Örök forma, örökké jó erőben
Erőmérő: Nissan 300 ZX (Z32) - 1990
A nyolcvanas évek végén minden japán gyártónak volt nagy kupéja, általában több is. A Nissan sem kivétel, de a technikával teletömött ZX sorozat Z31 generációja kezdett már öregedni, lemaradni az ellenfelektől. Szintet kellett lépni dizájn és technikai megoldás terén is!
Mikor megjelent, senki nem gondolta, hogy 11 évig marad gyártásban és még 2000-ben is kapható lesz. Hiszen akkoriban a legtöbb japán modellt négy év után lecserélték. De a Z32-es Fairlady sorozat műszakilag nagyon rendben van: igényes felfüggesztés mind a négy keréknél, DOHC hengerenként négyszelepes motor változó vezérléssel, számítógép segítségével tervezett karosszéria, állítható lengéscsillapítók, összkerék-kormányzás, na és persze a vezető különleges környezete! A japán gazdasági buborék egyik csúcs terméke ez, nem vitás.
Persze ez még kevés lett volna a sikerhez, poszterautó azért lett mindkét kivitele (2+2 és sima 2 üléses is volt), mert egyedi a design. Akkoriban jövőbe mutatónak számított alakja és főleg a különleges utastere. Nem mindenki tartotta egyaránt szépnek, de vonzza a tekintetet. Talán ezért is tart ott ma, ahol, vagyis alig találni eladót belőle. Akinek van inkább megtartja. Zoltán azonban megtalálta álmai autóját, és most elhozta, hogy kiderüljön, tényleg erős-e vagy csak a szerelem miatt érzi azt a nyomást a tarkóján. Mi pedig megmértük!
Nem készült a Z32-es sorozatból túl sok, csak talán 160 ezer példány nagyjából. Ennek ellenére az imázsa erős, sok filmben feltűnik és a motorsport szereplést sem hagyta ki. Nagyon jellemző, hogy 1994-ben, vagyis amikor már kb. 5 éves volt a típus, akkor nevezték a Le Mans-i 24-órás versenyre a gyáriak. Az egyik sajnos kieset, de a másik a Porsche és Toyota prototípusok mögött, a szenzációs abszolút 5. helyen futott be, a széria-közeli GTS kategóriát fölényesen megnyerve. Mögötte végzett az összes 911-es, Ferrarik, Dodge Viper, Honda NSX, Mazda RX-7 és még sorolhatnánk. A hírek szerint a döntő tényező a teljesítmény volt, nagyjából 650 lóerővel gazdálkodhattak a 300ZX versenyváltozat pilótái.
Ez ugyan nem volt ennyire bika, de nem volt semmi gond a méréssel, az amerikai kivitelben minden (hét)mérföldes. Harmadik fokozatban mértünk, érződik a hosszú áttétel hatása, hiszen ez végső soron inkább GT, nem szupersportkocsi – de a hangja és megjelenése így tökéletes.
Nyomjatok egy lájkot ha tetszett, oszd meg és jelentkezzetek autóitokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, akár korszerűbb összkerekes vagy/és elektromos autóval is, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!
Korábbi méréseink:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.