Pörög a Totalcar Erőmérő sorozata, ahol a ti autóitokat hajtjuk meg az Autokorbel hitelesített és professzionális teljesítménymérő padján. A nulladik epizód után több mint kilencszázan jelentkeztek a mérésre, így nagyon vegyes a felhozatal, a következő hónapokban rengeteg meglepetéssel készülünk. Ezúttal egy Lexus IS 200-asnak adjuk meg a lehetőséget, hogy bizonyítson.
Így mulat egy japán úr
Amikor az IS megjelent, kiderült, hogy a kis Lexus béemwébb volt kora BMW-inél. Gyönyörű sorhatos hang, pár bibivel.
Írtunk már korábban róla, ismerjük, szeretjük, jó autónak tartjuk, de a teljesítménymérő pad könyörtelen és a számokkal nem lehet vitatkozni.
Mindenféle legendák övezték a modell európai megjelentét, sokak szerint akartak a japánok tökéletesített BMW-t piacra dobni, illetve megmutatni, hogy a bajoroknak hogyan kellett volna jól csinálni. A recept azonos: viszonylag kicsi karosszériában erős, hathengeres szívómotor, 1998. óta változó szelepvezérléssel (VVT-i), amit nem úgy oldottak meg, mint a BMW a Vanos rendszerét. Az egyik nagy különbség például, hogy ez nem romlik el.
A motor hosszában került a kis Lexus orrába, klasszikus építési mód, a Sport változat pedig gyárilag kicsit keményebb futóművet és mechanikus önzáró (sperr) difit kapott. A motor egy dupla vezérműtengelyes hathengeres, hangolt szívóoldallal és a már említett változó szelepvezérléssel (VVT-i). Ez nem csak egy bizonyos fordulatszámon kapcsol át, hanem a szívó oldali vezérműtengelyt állítják több lépcsőben a bejövő jelek, a terhelés függvényében.
Ezzel nem csak az emissziós értékeket tudták tartani a mérnökök, de a motor nyomaték-karakterisztikája is kedvezőbb. Ez az elmélet, a gyakorlat pedig az, hogy tipikusan magas fordulatra hangolt motor a Lexusé, valahogy nem érezzük, hogy alul jól menne, azonban ahogy a fordulat beleharap a 4000-be, az IS200 egyre jobban meglódul és a bársonyos hangú motor onnan nagyon szépen muzsikál. Ezt a pörgős karakterisztikát a gyári adatok is alátámasztják: a maximális 193 Nm-es nyomaték csak percenként 4600-as fordulatszámnál jön elő, a 155 lóerős teljesítmény pedig 6800-on.
Jellemző, hogy az ilyen nagy literteljesítményű, eléggé kihegyezett szívómotorok, idősebb korukban, nagyobb futásteljesítmény mellett a nyomatékukat már nem tudják leadni és a maximális teljesítményből is elszökik egy-két ló. Ennek oka a kihegyezettségben keresendő, mindennek nagyon pontosan kell működnie ugyanis a motorban, a szenzoroknak pedig pontosan kell mérniük az üzemi körülményeket, illetve a motor mechanikai állapotának is nagyon jónak kell lennie. Mindez összejöhet a gyárban, ideális körülmények között, egy új motoron.
De mi a helyzet 245 ezer kilométerrel később? Lekötöztük a Lexust, elkezdődött a mérés, és amit azonnal tudtunk, hogy a motor gyönyörűen szól. A sorhatosnak van valami felharmonikus a hangjában, amitől minden autóbuzinak feláll a szőr a karján, ezúttal sem volt ez másként. Ráadásul a hat henger 6000-es fordulaton úgy szól, mint négy henger körülbelül 9000-nél, hiszen több a henger, adott fordulaton többször gyújt. Aztán megtudtuk az adatokat. Hallgassuk meg a tulajdonost is, vajon elégedett továbbra is a Lexusszal?
Ha pedig nem akarnak lemaradni a későbbi mérésekről, a tulajdonosok öröméről vagy csalódásairól, iratkozzanak fel a Totalcar YouTube-csatornájára!
további erőmérő-epizódok
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hanyatlás a Daciánál, miben reménykednek?
A Bigster adhat nagy lendületet a Daciának az év hátralévő részében.
- Hírek
7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos
A férfi azért tette ezt, hogy megszabaduljon a tartálykocsijában maradt felesleges szállítmánytól.
- Tesztek
Minden dízeles lázálma egy gázos DusterTeszt: Dacia Duster ECO-G 100 Essential
A fapados Duster egy remek ár/érték arányú autó, de az alapfelszereltséggel rettenet puritán.
- Hírek
Így néz ki egy gigaáramkút: egyszerre 46 autót tölthetnek
Nagy vendéglő épült az áramra éhes elektromos autóknak, buszoknak és teherautóknak
- Hírek
Lewis Hamilton és Edward Norton újraalkották a Meglógtam a Ferrarival egyik ikonikus jelenetét
Az eredmény egészen szórakoztató lett.
- Közélet
A formatervezés legmegosztóbb alakjának a Ferrari, a BMW, de még Lamborghini Miura sem volt szentLuigi Colani legfurcsább modelljei
A német dizájner mindent a saját világára formált, amivel jogosan kiérdemelte a szakma legmegosztóbb elismerését.
- Nepperűző
Nem adták meg az elsőbbséget, csattantunk. Mennyit ér így a 2019-es Kiám?
Elsőtulajos, 58 ezret futott, automata, népszerű típus. De mennyit csap le az árból egy baleset?
- Hírek
Eladó egy nagyon ritka Chevy Camaro, lehetetlenül kevés kilométerrel
A modell az egyedi külső jelek mellett kicsivel erősebb is, mint a normál változat.
- Hírek
Forgalmi: nincs; jogsi: nincs; drog: van! 20 éves nő menekült a rendőrök elől Győrben
Közúti ellenőrzés elől akart meglépni egy 20 éves nő Győrben.
- Hírek
Guinness rekordot döntött az USA legöregebb regisztrált mentőautója
A közel 5000 kilométeres útjuk során egész Amerikát átszelték.
- Hírek
Meglepetés: a Tesla könyörög Trumpnak, hogy fejezze be, amit csinál
A Tesla is levelet küldött az Egyesült Államok külkereskedelmi hivatalának arra figyelmeztetve a kormányt, hogy a vámok padlóra küldhetik a céget.
- Hírek
Ford GT versenyautókból varázsol utcai szörnyeteget a Lynx Motors
A hírek szerint egy 1217 lóerős, kompresszoros V8-as lapul majd az ülések mögött.
- Hírek
(Frissítve) Baleset az M43-ason, lezárták az M6-ost Budapest felé - Útinform
Néhány baleset, váratlan esemény és építési munka is akadályozza a forgalmat Magyarország útjain.
- Hírek
A BMW rárepül a Tesla üresen hagyott helyére a piacon és nincs ezzel egyedül
A Toyota is helyet kérhet magának.
- Szerelem
Végig AmerikánVolkswagen Golf I Alaszka-Tűzföld expedíció (1974)
Az első, amerikai kontinensre szállított Volkswagen Golfokkal északról délre szelték át a kontinenst.
- Hírek
Eladó egy darabka Top Gear történelem, de kell hozzá egy jó adag bátorság
107 593 mérföldet futott, eddig 13 tulajdonosa volt, de alapvetően jó állapotú.
- Hírek
Forró helyzet: Tesla töltőt akart felgyújtani, végül ő maga is lángra kapott
Újabb támadás ért egy Supercharger állomást az Egyesült Államokban.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk II. - 1970-es évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Muszáj sutba vágni a hagyományt: kínai technikára építhet SUV-t a McLaren
A McLaren? SUV-t? Kizárt dolog - mondták nemrég.
- Hírek
A legdurvább sport-Toyoták is hibridek lehetnek
Több okból is jól jönne ez a gyártónak.
- Nepperűző
Rozsdás sárvédő: eladás előtt fényeztessem, vagy inkább ne?
Teljesen sérülésmentes az autó, jelen állapotában látszana, hogy tényleg eredeti.
- Hírek
Nem Németországban készül majd a nyolcmilliós VW villanyautó
Mivel a kompetitív árazás a legfontosabb, a hatékonyság rendkívül lényeges a gyártás során.
- Hírek
Elmaradt a gépzsír, 7000 Grenadiert hívnak vissza
Banális hiba miatt hívják vissza az oldschool terepjárókat.
- Hírek
Kicsontozott Model Y lehet a Tesla olcsó modellje
Tovább olcsósított gyártással vernének oda a kínai konkurenciának.
- Hírek
Elkezdődött a motoros szezon, üzent nekik a rendőrség
A cél a balesetek megelőzése.
- Hírek
Óriási durranásnak ígérkezik az elektromos Octavia koncepciója
Nagy durranásnak ígérkezik: új formanyelvet és friss technikát ígérnek.
- Közélet
Több százezres árajánlatot adott a márkaszerviz egy hibátlan alkatrészre? – Segítség, átvertek!
Olvasónk vásárolt egy dízel Volvót és már az egyik első szervizelés alkalmával több százezres hibát találtak az autóban.
