Ennél németebb új Opelt nem kaphatsz

Menetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025

2025.03.12. 05:59

Szentgotthárdon gyártanak hozzá négyhengeres turbómotort, tisztességes akkumulátora van mellé és akkora teste, amitől már nagyautósan komolyan vehető az új Opel Grandland. Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.

Mintha kicsit kiveszett volna az Opelből a lényeg az utóbbi években. Az volt az érzésem, hogy a PSA, később Stellantis érkezésével egyszerűen beállították a sor végére, mint a legkisebbet, hogy tanuljon a nagyoktól – mintha szüksége lenne rá – és megkapja a levetett dolgaikat, azokból dolgozhat. Az óriási anyacég a csőd széléről húzta vissza az Opelt, ha a General Motorson múlik, már évek óta nem is létezne. Szóval kapott is jövőt a márka, meg nem is, de talán majd most. Az Insignia óta eltűnt a komolyság, számomra sajnos a minőség is, amit most nagy erőkkel igyekszik rendbe hozni az új Grandland, első ránézésre, és immáron másodjára is, sikerrel.

Nagyobb, mint eddig

Ahogy az Insignia leköszönt, az Opel is kilépett a nagy üzleti autók piacáról, pedig korábban fontos szereplőnek számított. Eddig tartott ez a hiány, mert a Grandlanddel ismét van új nagy autó a kínálatban. Azért is tekinthető az Insignia utódjának, mert egyrészt nem lesz többé Insignia, másrészt legalább egy kategóriával nagyobb az elődjénél, így a név szerintem kissé megtévesztő is. 

17,3 centivel hosszabb az elődjénél, majdnem két méter széles és 1,66 magas. Élőben is tisztességes darab, ahogy egymás mellett áll a Frontera, a friss Mokka és a Grandland, egyértelmű a hierarchia. Ezt a formanyelvet is sikerült addig érlelni, amíg elérték, hogy érdekes legyen. A Grandland Vizorját – így hívják a fényszórókkal egy elemnek látszó maszkot az Opelnél – most plexilap borítja, e mögé került a villámos embléma, ami most először világít is.

A két új Intelli-Lux HD fényszóróban összesen 50 ezer pixelnyi vetítőlencse dolgozik a tökéletes kitakarásért és fénykévéért, szóval oda lett téve. Ezzel az installációval valahogy működik az összkép. Vagy azért, mert dizájn szempontjából kiugróan sok benne a fantázia az autó többi részéhez képest, vagy mert az utóbbi években sikerült teljesen elrejteni az autókon az Opel emblémát, és végre jó megint azt látni, hogy egy új modell büszkén viseli, de mindenesetre ez így összeállt. 

Nagy sík lemezek, lakkfekete elemek, fekete tető, elegáns színválaszték jár mellé. Messze nem olyan hangos a kép, mint a Peugeot 3008/5008 testvérmodelleknél, jóval kimértebb, a stílusa mégis rendben van, így összességében jó ránézni. Bátor választás, hogy hátul is világítanak a márka karakterei, de most ez a divat, és világító betűket nem nagyon láttunk autón, hirtelen csak néhány nagyobb Porsche jut eszembe. 

Négyhengeres, nem három

Sok itt a komolyság, a németek a sarkukra álltak, és sikerült a francia vezetést meggyőzni arról, hogy az új legnagyobb Opel motorja Rüsselsheimben készülhessen. Mármint a fejlesztés, a mérnöki munka, hogy a német márka újra valóban német terméket adhasson a vásárlóinak. Így történt, hogy a Grandland konnektoros hibrid változatainak 1,6 literes, önmagában 150 lóerős és 300 Nm nyomatékú turbómotorját a rüsselsheimi központban fejlesztették, és nem mellesleg Szentgotthárdon készül. 

Hogy hol, milyen származású mérnökök dolgoznak, ma már meghatározhatatlan, így az is, mennyi németesség van az új 1,6-osban. De az biztos, hogy az opelesek újra az Opel szívéből kapnak egy darabot, elmondható, hogy ez egy német motor, és ennyi talán elég is ahhoz, hogy a franciaellenesek talán bizalommal forduljanak vissza az Opel felé. 

Konnektorra dughatod

Hibrid rendszer nélkül ez a motor sajnos nincs, csak a PHEV változatban, amiben egy új hétfokozatú duplakuplungos váltóba épített 125 lóerős villanymotor végzi a hajtás jelentős részét. A rendszerteljesítmény 195 lóerő és 350 Nm nyomaték, egyelőre csak elsőkerék-hajtással, később érkezik összkerékhajtású változat is. 

Korábban Bence már leírt minden hasznos infót a többi kivitelről, így most csak a PHEV-vel fogok foglalkozni, mivel van annyira fontos változat, hogy az Opel külön ezért reptetett el minket Mallorcára. Aki ezeket hiányolja, a link alatt megtalálja a vonatkozó cikket. 

75 kilométeres elektromos hatótávot ír a 10 colos digitális műszeregység, ahogy bepattanok a kormány mögé és megnyomom a Start gombot. Ez kevesebb, mint az ígért 85-87, vagy a városi 100, de a felhasználás sem a legideálisabb hozzá, országúti szerpentinen nyúzták előttünk. A 17,9 kWh-s akkumulátorból viszont nem nagy lódítás a 100 kilométer, a Cuprák is tudják, és a Grandland is 1,9 tonna alatt nyom sofőrrel, szóval bőven hihető.

Egészen őszintén dobálózik a számokkal az Opel, mert elektromos fogyasztásnak 21,9-23,4 kWh/100 km-t adnak meg, a benzines fogyasztást pedig lemerült akkumulátorral 6,8-7,0 literre ígérik. Több mint korrekt, én vagyok a legjobban meglepődve, a tesztúton próbálgatás mellett nagyjából valóban ilyen számokat mutatott a kijelzőn, úgyhogy egészen hihető. 

7,8 másodperc a 0-100, és 220 km/h-ig lehet kergetni a német autópályán, ha ez lenne a vízválasztó adat bárkinek. Úgy persze nem fogja tudni a kombinált 900 kilométeres hatótávot, minden más esetben állítólag igen, mivel a benzintank 55 literes. 

Nagyautósan komoly

Hátul multilink, elöl hagyományos MacPherson rugóstagos felfüggesztését kétkamrás lengéscsillapítókkal egészíti ki az Opel az elektromos és a plug-in hibrid változat esetén, hogy a megnövelt súly mellett is megfelelő csillapítást tudjon a futómű. Miután a mallorcai Ma-10-es szerpentint egy nappal az érkezésünk előtt aszfaltozták le majdnem teljes hosszában - egy idő után vissza is kellett fordulnunk, mert még dolgoztak -, csak tükörsima, vadonatúj burkolaton tapasztalhattuk meg, mit tud a Grandland. Az pedig messze nem egyenlő a magyar utakkal, így egyelőre csak az a biztos, hogy vadonatúj burkolaton csodálatosan rugózik, sok dolga mondjuk nincs. 

Próbálgatom, hogy dől-e dinamikusabb kanyarban, ha úgy szeretnél majd vele közlekedni, tisztességesen bírja. Magas építése ellenére is biztosan tart, de sportosan azért ne ezzel akarj majd végigmenni a Szentendre-Lepence hágón. Érzésre kijön belőle a 195 lóerős, ahogy a kigyorsításokon próbálkozom, mindenképp erősnek tűnik, azonosul a méretével. 

Észrevétlen a váltás elektromos és benzines hajtás között, ügyes a váltóba épített kis motor, mindkét egység jól reagál a gázadásokra is, semmi kiugróan zavaró mozdulata nincs. Láttunk már szépen preparált Opeleket rendezvényeken, így majd az első hazai tesztautónál fog kiderülni, valójában milyen a hajtás, első körben azonban elég biztosnak tűnik. Szép az 1,6-os hangja, egységes és erőteljes, a rendszer teljesítménye is bőven elég. 

Jó a fékezési érzet, változtatható a villanymotor visszatermelésének mértéke is, minél erősebbre állítom, annál jobban lassul és alakítja a lassításnál amúgy elveszendő energiát árammá az akkumulátor számára. Csodálatosan sűrű és élesen kanyargó útvonalon vezethettük, így a kormányzás is alaposan vizsgázhatott, és az biztos, hogy nem rosszabb, mint bármi másban. Teljesen átlagosan semleges, könnyű és nem zavaróan pontatlan, a helyzethez tökéletesen alkalmazkodik, ennél többet egyáltalán nem érdemes várni tőle. 

Hatalmas és érdekes

550 literes a csomagtartója, harmadik üléssora pedig nincs, a hétüléses Opel szerepét a legkisebb SUV, a Frontera tölti be. Innentől fogva a Grandland ritka tágas ötszemélyes modell, 180 centis magamra állított vezetőüléssel is vígan elférek a hátsó ülésen. Ennél talán meglepőbb, hogy a pad és a háttámla is remekül formázott, a panoráma üvegtető a fejem fölé ér, az első fele nyitható és teljes sötétítő roló húzható alá, aminek ma már rendesen örülni kell. 

Külön állítható klíma zóna nincs, csak befúvás, cserébe praktikus zsebbe lehet rejteni az apró dolgainkat, vagy beállítani telefont, tabletet a gyerekeknek, hogy nézhessék a mesét. Kimondottan ízléses kárpitozása miatt a tesztautó belső hangulata nálam erősen betalált. Ez a többféle szürke kimondottan jó irány és hozzá a minőségérzet is remek. Erősen rímel a testvérmodell Peugeot 3008-ra, a formák miatt mégis teljesen más a hangulata, egyben végre érdekes is a szemnek, ami Opel szinten nálam mindenképp nagy ugrás.

A GS kivitelű tesztautóban még az ajtókárpitok tetejét is szövet borítja, ami egyáltalán nem szokványos megoldás, ezzel pedig rendesen otthonos a beltér. Kapott egy teljesen új kormányt, mellette viszont a szokványos Stellantis egyenkapcsolókat látjuk mindenhol. Különös a középkonzolon lévő átlátszó plexilap szerepe, ami pont annyira lóg az első tároló rész és telefontöltőpad fölé, hogy útban van bármihez, amit ki szeretnék onnan venni. 

Nagy a könyöklő alatti zárható tároló, szintén terjedelmesek az ajtózsebek és a középkonzol alatt is találok egy polcot, a praktikummal nincs gond. Az alapáras 10 colos multimédia kijelzőt nem, csak a magasabb felszereltséghez járó 13 colosat próbálhattam, ami az egyen Stellantis rendszerrel kiválóan használható, gyors és viszonylag logikus is, a megjelenítése is remek és vezeték nélkül tudja az okostelefon tükrözést is. 

12,5 millióért ekkora autót?!

Nyugalom, ez az 1,2-es 136 lóerős könnyű hibrid változat kezdő ára, ami a kategóriájának egyik legjobbja. Plug-in hibridet 16,5-től, elektromosat 17,8-tól lehet rendelni mindenkinek járó kedvezménnyel, ezekkel pedig elég versenyképesnek bizonyul méretét, minőségét és használhatóságát tekintve is. 

Az összes Opel közül a Grandland kapja a legfejlettebb fényszórókat és kibővített vezetéstámogató rendszereket is. Araszolásra képes távolságtartó tempomatot, vészfékasszisztenst, adaptív táblafelismerő rendszert, kormányzás asszisztenst, sávtartót, 360 fokos kamera rendszert és még vagy húszféle vezetéstámogató berendezést kaphat, rettentően összetett modell. 

Németessége még ebben az esetben is inkább csak prózai, miután minden ponton hasonlít francia márkajelzésű testvéreire. Mégis a Grandland alapvető minősége és a PHEV kivitel képességei könnyen magasan értékelhető modellé teszik.

Az oldalról ajánljuk

Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
  • Hírek

Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik

Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.

április 13., 18:58
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
  • Hírek

Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió

Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.

április 14., 06:10
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályán
  • Tesztek

Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.

Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.

3 perce
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
  • Hírek

12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher

Egy jó ügyet támogat.

április 13., 12:54
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
  • Hírek

Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli

Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.

április 14., 06:09
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
  • Közélet

Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba

Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.

április 14., 06:08
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
  • Hírek

Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform

A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.

április 13., 12:07
Hathengeres röfröfröf
  • Tesztek

Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring

Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.

április 13., 15:08
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
  • Olajdoktor

Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)

Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?

április 13., 16:32
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
  • Hírek

Villanyautó-kockázat: kimatekozták

Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.

április 14., 07:45
Második legnépszerűbb autó a Tesla
  • Hírek

Második legnépszerűbb autó a Tesla

Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.

április 14., 08:49
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
  • Hírek

Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát

A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.

április 14., 11:43
10 sportautó, amit neked kell befejezned
  • Vélemény

10 sportautó, amit neked kell befejezned

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.

április 13., 09:35
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
  • Hírek

Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni

Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.

április 14., 10:04
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
  • Hírek

Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban

Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.

április 14., 11:07
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
  • Hírek

F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény

Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.

április 13., 11:34
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
  • Hírek

Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son

A baleset Törökbálint közelében történt.

április 12., 07:53
Vagány, molett macska
  • Tesztek

Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.

Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?

április 12., 07:04
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
  • Hírek

44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett

A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.

április 13., 07:07
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
  • Tesztek

Becserkésztük az új KIA EV3-at!

Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.

április 12., 16:06
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
  • Hírek

A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért

Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.

április 12., 10:08
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
  • Nepperűző

Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?

Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.

április 12., 11:13
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
  • Közélet

Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra

Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.

április 13., 06:58
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
  • Hírek

Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán

Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.

április 13., 07:01
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
  • Gumidoktor

Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?

Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?

április 12., 15:24
Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát
  • Hírek

Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát

Sajókeresztúr közelében.

április 12., 14:32
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
  • Hírek

Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton

Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.

április 12., 13:22
MG Cyber X
  • Hírek

MG Cyber X

április 12., 13:16