2022. június 23., 18:06 Módosítva: 2022.06.26 13:33
417
2 hozzászólás
Az a gyerek, aki nem autóversenyző akar lenni, az pilótának menne. Legalábbis én emlékszem arra, amikor ötévesen, az óvoda után minden nap meg kellett néznem a Top Gunt VHS-en. A sztorira már nincs meg, az nem érdekelt, kizárólag a repülős részeknél néztem fel a legóból. Viszont azok kockáról kockára megvannak.

Hogy Quixotic mennyire csúszott rá a nyolcvanas évekre, arról nem most először írtunk, komplett zenei produceri karrierjét erre építette fel. Saját elmondása szerint a zene önmagában kevés, komplett audóvizuális élményt kell a synthwave köré rakni, ezért a koncertjein gyakran jönnek szembe például a korszak ikonikus filmes karakterei. Vagyis a haverok, akik beöltöznek. 

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2022. június 23., 16:02 Módosítva: 2022.06.30 09:44
40
21 hozzászólás

Többször írtam már korábbi T3-as kisbuszomról, ami az együtt töltött 6 év alatt rengeteg felejthetetlen élményt okozott - legyen szó akár jó, akár kevésbé kellemes élményekről. A kisbusz alapvető funkciója az volt, hogy eljuttassa a baráti társaságot a Balaton környéki összejövetelekre, bulikra, de ez nem mindig jött össze - egy ilyen történetet mesélek most el.

aladar
21 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2022. június 19., 11:34 Módosítva: 2022.06.23 14:55
332
1 hozzászólás

Június 26-án indul a Pikes Peak hegyi felfutó, a világ legrangosabb hegyi versenye, melyet idén 100. alkalommal rendeznek meg - és a motorok kitiltását követően már csak négykerekűek ostromolják a felhőket a 156 kanyart tartalmazó útvonalon. A jeles alkalomra számos épített autó várható, és többen azt remélik, hogy valaki végre megdönti a Volkswagen I.D. R 2018-as rekordját, és Romain Dumas 7:57.148-as idejénél előbb teljesítik a szakaszt.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2022. június 18., 13:11 Módosítva: 2022.06.22 06:10
34
0 hozzászólás

Meglepő részletek derültek ki Klaus-Gerhard Wolpert visszaemlékezéseiből, aki a Porschénél annak idején az első Cayenne fejlesztéséért felelt.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2022. június 12., 17:39 Módosítva: 2022.06.14 13:56
304
6 hozzászólás

Szép a teste, de rossz a lelke... - Alfa Romeo 159

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Ha megy, akkor egy álom.

De többnyire nem megy.

Pont amire azt gondolnád, hogy nem jó, vagyis a motorja, na, pont az a legbiztosabb dolog az egész autóban. Inkább a futásával lesz a baj, a szilentek 3 hónapot bírnak, eltörik benne a rugó, beleér a kormányba valami, folyton recseg, ropog, kattog valami.

Az a konklúzióm, hogy ez az autó 14 évesen, egyszerűen öreg. Az olasz anyagok minősége, egyszerűen a mai napig nem tartós.

Bandi Alfás lett

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2022. június 11., 14:06 Módosítva: 2022.06.24 06:11
96
0 hozzászólás

Toyoda san, a Toyota vezére meghallgatta a panaszosok hangját, és manuális váltót rakatott a Suprába. Az eredmény persze csodás, de az oda vezető út nehézségei talán még egy fokkal érdekesebbek. Na jó, tényleg csak egy fokkal.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2022. június 11., 09:08 Módosítva: 2022.06.17 06:12
321
0 hozzászólás
Ferruccio Lamborghini, a traktorgyáros a 60-as évek elején döntött úgy, hogy a sportkocsigyártással is megpróbálkozik. Az ugyan nem sokkal több, mint városi legenda, hogy Enzo Ferrari rossz modora miatt, bosszúból vágott volna bele a nevének világhírt hozó kalandba, az viszont biztos, hogy a Ferraritól elcsábított szakemberekkel látott munkához.

Vezető tervezőnek azt a Giotto Bizzarrinit szerezte meg az első prototípushoz, aki 1957 és 1961 között a Ferrari főmérnöke volt. Bizzarrini fejlesztései nyomán készültek a sikeres 250-es versenygépek, köztük a 250 GTO, minden idők legdrágább Ferrarija. Ez pedig az első Lamborghini prototípusok jellegén is meglátszik.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2022. június 10., 17:06 Módosítva: 2022.06.12 16:50
42
0 hozzászólás

Amikor valamit vennem kell, sose jó az, ami a boltban van, mert nem elég autós. Így volt ez a mosdóval is. Nem baj, szanitert még úgyse csináltam.

Szólj hozzá!
2022. június 9., 17:54 Módosítva: 2022.06.10 15:06
63
0 hozzászólás
Mint ahogy már írtuk, ezen a hétvégén lesz a Retropartyzánok találkozó Hatvanban, ahol mi is ott leszünk és elhozzuk nektek a Tulaj a pályán kicsinyített változatát. Már június 10-én pénteken is lesz program és látnivaló, de ha a szlalomra fáj a fogad, akkor június 11-én, vagyis szombaton érdemes érkezned.

A pálya vonalvezetését már legutóbb megfejtettük, most csak emlékeztetni szeretnénk, hogy maradt még hely a délelőtti etapra, ezért, ha te is végigtolnád a veteránodat rajta, akkor jelentkezz minél előbb, nehogy lemaradj! A délelőtti futamok 10 órától indulnak. A kommentátorok: Sturcz Anti és Ágó Béla!

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2022. június 5., 17:23 Módosítva: 2022.06.11 14:18
91
0 hozzászólás
A Minit elsősorban azért húztuk elő anno a garázsból, mert nem tesz neki jót az állás. Meg azért is, hogy ismét legyen élményautó a kezemben. A tavalyi év kevés autózást és sok szerelést hozott, idén azonban elkezdte osztani a nyalókákat a kis Cooper. És végre kezdek megbízni benne.

Bár eredetileg nem voltam a klasszikus Mini fanatikus rajongója, de annyi eljutott hozzám is, hogy ügyességi kihívásokban, agilitást igénylő feladatokban nincs párja. Legalábbis az interneten végtelen számú tartalom érhető el arról, ahogy unatkozó brit jómunkásemberek trükkös kézifékes parkolásokat mutatnak be, szűk helyeken lavíroznak, olasz aranykészletet fújnak meg a maffia orra alól, szlalom pályákon veszik nagyobb és erősebb autók fejét, vagy épp Goodwood versenypályáján cikáznak bivaly túrakocsik között, minden kanyarban visszavéve a hátrányt, amit egyenesben rájuk mértek az üvöltő V8-ak.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2022. június 4., 15:02 Módosítva: 2022.06.08 12:02
1203
16 hozzászólás

Ha az egykori keleti blokk, vagy ha úgy tetszik, a KGST autóparkjában kutatunk sportkocsik után, nem lesz túl nagy a merítés. Az egyetlen, nagyobb példányszámban - mondjuk ez is csak 101 darabot jelent - gyártott sportautó a Melkus RS1000 volt. A pehelykönnyű, mindössze 805 kilogrammos, és csupán 105 centiméter magas karosszéria Wartburg-technikát rejtett, de a háromhengeres kétütemű motor három porlasztót kapott, 70 lóerős volt, sőt létezett 1,2-es, 90 lovas variánsa is. A kellemes vonalvezetésű, sirályszárnyas kasznit látva és ezt a jellegzetes hangot hallva elég disszonáns érzések keríthették hatalmába a gyanútlan csodálkozót.

16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2022. június 3., 14:27 Módosítva: 2022.06.10 06:16
41
0 hozzászólás
Gyorsan közelítünk június 11-ikéhez és az idei Retropartyzánok találkozóhoz. Az esemény Hatvanban lesz június 10. és 12. között, rengeteg könnyfakasztóan csodálatos veteránnal, érdekes programokkal. Június 11-én, szombaton mi is ott leszünk, hogy házhoz vigyük a Tulaj a pályán kicsinyített változatát, amire akár te is jelentkezhetsz 1995 előtti hobbi- vagy veteránautóddal. A helyek gyorsan fogynak, de páran még befértek, ezért ha szívesen körbepirítanád a technikás ügyességi pályát, akkor jelentkezz minél előbb!

De mi is ez pontosan? A találkozóról már írtunk többször, ezekben az írásokban is említettük, hogy mi is ott leszünk, és elhozzuk nektek a Tulaj a pályán mini verzióját. A Youtube-on is elérhető sorozathoz képest két fontos különbség adódik: az egyik, hogy ezúttal kimondottan régi, 1995 előtti autókat várunk, a másik, hogy a pálya mérete is jóval kisebb.

DSCF6868
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2022. május 31., 15:57 Módosítva: 2022.06.02 17:06
27
4 hozzászólás

10. Csajok

Erről lehet vitatkozni, de a tuningshow-nak történelmi részei. A tendencia egyértelmű, a vége az lesz, mint a Formula-1-gyel, de most még nem ott tartunk. 

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2022. május 29., 17:08 Módosítva: 2022.06.01 16:31
28
5 hozzászólás

Mustang Ecoboost - mindennapok vágtája - Ford Mustang

A Mustangot en is, mint sokan masok, egy nagy buta Amerikai izomautonak tartottam. De aztan egy autoberles alkalmaval kiprobaltuk, es beleszerettunk. Mint kiderult az uj modell (2014+) maga mogott hagyta az igenytelenseget, es egy minosegi sportkocsiva valt. Amint alkalmunk lett ra vasaroltunk is magunknak egy ugyanilyet.

...

Az egyetlen valodi negativum a motorral kapcsolatban az a hangja, a 4 hengeres sosem kelhet versenyre a V8-cal. De oszinten szolva napi munkabajarashoz nem is hianyzik a folyamatos morajlasa, illetve az is elony szamomra, hogy nem nez automatikusan felem a kornyek osszes rendore ha nyomok egy kover gazt, igy szabadabban lehet gyorsulni.

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2022. május 29., 13:03 Módosítva: 2022.06.01 16:31
888
14 hozzászólás
Régóta szerettem volna egy Jaguar XJ-t. Az elmúlt hónapok során kikristályosodott egy konkrét terv, hogy melyiket szeretném igazán, és hogy miként kerülhet a nevemre, majd 2023 tavaszán. Most viszont még csak 2022 van, mégis itt a törzskönyv a kezemben, és bár még alig száradt meg a kártyán a festék, a Jaguar birtoklás élménye már most intenzív. Mert ez a kései XJ40 azonnal elkezdte forintra váltani az angol autós közhelyeket.

Azt mondják, nincsenek véletlenek. Hogy a múlt heti XJ-C cikk végén azt írtam, kell egy Jaguar, valóban nem a sors keze volt. Hanem az enyém, hiszen a fotózásra már a saját XJ6 vitt. Az életem fonalát gombolyító égi kezeknek valahogy mégis lehetett köze a dologhoz, mert a Jaguar, mint tárgy, mint élmény, mint életérzés, sőt mint vágy, nagyon régóta áskálódik, perceg és mocorog a bőröm alatt, a pillanatra várva. Hogy egy szép májusi napon két ilyen macska boldogított, és abból az egyik az enyém, tehát azóta is minden nap mellette kelek fel, olyan élmény, amit még szoknom kell. De hiába lépett meglepetésként az életembe ez a bordó Jaguar, valójában évtizedek óta készülök rá.

14 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2022. május 28., 16:24 Módosítva: 2022.05.31 06:15
1179
63 hozzászólás

"Ma egy ismerős mesélte, hogy egy komplett német rendszámos BMW-flottát tankoltak meg 480-as dízellel egy motor forgalmiját lobogtatva. Bement az egyik ember robogóval, és kölcsön adta a forgalmit egy tankolás erejéig a kollégáknak. Más az Auchannál tankolta meg a német rendszámos terepjárót olcsón."

Egy hete még nem lett volna hír az ilyesmi, de pénteken lépett életbe a hatósági benzinár egy újabb árnyalása, mely szerint a 480-as üzemanyag csak a magyar rendszámos autóknak jár, a külföldi vendégtankolók piaci áron vehetnek csak üzemanyagot. A nap folyamán sorban jöttek az ilyen és hasonló üzenetek, de nem is kell autós szerkesztőségben dolgozni hozzá, elég beleolvasni a benzináras cikkek kommentjeibe, és sok hasonlót találni, legfeljebb nem lesz annyira markáns a BMW-s és a robogós szál.

63 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2022. május 27., 18:28 Módosítva: 2022.05.29 17:25
14
0 hozzászólás

Sokan tudják, hogy elindulunk a Red Bull röpnapon. Azok számára, akik nem tudják mi ez: egy rendezvénysorozat, ahol amatőr csapatok próbálnak repülő vagy repülőnek gondolt dolgokat építeni, aztán lelökik egy emelvényről a közönség nagy ovációja mellett. Na, ezen a rendezvényen indulunk mi is, és elkezdtük az építést.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2022. május 26., 13:44 Módosítva: 2022.05.28 16:29
67
0 hozzászólás

Valószínűleg az egyik legérdekesebb T1-es Transporter származék a Half Track Fox nevű különlegesség, amelyből egy bécsi Volkswagen szerelő kettőt is készített 1962 és '68 között.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2022. május 25., 14:37 Módosítva: 2022.06.04 15:05
53
1 hozzászólás
Ha éled a veteránozást, a hibátlanra restaurált vagy épp őszintén kopott szoci csodákat és még a Tulaj a pályán, esetleg csak simán a szlalomversenyzés sem hagy hidegen, akkor ezt az eseményt neked találták ki. Azonban ez még csak a jéghegy csúcsa, sok más király program is lesz. Most elmondjuk, hogy mi várható a Retropartyzánok Veteránautó Fesztiválon Hatvanban!

Legutóbb már megírtuk, hogy június 10. és 12. között lesz az idei Retropartyzánok találkozó, amin 11-én mi is ott leszünk és elvisszük a Tulaj a pályán lekicsinyített változatát.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2022. május 22., 15:32 Módosítva: 2022.05.25 06:11
99
3 hozzászólás

Hálátlan féreg - Volvo V50

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Alapvetően azért váltottam erre az autóra, mert megszületett a drága kisfiam és kellett egy kocsi amin vannak ajtók. :D

Talán ezzel elmondtam mindent ami jó...

Talán az előző gazdája egy agyhalott volt és ezért volt ennyire lelakva, talán kifogtam a lehető legnyúzottabb példányt, mindenesetre borzasztóan megutáltam.

Egyébiránt az alkatrészek nem Volvo áron vannak, mivel kb. Ford alkatrészekből áll a kocsi, csak a bódé Volvo jóformán. Pont ezért gondoltam, hogy jó autó lesz, de amit a Focussal tapasztaltam, ahhoz közel sincsen a Volvo...

Anti és a 2005-ös S40

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2022. május 21., 19:10 Módosítva: 2022.05.25 06:11
1231
11 hozzászólás
Amikor valaki fiatalon élete első autóját készül megvenni, szinte kivétel nélkül szülői intelmekkel és kéztördelős aggodalommal szembesül. Az ajánlat sokszor a következő: vegyél valami olcsó, egyszerű autót, aminél a legfontosabb, hogy ne legyen erős. Persze, sok szülő félti a tinikor és a felnőttkor között egyensúlyozó gyerekét a lóerő mámorító ízétől, ezért néhányan úgy gondolják, hogy a kraft megnyugtató hiánya minimalizálja a kockázatot.

Nálam ez kicsit máshogy alakult. Mikor édesanyámnak elmeséltem, hogy végre van egy kis zseton, vennék magamnak valami első libakergetőt, a döntésemet – főleg mások számára – meglepő reakció fogadta:

„Nehogy nekem idehozz valami gyenge és unalmas szart! Fiatal vagy, vegyél valami sportos autót, ami legalább 100 lóerő és van alatt értelmes fék meg futómű. Az erőtartalék és a jó fék ki tud húzni egy necces helyzetből.” Előbbieket az édesapám arcáról leolvasható legmélyebb egyetértés egészítette ki.

11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2022. május 20., 17:56 Módosítva: 2022.05.23 06:28
409
2 hozzászólás

Nagy reményekkel futottunk neki, de fiatal telibe fújt vagy vágott kocsikba szaladtunk bele egymás után….

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2022. május 19., 16:57 Módosítva: 2022.05.27 06:15
296
0 hozzászólás
Júniusban bevesszük Hatvant! Ha érdekelnek a könnyfakasztóan csodás öreg vasak, találkoznál érdekes arcokkal, sőt ha még végig is tolnád a saját veteránodat egy ügyességi pályán, akkor mindenképp ott a helyed Hatvanban, a nyolcadik Retropartyzánok találkozón! Az esemény teljesen ingyenes, csak magadat, a barátaidat, családodat, kutyádat, cicádat, illetve az érdeklődési körödet kell hoznod.

A találkozó idén június tizedike és tizenkettedike között lesz Hatvanban. Mi is ott leszünk, és az eleve királynak ígérkező eseményre igyekszünk rátenni még egy lapáttal: elhozzuk nektek a Tulaj a pályán veterános változatát, amire akár te is jelentkezhetsz. Az ügyességi versenyt június 11-én, szombaton rendezzük.

DSCF6857
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2022. május 17., 06:03 Módosítva: 2022.05.26 06:16
156
24 hozzászólás

Az autópiac egy háborgó óceán mostanság, és nem könnyű a felszínen maradni, vagy csak kitalálni merre csapnak a hullámok. Talán nekem egy pillanatra sikerült. A gyors autó eladásomról már írtam, most jön az, hogy mit vettem helyette. Ugye korábbi írásomban, talán a Kona tesztben már emlegettem a Teslát, mint lehetséges jövendőbeli autót, de akkor még nem álltam erre készen. És mint azt írtam, a korai Model S engem nem győzött meg, pénzem meg csak arra lett volna. Így lett belőle Kona E, amit egyáltalán nem bántam meg.

24 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2022. május 14., 17:51 Módosítva: 2022.05.17 09:41
7 hozzászólás
Ironikus módon azért állt három napig bakon az autóm, mert alapos alvázvédelmet kapott, amitől kevésbé rozsdás, mint a kortársai. Vagyis azért szívtam meg, amiért megvettem az autót: mert nem rohadt el.

A problémának persze nem volt köze a rozsdához: eltört a bal hátsó rugóm. Több lehetőségem volt, például cserélhettem volna a rugókat utángyártottra, de mivel azokat nem terhelte 18 évig egy autó, kevésbé ülnek, így az autó hátulját égnek emelte volna. Mivel nem a drag, hanem a szlalom a választott szakágam, ez nem jöhetett szóba. Vehettem volna persze négy új rugót is, de nem láttam értelmét, hiszen hamarosan szeretnék valamilyen feszesebb, alacsonyabb futóművet a Mazda alá. Végül szintén fokozottan MX-5 károsult barátom, Gyuri kerített nekem egy pár használt gátlót rugóval, ami kiadja addig, amíg be nem kerül a Tein, a Bilstein, a Koni, vagy, amit majd dob a gép.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még