Jó nagy. Magasan és kényelmesen ülünk benne, a kátyúkon csak átsiklik, cuccolhatunk vele vidékről krumplit és almát anélkül, hogy rugótörést szenvednénk vagy a rugóstagok teljesen összeülnének. Nem kell szenvedni az emelkedőkön. Akkor sem, ha agyon van pakolva. Akkor sem, ha vontatmányt kötnénk utána.
A praktikum megtestesítője. Vegyünk egyet! Egy terepjárót. Ez a gondolat érett meg bennem, lassan már egy éve, és körülnéztem a piacon, mi a kínálat. Volt már Jeep Wranglerem, de azt sok mindenre nem lehetett használni, csak amolyan hobbicélokra termett, vérbeli terepbetyárként néztem rá.
Sokoldalúság terén nem sokat tudott nyújtani. Valami praktikusabb járgányra vágytam. Mivel tetszenek az amerikai autók, először arra téren puhatolóztam. GMC Yukon, 3 millió körül, drága. Chevy Blazer ritkán akad, az is leharcolt. Az esélyes a már jól ismert Grand Cherokee lett, 94-96-os évjáratút már 1,5 millió körül lehet kapni, és állapotuk is elfogadható.
A hírhedt meghibásodásoktól - pl. váltó - előre rettegtem, és nem akartam százezreket javításra költeni. Fullextrás igényeim nem nagyok, pufi bőrülés és sok amerikai kényelmi extra nem lebegett a szemem előtt. Japán autóim is voltak, és mindig meggyőztek arról, hogy érdemes tartani őket. Minőségből és megbízhatóságból már bizonyítottak. Nézegetni kezdtem a japán gyártmányú terepjárókat.
A használtpiaci kínálatból egy 95-ös Nissan Pathfinder-re esett a választásom. Ez a típus a Terrano I-es amerikai gyártású megfelelője. 95-ben Terrano néven már nem került piacra ez a karosszéria. Utána egy ideig kockalámpával a legömbölyített formájú Terrano II. futott, aztán jöttek a jól kerek lámpák.
A II-es széria már nem annyira kocka, nem annyira terepjárós, és valahogy megemészthetetlen forma. Nekem a kocka dögök tetszenek, direkt örültem, hogy a kiszemelt Pathfinder a tervezőasztal széleinek formáját vette fel. Áramvonal semmi. Formája erősen hasonlít a Blazer vagy a Yukon által agyamba égetett ideáljára, hamar rábólintottam.
Hátulról kísérteties a hasonlóság. Színe viszont rendhagyó a kategóriában, mindenkinek azonnal szemet szúr. Piros. Vagy nagyon tetszik, vagy nagyon nem, a legkevésbé sem tipikus terepjárószín. Nehéz volt vele megbarátkozni, de most már kimondottan tetszik a nagy matchbox-feeling. Egyszer láttam egy piros Grand Cherokeet, meg is fogadtam, hogy ilyen színű terepjárót soha, mégis ez lett a vége.
Mindegy, nem vadászni akarok vele. A lényeg, hogy megmaradt az amerikai kockaság, emellé párosult a finom japán technika, amiben jobban bízom, mint az amerikaiban. A próbakör meggyőző volt, megvettem. Az 1,4 milló forintos ár nem mondható magasnak, főleg, ha szép sorban végigvesszük az előnyöket.
Tömpe orrában nem a jól ismert 2,5-ös diesel, hanem V6-os, 3000-es, 148 LE-s blokk hivatott könnyedén mozgatni az 1800 kg-os felépítményt. Az automata váltó is az amerikai autókra jellemző kényelmet igyekszik biztosítani, de a luxusfelszereltség felsorolását itt be is fejezhetjük.
A fullos felszereltség lehetőségéről a rengeteg kapcsolóhely árulkodik. Ezen a modellen hiányoznak az elektromosan állítható tükrök, a tükörfűtés, az elektromos ablakok, a légkondicionáló, az ülésfűtés, a centrálzár, a tempomat, az elektromos tetőablak stb. Legjobban a légkondicionálót hiányolom, de hála az ajtókon található légterelőknek, 120-130-as tempónál sem vág be a szél, nyáron nem kell megsülni utazás közben.
Csak a városi forgalomban érezhetjük magunkat a szaunában. A műszerfal és a belső kialakítás már nem kockaszerű, mint a korábbi modelleknél, kimondottan személyautós. Ehhez az érzéshez hozzájárul az is, hogy az ülés ülőlapja nagyon közel van a padlólemezhez, szinte alig van különbség egy átlagos személyautó üléspozíciójához képest. Nem kimondottan terepjárós, székszerű. Az elöl ülőknak ez semmilyen kellemetlenséget nem okoz, de a hátsó üléseken ezt már nem lehet elmondani.
A magasabb utasok lába szinte a nyakukban van. Ezen valamelyest enyhít, hogy a hátsó ülések háttámlája több fokozatban dönthető, így kellemes, elterpeszkedő pózban lehet utazni. A vezető kimondottan el van kényeztetve. Könyöktámasz, kellemesen párnázott ülés - nem túl puha, nem túl kemény -, könnyen kezelhető kapcsolók.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
