Beültem, és azonnal éreztem, ez a piac legunalmasabb egyterűje. Aztán kiengedtem a kéziféket, és rá kellett jönnöm, hogy csak majdnem.
Kívülről olyan, mint egy felfújt Astra. Hiába nézegettem igen sokáig, semmi más nem jutott róla eszembe. Vannak szép részletek, hátsó lámpa, tükör, ilyesmi, de nagyon-nagyon kevés autó sugározza ilyen intenzitással: tömegtermék vagyok! A régi Zafira is ilyen volt.
Kezdjük azzal, ami a Zafira lényege: akárcsak elődje, az új modell is lehet valóban használható hétszemélyes autó. A hátsó két pótülésen kucorgó átlagos termetű felnőttek combja nem fog felfeküdni az ülőlapon, de a lábtér csak lefelé kevés, a térdeknek van hely. A fejtér szűk, de létezik. A hátsó ülések pozíciója fix, viszont a középső sor előre-hátra tologatható, így könnyű megtalálni a helyzetet, amikor sehol senkinek nincs oka panaszra.
A hátsó két ülés egyenként eltüntethető a padlóban, a rendszert sok nagy ember nevezte már zseniálisnak. Ehhez csak annyit szeretnék hozzátenni, hogy jobb hátsó szék kiemelő fogantyúját sajnos előttem eltörte valaki; így már nem volt olyan könnyű döntögetni.
A rendszernek két másik gyenge pontját azonosítottam. Egyrészt hátra beszállni csak a középső blokk teljes előretolásával, tehát a középső utasok kiszállításával vagy lábuk térd fölötti amputálásával lehet. Nekem nem sikerült, de olvasóink szerint lehetséges a Zafirát síkpadlójú furgonná varázsolni: " A középső üléssor ülőkéje dönthető, illetve felállítható úgy, hogy az elejét megemeljük. Ettől tényleg nagyobb lesz a csomagtér... A támlát is lehet billegetni, ami csomagtér-növelés esetén pont függőelegsre is állítható, de a hátsó üléshez való hozzáférést könnyítendő elég jól előrenyomható."
A két leghátsó oldalablak között viszont elszabadult a tervezők fantáziája. A felcsévélődő kalaptartó a hátsó ülések állásától függően ide-oda pakolgatható. Két kis sínen kis kampók tologathatók, nem is tudom, mire valók, valamint van különleges csomagháló is négy kis pálcával egy nejlonzsákban, amit nem tudtam rendeltetésszerűen használni. Sátorépítésben sosem voltam erős. Viszont legalább elfelejtettem lefényképezni. Talán jobb is így.
A kedvenc tárgyam a középső üléssor középső ülésének támlája volt. Ha ezt ledöntjük, kis könyöktámasz, pohártartó, miegymás varázsolódik ki belőle, hiába, az Univerzális Tároló Mesternek (TM) nincs párja. ( Nem mindenki gondolja így - a szerk.)
A zafír
A különböző korundfajták képlete Al2O3, a korund az ásványtanban az alumínium-oxid különböző fajtáinak összefoglaló neve. Színük szerint különböztetjük meg őket; az elszíneződést szennyező anyagok okozzák. Mohs-skála szerinti keménysége 9, azaz a korundok csak a 10-es keménységű gyémánttal karcolhatók.
Minden olyan drágakő minőségű korundot, amely nem vörös, zafírnak nevezünk. Kék színét a vas- és titánszennyeződésnek köszönheti. Kristályszerkezete trigonális. A legjobb minőségű kövek Kasmírban találhatók, a kasmíri zafírokat gyakran illetik az "álmos" jelzővel, mivel folyadékkal telített üregei tejszerű színezetet adnak nekik. A zafír csiszolási formái: briliáns, kaboson, kámea.
És végül a lényeg, ezt sose feledjék el! A zafír pleokroizmusa igen erős, ω = tiszta kék, ε = zöld vagy sárgászöld. Erre a csiszolásnál mindig tekintettel kell lenni, a kő csiszolását úgy kell végezni, hogy a legszebb szín legyen elérhető, a zafíron a szép kék szín érvényesüljön. Ez úgy érhető el, ha a kő táblalapja a kristály bázislapjával párhuzamos.
Akárhova ülünk, előre, hátra, középre, ugyanazt a borzasztó, gyászos fekete-szürkeséget látjuk mindenfelé. A tesztautót jó érzékkel valami szürkével csíkozott szürke díszbetétekkel díszítették, amitől azonnal búskomorsági rohamot kaptam, és fütyülni kezdtem a "Látod édesanyám, látod, édesanyám, mért szültél a világra" kezdetű nótát. Aztán az ember elfordítja a kulcsot, és kigyúlnak a rémes sárgás betűk-számok a központi kijelzőn... ehh.
A letaglózó depresszió ködén áttekintve azért láttam, milyen szép a váltókar és környezete, az órákkal sincs semmi baj (persze ebben az Opelben sincs vízhőfokmérő, de ezt már megszoktam), és a kormány sem csúnya, de ez önmagában kevés a túléléshez. Szerencsére az Opel tervezőirodáján is dolgozik egy-két dizájnpartizán, áldassék a nevük. Mert sikerült bebűvészkedni a középkonzolba egy olyan kézifékkart, hogy ihaj. Alfa 75- és Renault Mégane -tulajok ismerhetik az érzést, amit a repülők gázkarjához hasonlatos fogantyú kioldása kelt az autósember lelkében indulás előtt.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
