A Totalcar Erőmérőben valóban nagyon sokféle és érdekes autó megfordult már az Autokorbelnél. Nagyjából tudjuk előre, hogy mit várhatunk, milyen lesz egy BMW M5-ös, esetleg egy Accord Type R, viszont most nem tudtuk pontosan mérni a látszólag hibátlan autót. Elmondjuk mi történt.

Nem hétköznapi autó a Lexus IS 250, még ha annak is látszik. 2007-es modell, amikor a Lexus márka itt Európában próbált feljebb kerülni a főként európai modellekkel telített prémium szegmensben. Ez már a második IS-generáció, mely azután jelent meg, hogy az első nem hozta meg a várt sikert. Mind műszakilag, mind esztétikailag próbáltak erősíteni, de volt is honnan. Nem műszakilag volt hiányos, vagy problémás az első IS, inkább a luxus és a presztízs terén maradt el például a BMW-től, így a modell elfogadottsága nem érte el a kívánt szintet.
A második sorozat kicsit megnőtt, az IS sokat kritizált hátsó lábtérbe plusz centiméterek költöztek, és olyan extrákat tettek bele, melyek 2005-ben még csak a felső kategóriában voltak ismertek. Így lett elérhető a radaros aktív tempomat, a tolatókamera, a Mark Levinson hifi, valamint a nagy Lexus modellekből az elektrolumineszcens műszerfalvilágítás, ahol a mutatók még külön üvegszál-vezetéses fényt kaptak a jobb láthatóságért.

További érdekesség a kulcs nélküli bejutást lehetővé tévő rendszer, melyhez gombos indítási funkció is tartozott a transzponderes kulcsnak köszönhetően. Ezen extráknak, az új formatervnek és a megbízhatóságnak köszönhetően az Amerikai Egyesült Államokban hamar listavezető lett az IS és Európában is felzárkózott a 3-as BMW, Audi A4, illetve a Mercedes C-osztály közé, de itt ehhez arra is szükség volt, hogy dízelmotorral is árulták.
A benzines IS 250-t jobban kedveljük. Népszerűségének egyik oka a 2500 köbcentis, V6-os szívómotor, a 4GR-FSE. A blokk felvonultatott minden technikai újdonságot, ami abban az időben elérhető volt egy efféle közúti autó számára. Dupla felülfekvő vezérműtengelyek hengersoronként, 24 szelep, közvetlen benzinbefecskendezés, változó szelepvezérlés a szívó- és a kipufogóoldalon, mely ráadásul nem csak átkapcsol valamikor, hanem folyamatosan változtatja a vezérlési paramétereket. A szívócső is hangolt, változó hosszúságú, ezzel is próbálták optimalizálni a motor nyomatékkarakterisztikáját.

A kis Lexus könnyűfém blokkjába öntöttvas hengereket tettek, így tartós és erős maradt, a tömege pedig nem volt nagy. Az első sorozatoknál voltak olajszivárgások, a vízpumpa sem bírta 70-80 ezer kilométernél tovább, de összességében ez a hathangeres nem csak megbízható, problémamentes, de nagy futásteljesítményre is képes volt. Tulajdonosok beszámoltak problémamentes 3-400 ezer kilométert futott, hibátlanul működő példányról is.
A fentiek után különösen kíváncsiak voltunk, hogy az alul is nyomatékos, de fordulatra hangolt blokk mit tud 280 ezer kilométer felett. A gyári 205 lóerő elég magas, 6400-as fordulaton jön, a nyomatékcsúcs 4800-nál 252 Nm, legalábbis papíron. Elég pörgős motor tehát, de vajon mit tud lent, mekkora a nyomatéka 3000 környékén?
Sajnos nem tudtuk meg.

Két probléma jelentkezett a mérés alatt. Az egyik, hogy a kézzel is kapcsolható automata váltó a manuális üzemben visszaváltott, amint nagyobb terhelést kapott, a másik probléma, hogy a hidraulikus kuplung (becenevén citrom) áthidaló kuplung csak nagyon későn, valamikor 4200-as fordulat felett zárt és csak ezután lehetett volna terhelni, illetve pontosan mérni. A manuális mód ellenére a váltó azonnal visszakapcsolt, amint fél gáznál nagyobb terhelést kapott, ezzel meghiúsította a pontos mérést.
Többször próbáltuk, több fokozatban, de valós értékeket nem sikerült mérnünk, a videóban az egyik legjobban sikerült mérési kísérlet eredménye szerepel, illetve előtte a korábbi próbálkozások. Azt gondoljuk, hogy a váltó nem tökéletes, mert túl hamar vált vissza még manuális módban is, valamint az áthidaló kuplung (lock-up) bekapcsolása túl későn, nagy fordulatnál történik. Ezt érdemes lesz a tulajdonosnak megvizsgáltatni, mert így nincs rendben. Az Erőmérő mai epizódjában a küzdelem összefoglalóját láthatjátok, a gyorsan visszaváltó, manuális módban is automataként viselkedő váltóval és a V6-os motor emlékezetes hangjával.
Ha tetszik hetente jelentkező sorozatunk, iratkozzatok fel a Totalcar Youtube csatornájára, további érdekes autók jönnek az utcáról!
Korábbi epizódok:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
