Több nagy lépés hátrafele: ez volna az új Nissan 350Z. Az előd 300ZX-et biturbómotor hajtotta, ennek egy hitvány feltöltője sincs. A réginek a hátsó kerekeit is kormányozta a számítógép, ennek nem. A régiből volt négyüléses változat, ebből nincs. Mondom, visszalépés a javából - hála istennek.

|
Az előtörténet ismeretében minden rendes sportautós égre szegezett orral szimatolt az új 350Z irányába, és amint a pontos neve kiderült, már egy óvatos farkcsóválást is meg lehetett kockáztatni: az X száműzése a típusnévből alighanem a kirekesztő drágaság és az eltohonyásodás végét jelenti. Éljen a visszatérés a rendes, egyszerű, igazi sportautók közé! Aztán a prospektusböngészés összezavar; a hosszabbik, 2+2 személyes előd-ZX-nél ugyan rövidebb az új kasztni 21 centivel, de a tengelytáv hosszabb lett 8-cal, és kicsit szélesebb és magasabb is az új modell. És esze ágában sincs lényegesen könnyebbnek lenni, mindkét autó 1,6 tonna körüli. Aggasztó.
Jó, legyen ez is kövér, de legalább nézzen ki jól. És a Z, barátom, jól néz ki. Irgalmatlanul szélesnek, erősnek és masszívnak látszik, és egyáltalán nem hat Nissannak. Ez nem baj, a Micra csodás, de nőcis, az Almerát csak lesütött tekintettel merem megközelíteni, a Primera külsejét meg két éve próbálom érzelmileg feldolgozni, és bár néha tetszik, mostanság a viszolygás áll nyerésre. Na, a Z ezek közül egyikre sem hasonlít, semennyire se.
Az orra nagyon szép, de túlontúl barátságos, ennél egy koraszülött bárány is agresszívebb. A púpos tető csodálatos, a hiperkerek fenék szintén. Utóbbit látva a legtöbben az Audi TT-t kezdik emlegetni. Ettől finoman berzenkednék: ilyen szép feneke a TT-nek ugyanis csak addig volt, ameddig a rettenetes szpojlerrel tönkre nem tették. Azelőtt ilyen volt, sőt, majdnem szebb is, viszont néha leesett az útról, mert nagy tempónál túl sok felhajtóerő hatott a hátsó tengelyre. Ez olyasmi, ami a Z-vel biztosan nem fordulhat elő, ugyanis addig reszelték a szélcsatornában, ameddig a menetszél keltette emelőerőt le nem nullázták szépen.
Mivel kevés dolgot gyűlölök jobban, mint a manapság divatos egységes márkaarculatot, a 350Z nisszántalansága nekem külön kéj. Azt viszont nem bántam volna, ha itt-ott visszautal a korszakalkotó elődre, amit mindféle marketingduma ellenére egyáltalán nem csinál. Minden arányában alapvetően másmilyen, amíg az eredeti 240Z tulajdonképpen a motorház végére tapasztott kabinka volt, ez inkább egy középre koncentrált tömegű repülő csészealj. A hátsó karosszériaoszlop formája tényleg hasonlít az utolsó 300ZX-re, de ez minden.
A 350Z karosszériáját nemcsak szépre tervezték, hanem bizony erősre is. Már a külseje alapján se próbálnám szívesen a lábamra dobálni, de aztán kiderül, hogy a merevítést ezúttal egyenesen az elmebetegségig vitték a mérnökök. Úgy döntöttek ugyanis, hogy ha már egyszer rendes sportkupét csinálnak, akkor nemcsak a hátsó üléseket hagyják ki, tulajdonképpen a csomagtartó se fontos, és inkább az ismert univerzum legnagyobb toronymerevítőjét hegesztették a két hátsó kerék közé. Nem volt szívem lefeszegetni a műanyag burkolatot, hogy tényleg alatta is akkora vasak mennek-e, de meggyőző. És mielőtt valakiben kóros kíváncsiság ébredne, igen, van elöl is, bár nem ekkora, mert akkor csak pedálhajtás fért volna el a motortérben.
Mivel sportautót a közhidelemnek megfelelően tényleg gazdag pojácák vásárolnak, akik szeretnek kis fehér golyókat ütögetni obskúrus üzleti ügyekről zajló susmusolás közepette a friss levegőn, ezért a Z csomagtartóján gyári matrica próbálja elhitetni a leendő vásárlóval, hogy a merevítő dacára igenis befér két komplett golftáska. Ilyen őszintén idén egyetlen matrica láttán sem nevettünk, köszönjük. (Természetesen semmi bajom a gazdag pojácákkal, és a golfozást is helyeslem.) Kalaptartó (azaz csomagtértakaró) nincs, a teljes belső egyetlen légtér, ahogy a 240Z-ben is.
Ha már a belső szóba került, maradjunk is itt. Hely van, a magasabb felszereltséghez járó narancsszín bőrkárpit élőben nem is ijesztő, hanem szép. A műszerek együtt mozognak a kormánnyal, ez nagyon ritka, garantáltan minden utasból kicsal egy nahátot. A belső összességében nagyon jó, pedig részleteiben egy rakás dolgot nem szerettünk, leginkább a rémes, fényezett, ezüstszín műanyag dekorelemeket. Tényleg sokat érne nekem, ha megmondaná valaki, hogy hány forintot lehet megspórolni azon, hogy négy alumíniumnak látszó darabkát műanyagfröccsöntővel készíttetünk el, és hogy lesz-e tőle annyival olcsóbb az autó, mint amennyivel olcsóbbnak érződik. Pláne úgy, hogy közben a külső kilincsek téglányi, vaskos, igazi tömör alumíniumból vannak, és tényleg nagyon szépek.
< >

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
