Kempingezés a magasban

Bemutató: iKamper Skycamp 3.0 tetősátor

2022.12.14. 14:03

Négy éve járt nálunk az akkor még viszonylag frissen, a Kickstarter segítségével feltűnő iKamper Skycamp tetősátor. Azóta több ráncfelvarrást is megélt, ez immár a harmadik generációja a felnyitható modellnek. 

Kapcsolódó
Közelebb a csillagokhoz

Közelebb a csillagokhoz

Ez tipikusan az a cucc, ami egyrészt nem mindenkinek megfelelő vagy szükséges, másrészt pedig nehéz okosat mondani róla anélkül, hogy kipróbálnánk. Viszont ha betalál, akkor kevés nála jobb dolog van.

A gyártónak két alapmegoldása van, az egyik az XCover névre hallgat, amely alapvetően egy az egyben kettényitható, és egy klasszikus dómsátorformát kapunk belőle, a másik ez. Itt a kemény héjazatot engedjük fel egy pár teleszkóp segítségével, így egy háztetőformát kapunk. Az alapterület már így se kicsi, de a létra segítségével még meg is másfélszerezzük, és így már teljesen kinyílik a sátor.

Kapcsolódó
Bírja-e a vihart?

Bírja-e a vihart?

Kínzópróba: kipróbáltam, mit bír a tetősátor (és én) viharban, süvítő szélben vagy 40 fokos melegben.

Bár a korábbi tapasztalatok alapján a puha tetős XCover is jól bírja az időjárási viszontagságokat, de a kemény tető jóvoltából a Skycamp még ahhoz képest is strapabíróbb. Bár "csak" 65 km/h-s széllel tesztelik, de saját tapasztalat, hogy vígan kibírta a 80 km/h körüli szélnyomást is. Ezek a Beaufort skálán a 8-as, illetve 9-es fokozatnak felelnek meg, utóbbi elég hevesnek számít, van, hogy leszedi a tetőcserepet a szél, és a fák alá se feltétlenül egészséges ekkor beállni.

Szeles időben különösen fontos szerepe van annak, hogy hogyan állunk. Érdemes a szélnek feszíteni a sátor hátulját, erre egyébként sima, földön történő sátrazásnál se árt figyelni. A sátor stabilitását növelendő a korábbi modelleknél volt egy kis támasztóelem, amivel a tetőt támasztó (és a felnyitást segítő) teleszkópot lehetett kiékelni, ez a 3.0-s verzióban már nincs. Valószínűleg erősebb teleszkóp került bele, így már nincs rá szükség.  Ezt abból is gondolom, hogy mintha nehezebb lenne becsukni, jobban ellentart. 

Az új variáció fekete-szürke színekkel operál, de ettől még egész jól elviselhető benne a napsütés, és köszönhetően a sok ablaknak, jól szellőzik. Cserébe ősszel,  hűvös időben, ha süt a nap, egész kellemesen átmelegszik a beltér. A szellőzés hidegben is fontos tud lenni, hiszen ilyenkor rengeteg párát viszünk a sátorba a leheletünkkel, ruhánkkal, ami boldogan kicsapódik itt-ott a hideg felületeken. A régi modellnél a legtöbb gond ezen a téren a matrac és a padló között volt, igen sok nedvesség csapódott ki az alumíniumon. Én egy-egy hidegebb éjjel után mindig feltöröltem alatta, és kis ideig élire hajtva szárítottam a matracok alját, hogy nehogy bepenészedjenek, de rengeteg alternatív megoldás született erre, amit megnézhetünk a Youtube-on.

Nos, ez úgy tűnik, megoldódott, átdolgozták a matracok aljának anyagát és a formázását is, így lényegesen kevésbé hajlamos az alápárásodásra. Bár embere válogatja, és sokan nem hiszik el, hogy ennyi matrac elég tud lenni, de én már a korábbi verzión is nagyon jókat aludtam, ez pedig kicsit vastagabb, jobban formázott és talán még kényelmesebb lett. Még a Parkoló Parádékon is felfeküdtem egy kis pihenésre a hajtásban. Méretre négyszemélyesnek mondják, három felnőtt tényleg elfér, két ember pedig kb keresztbe is fekhet akár, hatalmas a beltér.

A sátor alapjaiban nem változott, ugyanúgy két ablaka, egy tetőablaka és persze a bejárati része van. A két ablak alatt tárolóhálókat találunk, amibe telefon, könyv, szemüveg, miegymás vígan elfér, és nem kell aggódni, hogy ráfekszünk éjjel. Gondoltak arra is, ha valaki mondjuk egy Ecoflow-t vagy egyéb mobil akkupakkot üzemeltet a kocsijában, került egy gumírozott átvezetés az egyik sarokba, hogy feljusson a delej.

Kapcsolódó
A fejben építés folytatódik

A fejben építés folytatódik

Fejben nagyon épül a Vadmusso, de azért már megmunkáltunk egy kis vasat is és megnéztem, miben is fogok lakni a Grand Musso tetején

A napfény és a becsapódó eső ellen is védenek az oldalt felnyitható védőponyvák. Ezeket, akárcsak régen, három módon tudjuk rögzíteni. Az egyik a féltető stílusban kinyitás, ekkor kellemesen ráárnyékol az ablakra. Ennek (és a bejárati féltetőnek) a kitámasztására a már bevált acélpálcákat használhatjuk, itt a bejáratihoz kerülnek a hosszabbak. A pálcák alsó rögzítését átdolgozták, így talán hosszabb lesz az élettartamuk, a tárolásuk is megoldódott végre, amikor nem kellenek, egy praktikus cipzáras zsákban laknak a bejáratnál. 

Ha nem akarjuk kifeszíteni vagy épp nagyon fúj a szél, fel is tekerhetjük a takaróelemeket, viszont a régi klasszikus, gombot bújtatunk a fülbe megoldás helyett egyfajta felhúzható rolótechnikát kaptunk. Igazából mindkettő jó, de ez menőbben néz ki.

A harmadik megoldás a zárt állapot. Ekkor kétoldalt le tudjuk cipzárazni. Én ezt este vagy nagy szélben alkalmaztam, mert elhiszem, hogy kibírná kifeszített állapotban is, de azért valahogy nyugodtabb voltam, ha minél kevesebb támadási felületet hagytam a levegőnek. Akár az elődmodellnél, itt is nagyon jól zárnak az oldalnyílások, napfény nem nagyon jut be, rendesen le lehet sötétíteni a sátrat, még jobban is, mint az XCovernél, mert itt a tetőnél se volt meg a kényszerszellőző kis derengése reggel.

A tetősínhez való rögzítést is átdolgozták, ez azért okozott némi küzdelmet, mert a speciális, jó 40 centi hosszú nyitószerszám nincs igazán megvezetve, így ha kicsit beljebb van a zár, nehéz beletalálni nyitáskor, záráskor pedig a 15 centis csavarral nem könnyű eltalálni a másik felét a zárnak. A megoldás a leszerelt állapotban való összerakás, és hogy levételkor se csavarjuk teljesen szét. Sajnos a nyitáskori küzdelmet ez nem oldja meg, nagyon kéne valami vezető a kényelmesebb használathoz.

Már a zármechanizmus miatt is eleve nehezebb ezt leszedni a tetőről, na meg mondjuk eléggé négyemberes a súlya (75 kg), de azért még plusz biztonsági zárat is vehetünk hozzá. Egy szett két darabból áll, de nem a kulcsok nem ugyanolyanok, így, mivel maga a sátor is zárható, már több kulcsom van a tetősátorhoz, mint a lakásomhoz.

A Skycamp 3.0 nagyon kényelmes és praktikus, jól tartja az árát, és azért el tudom képzelni róla, hogy még sok év múlva is ugyanezt a minőséget tudja. Álltalában a tetősátrak elég drágának tűnnek, de a klasszikus sátrazás után újjonan véve talán mégis ez a legolcsóbb kempingezős, túrázós megoldás, ha az új lakókocsi, pláne lakóautó árakat nézzük.

Ha pedig ráizgultál, de még nem tudtad eldönteni, hogy szeretnél-e tetősátrazni, akárcsak a lakóautónál, lakókocsinál, érdemes kibérelni, úgy még mindig olcsóbb, ha rájössz, hogy mégse ezt akartad.

A sátrat az  iKamper sátrak hazai forgalmazójának köszönhetjük.

Az oldalról ajánljuk

10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
  • Vélemény

10 sportautó, amit becsülettel befejeztek

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.

április 20., 13:00
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitem
  • Tesztek

Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS

Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.

31 perce
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
  • Gumidoktor

Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?

Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?

április 20., 16:50
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
  • Hírek

A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant

A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.

április 20., 15:00
Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
  • Hírek

Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is

Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.

április 20., 11:55
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
  • Hírek

Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat

Így már ő vezeti a világbajnokságot.

április 20., 20:46
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
  • Hírek

Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift

A holland Suzuki képviselet követte el.

április 20., 15:58
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
  • Szerelem

Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink

Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.

április 21., 07:06
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
  • Technika

40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni

Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.

április 21., 10:31
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
  • Hírek

Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)

A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.

április 19., 09:01
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
  • Hírek

Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen

A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.

április 21., 08:45
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
  • Hírek

A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez

Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.

április 21., 07:06
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
  • Hírek

Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk

Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.

április 19., 07:19
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
  • Hírek

A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér

A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!

április 19., 11:52
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
  • Hírek

Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség

Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.

április 19., 13:59
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
  • Hírek

Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop

Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.

április 19., 10:04
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
  • Hírek

Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!

Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.

április 20., 06:48
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
  • Nepperűző

Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?

Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?

április 19., 13:15
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
  • Technika

Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?

Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.

április 19., 15:53
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
  • Olajdoktor

Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális

Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?

április 19., 18:27
Renault Embleme koncepció
  • Hírek

Renault Embleme koncepció

április 20., 14:25
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14
Nissan 300ZX baleset
  • Hírek

Nissan 300ZX baleset

április 19., 10:00
Luxeed R7
  • Hírek

Luxeed R7

április 19., 11:38
Rolls-Royce sakktábla
  • Hírek

Rolls-Royce sakktábla

április 19., 23:22