Titkos üzenetet kaptam, amiben felszólítottak, hogy találkozzam a Peugeot első valódi ügynökével. Nemsokára egy rövid telefonhívásban tájékoztattak, hogy összekötőm másnap a reptéren vár a jegyekkel. Addigra már elszántam magam, ha törik, ha szakad, ott leszek a megadott helyen. Megérkezésem után óriási, gyengén megvilágított hangárba vittek, ahol minden elő volt készítve a találkozáshoz. Aztán megláttam őt. Bemutatkoztunk egymásnak. A neve valamikor Sesame volt, de azt kérte, szólítsam csak 007-esnek. 1007-esnek.

Nem véletlen, hogy ő lett a franciák legreménytelibb képviselője, mivel tudása a legújabb technikát képviseli, apró, finoman kidolgozott külseje pedig óriási tehetséget rejt. Aki nem ismerte korábban Sesame-ot, azt meglepheti, hogy három ajtajából kettő tolóajtó, ami egy áruszállító hátsó traktusától megszokott lehetne, de egy apró személyautónál az elöl elhelyezett kilincsek első pillantásra sokkolóan hathatnak. Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy az ajtók kinyitásához nincs is rájuk szükség, emberi segítség nélkül nyílnak-csukódnak a teljes hossz több mint felét kitevő oldalfalak. Mert ez egy ekkora autó. Az új számozás ugyanis csalóka. A rendszert megérteni elsőre nem könnyű. A megoldás kulcsa a tagolásban van.
Az 1007-est a még nem létező, de már fejlesztés alatt álló 107-es és a jól ismert 206-os közé pozícionálta a gyár. Ez egy teljesen új, ősök nélküli modell, amit a Sesame koncepcióautó óriási sikerére való tekintettel fejlesztettek sorozatgyártásra érett állapotba. Eközben a legnagyobb problémát mégis az jelentette, hogy az új modellt valahogy be kellett illeszteni a meglévő számozási rendszerbe. Tehát aki a név hallatán a legnagyobb Peugeot-ra tippel az téved. Ez nem a 10-07-es, hanem az 1-007-es, azaz az 1-00-7-es. A 00 pedig utalhat bármire, amit fantáziánk csak elképzelni képes. Az autón - a félreértések elkerülése végett - a két nullát mőbiusz-szallag motívummal jelenítették meg, ami talán a benne rejlő végtelen lehetőségekre utal.
Mert a lehetőség minden autógyártónak adott. Csak fel kell ismerni és megragadni, hogy aztán óriási siker, vagy csúnya bukás legyen a próbálkozás vége. A Peugeot eddig gyakran élt ezzel, és fejlesztéssel, újítással általában sikerre is vitte autóit. Az igények és a megoldások találkozásából született a CC és az SW, tehát a fiatal és a családos kategória is. Ezek bevezetése és felfuttatása után a francia gyár most a nagyvárosi hölgyeket veszi célba a legtömörebb extravagancia megtestesítőjeként bemutatkozó 1007-essel.
A megoldás kulcsa az apró méret, az egyéni, mégis peugeot-s megjelenés és az óriásira duzzadt extralista. 3,73 méteres hosszával alig valamivel lóg ki a minik kategóriájából, mégis határozott, egyéni és legfőképpen praktikus formák jellemzik. A hűtőmaszkot kettéosztó gumicsík - amely a Sesamon még nem volt látható - egyértelműen a 206-os sikerén felbuzdulva került az autóra. Ugyanígy az első lámpák formája, valamint a márkaoroszlán elhelyezése is tagadhatatlanul peugeot-s arculat kialakítását célozza. De ezzel véget is ért a hasonlóság, mivel az első keréktől kezdve teljesen új alapokra helyezték a formákat.
Az óriási ajtó mögött rögtön szemet szúr a csúsztatásukhoz elengedhetetlenül szükséges sín, amely később díszcsíkká alakulva fut végig a 1007-es hátulján. Ez alatt a lámpa, fölötte a hátsó üveg folytatása nyúlik az autó oldalába, ami a hátradöntött C-oszloppal igyekszik dinamikus érzést és különleges formát kölcsönözni az egyterűsen magas építésű karosszériának.
A megszokottnak tűnő, mégis lépten-nyomon meglepetést okozó megoldások később aztán belül is felfedezhetők, ha sikerül leküzdenünk az oldalfalakat, és bejutunk az utastérbe. Bár az ajtó a kilincs meghúzására is nyílik, elegendő megnyomnunk a távirányító egy gombját, és feltárul előttünk a kékesszürke beltér, amit csak az autó színével harmonizáló légbeömlő-karikák és a különböző, cserélhető ülésbetétek tesznek némiképp színesebbé. De ne rohanjunk ennyire előre. Erre úgysem lesz képes senki, aki először találkozik a 1007-essel. A most ismerkedők mielőtt helyet foglalnának biztos, hogy eljátszanak pár percet az ajtókkal, próbálván megismerni lelkiviláguk rejtelmeit. Mert lelkük az bizony van.
Ki- és becsukáskor egyaránt rendelkeznek akadályérzékelő funkcióval, ami az ajtók, környezetünk valamint gyerekeink összetörését hivatott megakadályozni. Ezen felül bizonyos helyzetekben - például nyitott tanksapkával - csak kézzel nyithatók. A végrehajtás nem kis feladat, bár a vas pontos helyre illesztését még ilyenkor is villanymotor végzi. A bevásárlásból hazatérő hölgyek, mégis, ha lehet, inkább ne tankoljanak, mert a színes díszkörmök nem biztos, hogy örülnek majd a kilincs rángatásának. Javaslom, hogy amíg lehet, hagyatkozzunk az elektronikára. Főleg, hogy az ajtókat belülről - ugyanúgy, mint máshol az ablakemelőt - nyomógombokkal irányíthatjuk. Míg a vezető teljes körű befolyással rendelkezik, addig az utas csak saját oldalához kapott jogokat, de azzal aztán kedvére élhet.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
