Méltatlanul kevés Outlandert látni az utakon, pedig limuzinnak és sportkocsinak egyaránt remek. Terepen is elboldogul, ráadásul a Turbóba a Lancer Evo VIII. motorját építi a gyár.
Az Outlander Turbo egy crossover. Sajnos, ahogyan a hot hatch -re, erre sincs jó magyar kifejezés, ráadásul a kategória szükségessége sem teljesen egyértelmű, hiszen az elsősorban városi használatra gyártott, összkerék-hajtású böszme, magas kombi autókat már elnevezték, SUV-nak.
A tesztautó a Subaru Forester és a BMW X3 közeli rokona. A Foresterrel nagyjából egy árkategóriát képviselnek, egy kétliteres, 158 lovas Subaru éppúgy hétmillióba kerül, mint a 160 lovas, 2,4-es Mitsubishi. Az X3 jóval drágább, több mint 9,5 milliót kérnek a 150 lovas belépő modellért. Az Outlander Turbo a maga 202 lóerőjével, 4 légzsákkal, légkondival 8 190 000 forint. Nem hittem a szememnek.
Az Outlander Turbót Japánban rakják össze. Megnyugtató hír ilyen vészterhes időkben, amikor az emberek Angliában hanyagul összerakott Toyotákról meg Hondákról pletykálnak. További bizakodásra ad okot, hogy az Outlander egy gondosan megtervezett üzleti stratégia részeként azért jött a világra, hogy kiemelje az ezredfordulóra igencsak meggyengült Mitsubishit a sárból.
A kategóriában szinte kötelező a bakancsforma, és ennek az elvárásnak az Outlander is megfelel, mégsem veszett el a szögletes vonalak egyszerűségében - szép ívek, merész domborulatok határolják. Minden nézetből karakteres és megkapó. Nem úgy, mint egy olasz dizájnautó, de a maga nemében nagyon szép.
A Turbo hűtőrácsa eltér a tesztúton kipróbált hajléktalan modellekétől, és ködlámpa sem jár minden Outlanderhez, de igazán egyedi, már-már könyörtelen arcát vitán felül a motorháztetőn tátongó brutális légbeömlőnyílásnak köszönheti. A liknak egyébként funkciója is van, nemcsak hatásvadászatra szolgál: az itt beáramló levegő az intercoolert hűti, mely a motor fölé került.
A bakancsnak 17-es könnyűfém-felnijei vannak, 215/55 R17-es gumikkal. Oldalról látszik, hogy a Turbo mindössze 17 centivel függ a föld felett, hiszen a crossovereket és SUV-okat főleg aszfaltútra tervezik. A terepjárás ennél a fajtánál másodlagos, így aki hegyet akar mászni, valami más után kell néznie. A többi Outlander szabad hasmagassága nagyobb, 195 mm, a Turbót lejjebb ültették, hogy sportosabb, fordulékonyabb legyen.
Az autó feneke rajz- vagy bábfilm-figurák arcára emlékeztet. A Saxo VTS faráról Mazsola jutott eszembe. Az Outlander sem kevésbé kedves, de egy kicsit mintha szomorkásabb lenne. Csicsának helye nincs, a Turbo felirat szolid, még a manapság oly' közkedvelt krómozott vég is hiányzik az egyébként méretes kipufogóról. Az Outlander visszafogott, de erőt sugall. Olyan, mint Bud Spencer, aki alapállapotban tökéletesen jámbor, mégis látszik rajta, hogy csúnyán pórul jár, aki vele kezd.