a turbós benzinmotorok iránt.

Persze a gyártók a fiatal autók nagyobb hibáinak javítási költségét sokszor legalább részben méltányosságból átvállalják a gyakorlatban, de egy amerikai autó esetében ez például messze nem biztos és éppen az Európában ritka, szervizhálózattal nem rendelkező márkák esnek ki a garanciabiztosítások köréből. 

A nagyobb hibák, tehát a motor- váltó- és differenciálműhibák kevésbé gyakoriak a Real ügyei közt, és a kettős tömegű lendkerékkel kapcsolatos esetek száma sem olyan jelentős, mint gondolnánk. Évente körülbelül 25-30 ezer autó kap garanciabiztosítást és ezeknek 5-7 százaléka után kell kártérítést fizetni (idén 2200 esettel számolnak). Ez Ádám szerint szerencse, mert amikor becsúszik egy komplett motorcsere kétmillió forintért, annak ellentételezésére elég sok 50-60 ezer forintos biztosítást kell kötnie a cégnek. Az évi több mint kétezer esetből átlagosan mindössze ötvenben fordul elő, hogy a lerobbant autó javítását a biztosító partnere, a Dekra szakértői is végigkövetik. Ilyesmire a kétes eredetű hibák esetében van szükség. Olyankor, ha például felmerül, hogy a súlyos motorkár megelőzhető lett volna, ha a műszerfalon megjelenő hűtőfolyadékszint-csökkenés jelzése után azonnal félreálltak volna az autóval. 

Az ügyben megkerestem Németh Pétert, a CLB Független biztosítási alkuszcég értékesítési igazgatóját, aki szerint a garanciabiztosítások és a hasonló szolgáltatások iránt elsősorban azóta nagyobb az érdeklődés, mióta a használtautó-kereskedők számára kötelező szavatossági szabályokat konkretizálták. Akkor nem számíthatunk kártérítésre a garanciabiztosítóktól, ha a vezető hibája miatt megy tönkre az autó. Ilyen a nem rendeltetésszerű használat és a természetes elhasználódás. Esztétikai károk, vagy baleset esetén is a casco lesz a megoldás és nem a garanciabiztosítás. Általában kizárják azokat a károkat is, amelyek már a biztosítás kezdete előtt megvoltak, illetve amelyek más autóbiztosítással védettek.

Megkerestem a Car Garantie-t, vagyis a garanciabiztosítási piac másik nagy szereplőjét is. Kispál Kristóf, a cég munkatársa nagyjából azt erősíti meg, amit a Real Garantnál hallottam. Ez a több mint kétszáz kereskedéssel dolgozó cég is elsősorban az autók gyári garanciáját hosszabbítja meg. A CarGarantie a Volvo kiegészítőgaranciájának hátterében áll, ahogy a Mazdánál, ahol a három év gyári garancia után következő két év, legfeljebb 150 ezer kilométeres futásteljesítményig érvényes kiegészítést nyújtja ez a társaság. Ez a cég felsoroltakon kívül más márkákkal is dolgozik.

cg

Mivel a Car Garantienál sem biztosítanak tíz évnél idősebb és 250 ezer kilométernél többet futott autót, a legsúlyosabb problémákkal találkozó használtautó-vásárlók elesnek ettől a lehetőségtől. Kispál Kristóf azt is hangsúlyozza, hogy cégük a motorhibák tekintetében éppen ellenkezőleg látjuk a piacot, mint amit a Real elmondott, hiszen ha az összeurópai számokat nézzük, a downsizing és a motorkonstrukciós fokozódó összetettsége miatt egyre több a motorhiba egyre fiatalabb autókban.

Bizonyos hibákat ez a biztosító is kizár, de a szakember szerint sokszor nehéz megítélni a valódi okokat. Ilyen például amikor egy gumialkatrész, például egy cső egyszerűen elöregszik, elreped és ez okoz hibát. Egy ilyen garanciabiztosító pontos statisztikát készít az egyes autótípusok, motorváltozatok és modellgenerációk jellemző hibáiról, ezek alapján kalkulálják a biztosítási díjat a Car Garantie-nál is. Milyen jó volna felsorolni néhány példát, de ezekről a cég munkatársa nem akart beszélni. 

A használt autókra kitalált garancia azért lehet jobb, mint a jogszabályban rögzített általános szavatossági jogok, mert a biztosítási szerződésekben minden cég felsorolja azokat az alkatrészeket, melyek javítását vagy cseréjét kifizetik, ha az ügyfél számlás helyre viszi az autót. Érthető, bár szomorú, hogy ezek a szolgáltatások a magyar piacon évente lezajló több mint hétszázezer használtautó-adásvételnek csak néhány százalékában nyújtanak védelmet.

Jellemzően azokban, ahol az autó eleve nem egy lerúgott rom, a kereskedő nem dobós cégekkel dolgozik, vagyis ahová azok az érdeklődők mennek, akik alaposan átnézik vagy átnézetik amit meg akarnak venni. A mezőkövesdi kereskedő szerint néhányan átesnek a ló túloldalára, a legkisebb karcot is nagy gondnak látják, és nem is tudják pontosan, hogy mit kell nézni a papírokon, illetve az autón. Én viszont úgy látom, hogy a tanulási folyamat közepén járunk, ahol természetesek a hasonló kilengések és várható, hogy a kiterjesztett garanciával, vagy garanciabiztosítással védett autókat is többen keresik majd. Még akkor is, ha tényleg nem ezek a legolcsóbbak a kínálatban. 

A cikk készítése előtt a Mapfre magyarországi képviseletét is megkerestem, ahol kérték, hogy kérdéseimet írásban tegyem fel. Ezekre eddig nem érkezett válasz, de amint megkapom őket, újabb cikkel jelentkezem. Várom azoknak az olvasóknak a leveleit is, akik részletes tapasztalatokat szereztek a cikkben bemutatott szolgáltatások bármelyikével. 

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk

Villanyautó-kockázat: kimatekozták
  • Hírek

Villanyautó-kockázat: kimatekozták

Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.

április 14., 07:45
Hathengeres röfröfröf
  • Tesztek

Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring

Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.

április 13., 15:08
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
  • Olajdoktor

Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)

Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?

április 13., 16:32
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
  • Hírek

Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform

A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.

április 13., 12:07
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
  • Hírek

Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió

Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.

április 14., 06:10
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
  • Hírek

Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik

Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.

április 13., 18:58
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályán
  • Tesztek

Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.

Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.

3 perce
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
  • Hírek

12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher

Egy jó ügyet támogat.

április 13., 12:54
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
  • Közélet

Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba

Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.

április 14., 06:08
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
  • Hírek

Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli

Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.

április 14., 06:09
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
  • Hírek

Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát

A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.

április 14., 11:43
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
  • Hírek

44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett

A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.

április 13., 07:07
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
  • Hírek

Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son

A baleset Törökbálint közelében történt.

április 12., 07:53
Vagány, molett macska
  • Tesztek

Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.

Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?

április 12., 07:04
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
  • Hírek

Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni

Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.

április 14., 10:04
10 sportautó, amit neked kell befejezned
  • Vélemény

10 sportautó, amit neked kell befejezned

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.

április 13., 09:35
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
  • Hírek

Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban

Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.

április 14., 11:07
Második legnépszerűbb autó a Tesla
  • Hírek

Második legnépszerűbb autó a Tesla

Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.

április 14., 08:49
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
  • Hírek

F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény

Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.

április 13., 11:34
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
  • Hírek

A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért

Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.

április 12., 10:08
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
  • Tesztek

Becserkésztük az új KIA EV3-at!

Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.

április 12., 16:06
Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát
  • Hírek

Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát

Sajókeresztúr közelében.

április 12., 14:32
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
  • Hírek

Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán

Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.

április 13., 07:01
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
  • Közélet

Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra

Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.

április 13., 06:58
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
  • Gumidoktor

Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?

Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?

április 12., 15:24
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
  • Hírek

Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton

Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.

április 12., 13:22
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
  • Nepperűző

Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?

Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.

április 12., 11:13
MG Cyber X
  • Hírek

MG Cyber X

április 12., 13:16