Szerethető szürkeség

2004.05.24. 11:04

Az utolsó előtti Almera - akárcsak elődje, a Sunny - maga volt az unalom, jellegtelen formájával egy-két bágyadt "de öt év garancia van rá" megjegyzésen túl alig-alig tudott érzelmeket kiváltani. Szerencsére azért tavaly a Nissan a kétségkívül egyedi Primera és Micra után az alsó-középkategóriában is elindult azon az úton, ami a megkülönböztethetőség és individuális márkaarculat felé vezet. Csak túlzásba ne essenek!

csik.jpg

Gömbölyded forma, nagyra nőtt lámpák, játékos ívek: az egész autóban van valami macskás. No nem az az ugrásra kész sziámi, inkább egy kényelmesen heverésző perzsa. Azért a tavaly áttervezett front és a tesztautó által viselt, különösen bonyolult tetőspoiler mutat némi hajlamot az agresszióra. A manapság divatos, fekete háttérből kiragyogó vetítőlencsés fényszórók további dinamizmust sugallnak. Jópofa a fekete műanyag házból krómozottan kiragyogó kilincs - ez a stíluselem a hűtőmaszk krómdíszeivel karöltve sokat segített a németesen sivár szürke szín okozta depresszió feloldásában.

Belül az Almera összességében átlagos alsó-középkategóriás komfortot nyújt: az ülések nagyon kényelmesek, a tér valahogy tágasabb a megszokottnál - viszont a műszerfal és az ajtókárpitozás rideg műanyagai jóval kellemetlenebbek annál, mint amit elvárnánk. Erre szokták mondani, hogy könnyen tisztítható. Elöl dúskálunk a helyben - hátul már kevésbé, bár a 2535 mm-es tengelytáv két és fél centivel nagyobb, mint a négyes Golfé, de 53 milliméterrel kisebb, mint az ötösé. Az ablakemelő kapcsolói a japán autókban szokásos módon annyira tökéletes helyen vannak, hogy fizikailag fájdalmas utánuk visszaszokni egy átlagos európaira, de csak a vezető ablaka automata. Amilyen sablonos a szokásos négy órás műszeregység, olyan kreatív a rádió és a fűtés-szellőzés vezérlőrendszere. Bent is a szürke különböző árnyalatai tombolnak, ezen csak a narancsszín műszervilágítás próbál enyhíteni.

Kicsit gyenge, hullámos a pótkeréktakaró a csomagtér alján, de legalább teljes méretű pótkereket takar. A 355 literes puttony nem túl nagy, ráadásul a hátsó felfüggesztés kicsit belenyúlik a sarkokba, viszont igen egyszerűen billenthetők le a hátsó üléstámlák, és így egy köbmétrnél húsz literrel nagyobb, szinte sík padlós rakteret képezhetünk. A bal hátsó sarokban hálóval elszeparált kis zugoly várja a szatyor nélkül tengő-lengő apróbb bevásárlási tételeket.

A klíma, a rádió és a fedélzeti számítógép egy nagy, közös, gyermekkorom kormányos-tévéképernyős autószimulátorának monitorára emlékeztető formavilágú kijelzőt kapott. A legtöbb beállítást, még a ventilátor fokozatának és a beáramló levegő irányának kiválasztását, vagy a CD-játszó műsorszámváltását is a rádió 1-6 gombjaival végezhetjük el. Mindezt meg lehet szokni, de idő kell hozzá. Az a fura az egészben, hogy mikor már teljesen hülyének nézem a tervezőt egy-egy trükk miatt, hirtelen rájövök a dolgok miértjére - és én érzem kellemetlenül magam. Például: ha a rádió a dicséretesen nagydarab hangerőszabályzó gomb megnyomására éled fel, akkor miért kell a potméter mellé egy pici OFF gomb a kikapcsolásához?

Aztán rájövök: mert a nagy gomb üzem közben arra van fenntartva, hogy visszaadjuk vele a kijelzőt a klímáról a hifinek. Ha kikapcsolom a klímát és bekapcsolom a belső levegőkeringtetést, miért kapcsol megint be a klíma? Hát persze, mert ha nincs légkondi, hűvösebb időben azonnal párásodni kezd az ablak. Szóval mindez megtanulható és logikus, csak valószínűleg ufók fejlesztették ki.

Hasonlóan idegenszerű, de működőképes a vezetési pozíció kialakításának metodikája is: hiába cibáljuk, a kormány csak sugárirányban állítható. Ellenben az ülőlap magasságát elöl-hátul külön szabályozhatjuk, így máshogy bár, de ugyanolyan ergonómiához juthatunk, mint a kategóriatársakban. Sőt, a Nissan bal első férőhelye az "utóbbi idők legkényelmesebb munkahelye" címet érdemelte ki a derekamtól és lábaimtól. Csak magával a kormánykerékkel nem voltam kibékülve. Hogy kissé ferdén áll, mint korábban a Pickupé , az lehet valamelyik budapesti tankcsapda emléke is. A rücskös műanyagkarimát pár ezer forintért bebőrözik, ez nem gond. De hogy a kormány küllői közé szerelt vezérlőkonzol csúnya bibit karcolt mutatóujjamra, nagyon rossz néven vettem.

Az oldalról ajánljuk

A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
  • Hírek

A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen

Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.

30 perce
Durrdefekt 180-nál, 30 millióval
  • Tesztek

Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9

Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.

április 14., 18:22
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
  • Hírek

Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány

A Scaniához kerül a Northvolt egy része.

április 15., 06:05
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
  • Hírek

A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)

Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.

április 14., 14:53
Hamarosan érkezik az MG új modellje
  • Hírek

Hamarosan érkezik az MG új modellje

A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.

április 14., 13:41
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
  • Hírek

Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát

A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.

április 14., 11:43
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
  • Hírek

1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer

A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.

április 15., 06:05
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
  • Közélet

Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!

Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.

április 15., 06:05
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
  • Hírek

Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban

Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.

április 14., 11:07
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
  • Hírek

Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni

Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.

április 14., 10:04
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
  • Hírek

5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából

Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.

április 15., 09:19
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
  • Hírek

Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán

Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.

április 13., 07:01
10 sportautó, amit neked kell befejezned
  • Vélemény

10 sportautó, amit neked kell befejezned

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.

április 13., 09:35
Második legnépszerűbb autó a Tesla
  • Hírek

Második legnépszerűbb autó a Tesla

Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.

április 14., 08:49
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
  • Hírek

Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség

A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.

április 15., 10:28
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
  • Hírek

44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett

A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.

április 13., 07:07
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
  • Hírek

Két modelljét is kinyírja a Mercedes

Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.

április 15., 11:26
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
  • Hírek

Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett

Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.

április 15., 07:08
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
  • Hírek

12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher

Egy jó ügyet támogat.

április 13., 12:54
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
  • Hírek

Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik

Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.

április 13., 18:58
Hathengeres röfröfröf
  • Tesztek

Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring

Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.

április 13., 15:08
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
  • Hírek

Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform

A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.

április 13., 12:07
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
  • Közélet

Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba

Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.

április 14., 06:08
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
  • Hírek

Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió

Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.

április 14., 06:10
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
  • Hírek

Villanyautó-kockázat: kimatekozták

Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.

április 14., 07:45
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
  • Hírek

F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény

Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.

április 13., 11:34
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
  • Olajdoktor

Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)

Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?

április 13., 16:32
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
  • Hírek

Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli

Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.

április 14., 06:09
Suzuki eVitara menetpróba (hivatalos)
  • Tesztek

Suzuki eVitara menetpróba (hivatalos)

április 14., 12:21
Suzuki eVitara menetpróba
  • Tesztek

Suzuki eVitara menetpróba

április 14., 12:16