Egyes feltételezések szerint három Opel üzem, és a svéd Saab gyár bezárása révén próbál spórolni a General Motors
Vélemények az azonos című hírünkről.
Ma már szinte mindennapos, hogy néhány száz főt utcára tesz egy-egy autógyártó
Vélemények az azonos című hírünkről.
Az amerikai kormány, a bankok, a szakszervezetek és a Fiat csoport osztozhat a Chrysler tulajdonjogán
Vélemények az azonos című hírünkről.
Tavaly összesen 7,4%-kal csökkentek a francia autógyártó eladásai, ami veszteségbe fordította a 2008-as év eredményét.
Vélemények az azonos című hírünkről.
Renault vezetése azt fontolgatja, hogy az évtized végén leállítja nagyobb modelljeinek gyártását
Vélemények az azonos című hírünkről.
Jelenleg 73 ezer irodai alkalmazottat tart el a detroiti óriáscég, de május elsejével tízezer főtől szabadul meg
Vélemények az azonos című hírünkről.
Carlos Ghosn, a költséggyilkos ismét kénytelen megszolgálni a gúnynevét: a Nissan dolgozóinak 8,5%-át teszi utcára egy éven belül, hogy csökkentse a cég veszteségét.
Vélemények az azonos című hírünkről.
A japán gyáróriás háromszor akkora veszteséggel zárhatja a 2008-2009-es üzleti évet, mint korábban sejteni lehetett.
Vélemények az azonos című hírünkről.
Az Egyesült Államokban 9,8 millió autó találhat gazdára az idén a GM becslése szerint, míg Kínában 10,7 millió személyautót is eladhatnak
Vélemények az azonos című hírünkről.
Sajnos a Mitsu is feladott valamit, bár biztos vagyok benne, hogy a Dakar nem került annyiba nekik, mint a Hondának az F1. Mindenesetre, miután a Dakarnak hívott rendezvény kivonult Dakarból, majd jól megverte őket a VW Dél-Amerikában (egy tizedik helyet tudtak felmutatni a Racing Lancerrel), logikusnak látszik a döntés. Úgy tűnik az autósport jobban megszenvedi a válságot, mint bármi más.
Még egy kis adalék a Mitsubishi Motors nemzetközi sajtóoldaláról:
- a japánok április végén zárják az üzleti évet. A mostani adataik alapján úgy saccolják, hogy 15 százalékkal fognak kevesebb autót eladni, mint amennyit terveztek. És úgy tűnik, 60 milliárd jenes veszteségük lesz. Persze, ki tudja, hogy ez mennyit fog jelenteni dollárban kifejezve április végén.
- ahogy észlelték, hogy nem mennek az autók, behúták a kéziféket, aminek csak az egyik lépése az, amiről a lentebb olvasható sajtóközlemény szól. Ezen kívül felülvizsgálják a nemzetközi autószalonokon való részvétel volumenét (a Nissan sem ment el Detroitba), átütemezik a beruházásokat, csökkentik a menedzsment juttatásait és leépítik a felesleges dolgozókat, főleg a Tengerentúlon. Ennyit a háttérről. És még egy apróság: a rali vb-t már 2004-ben otthagyták.
A válság sportos veszteséglistája, csak a legfontosabbak:
F1 - Honda
Rali - Subaru, Suzuki
American Le Mans Series - Audi
és most Dakar: Mitsubishi. Persze, lehet, csak megérezték, hogy már unjuk őket, 12 győzelem után.
TOKIÓ, 2009. február 4. — A Mitsubishi Motors Corporation (MMC) ma bejelentette döntését, hogy kivonul a Dakar Rally-ból.
A Mitsubishi Motors 26 alkalommal indult a versenysorozatban; ebből 12-szer nyert, sőt hét egymást követő évben is sikerült győzelmet aratnia. E páratlan rekord mellett a vállalat 4WD technológiája is nyert, hiszen ráirányította a figyelmet a sorozatgyártású járművekben alkalmazott rendszer tartósságára és terepképességeire.
A világgazdaság váratlan megrendülése azonban szükségessé teszi, hogy a vállalat szigorúbban ossza be erőforrásait. Ennek okán született meg a döntés, hogy a vállalat kivonul a Dakar Rally-ból.
Átszámítva vagy 1360 milliárd forintot emésztett fel a Ford puszta létezése 2008 utolsó három hónapjában, és a bankók tovább ömlenek a semmibe
Vélemények az azonos című hírünkről.
Napokon át készítettem a piacot áttekintő megatáblázatomat, néztem a tavalyi árakat, melléjük csaptam az ideieket. Aztán ültem a számítógép monitorja előtt, és nem láttam semmit. Itt egy kis mínusz, ott egy kis plusz, alig-alig egy kis dráma, foltokban. Aztán a kereskedő felnyitotta a szememet.
Vélemények az azonos című cikkünkről.
Egyesek szerint az is lehet, hogy végérvényesen búcsúzik a szögletes terepjáró.
Vélemények az azonos című hírünkről.
Kiderült, hogy miért nem kért állami gyorssegélyt a Ford
Vélemények az azonos című hírünkről.
A francia miniszterelnök azoknak a cégeknek ígért segítséget, amelyek egyetlen gyárukat sem zárják be
Vélemények az azonos című hírünkről.
Az olasz cég műszaki segítségért cserébe részvényeket kaphat az amerikai gyártóból.
Vélemények az azonos című hírünkről.
A legkisebb koreai autógyártó megpróbál némi időt nyerni
Vélemények az azonos című hírünkről.
A nagy tömeggyártók eladásai több mint 30%-ot zuhantak decemberben
Vélemények az azonos című hírünkről.
Itt van ez a Mazda nevű hirosimai autógyár. Most, hogy a hitel- (és a hozzá kapcsolódó gazdasági) válság lassacskán túljut a bimbózási stádiumion, és színpompás virágba borul, nos a Mazda most éppen ficánkol örömében.
Vegyünk néhány adatot, amelyek röppályáját látva Ferihegyen már készítik elő a kettes kifutót a landoláshoz: az összeurópai autóeladások 2007 novemberéről 2008 novemberére 25,3 százalékot estek, ugyanekkor Magyarországon 28,7-et, éves szinten pedig nagyjából 10 százalék volt a csökkenés. Nem szép számok. Az adatokért köszönet a JATO Dynamics-nak.
Mindeközben az autógyárak (lényegében az Audi kivételével) kisebb-nagyobb veszteségeket könyveltek el, nyilvánvalóan. És inkább nagyobbakat, mint kisebbeket. Akadnak azonban kivételek. Például a Jaguar (+13,3%), a Smart (+12,1%), a Subaru (+10,5%) és a Nissan (+9,9%). Gratula. Hozzájuk képest a Mazda a szerényen tapsikolók csapatát gyarapítja a maga 2,4 százalékával, ami a helyzetet ismerve még mindig lottónégyes.
Na de, mi történik ilyenkor turáni átok (és most már válság-) sújtotta kis hazánkban? A Mazda éves szinten 28,6 százalékot, 2007-2008 decemberi összehasonlításban 21,7 százalékot nő. Egy olyan modellpalettával, amely nem szenved olcsóautó-túltengésben, tehát a pánikból downgrade-elő autóvevők észre sem veszik. Egy olyan modellpalettával, amely nem tartalmaz luxusautókat – márpedig a gazdasági elemzők azt jósolják, hogy talán csak a szuperluxus-kocsik piaca nem szűkül majd jelentősen.
Ez nettó számokban 3566 eladott autót jelent. Egyben a Mazda eddigi legsikeresebb évét hozta el Magyarországon. És ezek az adatok a 2000 darabon túli eladásokat felmutatni tudó márkák között a legnagyobb fejlődést is biztosították a márkának.
Persze, persze, friss a termékpaletta, sok az új modell. És egy elemzés szerint a Népítéletbe írók is a Mazda-szervizeket szeretik a legjobban. De akkor is: válság van, történelmi rekordeladás van. Jó vicc, mi?
Több, néhány napos szünetet tartanak a termelésben a Toyota japán gyárai - nem fordult elő hasonló 16 éve.
Vélemények az azonos című hírünkről.
A General Motors előtt két út áll: vagy eladja, vagy megszünteti svéd leányvállalatát.
Vélemények az azonos című hírünkről.
Bizonyos körökben tényként kezelik, hogy öreg, filléres autóval kell közlekedni, mert minden más színtiszta pénzkidobás. Mint ahogy bizonyos körökben tényként kezelik azt is, hogy a cigaretta, az alkohol és a bekötetlen biztonsági öv szemernyivel sem rövidíti meg az életet. Lol.
Vélemények az azonos című cikkünkről.
A koreai autógyártó már munkásai decemberi bérét is képtelen kifizetni
Vélemények az azonos című hírünkről.
A legfrissebb hírek szerint a Chrysler a hétvégén az összes üzemében leállítja a termelést − egyelőre csak egy hónapra. Nincs sokkal jobb helyzetben a General Motors és a Ford sem, bár utóbbi állítja, áthidaló hitel nélkül is képes túlélni a válságot. A másik két óriás viszont állami segítségnyújtás nélkül simán bedőlhet, és ezzel magával ránthatja a Fordot is. Tényleg eltűnhet a piacról a Chevrolet, a Cadillac, a Ford és a Chrysler neve?
Vélemények az azonos című cikkünkről.
Meredek lejtőre kerültek az újautó-eladások Európában is, legalábbis ezt mutatják a novemberi eredmények.
Vélemények az azonos című hírünkről.