Az a baj, hogy az előző RS iszonyatosan jó volt. Kulturált városi kisautó és gokart egyben, kényelmes, sportos, rettenetesen élvezetes, és még jól is nézett ki. Akkor jártunk volna a legjobban, ha a régi autón kicserélik a kasztnit, a többi marad, amilyen volt - gondoltam, mikor mentem a tesztautóért.
Az aktuális Clio, mint az már Rácz kolléga cikkéből régen kiderült, sokkal-sokkal nagyobb, mint az előző. Egy kisautónál mi sem örömtelibb, mint a tény, hogy végre a hátul ülők is jól érzik magukat, egy sportautó esetében azonban megvakarja az ember a fejét, és aggódó képet vág. 1260 kiló nem kevés, az új, kövér RS másfél mázsás súlytöbblete pont elég ahhoz, hogy tudjuk, a megnövelt motorteljesítményből semmit sem fogunk érezni.
Ugyanakkor az új dizájn annyira erős lett, hogy az ember először nem sok mindenen gondolkodik, ámuló tekintete mögött egyetlen gondolat világít csupán: azannya. Az alap is jobb, amire építkezik, de a sportosítás is hitelesebb. Nem is annyira az RS-re, mint inkább a középmotoros V6-ra hasonlít, amit sajnos sosem vezettem, viszont ültem benne néhány kör erejéig a Hungaroringen Ragnotti mester oldalán; felejthetetlen élmény volt.
Az első szoknya a két ködlámpával és a sportos hűtőrács még hagyján, az első sárvédők oldalán található szellőzőnyílások azonban embertelen jól néznek ki, csakúgy, mint az autó fenekén a diffúzor vagy diffúzorra hasonlító műanyag. A kipufogókat, pláne sportautóknál, mutogatni szokás, itt azonban a Mazda RX-8-hoz hasonlóan a szürke műanyagba mélyesztették őket, az autó feneke ennek ellenére iszonyatosan sportos. Ha egymás mellé állítjuk a két modellt, a régi gyermekjátéknak tűnik az új mellett.
A belső tér is sokat fejlődött, elegánsabb lett, és jobbak az anyagok. Az ülések extra kényelmesek, és az oldaltartásuk is tökéletes. Van szép bőrkormány, alumíniumpedálok és taposó, meg csinos váltógomb; de a kedvencem a színes biztonsági öv. A szín jelen esetben a szürke, ami nem nagy szám, de a végtelen mennyiségű fekete biztonsági öv mellett még ez is felüdülés. Kedves autógyártók, készítsenek minél több piros, barna, zöld, kék, sárga és narancssárga övet a feketétől megcsömörlött autósoknak!
De hagyjuk a külsőségeket, induljunk el inkább az Euroringre. Az M5-ös bejáratánál járunk, mikor egy barátom és az ő hűséges, még a 172 lovas szériából való Ragnotti - vagyis könnyített, fapados - Cliója csatlakozik hozzánk. A Ragnotti gyengébb, viszont sokkal könnyebb. Az történik, amire mindketten számítottunk: a kis Clio lassan, de módszeresen mászik a kövér nyakára, hiába minden, a nagyobb teljesítményt megölik a kilogrammok. A gyártó 215 km/h-s végsebességet ad meg, nekünk két személlyel nem sikerült 210 fölé mennünk, amikor később München felé döngettünk az autobahnon bőrnadrágért meg bajor kolbászért.
Az autópályán egyébként nagyjából olyan az RS-ben utazni, mint bármelyik más autóban. 130 környékén csöndesen siklik. Ha azonban átlépjük a megengedett sebességet, a menetzaj egyszerre felhangosodik. 150-nél már egyértelműen hangosabb, mint egy átlagos modell, így figyelmezteti az óvatlan sofőrt, hogy ne szegje meg a szabályokat.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
