Több nagy lépés hátrafele: ez volna az új Nissan 350Z. Az előd 300ZX-et biturbómotor hajtotta, ennek egy hitvány feltöltője sincs. A réginek a hátsó kerekeit is kormányozta a számítógép, ennek nem. A régiből volt négyüléses változat, ebből nincs. Mondom, visszalépés a javából - hála istennek.

|
Az előtörténet ismeretében minden rendes sportautós égre szegezett orral szimatolt az új 350Z irányába, és amint a pontos neve kiderült, már egy óvatos farkcsóválást is meg lehetett kockáztatni: az X száműzése a típusnévből alighanem a kirekesztő drágaság és az eltohonyásodás végét jelenti. Éljen a visszatérés a rendes, egyszerű, igazi sportautók közé! Aztán a prospektusböngészés összezavar; a hosszabbik, 2+2 személyes előd-ZX-nél ugyan rövidebb az új kasztni 21 centivel, de a tengelytáv hosszabb lett 8-cal, és kicsit szélesebb és magasabb is az új modell. És esze ágában sincs lényegesen könnyebbnek lenni, mindkét autó 1,6 tonna körüli. Aggasztó.
Jó, legyen ez is kövér, de legalább nézzen ki jól. És a Z, barátom, jól néz ki. Irgalmatlanul szélesnek, erősnek és masszívnak látszik, és egyáltalán nem hat Nissannak. Ez nem baj, a Micra csodás, de nőcis, az Almerát csak lesütött tekintettel merem megközelíteni, a Primera külsejét meg két éve próbálom érzelmileg feldolgozni, és bár néha tetszik, mostanság a viszolygás áll nyerésre. Na, a Z ezek közül egyikre sem hasonlít, semennyire se.
Az orra nagyon szép, de túlontúl barátságos, ennél egy koraszülött bárány is agresszívebb. A púpos tető csodálatos, a hiperkerek fenék szintén. Utóbbit látva a legtöbben az Audi TT-t kezdik emlegetni. Ettől finoman berzenkednék: ilyen szép feneke a TT-nek ugyanis csak addig volt, ameddig a rettenetes szpojlerrel tönkre nem tették. Azelőtt ilyen volt, sőt, majdnem szebb is, viszont néha leesett az útról, mert nagy tempónál túl sok felhajtóerő hatott a hátsó tengelyre. Ez olyasmi, ami a Z-vel biztosan nem fordulhat elő, ugyanis addig reszelték a szélcsatornában, ameddig a menetszél keltette emelőerőt le nem nullázták szépen.
Mivel kevés dolgot gyűlölök jobban, mint a manapság divatos egységes márkaarculatot, a 350Z nisszántalansága nekem külön kéj. Azt viszont nem bántam volna, ha itt-ott visszautal a korszakalkotó elődre, amit mindféle marketingduma ellenére egyáltalán nem csinál. Minden arányában alapvetően másmilyen, amíg az eredeti 240Z tulajdonképpen a motorház végére tapasztott kabinka volt, ez inkább egy középre koncentrált tömegű repülő csészealj. A hátsó karosszériaoszlop formája tényleg hasonlít az utolsó 300ZX-re, de ez minden.
A 350Z karosszériáját nemcsak szépre tervezték, hanem bizony erősre is. Már a külseje alapján se próbálnám szívesen a lábamra dobálni, de aztán kiderül, hogy a merevítést ezúttal egyenesen az elmebetegségig vitték a mérnökök. Úgy döntöttek ugyanis, hogy ha már egyszer rendes sportkupét csinálnak, akkor nemcsak a hátsó üléseket hagyják ki, tulajdonképpen a csomagtartó se fontos, és inkább az ismert univerzum legnagyobb toronymerevítőjét hegesztették a két hátsó kerék közé. Nem volt szívem lefeszegetni a műanyag burkolatot, hogy tényleg alatta is akkora vasak mennek-e, de meggyőző. És mielőtt valakiben kóros kíváncsiság ébredne, igen, van elöl is, bár nem ekkora, mert akkor csak pedálhajtás fért volna el a motortérben.
Mivel sportautót a közhidelemnek megfelelően tényleg gazdag pojácák vásárolnak, akik szeretnek kis fehér golyókat ütögetni obskúrus üzleti ügyekről zajló susmusolás közepette a friss levegőn, ezért a Z csomagtartóján gyári matrica próbálja elhitetni a leendő vásárlóval, hogy a merevítő dacára igenis befér két komplett golftáska. Ilyen őszintén idén egyetlen matrica láttán sem nevettünk, köszönjük. (Természetesen semmi bajom a gazdag pojácákkal, és a golfozást is helyeslem.) Kalaptartó (azaz csomagtértakaró) nincs, a teljes belső egyetlen légtér, ahogy a 240Z-ben is.
Ha már a belső szóba került, maradjunk is itt. Hely van, a magasabb felszereltséghez járó narancsszín bőrkárpit élőben nem is ijesztő, hanem szép. A műszerek együtt mozognak a kormánnyal, ez nagyon ritka, garantáltan minden utasból kicsal egy nahátot. A belső összességében nagyon jó, pedig részleteiben egy rakás dolgot nem szerettünk, leginkább a rémes, fényezett, ezüstszín műanyag dekorelemeket. Tényleg sokat érne nekem, ha megmondaná valaki, hogy hány forintot lehet megspórolni azon, hogy négy alumíniumnak látszó darabkát műanyagfröccsöntővel készíttetünk el, és hogy lesz-e tőle annyival olcsóbb az autó, mint amennyivel olcsóbbnak érződik. Pláne úgy, hogy közben a külső kilincsek téglányi, vaskos, igazi tömör alumíniumból vannak, és tényleg nagyon szépek.
< >

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Ez itt az frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
