Padkáztam, cseréljem?

2010. május 12., 10:34 Módosítva: 2010.05.12 10:34

Tisztelt Gumidoki!

Padkázás következtében sérült a 225/45 R18-as gumi oldalfala úgy, hogy egy 10 forintosnyi darabka felvált az alapjáról. Sejtésem szerint ez csere. Van más javaslata? Előre is köszönöm válaszát.

Üdvözlettel, Tibor

Kedves Tibor,

Ne haragudjon, de látatlanban nem tudok felelősségteljesen nyilatkozni az ügyben. Lehet, hogy csak felszíni ez a sérülés, de lehet, hogy azonnali cserét igényel. Gumis szakszerviznek mutassa meg az abroncsot, segíteni fognak Önnek a kérdés eldöntésében!

Üdv,
Gumidoki

Kedves Gumidoki,

Koszonom valaszat (bocsanat az ekezet nelkuli betukert, kulfoldi geprol irtam). Igen, tegnap megalltunk egy gumiszervizben es a csere egyertelmu. Nem felszini, kb. fel cm korul lehet a legnagyobb vastagsaga a feljott resznek. Ugyhogy meg is rendeltem a cseregumit, mivel alig 2 honapot jartunk meg csak ezzel a gumival (szept.-ben vett gepkocsi), ezert 1-et (szerencsere sikerult ugyanolyan parameterekkel rendelkezot talalni).

Udvozlettel
Tibor

Kedves Tibor,

ez a legmegnyugtatóbb megoldás!

Üdv,
Gumidoki

Astra Caravánra új gumit

2010. május 12., 10:34 Módosítva: 2010.05.12 10:34

Tisztelt Gumidoktor!

Tanácsért fordulok Önhöz. Opel Astra Caravan szgk.-hoz, ami 15"-os felnivel van szerelve, szeretnék nyári gumit vásárolni, és a hatalmas kínálatból sikerült két típusra szűkíteni a választást, viszont itt elakadtam. Az egyik a Dunlop SP Sport01 195/50R15, a másik a Roadstone N2000 195/50R15. A végső választás szempontjai a stabilitás, irányíthatóság, vizes úton biztonságos haladás és a kopásállóság. Nyilván a fent megjelölt két gumira vonatkozólag, hiszen tisztában vagyok azzal, hogy egyik sem Michelin-árkategória. Szóval a kérdés, hogy a két lehetőség közül Ön melyiket ajánlaná inkább és miért.

Válaszát előre is tisztelettel megköszönöm,

Üdvözlettel: sf

Kedves sf,

A két abroncs azért nem teljesen játszik "egy ligában". A Roadstone/Nexen egy kifejezetten olcsó árkategóriás dél-koreai gyártmány forgásirányos mintázattal, míg a Dunlop közvetlenül a főmárka alá pozícionált GoodYear-termék, aszimmetrikus mintázattal. Én egyértelműen az utóbbit javaslom és nem csak az előbb említett tények miatt; várható futásteljesítménye nagyobb és kialakítása miatt kevésbé hajlamos rendellenes kopásokra.

Üdv,
Gumidoki

Hogy lehet ilyen DOT-száma egy guminak?

2010. május 12., 10:33 Módosítva: 2010.05.12 10:33

Tisztelt Gimidoktor!

Érdeklődöm, hogy hogy lehet ilyen DOT-száma egy guminak? Tudtommal '98-ban sem volt 89 hét.

Köszönöm.
Zoli

Kedves Zoli,

Ez csak a DOT-szám első része, pont a gyártási időt jelölő négy karakter maradt le a végéről. A teljes DOT-szám az abroncs másik oldalfalán látható.

Üdv,
Gumidoki

Swift felni csere

2010. május 11., 09:58 Módosítva: 2010.05.11 09:58
1

Tisztelt Gumidoktor!

2000-es évjáratú Suzuki Swiftemre szeretnék alufelnit venni. Kérdésem az lenne, hogy az általam kiválasztott felni a következő paraméterekkel: 6x14", ET38, 4x114,3 felrakható-e a gyári felni (4,5 vagy 5x13", ET45, 4x114,3) helyére?

Az ET-szám-beli eltérés nem okoz problémát?

Az új felnire 175/60R14-es gumit szeretnék.

Válaszát előre is köszömöm: K. Dániel

Kedves Dániel,

Ahogy előző levelemben is írtam, a leírt mérettel rendelkező felni szinte biztos, hogy szerelhető az Ön autójára. Az ajánlott abroncsméret viszont nem a 175/60 R14, hanem a 165/60 R14.

Üdv,
Gumidoki

Orionra abroncsválasztás

2010. május 10., 13:38 Módosítva: 2010.05.10 13:38

Kinéztem 3 gumiabroncsot a kocsimra, de nem tudok dönteni. Árban nagyjából egyformák, de szeretném a legoptimálisabbat magamnak. BFGOODRICH G-Force Profiler, Maloya Lugano, DUNLOP SP Sport 01. Az autóm Ford Orion 1.8D. Fontos a száraz és nedves úton való jó tapadás. Előre is köszönöm a segítséget.

Üdvözlettel: Krisztián

Kedves Krisztián,

A felsorolt három abroncs erősorrendje nálam a Dunlop - BFG - Maloya.

Üdv,
Gumidoki

Nem jó méret, de olcsó volt

2010. május 6., 21:01 Módosítva: 2010.05.06 21:01

Tisztelt Gumidoki!

Tavaly vettem 16'-os felnit 215/45 R16-os gumival. Tudom, hogy nem jó méret, de olcsó volt a felni+gumi. De most már ami elöl volt, az nagyon kopott és nem akarom feltenni. Vennék rá 2 db 205/50 R16-ost előre, hátul maradna a 215/45-ös méret. Nagy hiba lenne? Esetleg ha valami olcsóbb kategóriában tudna ajánlani valamit, azt megköszönném.

Válaszát előre is köszönöm.

Kedves Levélíró,

Nem olyan katasztrofális hiba, csak semmi értelme... Ajánlom figyelmébe az "olcsó, de jó" kategóriából pl. a Kumho Ecsta KU31 vagy Fulda Carat Exelero mintázatokat!

Üdv,
Gumidoki

Nyári gumi Fabiára

2010. május 6., 21:01 Módosítva: 2010.05.06 21:01

Használtan vettem egy 2003-as Skoda Fabiát 1.4 16V 101 LE. Téli gumi 175/65R14-es volt rajta, így vettem. A gyári ajánlás szerint nyárinak 195/50R15 kéne rá, de csak 14-es felni van rajta. Milyen gumit ajánlana rá nyárinak 14-es méretben? 175/65r14 vagy 185/60 vagy 185/65?

Segítségét előre is köszönöm!

FŐLEG VÁROSBAN HASZNÁLOM.

Kedves Levélíró,

igazából ennek az autónak a gyári mérete a 185/60 R14, de a 175/65 R14-gyel is tökéletesen működik. Én azt javaslom, maradjon télre a 175/65, nyárra pedig szereltessen rá 185/60-at! A 185/65 R14 átmérőben már túl nagy erre az autóra.

Üdv,
Gumidoki

Corollára alufelni

2010. május 6., 21:00 Módosítva: 2010.05.06 21:00

Tisztelt Gumidoktor!

2003-as évjáratú 1,4-es Corollám van. A gyári acélfelni (6JX15 4X100 ET45) helyett szeretnék 17-es alufelnit venni, ki is néztem, milyet: 7,5JX17 4X100 ET38 a felni adatai, hasonlókat találtam még ET35 és ET42-es számmal. A kérdésem az lenne, melyik lesz a legtökéletesebb felni a kocsira, illetve 205/45 R17-es gumik jók lesznek-e rá?

Előre is köszönöm!

Tamás

Kedves Tamás,

A gumi váltóméretet tökéletesen "belőtte". A felni 7,5" szélessége miatt én a 35-ös ET-t javaslom erre az autóra. Ami még fontos, az a középfurat. Ez az Ön Corollája esetében 54 mm kell legyen. Ha a felnié nagyobb, tehermentesítő gyűrűt kell benne használnia.

Üdv,
Gumidoki

Négyévszakos gumit Favoritra

2010. május 5., 11:05 Módosítva: 2010.05.05 11:05

Tisztelt Gumidoktor.

Skoda Favoritom van, 4 évszakos gumit szeretnék venni. Tudom, hogy nem a legjobb választás, de anyagi okok miatt muszáj.

Melyik a jobb
– PIRELLI P400 Aquamile
– SAVA Adapto
– BARUM Quartaris
– Roadstone/Nexen SB700

Köszönöm.
Rudi

Kedves Rudi,

A felsoroltak közül egyértelműen a Pirelli P400A a legjobb választás. Azért azzal tisztában kell lennie, hogy kemény, havas télben - bármelyiket is választja - lehetnek gondjai a tapadással.

Üdv,
Gumidoki

Jobb menetstabilitás abroncsválasztással

2010. május 4., 17:46 Módosítva: 2010.05.04 17:46

Tisztelt Gumidoktor!

Köszönöm válaszát az előző kérdésemre!

Kérdésem még annyi lenne, hogy ha 185/50 R14-es gumiabroncsot választok (elvileg az is váltóméret), az nagymértékben visszafogná az autó teljesítményét? (1 l-es motor) Amiért a 175/60 R14-es méretet választottam volna, az, hogy azt gondoltam, azzal stabilabb az autó és nem is "fogja vissza" túlzottan, valamint "csak" 3,4%-kal tér el a gyári mérettől. Véleménye szerint ha 165/60 R14-es méretűt választok, azzal is elérhetem a jobb menetstabilitást? Illetve nem túl széles ehhez a mérethez a 6"-os felni?

Előre is köszönöm válaszát és türelmét!

Tisztelettel: Dániel

Kedves Dániel,

A 165/60 R14 méret 4,5-6,0" széles felnire szerelhető, tehát jó. Elméleti váltóméretnek a 195/50 R14 lenne megfelelő, de ilyen méretet senki se gyárt. Én tehát továbbra is a 165/60 R14-et javaslom. Ezzel a gumival kicsit stabilabb lesz az autó, ugyanis nem csak a szélesség, hanem az alacsonyabb oldalfal is sokat számít e tekintetben.

Üdv,
Gumidoki

Írországba milyen gumit?

2010. május 2., 12:07 Módosítva: 2010.05.02 12:07

Tisztelt Gumidoki!

Javaslatot szeretnék kérni, mivel hosszas keresés után sem jutottam dűlőre/találtam megfelelőt. Írországban élek (hó és jég nem fordul elő, annál több víz), és leginkább országúton-autópályan használom a kocsit, ideális választás egy "négyévszakos esőgumi" lenne. Viszont az utcák keskenyek, gyakran van a padka veszélyes közelségben a felnihez, így egy peremvédős abroncs több mint célszerűnek tűnik. A problémám csak az, hogy ezekkel a feltételekkel mintha egyáltalán nem létezne abroncs, az egyetlen megközelítő eredmény a Falken ZIEX ZE-912, bár ez csak a gyártó honlapja szerint 4 évszakos, mindenhol máshol nyári gumiként szerepel. A méret 205/55 R16 (Octavia kombi 2.0DSG). Mindenképpen legalább középkategóriás abroncsot szeretnék, ha prémiummárkák közt nem is találni a feltételeknek megfelelőt.

Volna esetleg valami konkrét típusra ötlete?

Köszönettel,
Medve

Kedves Medve,

Logikusan gondolkodik, megértem az okfejtését. A ZE-912 valóban nem négyévszakos, hanem egyértelműen nyári mintázat. Ajánlom figyelmébe a GoodYear Vector 4Seasons, Pirelli P2500 (4s), Dunlop All SeasonM2 mintázatokat!

Üdv,
Gumidoki

Swiftben eléri a kerékdob belsejét?

2010. április 30., 10:48 Módosítva: 2010.04.30 10:48

Tisztelt Gumidoki!

Kérdésem a következő lenne: Van egy 2000 -es évjáratú Suzuki Swift GLS-em (3 ajtós). Ennek a gyári kerekei 155/70 R13, rakhatok-e rá 175/70 R13-as gumit vagy csak 165/70 R13 a maximum?! Látszólag a kerékjáratban elférne a 175-ös gumi, de kérdéses, hogy kanyarodáskor nem éri-e el a kerékdob belsejét!?

Válaszát előre is nagyon köszönöm!

V. Péter

Kedves Péter,

Elférne a 167/175-ös (sőt szélesebb is) abroncs is a kerékjáratban, de nem /70-es oldalfallal. A kerékátmérővel van ezen esetekben ugyanis baj, miszerint túl nagyok. Mindenképpen a gyári váltómérete kell, ami, ha marad a 13"-nál, leginkább a 185/60 R13 lehet(ne). Ehhez viszont keskeny a gyári 4,5"-os felni...

Üdv,
Gumidoki

Astra Caravanra nyári gumit

2010. április 30., 10:47 Módosítva: 2010.04.30 10:47

Tisztelt Gumidoktor!

Tanácsért fordulok Önhöz. Opel Astra Caravan szgk.-hoz, ami 15"-os felnivel van szerelve, szeretnék nyári gumit vásárolni, és a hatalmas kínálatból sikerült két típusra szűkíteni a választást, viszont itt elakadtam. Az egyik a DUNLOP SP Sport01 195/50R15, a másik a ROADSTONE N2000 195/50R15. A végső választás szempontjai a stabilitás, irányíthatóság, vizes úton biztonságos haladás és a kopásállóság. Nyilván a fent megjelölt két gumira vonatkozólag, hiszen tisztában vagyok azzal, hogy egyik sem MICHELIN-árkategória. Szóval a kérdés, hogy a két lehetőség közül Ön melyiket ajánlaná inkább, és miért.

Válaszát előre is tisztelettel megköszönöm,

Üdvözlettel: sf

Kedves sf,

A két abroncs azért nem teljesen játszik "egy ligában". A Roadstone/Nexen egy kifejezetten olcsó árkategóriás, dél-koreai gyártmány forgásirányos mintázattal, míg a Dunlop közvetlenül a főmárka alá pozícionált GoodYear-termék, aszimmetrikus mintázattal. Én egyértelműen az utóbbit javaslom és nem csak az előbb említett tények miatt; várható futásteljesítménye nagyobb és kialakítása miatt kevésbé hajlamos rendellenes kopásokra.

Üdv,
Gumidoki

Két szezon alatt lekopott. De nekem jó

2010. április 29., 17:27 Módosítva: 2010.04.29 17:27

Tisztelt Gumidoktor!

Autóm BMW E46 320D automata Limuzin. Évjárat 2003-as. Continental Sportcontact3 gumi volt az előző gumim, 2 szezon alatt kopott el. (Ez nekem jó.) Idén gondoltam, megpróbálom a Pirelli P Zero gumijait. De van Nero, Rosso és a P Zero (sima). Meg még variálnak az aszimmetrikus mintával is. Tanácstalan vagyok. Sokat megyek autópályán Németországban. És gyakran haladok 200 km/h-val. A Conti jól tapadt, és esőben is jól tartott. (Sokat esik!) A Pirelli azt mondják, sokat kopik, és nálam legalább 2 szezont ki kéne bírnia. Gumiméretből a 225/40ZR18 van elöl-hátul. Melyiket válasszam, esetleg van más gumiötlet?

Üdv. Gergely

Kedves Gergely,

Nem bonyolítom más mintázatokkal a képet. Az Ön igényeinek tökéletesen megfelel a PZero Nero mintázat. Nem fog benne csalódni! ;-)

Üdv,
Gumidoki

Nyári gumival jobban érzem az úthibákat

2010. április 26., 10:57 Módosítva: 2010.04.28 15:18

Tisztelt Gumidoktor!

Nekem egy 2003-as Toyota Avensisem van. A 205/55 R16 Pirelli Sottozero téli gumit lecseréltem ugyanerre a méretű Good Year Hydra Grip nyárira. Azóta jobban észreveszem az úthibákat, hol jobbra, hol balra húz el az autó! Lehet tenni valamit, hogy ez megszűnjön?

Köszönettel: Laci

Kedves Laci,

A guminyomások és a futómű rendben vannak?

Ugyanazon a felnin van a téli és a nyári abroncs?

Azért kérdezek ennyit, mert ez a jelenség, amit tapasztal, nem természetes.

Üdv,
Gumidoki

Hagyjam a gyári gumikat?

2010. április 25., 07:58 Módosítva: 2010.04.28 15:19

Kedves Gumidoktor!

Dacia Logan 1.5 dci autómon 7×15"-os alufelnik vannak a gyári 185/65 R15-ös Kormoran gumikkal. A kérdésem az lenne, hogy a gyári gumikat hagyjam a felnin vagy pedig 195/60R15-ös gumikat tegyek rá? Válaszát előre is köszönöm!

Zoltán

Kedves Zoltán,

Elméletben és gyakorlatban mindkét út járható. Én a praktikum, komfort és fogyasztás végett a gyári méret mellett voksolnék.

Üdv,
Gumidoki

Toledóra gumi

2010. április 18., 08:20 Módosítva: 2010.04.18 08:20

Tisztelt Gumidoktor!

Azzal a problémával fordulok Önhöz, hogy 2003-as évjáratú Seat Toledo Signomat 15 colos alufelnivel vettem (ami nem gyári), 195/55 R15 -ös gumi van jelenleg rajta. A gumis azt mondta, hogy miért nem 195/60 R15 gumival járok, mert ez való rá. Ön szerint ez helyes?

Köszönettel:
József

Kedves József,

A 2003-as Toledóra egyértelműen a 195/65 R15 a helyes 15"-os méret. A 195/55 R15 átmérőben nagyon kicsi erre az autóra, javaslom mielőbbi cseréjét a megfelelő méretre!

Üdv, Gumidoki

Tisztelt Gumi Doktor!

Azzal a problémával fordulok Önhöz, hogy 2003-as évjáratú Seat Toledo Signomat 15 colos alufelnivel vettem (ami nem gyári) 195/55 R15 -ös gumi van jelenleg rajta. A gumis azt mondta, hogy miért nem 195/60 R15 gumival járok, mert ez való rá. Ön szerint ez helyes?

Köszönettel:
József

Kedves József,

A 2003-as Toledora egyértelműen a 195/65 R15 a helyes 15"-os méret. A 195/55 R15 átmérőben nagyon kicsi erre az autóra, javaslom mielőbbi cseréjét a megfelelő méretre!

Üdv, Gumidoki

Használaton kívül leesnek a súlyok?

2010. április 18., 08:19 Módosítva: 2010.04.18 08:19

Tisztelt Gumidoki!

Az lenne a kérdésem Önhöz, lehetséges, hogy ha nem használom az alufelnit, akkor leesnek a ráragasztott súlyokról? Ezt azért kérdezem, mert vettünk 4 új alufelnit és 4 hozzávaló új gumit és elvittem a gumishoz, hogy szereljék össze és centírozzák ki, és ha eljön a tavasz, majd én kicserélem otthon. Erre ők azt mondták, szakmailag azért nem tanácsolják, hogy ha 1 napon belül nem használom a kerekeket, akkor feltegyék rá a súlyokat, mert azok használat nélkül leesnek! Ez lehetséges? Tényleg úgy vannak kitalálva, ha nem végeznek forgómozgást és nem hat rájuk a centripetális erő, akkor leesnek? Ez nem hittem el, ezért fordulok Önhöz!

Kedves Zsolti,

Nem tudom, miért mondták ezt Önnek, vagy milyen súlyokkal dolgoznak abban a műhelyben? Ha ez igaz lenne, az összes télre eltett nyárigumis alufelniről leesnének a súlyok. Persze ez nem történik meg.

Üdv,
Gumidoki

Swiftre 165-ös abroncsot tehetek?

2010. április 17., 14:57 Módosítva: 2010.04.28 15:25

Jelenleg egy szett 13"-os (Alessio Sprint) alufelnim van 155/70 R13-as Michelin abroncsokkal. Egy 2002-es Suzuki Swiftem van 1,0-s motorral. A kérdés az lenne, hogy van-e értelme 165 széles abroncsokat venni rá, és ha igen, milyen méretű legyen?

Kedves Levélíró,

Szerintem nincs igazán értelme. A Suzuki nem véletlenül "találta ki" ezt a méretet erre az autóra. 165-ös szélességgel amúgy sincs jó váltómérete a gyárinak, szélesebb abroncs meg végképp nem kell egy egyliteres Swiftre.

Üdv,
Gumidoki

Négyévszakos vagy téli?

2010. április 14., 11:09 Módosítva: 2010.04.14 11:09

Kedves Gumidoki!

Van egy 24 éves Ford Fiestánk, második autóként tartjuk a családban, egész évben használjuk. Általában rövid utakat megyünk vele (2-4 km), ritkábban a közeli várost is megcélozzuk (20 km). Évente kb. 1000-2000 km-t fut. Jelenleg egy 4 évszakos gumi van rajta, ami cserére szorul.

2 szett gumit nem tudok rá venni, így marad a kérdés: 4 évszakos vagy téli gumit vegyek rá. Télen is fontos szerep jut rá, nem tudjuk letámasztani a garázsban. A téli gumi nyáron a jelentős kopáson kívül jelent gondot? Nem kanyarvadász az autó (1.3), országúton a 90 is ünnep neki.

Köszönöm válaszod előre is!
Viktor

Kedves Viktor,

Erre az autóra ilyen kis futásteljesítménynél valóban elgondolkodtató, hogy mi a legjobb választás. Egy jó minőségű négyévszakos termék (pl. GoodYear Vector 4seasons) jó választás lehet, de igazából a kifejezett téli mintázat is működik. Én azért talán inkább a négyévszakost választanám, mert az jobban viselkedik +7 fok felett és egyedül a kifejezetten havas körülmények között szenvedhet hátrányt a téli mintázattal szemben...

Üdv,
Gumidoki

Hogy jelölik a négyévszakos gumikat?

2010. április 12., 10:09 Módosítva: 2010.04.28 15:26

AUDI A6-ra 4-évszakos guminak van-e valamilyen jelzése, hogy én honnan tudom, hogy a gumi négyévszakos, tisztelt doki!

Előre is köszönöm.

Kedves Levélíró,

Minden négyévszakos mintázat oldalfalán szerepelnie kell az M+S (mud and snow, azaz sár és hó) jelzésnek. Sok gyártó ezen kívül egyértelműen ráteszi ilyen termékeire az "allseason", fourseason" vagy "4season" feliratok valamelyikét is.

Üdv,
Gumidoki

Használt felnit Peugeot-ra

2010. április 12., 10:08 Módosítva: 2010.04.12 10:08

Tisztelt Gumidoktor.

Peugeot 306-osomra szeretnék használt 15"-ös alufelnit vásárolni (1.9 XRDT, lépcsőshátú, 1998. 12. havi). Sajnos azzal a problémával találtam szembe magam, hogy ha a felni minden paraméterének egyeznie kell, akkor aligha találok a használtpiacon, olyan ritka ez a paraméterlista. Legjobb tudomásom szerint 6x15" 4x108 ET15 felni kellene (de lehet, hogy tévedek, kérem akkor javítson ki), és még akkor a kerékagyátmérőről nem is beszéltem (de az talán áthidalható tehermentesítővel).

Kérésem az lenne, hogy írja meg nekem, milyen paraméterű felnit vásárolhatok a kocsira, és ezektől a paraméterektől el lehet-e térni (pl. felniszélesség vagy ET szám), és ha igen, akkor mennyiben? Ez után pedig, milyen méretű gumit érdemes (szabad) rátenni?

Válaszát előre is köszönöm!

Üdv.: Laci

Kedves Laci,

Az Ön autójára 15"-ban legjobban ezek a méretek passzolnak:
Osztókör: 4 x 100 mm
Középfurat: 65 mm
Szélesség: 5,5-7,0"
Átmérő: 15"
ET: 15-18 (ez függ a felni szélességétől és kialakításától is)
Abroncsméret: 195/55 R15 (ha a gyárija 185/65 R14), 195/50 R15 (ha a gyárija 175/70 R13)

Remélem, talál méretben és mintázatra is megfelelő felnit az autójára!

Üdv,
Gumidoki

Változik a Suzukim stabilitása?

2010. április 4., 07:32 Módosítva: 2010.04.04 07:32

Tisztelt Gumidoktor!

Suzuki SX4-re 205/55 R16-os méretű abroncs mehet-e, 205/60 R16 helyett? Ha igen, változik-e a kocsi stabilitása?

Válaszát előre is köszönöm.

Kedves Levélíró,

A 205/60 R16 nem helyettesíthető a nála átmérőben 2 cm-rel kisebb 205/55 R16-tal. Az autó stabilitása veszélyes mértékben romlana általa. És még számtalan egyéb ok miatt sem javasolt ez a méretcsere.

Üdv,
Gumidoki

Melyik téli legyen?

2010. április 2., 09:54 Módosítva: 2010.04.02 09:54

Kedves Gumidoki!

A jelenlegi gumiabroncs, amit használok, annak terveim szerint ez lenne az utolsó tele, mive ez a 7. tele, és a profilmélység már mindössze 3,5-4 mm körüli. Az új gumiabroncsok, amik közül választanék, azok a következők: Nokian WR G2, Pirelli SottoZero, valamint a Michelin Alpin A3. A méret 195/65 R15, és az autó, amire vásárolnám pedig egy 2007-es Renault Megane Berline.

A sportosabb vezetési stílus és az átlaghoz képest több autópályás használat miatt döntöttem ezen gumik mellett. Próbáltam utána olvasni a gumiknak. A Pirelliről olvastam, hogy több prémiumkategóriás autóra is ezt teszik, mondjuk ez nem feltétlen jelenti azt, hogy ettől még nekem is jó lesz. A Nokian WR G2-ről a tesztek is egész jó tulajdonságokat írtak. A Michelinnek pedig az Alpin A3 szintén egy magasabb szintű téli gumija. Mindegyikről írnak jókat és rosszakat, így tovább nem sikerült szűkítenem a listát. Ebben kérném a segítségét és érdekelne a véleménye a gumiabroncsokról. Nem ragaszkodom ezekhez a gumikhoz, más alternatíva is érdekelne.

Segítségét előre is köszönöm.

Tisztelettel: Sándor

Kedves Sándor,

Nagyon jól döntött, jelenlegi abroncsai mind koruk, mind pedig profilmélységük miatt megértek a cserére.

Az Ön három választottja között én a következő sorrendet állítanám fel: SottoZero - WR G2 - Alpin3. Ez a sorrend - vélemény szerint - a mintázatok teljesítményét és viselkedését tükrözi. Egy dolog viszont fontos, valószínűsíthetően a Michelintől várható el a legnagyobb futásteljesítmény. Ha ez döntő szempont Önnek, ezt vegye, ha nem, akkor a Pirellit.

Hogy tovább bonyolítsam a helyzetet, nagyon jó választásnak tartom még ebben a méretkategóriában a Conti TS-sorozatát vagy a Goodyear UG7+ mintát is.

Üdv,
Gumidoki

Clio nagyobb felnivel

2010. április 1., 10:25 Módosítva: 2010.04.01 10:25

Kedves Gumidoki!

A segítségedet szeretném kérni. Van egy 2000-es évjáratú, 1,2-es Clio RN-em (1.2 8v 60 LE). Gyárilag 165/65 R14-es gumival szerelték és szeretnék rá venni 4 új alufelnit, hogy legyen télre és nyárra is külön-külön. Találtam az interneten egy Renault-garnitúrát, ami meg is felelne az ízlésemnek, de nem tudom, jó-e az én autómra. A mérete 195/60 R15. Érdekelne, hogy működhet-e így a dolog. Tetszene a szélesebb gumi a jobb stabilitás miatt, de nem tudom, mennyire dobná meg a fogyasztást és hogy az autó mennyit veszítene a dinamikájából, ha egyáltalán veszít belőle. Várom mihamarabbi válaszát.

Köszönettel, gisepy

Kedves gisepy,

A 165/65 R14 nem helyettesíthető a 195/60 R15-tel, tekintve az óriási, 4,5 cm-es átmérőkülönbséget.

Persze tehető erre az autóra is alufelni, csak megfelelő váltómérettel. Ezek lehetnek a 175/60 R14, a 175/55 R15, esetleg a 195/50 R15. Az alufelni mérete sem mindegy ám, mert nem csak az osztókörre (4x100), de a középfuratra (60mm) és az ET-re is figyelni kell a választáskor!

Üdv,
Gumidoki