Szerethető szürkeség

2004.05.24. 11:04

Az utolsó előtti Almera - akárcsak elődje, a Sunny - maga volt az unalom, jellegtelen formájával egy-két bágyadt "de öt év garancia van rá" megjegyzésen túl alig-alig tudott érzelmeket kiváltani. Szerencsére azért tavaly a Nissan a kétségkívül egyedi Primera és Micra után az alsó-középkategóriában is elindult azon az úton, ami a megkülönböztethetőség és individuális márkaarculat felé vezet. Csak túlzásba ne essenek!

csik.jpg

Gömbölyded forma, nagyra nőtt lámpák, játékos ívek: az egész autóban van valami macskás. No nem az az ugrásra kész sziámi, inkább egy kényelmesen heverésző perzsa. Azért a tavaly áttervezett front és a tesztautó által viselt, különösen bonyolult tetőspoiler mutat némi hajlamot az agresszióra. A manapság divatos, fekete háttérből kiragyogó vetítőlencsés fényszórók további dinamizmust sugallnak. Jópofa a fekete műanyag házból krómozottan kiragyogó kilincs - ez a stíluselem a hűtőmaszk krómdíszeivel karöltve sokat segített a németesen sivár szürke szín okozta depresszió feloldásában.

Belül az Almera összességében átlagos alsó-középkategóriás komfortot nyújt: az ülések nagyon kényelmesek, a tér valahogy tágasabb a megszokottnál - viszont a műszerfal és az ajtókárpitozás rideg műanyagai jóval kellemetlenebbek annál, mint amit elvárnánk. Erre szokták mondani, hogy könnyen tisztítható. Elöl dúskálunk a helyben - hátul már kevésbé, bár a 2535 mm-es tengelytáv két és fél centivel nagyobb, mint a négyes Golfé, de 53 milliméterrel kisebb, mint az ötösé. Az ablakemelő kapcsolói a japán autókban szokásos módon annyira tökéletes helyen vannak, hogy fizikailag fájdalmas utánuk visszaszokni egy átlagos európaira, de csak a vezető ablaka automata. Amilyen sablonos a szokásos négy órás műszeregység, olyan kreatív a rádió és a fűtés-szellőzés vezérlőrendszere. Bent is a szürke különböző árnyalatai tombolnak, ezen csak a narancsszín műszervilágítás próbál enyhíteni.

Kicsit gyenge, hullámos a pótkeréktakaró a csomagtér alján, de legalább teljes méretű pótkereket takar. A 355 literes puttony nem túl nagy, ráadásul a hátsó felfüggesztés kicsit belenyúlik a sarkokba, viszont igen egyszerűen billenthetők le a hátsó üléstámlák, és így egy köbmétrnél húsz literrel nagyobb, szinte sík padlós rakteret képezhetünk. A bal hátsó sarokban hálóval elszeparált kis zugoly várja a szatyor nélkül tengő-lengő apróbb bevásárlási tételeket.

A klíma, a rádió és a fedélzeti számítógép egy nagy, közös, gyermekkorom kormányos-tévéképernyős autószimulátorának monitorára emlékeztető formavilágú kijelzőt kapott. A legtöbb beállítást, még a ventilátor fokozatának és a beáramló levegő irányának kiválasztását, vagy a CD-játszó műsorszámváltását is a rádió 1-6 gombjaival végezhetjük el. Mindezt meg lehet szokni, de idő kell hozzá. Az a fura az egészben, hogy mikor már teljesen hülyének nézem a tervezőt egy-egy trükk miatt, hirtelen rájövök a dolgok miértjére - és én érzem kellemetlenül magam. Például: ha a rádió a dicséretesen nagydarab hangerőszabályzó gomb megnyomására éled fel, akkor miért kell a potméter mellé egy pici OFF gomb a kikapcsolásához?

Aztán rájövök: mert a nagy gomb üzem közben arra van fenntartva, hogy visszaadjuk vele a kijelzőt a klímáról a hifinek. Ha kikapcsolom a klímát és bekapcsolom a belső levegőkeringtetést, miért kapcsol megint be a klíma? Hát persze, mert ha nincs légkondi, hűvösebb időben azonnal párásodni kezd az ablak. Szóval mindez megtanulható és logikus, csak valószínűleg ufók fejlesztették ki.

Hasonlóan idegenszerű, de működőképes a vezetési pozíció kialakításának metodikája is: hiába cibáljuk, a kormány csak sugárirányban állítható. Ellenben az ülőlap magasságát elöl-hátul külön szabályozhatjuk, így máshogy bár, de ugyanolyan ergonómiához juthatunk, mint a kategóriatársakban. Sőt, a Nissan bal első férőhelye az "utóbbi idők legkényelmesebb munkahelye" címet érdemelte ki a derekamtól és lábaimtól. Csak magával a kormánykerékkel nem voltam kibékülve. Hogy kissé ferdén áll, mint korábban a Pickupé , az lehet valamelyik budapesti tankcsapda emléke is. A rücskös műanyagkarimát pár ezer forintért bebőrözik, ez nem gond. De hogy a kormány küllői közé szerelt vezérlőkonzol csúnya bibit karcolt mutatóujjamra, nagyon rossz néven vettem.

Az oldalról ajánljuk

Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
  • Hírek

Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal

Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.

2 órája
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
  • Olajdoktor

Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?

Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.

március 8., 09:55
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
  • Hírek

Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség

A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.

március 8., 11:37
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
  • Hírek

Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban

A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.

március 8., 08:37
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
  • Hírek

Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől

A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.

március 8., 07:06
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
  • Közélet

A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes

Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!

március 8., 13:14
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautó
  • Tesztek

Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.

13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?

március 8., 16:10
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
  • Hírek

Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk

Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.

március 8., 15:44
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
  • Hírek

Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek

Továbbra is a Nettuno V6 az úr.

március 8., 16:35
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
  • Hírek

Már keresi a BYD a második Szeged helyét

A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.

március 8., 14:34
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
  • Hírek

Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot

Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.

március 8., 16:09
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
  • Hírek

5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?

A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.

március 9., 07:04
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10