Miközben egyik autóból a másikba ülve próbáltuk a különböző motor-váltó kombinációkat, off-roados kísérőink folyamatosan dicsérték a Sportage terepjáró képességét. Az ötödik elismerő nyilatkozat után kezdett gyanússá válni a dolog, hogy nekik szegezzem a kérdést: megvesztegettek, vagy tényleg jó az új Sportage?
Amikor a múlt héten megjelent az első Kia Sportage a Hugaroring Adventure parkban a szakemberek csak mosolyogtak. Tessék, még egy terepjáró... haha! Aztán a tesztvezetés útvonalának kijelölésekor csak csodálkoztak. Kijön, bemegy, elmegy, nem borul fel, túléli. Ráadásul mindez 6 millió körüli árért.
Új Hold Napja
A Kia hazai Sajtóbemutatója 2005 február 9-én volt. Ez a nap a világ népességének egynegyede számára egyik legnagyobb ünnep az Újév vagy Holdújév (kínaiul: Chunjie, "Tavaszünnep") első napja. Ha eljön az ideje, mind Ázsiában, Kínában, mind a világ különböző pontjain található ázsiai kolóniákban napokra megáll az élet, mindenki az Újévet ünnepli, még az üzleti forgalom is leáll.
A Tavaszünnep időpontja - hasonlóan a mi húsvétunkhoz -
évről évre változik, még a helyiek között is kevesen tudják,
pontosan milyen elvek alapján. Az új év kezdetét bonyolult
számításokkal határozzák meg, de az esetek többségére igaz, hogy a
Tavaszünnep az európai naptár február 4-éjéhez legközelebb eső
újhold napján van.
Forrás:
Terebess Ázsia Lexikon
Vidám bolondozás volt a havas terepen, de azért mindenki tudta, a Sportage nem terepjáró. Kedves utcai gép, ami a hétvégi horgászattól sem riad vissza. Jól választott gumival mehetünk síelni az Alpokba, miközben az autópályán sem kell szégyenkeznünk. Diszkrét kék derengéssel és nagy zenével istenek lehetünk a Havanna lakótelepen is. Szóval sokoldalú jószág, több változatban.
Választhatjuk elsőkerék hajtással is, de szerintem az állandó összkerék megéri a plusz ötszázezer forintot. Az 4x4 hajtású változat is csal egy kicsit, ugyanis elsősorban takarékos elsőkerék hajtású üzemmódban működik, viszont amint az elektronika érzékeli bármelyik első kerék megcsúszását az összkerékhajtás azonnal működésbe lép. Induláskor egy 4WD gomb benyomásával mi is uralkodhatunk az elektronikán, bár nem sokáig, ugyanis ez a rendszer 30 km/h felett automatikusan kiold, és az 50/50 arányba megosztott hajtás első kerékre kapcsol.
Szép motorok közül is választhatunk. A kétezres, négyhengeres, közös nyomócsöves, közvetlen befecskendezésű (CRDI) dízel 112 lóerős 4000 fordulaton és 245 Nm a nyomatéka 1800-2500 fordulatszám-tartományban. A változó szelepvezérlésű, kétezres, 16 szelepes benzines CVVT 142 lóerő 6000-es fordulaton, és a maximális nyomatéka 184 Nm 4500 fordulaton. Aki még ettől is szebbre vágyik, annak a V6-ost ajánlom. A 2,7-es DOHC 145 lóerős és 241 Nm a nyomatéka 4000-nél. Ez utóbbi nagyon szépen és csendben ketyegett. Álló helyzetben nem hallani hangját, és a szélzaj autópályán is hangosabb volt, mint a motor. Sajnos a dízelről ez nem mondható el. A teljesítménnyel nem volt gond, de a hangja túl erőteljes.
Az autókat ötsebességes kézi és négysebességes automatával próbáltuk. Az első kerekesek csak kézi váltóval, a kétezresek kézi vagy automatával, a hathengeres csak automatával kapható. Az automata váltó szekvenciális üzemmódba is kapcsolható, valamint adaptív rendszere lévén az elektronika ügyesen a vezetési szokásainkhoz igazítja a váltó működését. Így az automatával akár szélsőséges fogyasztási értékeket is produkálhatunk.