Seat Altea (2004)
Seat Altea (2004) törésteszt
Az Altea az első ötcsillagos Seat, ráadásul gyalogosbiztonsága is kiemelkedő.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor | |||||
Gyermekbiztonsági védelem |
Teszteredmények:
Frontális 14(88%) Oldalsó 18(100%) Biztonságiöv-emlékeztető 1 Összesítés 33 Gyermekbiztonság 39(80%) Gyalogosbiztonság 22(61%)
Az Altea az első ötcsillagos Seat, ráadásul a Citroën C4-es mellett jelenleg a világ legkíméletesebb járműve az elgázolt gyalogosok szempontjából. Minimálisan deformálódott az autó karosszériája a frontális ütközésben, az ajtókat simán ki lehetett nyitni.
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
Az erős kasztni, az erőhatárolt, előfeszített biztonsági övek és a légzsákok remekül megtartották a bábukat, a pedálok is illedelmesen félrehúzódtak a lábfej útjából, a műszerfal alatti szerkezetek azonban okozhatnak kellemetlen sérüléseket a vezető térdén.
Az ülésbe épített oldal-, és a fejeket védő függönylégzsákok segítségével tökéletes az Altea oldalvédelme.
A hátsó ülésen Isofix-fülekkel rögzített Fair Bimbo Fix ülések kiválóan megtartották a gyerekek testét, egyiken sem mértek veszélyes mértékű terhelést. Sajnos a figyelmeztető matricák nem hívják fel a figyelmet a legfontosabbra, hogy a légzsák és a gyerekülés találkozása akár halálos kimenetelű is lehet. Az utasoldali légzsák kikapcsolható.
Kiemelkedően jó a gyalogosvédelem, a gyerekek lökhárítón és a motorháztető elején található fejütközési pontjait tisztességesen kipárnázták. A felnőtteket kevésbé óvja, de így is az egyik legjobb eredményt érte el ebben a kategóriában.
Az Altea első, oldal- és függönylégzsákokkal, előfeszített, erőhatárolóval szerelt biztonsági övekkel, Isofix-fülekkel és blokkolásgátlóval kerül forgalomba. A vezetőoldali övhöz bekapcsolásra figyelmeztető jelzőszerkezetet szerelte.