Egy V6-os dízelmotort szinte lehetetlen tönkretenni, kíváncsi is voltam, mennyi gázolajat tudok letuszkolni a torkán, ha tényleg nagyon igyekszem, úgyhogy végig padlógázon közlekedtem. Az eredmény több mint meglepő.
Hitte volna, hogy már több mint három éve köztünk van a Signum? Ugye nem? Az autógyártásban gyorsan röpül az idő, és már az új keletű modellek sem újak, olyannyira, hogy a Signum, azóta, hogy a 3,2-es V6-os itt járt nálunk, erősen megváltozott. Megkapta az egyen Opel-orrot, nehogy elölről meg lehessen különböztetni a többitől.
Persze egyáltalán nem baj, ha a márkaarculat egységes, pláne, ha ez az egység még esztétikus is, és megint csak pláne, ha az ominózus cég olyan unalmas, jellegtelen autókat gyártott, mint például ez itt, vagy mondjuk ez. Szerencsére ennek már vége, az Opelek szépek, sportosak, és ennek a változásnak mindenki örül, a Signummal az élen.
A Signum nem kombi, csak majdnem. Inkább ferdehátú limuzin. Olyasmi próbálkozás, mint az Audi A3 Sportback, csak ez nagyobb. Oldalról egyértelműen látszik, hogy egy kész formatervet toldottak meg, nem pedig eleve ilyen autót terveztek. A harmónia a C-oszlopig tart, ott a kissé esetlen puttonyon megtörik, de sebaj, a Vectra-orr úgy jó, ahogy van, és az egyszerű, őszinte, határozott hátsó is illik az autó karakteréhez.
Nem tartozik szorosan a tárgyhoz, de ebben a pillanatban a szerző pillekönnyű, alig érzékelhető zsezsgésre lett figyelmes a bal füle tájékán. Egy hirtelen mozdulattal, ösztönösen, mit sem sejtve, gondolatait továbbra is a tesztautóhoz tapasztva megpiszkálta hallójáratának bejáratát, és ezzel a földre penderítette azt a felettébb különös módon viselkedő apró, soklábú élőlényt, mely ahelyett, hogy napi teendőit intézte volna, a szerző fülébe készült bejutni, csak ő tudja, miért. ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ. De hol is tartottunk?
A Signumot a Vectrától a módosított farrészen és a nagyobb tengelytávon kívül a belső tér mérete, kialakítása és variálhatósága különbözteti meg. Nagyobb a lábtér, előre-hátra tologathatjuk a hátsó üléseket is, így még egy irdatlan méretű sofőr mögött is van hely egy átlagembernek. A Signum azonban négyszemélyes. Mivel a hátsó üléseket is fotelszerűen alakították ki, középen csak egy szűkös és kényelmetlen kakasülő van.
Ha azonban a luxusfelszereltségű Cosmo változatot rendeltük, nincs gond, nem kell sorsot húzni; ezentúl az ötödik ülésen Tárolómester foglal helyet. Ez egy idióta nevű hűtő-könyöklő-DVD-kitámasztódoboz, és ha belegondolunk, hányszor használjuk az autót öten, rájövünk, hogy egy hideg üdítőért cserébe még ezt a szánalmasan fantáziátlan és erőltetett elnevezést is meg tudjuk bocsátani. Természetesen Tárolómestert el lehet távolítani, ha mégis öten utaznánk.
És akkor jöjjön a lényeg, a V6-os dízelmotor a maga 184 lóerőjével és 400 Nm-es nyomatékával, de előtte még röviden vázolnám a tesztautó átvétele után felmerülő gondolataimat. A Signum nem tartozik a legizgalmasabb modellek közé. Nem kifejezetten az a hivalkodó darab. Korunk dízeldivatja, és hogy Opel, közelebb viszi a témát az olvasóhoz, de ez még mindig kevés.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
