Vén csataló már a Clio, jövőre a Twingóval együtt ki is dobja és a Nissan Micra padlólemezére épülő új modellel helyettesíti a gyártó. Pedig nem olyan rossz autó. A tesztjószágban azonban a Clio másodlagos, a lényeg a ravaszul összehúzott szemek és a pimasz orr mögött volt.

Nahát, milyen egy vacak, alig cammog, száz lóerő, persze, meg kétszáz Nm, hogyne, zsörtölődtem az első pár együtt töltött perc után. Hiszen ennél még a régi 123-as dízel Mercim is jobban húzott, pedig ott - mint halála után kiderült - az egyik henger gyűrűtörött volt és csak fékezte a többi négyet. Aztán felmelegedett a motor és egy előzésnél hagytam 3000, sőt 4000 fölé pörögni - sírva kértem bocsánatot.
Mert bizony ezt a dízelt pörgetni kell, meghálálja. A korábban intercooler nélkül 65, később már töltőlevegő-hűtővel, de még mindig nyolc szeleppel 82 lovas motor tesztautónkban változó geometriájú - és vélhetőleg jóval nagyobb nyomást produkáló - turbófeltöltővel bővült. Így négyezres fordulaton már valóban dübörög mind a száz ló és 1900-nál a 200 Nm is előkerül a mindössze 1461, EURO-3 szabványnak is megfelelő köbcentiből.
Ráadásul ez a száz ló kóros étvágytalanságban szenved, hajtós vezetési stílusban, űzött országúti és városi forgalom mellett 5,5 literes átlagfogyasztást hoztam ki a gépből, de amíg nem ment el az eszem, addig 5,2-vel is kényelmesen eljártam száz kilométerenként. Ha egy kicsit még jobban spórol az ember, az 50 literes tankkal különösebb odafigyelés nélkül is simán elmehet 1000 kilométert tankolás nélkül.
De hát nehéz megállni: a Clio csábít arra, hogy űzzük az autót. A nyomatékos és erős motor kihúzatva könnyedén repíti az épp egytonnás kasztnit, erőlködés nélkül viszi 180 fölé, a négy tárcsafék pedig épp ily könnyedén fogja meg, ha kell. A futómű nagyszerű: elöl MacPhersonok, hátul torziós tengellyel megtámogatott spirálrugók és lengéscsillapítók lapulnak a 15 collos, 185/50-es kerekek mögött, ezekkel a Clio kisautóhoz képest komfortosan, de stabilan, megingások nélkül fekszi az utat. Hajszolt kanyarvételnél még bő gázadásra sem hajlandó nagyon eltolni az orrát, inkább valahogy egyben csúszva tér el az ívtől. Csúszós úton durva gázelvételre képes kissé alattomos farkitöréseket produkálni, de ez már csak messze a mindennapi autózás paramétereit meghaladó idiotizmus hatására fordulhat elő. Ilyen élvezetes viselkedésű kisautóban talán még a százlovas Arosán kívül soha nem is ültem.
Egy pici hiba róható fel neki csupán, és ezzel is hasonlatos az Arosához: az egyenesfutás nagy sebességnél kissé bizonytalan. Lehet, hogy a rásegítés mértéke túlzott, de ha szép tempós országúti haladásnál 4-5 foknyit fordítunk a kormányon, akkor simán úgy marad és a Clio enyhe ívben folytatja útját. A visszatérítő erő sajnos kis sebességnél sem túl meggyőző.
A Clióban tehát egy kiváló motor búvik meg egy csaknem kiváló futómű társaságában. De mi van körülötte? Akárcsak a többi mai Renault, a Clio is nagyon jó minőséget vonultat fel a beltérben. Ezt szerencsére nem germanisztikus sötétséggel és krómmal teszi, hanem vidám, világos műanyagokkal, textíliákkal. Az autó amúgy elég durva kényelmi problémáit olyan kifinomult apróságok álcázzák, mint a világ legszebb motortérnyitó kallantyúja, a praktikusan sorbarendezett, üléshajtogatáskor sem szétzilálódó hátsó övcsatok, a luxusautókat időző könyöklők az első ajtókban, vagy a gyönyörű vészvillogó-, ablakfűtés- vagy központi zár-kapcsoló.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
