Tavaly decemberben már járt nálunk a Seat Leon Sport R, és nem hagyott kétségeket afelől, hogy pillanatnyilag ez az egyik legjobb alternatíva a teljesítményorientált alsó-középkategóriás modellek piacán, különösen 5,7 millióért. A spanyolok nem elégedtek meg a Sport R-rel aratott elismeréssel, és tovább bővítették a sportos kínálatot, sőt komplett versenyhadjáratba kezdtek.
A Seat a tavalyi év során visszaszivárgott a versenysportba:
beindították a Seat Leon Szuperkupát és egy pályaversenyzésre
átalakított Toledóval mennek az Európai Túraautó Bajnokságban.
Pályán szerzett tapasztalataikat a Leon R sorozatába sűrítették,
ezek egyike a már említett Sport R, a kizárólag a magyar piacra
kifejlesztett Leon Sport RR, és a 210 lovas csúcsmodell, a Leon
Cupra R.
A Sport RR egy Cupra külsővel rendelkező magvadított Sport R, azaz
egy Sport R, amelyet egy Eibach szett segítségével 20 mm-rel
mélyebbre ültettek, a nyomtávot pedig elöl 30, hátul 40 mm-rel
növelték meg. A futómű hangolása annyira zseniálisan sikerült, hogy
az RR ESP nélkül simán hátsókerekes jelleggel viselkedik a
kanyarokban, stabilitása pedig egész elképesztő.
Az RR legjellemzőbb külső megkülönböztető jele a hátul baloldalon
kikandikáló dupla Remus kipufogóvég. Nem csak a végét, de az egész
kipufogórendszert kicserélték egy Remus sporrendszerre, amitől a
mérések szerint körülbelül 4-5 lóerővel emelkedett a teljesítmény,
és mintegy 20 Nm-rel a nyomaték csúcsértéke.
A fülnek is kellemes a változtatás, a Leon Sport R-ből talán
pont ennyi hiányzott.
5.990.000 forintért minden bizonnyal rendkívül népszerű lesz
a sportos autót választó vásárlók körében, ennyiért ekkora
teljesítményt nem nagyon lehet kapni más gyártótól.
A Cupra R a győri 1,8-as turbómotor 210 lóerős verzióját kapta, 18"-os kerekeivel a legmarkánsabb hatású a csapatból. Sajnos tesztkör csak a jobb oldali székről jutott, a gyorsulás érzete még brutálisabb, mint az RR-ben. A Cupra ellipszis alakú kipufogóvéget és egy diszkréten fenyegető kis feliratot kapott, identitásának kifejezésére.
Fő vetélytársai a Civic Type-R, a Golf R32 és az
Alfa 147 GTA , és a
német auto motor und sport hockenheimi tesztjén
a Cupra R mindannyiuknál jobb köridőt teljesített, valamint
elnyerte a legélvezetesebben vezethető autó címét a teszten. A
Cupra R tulajdonosok az autó megvásárlásával egyidejűleg egy
exkluzív kör, az Adrenalin-klub tagjaivá válnak, és ingyenesen
vehetnek részt egy háromnapos vezetői tréningen.
A Sport R a széria Cupra jegyeket viselő, de szabadon
konfigurálható tagja. Kapható 150 lóerős 1,9 literes PDTDI, 1,8-as
180 lovas turbó és V6-os 204 lóerős benzinmotorokkal, elsőkerék,
vagy - a V6-os változat esetében kizárólag - összkerék-hajtással.
Mindhárom sportos Leon kiváló ülésekkel, műszerfallal, kiegészítőkkel kerül forgalomba, minőségüket tekintve nem hagynak kétségeket.
A Sport RR bemutatásával egy időben a Seat itthon is megkezdi a
nyomulást versenyfronton: nem kisebb nevet, mint
Zengő Zoltánt sikerült kiimádkozniuk a jól ismert zöld
merciből egy Leon Supercopa pályaautó volánja kedvéért.
A Leon Sport R-ből eddig több mint 50 példány fogyott, Cupra R-ből mintegy 30 darabot szeretne értékesíteni a Seat még ebben az évben.
|