Titkos üzenetet kaptam, amiben felszólítottak, hogy találkozzam a Peugeot első valódi ügynökével. Nemsokára egy rövid telefonhívásban tájékoztattak, hogy összekötőm másnap a reptéren vár a jegyekkel. Addigra már elszántam magam, ha törik, ha szakad, ott leszek a megadott helyen. Megérkezésem után óriási, gyengén megvilágított hangárba vittek, ahol minden elő volt készítve a találkozáshoz. Aztán megláttam őt. Bemutatkoztunk egymásnak. A neve valamikor Sesame volt, de azt kérte, szólítsam csak 007-esnek. 1007-esnek.
Nem véletlen, hogy ő lett a franciák legreménytelibb képviselője, mivel tudása a legújabb technikát képviseli, apró, finoman kidolgozott külseje pedig óriási tehetséget rejt. Aki nem ismerte korábban Sesame-ot, azt meglepheti, hogy három ajtajából kettő tolóajtó, ami egy áruszállító hátsó traktusától megszokott lehetne, de egy apró személyautónál az elöl elhelyezett kilincsek első pillantásra sokkolóan hathatnak. Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy az ajtók kinyitásához nincs is rájuk szükség, emberi segítség nélkül nyílnak-csukódnak a teljes hossz több mint felét kitevő oldalfalak. Mert ez egy ekkora autó. Az új számozás ugyanis csalóka. A rendszert megérteni elsőre nem könnyű. A megoldás kulcsa a tagolásban van.
Az 1007-est a még nem létező, de már fejlesztés alatt álló 107-es és a jól ismert 206-os közé pozícionálta a gyár. Ez egy teljesen új, ősök nélküli modell, amit a Sesame koncepcióautó óriási sikerére való tekintettel fejlesztettek sorozatgyártásra érett állapotba. Eközben a legnagyobb problémát mégis az jelentette, hogy az új modellt valahogy be kellett illeszteni a meglévő számozási rendszerbe. Tehát aki a név hallatán a legnagyobb Peugeot-ra tippel az téved. Ez nem a 10-07-es, hanem az 1-007-es, azaz az 1-00-7-es. A 00 pedig utalhat bármire, amit fantáziánk csak elképzelni képes. Az autón - a félreértések elkerülése végett - a két nullát mőbiusz-szallag motívummal jelenítették meg, ami talán a benne rejlő végtelen lehetőségekre utal.
Mert a lehetőség minden autógyártónak adott. Csak fel kell ismerni és megragadni, hogy aztán óriási siker, vagy csúnya bukás legyen a próbálkozás vége. A Peugeot eddig gyakran élt ezzel, és fejlesztéssel, újítással általában sikerre is vitte autóit. Az igények és a megoldások találkozásából született a CC és az SW, tehát a fiatal és a családos kategória is. Ezek bevezetése és felfuttatása után a francia gyár most a nagyvárosi hölgyeket veszi célba a legtömörebb extravagancia megtestesítőjeként bemutatkozó 1007-essel.
A megoldás kulcsa az apró méret, az egyéni, mégis peugeot-s megjelenés és az óriásira duzzadt extralista. 3,73 méteres hosszával alig valamivel lóg ki a minik kategóriájából, mégis határozott, egyéni és legfőképpen praktikus formák jellemzik. A hűtőmaszkot kettéosztó gumicsík - amely a Sesamon még nem volt látható - egyértelműen a 206-os sikerén felbuzdulva került az autóra. Ugyanígy az első lámpák formája, valamint a márkaoroszlán elhelyezése is tagadhatatlanul peugeot-s arculat kialakítását célozza. De ezzel véget is ért a hasonlóság, mivel az első keréktől kezdve teljesen új alapokra helyezték a formákat.
Az óriási ajtó mögött rögtön szemet szúr a csúsztatásukhoz elengedhetetlenül szükséges sín, amely később díszcsíkká alakulva fut végig a 1007-es hátulján. Ez alatt a lámpa, fölötte a hátsó üveg folytatása nyúlik az autó oldalába, ami a hátradöntött C-oszloppal igyekszik dinamikus érzést és különleges formát kölcsönözni az egyterűsen magas építésű karosszériának.
A megszokottnak tűnő, mégis lépten-nyomon meglepetést okozó megoldások később aztán belül is felfedezhetők, ha sikerül leküzdenünk az oldalfalakat, és bejutunk az utastérbe. Bár az ajtó a kilincs meghúzására is nyílik, elegendő megnyomnunk a távirányító egy gombját, és feltárul előttünk a kékesszürke beltér, amit csak az autó színével harmonizáló légbeömlő-karikák és a különböző, cserélhető ülésbetétek tesznek némiképp színesebbé. De ne rohanjunk ennyire előre. Erre úgysem lesz képes senki, aki először találkozik a 1007-essel. A most ismerkedők mielőtt helyet foglalnának biztos, hogy eljátszanak pár percet az ajtókkal, próbálván megismerni lelkiviláguk rejtelmeit. Mert lelkük az bizony van.
Ki- és becsukáskor egyaránt rendelkeznek akadályérzékelő funkcióval, ami az ajtók, környezetünk valamint gyerekeink összetörését hivatott megakadályozni. Ezen felül bizonyos helyzetekben - például nyitott tanksapkával - csak kézzel nyithatók. A végrehajtás nem kis feladat, bár a vas pontos helyre illesztését még ilyenkor is villanymotor végzi. A bevásárlásból hazatérő hölgyek, mégis, ha lehet, inkább ne tankoljanak, mert a színes díszkörmök nem biztos, hogy örülnek majd a kilincs rángatásának. Javaslom, hogy amíg lehet, hagyatkozzunk az elektronikára. Főleg, hogy az ajtókat belülről - ugyanúgy, mint máshol az ablakemelőt - nyomógombokkal irányíthatjuk. Míg a vezető teljes körű befolyással rendelkezik, addig az utas csak saját oldalához kapott jogokat, de azzal aztán kedvére élhet.