Kempingezés a magasban

Bemutató: iKamper Skycamp 3.0 tetősátor

2022.12.14. 14:03

Négy éve járt nálunk az akkor még viszonylag frissen, a Kickstarter segítségével feltűnő iKamper Skycamp tetősátor. Azóta több ráncfelvarrást is megélt, ez immár a harmadik generációja a felnyitható modellnek. 

Kapcsolódó
Közelebb a csillagokhoz

Közelebb a csillagokhoz

Ez tipikusan az a cucc, ami egyrészt nem mindenkinek megfelelő vagy szükséges, másrészt pedig nehéz okosat mondani róla anélkül, hogy kipróbálnánk. Viszont ha betalál, akkor kevés nála jobb dolog van.

A gyártónak két alapmegoldása van, az egyik az XCover névre hallgat, amely alapvetően egy az egyben kettényitható, és egy klasszikus dómsátorformát kapunk belőle, a másik ez. Itt a kemény héjazatot engedjük fel egy pár teleszkóp segítségével, így egy háztetőformát kapunk. Az alapterület már így se kicsi, de a létra segítségével még meg is másfélszerezzük, és így már teljesen kinyílik a sátor.

Kapcsolódó
Bírja-e a vihart?

Bírja-e a vihart?

Kínzópróba: kipróbáltam, mit bír a tetősátor (és én) viharban, süvítő szélben vagy 40 fokos melegben.

Bár a korábbi tapasztalatok alapján a puha tetős XCover is jól bírja az időjárási viszontagságokat, de a kemény tető jóvoltából a Skycamp még ahhoz képest is strapabíróbb. Bár "csak" 65 km/h-s széllel tesztelik, de saját tapasztalat, hogy vígan kibírta a 80 km/h körüli szélnyomást is. Ezek a Beaufort skálán a 8-as, illetve 9-es fokozatnak felelnek meg, utóbbi elég hevesnek számít, van, hogy leszedi a tetőcserepet a szél, és a fák alá se feltétlenül egészséges ekkor beállni.

Szeles időben különösen fontos szerepe van annak, hogy hogyan állunk. Érdemes a szélnek feszíteni a sátor hátulját, erre egyébként sima, földön történő sátrazásnál se árt figyelni. A sátor stabilitását növelendő a korábbi modelleknél volt egy kis támasztóelem, amivel a tetőt támasztó (és a felnyitást segítő) teleszkópot lehetett kiékelni, ez a 3.0-s verzióban már nincs. Valószínűleg erősebb teleszkóp került bele, így már nincs rá szükség.  Ezt abból is gondolom, hogy mintha nehezebb lenne becsukni, jobban ellentart. 

Az új variáció fekete-szürke színekkel operál, de ettől még egész jól elviselhető benne a napsütés, és köszönhetően a sok ablaknak, jól szellőzik. Cserébe ősszel,  hűvös időben, ha süt a nap, egész kellemesen átmelegszik a beltér. A szellőzés hidegben is fontos tud lenni, hiszen ilyenkor rengeteg párát viszünk a sátorba a leheletünkkel, ruhánkkal, ami boldogan kicsapódik itt-ott a hideg felületeken. A régi modellnél a legtöbb gond ezen a téren a matrac és a padló között volt, igen sok nedvesség csapódott ki az alumíniumon. Én egy-egy hidegebb éjjel után mindig feltöröltem alatta, és kis ideig élire hajtva szárítottam a matracok alját, hogy nehogy bepenészedjenek, de rengeteg alternatív megoldás született erre, amit megnézhetünk a Youtube-on.

Nos, ez úgy tűnik, megoldódott, átdolgozták a matracok aljának anyagát és a formázását is, így lényegesen kevésbé hajlamos az alápárásodásra. Bár embere válogatja, és sokan nem hiszik el, hogy ennyi matrac elég tud lenni, de én már a korábbi verzión is nagyon jókat aludtam, ez pedig kicsit vastagabb, jobban formázott és talán még kényelmesebb lett. Még a Parkoló Parádékon is felfeküdtem egy kis pihenésre a hajtásban. Méretre négyszemélyesnek mondják, három felnőtt tényleg elfér, két ember pedig kb keresztbe is fekhet akár, hatalmas a beltér.

A sátor alapjaiban nem változott, ugyanúgy két ablaka, egy tetőablaka és persze a bejárati része van. A két ablak alatt tárolóhálókat találunk, amibe telefon, könyv, szemüveg, miegymás vígan elfér, és nem kell aggódni, hogy ráfekszünk éjjel. Gondoltak arra is, ha valaki mondjuk egy Ecoflow-t vagy egyéb mobil akkupakkot üzemeltet a kocsijában, került egy gumírozott átvezetés az egyik sarokba, hogy feljusson a delej.

Kapcsolódó
A fejben építés folytatódik

A fejben építés folytatódik

Fejben nagyon épül a Vadmusso, de azért már megmunkáltunk egy kis vasat is és megnéztem, miben is fogok lakni a Grand Musso tetején

A napfény és a becsapódó eső ellen is védenek az oldalt felnyitható védőponyvák. Ezeket, akárcsak régen, három módon tudjuk rögzíteni. Az egyik a féltető stílusban kinyitás, ekkor kellemesen ráárnyékol az ablakra. Ennek (és a bejárati féltetőnek) a kitámasztására a már bevált acélpálcákat használhatjuk, itt a bejáratihoz kerülnek a hosszabbak. A pálcák alsó rögzítését átdolgozták, így talán hosszabb lesz az élettartamuk, a tárolásuk is megoldódott végre, amikor nem kellenek, egy praktikus cipzáras zsákban laknak a bejáratnál. 

Ha nem akarjuk kifeszíteni vagy épp nagyon fúj a szél, fel is tekerhetjük a takaróelemeket, viszont a régi klasszikus, gombot bújtatunk a fülbe megoldás helyett egyfajta felhúzható rolótechnikát kaptunk. Igazából mindkettő jó, de ez menőbben néz ki.

A harmadik megoldás a zárt állapot. Ekkor kétoldalt le tudjuk cipzárazni. Én ezt este vagy nagy szélben alkalmaztam, mert elhiszem, hogy kibírná kifeszített állapotban is, de azért valahogy nyugodtabb voltam, ha minél kevesebb támadási felületet hagytam a levegőnek. Akár az elődmodellnél, itt is nagyon jól zárnak az oldalnyílások, napfény nem nagyon jut be, rendesen le lehet sötétíteni a sátrat, még jobban is, mint az XCovernél, mert itt a tetőnél se volt meg a kényszerszellőző kis derengése reggel.

A tetősínhez való rögzítést is átdolgozták, ez azért okozott némi küzdelmet, mert a speciális, jó 40 centi hosszú nyitószerszám nincs igazán megvezetve, így ha kicsit beljebb van a zár, nehéz beletalálni nyitáskor, záráskor pedig a 15 centis csavarral nem könnyű eltalálni a másik felét a zárnak. A megoldás a leszerelt állapotban való összerakás, és hogy levételkor se csavarjuk teljesen szét. Sajnos a nyitáskori küzdelmet ez nem oldja meg, nagyon kéne valami vezető a kényelmesebb használathoz.

Már a zármechanizmus miatt is eleve nehezebb ezt leszedni a tetőről, na meg mondjuk eléggé négyemberes a súlya (75 kg), de azért még plusz biztonsági zárat is vehetünk hozzá. Egy szett két darabból áll, de nem a kulcsok nem ugyanolyanok, így, mivel maga a sátor is zárható, már több kulcsom van a tetősátorhoz, mint a lakásomhoz.

A Skycamp 3.0 nagyon kényelmes és praktikus, jól tartja az árát, és azért el tudom képzelni róla, hogy még sok év múlva is ugyanezt a minőséget tudja. Álltalában a tetősátrak elég drágának tűnnek, de a klasszikus sátrazás után újjonan véve talán mégis ez a legolcsóbb kempingezős, túrázós megoldás, ha az új lakókocsi, pláne lakóautó árakat nézzük.

Ha pedig ráizgultál, de még nem tudtad eldönteni, hogy szeretnél-e tetősátrazni, akárcsak a lakóautónál, lakókocsinál, érdemes kibérelni, úgy még mindig olcsóbb, ha rájössz, hogy mégse ezt akartad.

A sátrat az  iKamper sátrak hazai forgalmazójának köszönhetjük.

Az oldalról ajánljuk

Eggyel bővült a felejthető Alfák sora
  • Tesztek

Eggyel bővült a felejthető Alfák soraTeszt: Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale - 2025.

Van, aki vágyik Alfasudra, és biztos egy Arnát is őriznek valahol féltve. A Junior hibrid is lehet még valaki szerelme.

március 22., 06:04
Egy exeddel találkozni mindig nehéz
  • Technika

Egy exeddel találkozni mindig nehézMűhelyPRN: Toyota Avensis T25 1,8 – 2006.

Ez a Toyota a használtpiac egyik biztosnak mondott választása, most kiderül, mennyire az ennyi év után.

március 22., 06:03
Ez nem utcai autó, gyerekek...
  • Belsőség

Ez nem utcai autó, gyerekek...

Volt szerencsém egy csak 250 példányban létező autót kipróbálni.

március 21., 17:27
Kamasuka még mindig őrzi a kincset
  • Tesztek

Kamasuka még mindig őrzi a kincset

Ez a Mitsubishi nem a Renault-tól, hanem egyenesen Japánból jön, és modern plug-in hibrid hajtásával van is keresnivalója a piacon.

március 21., 15:57
Emberszerű robotok melóznak a Mercedes egyik gyárában
  • Hírek

Emberszerű robotok melóznak a Mercedes egyik gyárában

Egyelőre úgy néz ki, hogy nem veszik el az emberek munkáját.

március 22., 06:04
Az Audi már tervezi a következő sportautóját
  • Hírek

Az Audi már tervezi a következő sportautóját

Erről Gernot Döllner CEO beszélt a gyártó egy financiális rendezvényén.

március 22., 06:04
Laikus sztárvendég az Égéstérben!
  • Égéstér

Laikus sztárvendég az Égéstérben!

Marosi Viktor hangját sokan ismerhetetitek a rádióból és a Laikus című YouTube-csatornájáról, de mi is meglepődtünk, amikor megtudtuk, egy kabrió E36-ost pátyolgat otthon. Ezúttal nem a Rádió Caféban, hanem az Égéstér stúdiójában beszélgetünk.

március 21., 15:58
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
  • Hírek

Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra

Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.

7 perce
Itt vannak az első képek az új Alfa Romeo Stelvióról
  • Hírek

Itt vannak az első képek az új Alfa Romeo Stelvióról

Épp a hóban nyüstölik.

március 22., 08:45
Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten
  • Hírek

Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten

A mentő használta a megkülönböztető jelzést.

március 22., 11:28
Teljesen új külsőt kap az új MG4
  • Hírek

Teljesen új külsőt kap az új MG4

A második generáció külsőre egy teljesen új modell lett.

március 21., 07:51
Leállt egy kínai márka applikációja, a digitális kulcsosok nem jutottak be az autóikba
  • Hírek

Leállt egy kínai márka applikációja, a digitális kulcsosok nem jutottak be az autóikba

Ezért legyen nálad mindig a kocsikulcs.

március 22., 13:15
Nem találok méretben megfelelő gumit a Hyundai-ra, eltérhetek a gyári mérettől?
  • Gumidoktor

Nem találok méretben megfelelő gumit a Hyundai-ra, eltérhetek a gyári mérettől?

A ritka Hyundai Velosterre ritka méretű gumi kell. Mehet rá keskenyebb vagy szélesebb is, vagy ragaszkodjak a gyári mérethez?

március 22., 12:14
Alig hisszük, hogy vezetés közben mivel múlatta az időt egy toyotás az autópályán
  • Hírek

Alig hisszük, hogy vezetés közben mivel múlatta az időt egy toyotás az autópályán

A rendőrök is meredeknek gondolták a produkciót, és félre is állították a sofőrt.

március 21., 13:39
Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?
  • Hírek

Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?

Jelentősen túllépte a megengedett sebességet.

március 22., 10:28
Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó
  • Hírek

Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó

A csapat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egyértelműen a leglassabbnak bizonyult.

március 21., 06:10
Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon
  • Hírek

Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon

Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartott a rendőrség, csatlakozva a ROADPOL által hirdetett akcióhoz.

március 21., 06:10
Tavaly minden harmadik új autót Kínában vásároltak meg
  • Hírek

Tavaly minden harmadik új autót Kínában vásároltak meg

2024-ben világszerete összesen 74,6 millió autót gyártottak, ebből 23 milliót Kínában értékesítettek.

március 21., 14:31
Még idén megérkezik Európába a BYD legolcsóbb villanyautója
  • Hírek

Még idén megérkezik Európába a BYD legolcsóbb villanyautója

Elég valószínű, hogy tízmillió forint alatt lesz.

március 21., 11:51
Jajj nekünk: üzemanyag-drágulást hoz a hétvége
  • Hírek

Jajj nekünk: üzemanyag-drágulást hoz a hétvége

Csak a szoki.

március 21., 11:07
Még a BMW-t is meglepte, mekkora a kereslet a kombi M5-ös iránt
  • Hírek

Még a BMW-t is meglepte, mekkora a kereslet a kombi M5-ös iránt

Erről Sylvia Neubauer, a BMW ügyfelekért, brandért és eladásokért felelős elnökhelyettese beszélt.

március 21., 12:32
Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte
  • Hírek

Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte

Terroristáknak minősítették a három elkövetőt, akik Molotov-koktéllal dobálóztak.

március 21., 09:45
Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják
  • Hírek

Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják

Az egyik rozsdamentes acélpanel lerepülhet, ami életveszélyes sérüléseket okozhat.

március 21., 09:12
Audi RS3 FL
  • Hírek

Audi RS3 FL

március 21., 14:43
Mitsubishi Outlander PHEV – 2025.
  • Tesztek

Mitsubishi Outlander PHEV – 2025.

március 21., 13:01
álcázott Alfa Romeo Stelvio
  • Hírek

álcázott Alfa Romeo Stelvio

március 21., 11:17
Alfa Romeo Junior
  • Tesztek

Alfa Romeo Junior

március 21., 11:25
Mercedes humanoid robotok
  • Hírek

Mercedes humanoid robotok

március 21., 10:08