Az Alfa Romeo, ami leigázta a németeket
Aranykorát élte a Német Túraautó Bajnokság a ‘90-es években, aminek a mai napig érezhető a hatása, hiszen ezeknek a versenyautóknak a homologizációs változatai adták meg a legendás alapot a mai sportkupéknak és izmos szedánoknak. Talán ebben is volt a sorozat népszerűségének a titka, hogy olyan autók küzdöttek a pályán, amik sokkal közelebb álltak az emberekhez, mint a mai lehetetlenül kiszélesített, utcai gépekre csak nyomokban emlékeztető rettenetek. Ráadásul olyan meglepő fordulatok is előfordultak, minthogy az Alfa Romeo csúnyán kifújta a németek orrát.

Friss fejlesztés volt az Alfa Romeo 155-ös összkerékhajtása, mely a nyomaték nagyját az első tengelyre továbbította. A motorja pedig 60 fokos hengerszögű, 2,5 literes V6-os, melyet Giuseppe Busso tervezett és 420 lóerőt üvölt ki magából 11500-as fordulaton.
1993-ban eresztették a DTM-be a 155-ös Alfa Romeo-t, mely már nagyon távol állt a keresztmotoros, alapvetően elsőkerék-hajtású autótól, ami a szalonokban állt, de kevés ennél vágyhatóbb létezik ma is. 38 győzelemmel a 155-ös vitathatatlanul az egyik legsikeresebb autó, de ez már látszott az első szezonban is, amikor Nicola Larini 11 futamot nyert a 22-ből, ezzel a bajnoki címet vitték az olaszok. Még Gabriele Tarquini is hozzátett a 155 V6 TI DTM-es sikereihez.
Gabriele Tarquini, a túraautózás korszakos zsenije
Megjárta a Forma-1-et, de világbajnok már túraautóval lett. Aztán a WTCR-korszak történelemkönyvének első lapjára is felírta a nevét.
1995-ban Michael Bartels még sokszor állhatott a dobogó tetejére az Alfa Romeo-val, még rajt-cél győzelmet is aratott Diepholzban. A 155-ös 1996-ban kapta meg a sokat ígérő Jägermeister festést, mely korábban nagyon jól működött a BMW M3-ason, de Larini versenyautója helyett az Opel vitte a szezont. Ekkorra már egyre több csapat látta úgy, hogy tarthatatlanok a fejlesztési költségek, így végül a Mercedes maradt az egyedüli márka a nem sokkal később megszűnő DTM-ben.
Bartels Jägermeister festésű Alfa Romeo-ja sokáig a JAS Motorsport garázsában pihent, és csak 2015-ben került elő újra, amikor rendbe rakták és behangolták a motorját, hogy régi fényében szóljon a hegyes V6.
Visszapillantó

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
