2004.07.02. 08:54

Titkos üzenetet kaptam, amiben felszólítottak, hogy találkozzam a Peugeot első valódi ügynökével. Nemsokára egy rövid telefonhívásban tájékoztattak, hogy összekötőm másnap a reptéren vár a jegyekkel. Addigra már elszántam magam, ha törik, ha szakad, ott leszek a megadott helyen. Megérkezésem után óriási, gyengén megvilágított hangárba vittek, ahol minden elő volt készítve a találkozáshoz. Aztán megláttam őt. Bemutatkoztunk egymásnak. A neve valamikor Sesame volt, de azt kérte, szólítsam csak 007-esnek. 1007-esnek.

csik.jpg

Nem véletlen, hogy ő lett a franciák legreménytelibb képviselője, mivel tudása a legújabb technikát képviseli, apró, finoman kidolgozott külseje pedig óriási tehetséget rejt. Aki nem ismerte korábban Sesame-ot, azt meglepheti, hogy három ajtajából kettő tolóajtó, ami egy áruszállító hátsó traktusától megszokott lehetne, de egy apró személyautónál az elöl elhelyezett kilincsek első pillantásra sokkolóan hathatnak. Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy az ajtók kinyitásához nincs is rájuk szükség, emberi segítség nélkül nyílnak-csukódnak a teljes hossz több mint felét kitevő oldalfalak. Mert ez egy ekkora autó. Az új számozás ugyanis csalóka. A rendszert megérteni elsőre nem könnyű. A megoldás kulcsa a tagolásban van.

Az 1007-est a még nem létező, de már fejlesztés alatt álló 107-es és a jól ismert 206-os közé pozícionálta a gyár. Ez egy teljesen új, ősök nélküli modell, amit a Sesame koncepcióautó óriási sikerére való tekintettel fejlesztettek sorozatgyártásra érett állapotba. Eközben a legnagyobb problémát mégis az jelentette, hogy az új modellt valahogy be kellett illeszteni a meglévő számozási rendszerbe. Tehát aki a név hallatán a legnagyobb Peugeot-ra tippel az téved. Ez nem a 10-07-es, hanem az 1-007-es, azaz az 1-00-7-es. A 00 pedig utalhat bármire, amit fantáziánk csak elképzelni képes. Az autón - a félreértések elkerülése végett - a két nullát mőbiusz-szallag motívummal jelenítették meg, ami talán a benne rejlő végtelen lehetőségekre utal.

Mert a lehetőség minden autógyártónak adott. Csak fel kell ismerni és megragadni, hogy aztán óriási siker, vagy csúnya bukás legyen a próbálkozás vége. A Peugeot eddig gyakran élt ezzel, és fejlesztéssel, újítással általában sikerre is vitte autóit. Az igények és a megoldások találkozásából született a CC és az SW, tehát a fiatal és a családos kategória is. Ezek bevezetése és felfuttatása után a francia gyár most a nagyvárosi hölgyeket veszi célba a legtömörebb extravagancia megtestesítőjeként bemutatkozó 1007-essel.

A megoldás kulcsa az apró méret, az egyéni, mégis peugeot-s megjelenés és az óriásira duzzadt extralista. 3,73 méteres hosszával alig valamivel lóg ki a minik kategóriájából, mégis határozott, egyéni és legfőképpen praktikus formák jellemzik. A hűtőmaszkot kettéosztó gumicsík - amely a Sesamon még nem volt látható - egyértelműen a 206-os sikerén felbuzdulva került az autóra. Ugyanígy az első lámpák formája, valamint a márkaoroszlán elhelyezése is tagadhatatlanul peugeot-s arculat kialakítását célozza. De ezzel véget is ért a hasonlóság, mivel az első keréktől kezdve teljesen új alapokra helyezték a formákat.

Az óriási ajtó mögött rögtön szemet szúr a csúsztatásukhoz elengedhetetlenül szükséges sín, amely később díszcsíkká alakulva fut végig a 1007-es hátulján. Ez alatt a lámpa, fölötte a hátsó üveg folytatása nyúlik az autó oldalába, ami a hátradöntött C-oszloppal igyekszik dinamikus érzést és különleges formát kölcsönözni az egyterűsen magas építésű karosszériának.

A megszokottnak tűnő, mégis lépten-nyomon meglepetést okozó megoldások később aztán belül is felfedezhetők, ha sikerül leküzdenünk az oldalfalakat, és bejutunk az utastérbe. Bár az ajtó a kilincs meghúzására is nyílik, elegendő megnyomnunk a távirányító egy gombját, és feltárul előttünk a kékesszürke beltér, amit csak az autó színével harmonizáló légbeömlő-karikák és a különböző, cserélhető ülésbetétek tesznek némiképp színesebbé. De ne rohanjunk ennyire előre. Erre úgysem lesz képes senki, aki először találkozik a 1007-essel. A most ismerkedők mielőtt helyet foglalnának biztos, hogy eljátszanak pár percet az ajtókkal, próbálván megismerni lelkiviláguk rejtelmeit. Mert lelkük az bizony van.

Ki- és becsukáskor egyaránt rendelkeznek akadályérzékelő funkcióval, ami az ajtók, környezetünk valamint gyerekeink összetörését hivatott megakadályozni. Ezen felül bizonyos helyzetekben - például nyitott tanksapkával - csak kézzel nyithatók. A végrehajtás nem kis feladat, bár a vas pontos helyre illesztését még ilyenkor is villanymotor végzi. A bevásárlásból hazatérő hölgyek, mégis, ha lehet, inkább ne tankoljanak, mert a színes díszkörmök nem biztos, hogy örülnek majd a kilincs rángatásának. Javaslom, hogy amíg lehet, hagyatkozzunk az elektronikára. Főleg, hogy az ajtókat belülről - ugyanúgy, mint máshol az ablakemelőt - nyomógombokkal irányíthatjuk. Míg a vezető teljes körű befolyással rendelkezik, addig az utas csak saját oldalához kapott jogokat, de azzal aztán kedvére élhet.

Az oldalról ajánljuk

Durrdefekt 180-nál, 30 millióval
  • Tesztek

Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9

Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.

április 14., 18:22
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
  • Hírek

Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány

A Scaniához kerül a Northvolt egy része.

április 15., 06:05
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
  • Hírek

A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)

Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.

április 14., 14:53
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
  • Közélet

Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!

Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.

április 15., 06:05
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
  • Hírek

1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer

A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.

április 15., 06:05
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
  • Hírek

A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen

Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.

1 órája
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
  • Hírek

Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát

A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.

április 14., 11:43
Hamarosan érkezik az MG új modellje
  • Hírek

Hamarosan érkezik az MG új modellje

A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.

április 14., 13:41
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
  • Hírek

Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban

Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.

április 14., 11:07
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
  • Hírek

5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából

Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.

április 15., 09:19
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
  • Hírek

Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán

Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.

április 13., 07:01
10 sportautó, amit neked kell befejezned
  • Vélemény

10 sportautó, amit neked kell befejezned

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.

április 13., 09:35
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
  • Hírek

Két modelljét is kinyírja a Mercedes

Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.

április 15., 11:26
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
  • Hírek

Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni

Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.

április 14., 10:04
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
  • Hírek

44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett

A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.

április 13., 07:07
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
  • Hírek

Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett

Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.

április 15., 07:08
Második legnépszerűbb autó a Tesla
  • Hírek

Második legnépszerűbb autó a Tesla

Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.

április 14., 08:49
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
  • Hírek

Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség

A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.

április 15., 10:28
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
  • Olajdoktor

Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)

Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?

április 13., 16:32
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
  • Hírek

F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény

Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.

április 13., 11:34
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
  • Hírek

Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform

A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.

április 13., 12:07
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
  • Hírek

12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher

Egy jó ügyet támogat.

április 13., 12:54
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
  • Hírek

Villanyautó-kockázat: kimatekozták

Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.

április 14., 07:45
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
  • Közélet

Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba

Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.

április 14., 06:08
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
  • Hírek

Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli

Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.

április 14., 06:09
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
  • Hírek

Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió

Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.

április 14., 06:10
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
  • Hírek

Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik

Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.

április 13., 18:58
Hathengeres röfröfröf
  • Tesztek

Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring

Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.

április 13., 15:08
Suzuki eVitara menetpróba
  • Tesztek

Suzuki eVitara menetpróba

április 14., 12:16
Suzuki eVitara menetpróba (hivatalos)
  • Tesztek

Suzuki eVitara menetpróba (hivatalos)

április 14., 12:21