Hogy Quixotic mennyire csúszott rá a nyolcvanas évekre, arról nem most először írtunk, komplett zenei produceri karrierjét erre építette fel. Saját elmondása szerint a zene önmagában kevés, komplett audóvizuális élményt kell a synthwave köré rakni, ezért a koncertjein gyakran jönnek szembe például a korszak ikonikus filmes karakterei. Vagyis a haverok, akik beöltöznek.
Többször írtam már korábbi T3-as kisbuszomról, ami az együtt töltött 6 év alatt rengeteg felejthetetlen élményt okozott - legyen szó akár jó, akár kevésbé kellemes élményekről. A kisbusz alapvető funkciója az volt, hogy eljuttassa a baráti társaságot a Balaton környéki összejövetelekre, bulikra, de ez nem mindig jött össze - egy ilyen történetet mesélek most el.
Június 26-án indul a Pikes Peak hegyi felfutó, a világ legrangosabb hegyi versenye, melyet idén 100. alkalommal rendeznek meg - és a motorok kitiltását követően már csak négykerekűek ostromolják a felhőket a 156 kanyart tartalmazó útvonalon. A jeles alkalomra számos épített autó várható, és többen azt remélik, hogy valaki végre megdönti a Volkswagen I.D. R 2018-as rekordját, és Romain Dumas 7:57.148-as idejénél előbb teljesítik a szakaszt.
Meglepő részletek derültek ki Klaus-Gerhard Wolpert visszaemlékezéseiből, aki a Porschénél annak idején az első Cayenne fejlesztéséért felelt.
Ha megy, akkor egy álom.
De többnyire nem megy.
Pont amire azt gondolnád, hogy nem jó, vagyis a motorja, na, pont az a legbiztosabb dolog az egész autóban. Inkább a futásával lesz a baj, a szilentek 3 hónapot bírnak, eltörik benne a rugó, beleér a kormányba valami, folyton recseg, ropog, kattog valami.
Az a konklúzióm, hogy ez az autó 14 évesen, egyszerűen öreg. Az olasz anyagok minősége, egyszerűen a mai napig nem tartós.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Toyoda san, a Toyota vezére meghallgatta a panaszosok hangját, és manuális váltót rakatott a Suprába. Az eredmény persze csodás, de az oda vezető út nehézségei talán még egy fokkal érdekesebbek. Na jó, tényleg csak egy fokkal.
Vezető tervezőnek azt a Giotto Bizzarrinit szerezte meg az első prototípushoz, aki 1957 és 1961 között a Ferrari főmérnöke volt. Bizzarrini fejlesztései nyomán készültek a sikeres 250-es versenygépek, köztük a 250 GTO, minden idők legdrágább Ferrarija. Ez pedig az első Lamborghini prototípusok jellegén is meglátszik.
Amikor valamit vennem kell, sose jó az, ami a boltban van, mert nem elég autós. Így volt ez a mosdóval is. Nem baj, szanitert még úgyse csináltam.
A pálya vonalvezetését már legutóbb megfejtettük, most csak emlékeztetni szeretnénk, hogy maradt még hely a délelőtti etapra, ezért, ha te is végigtolnád a veteránodat rajta, akkor jelentkezz minél előbb, nehogy lemaradj! A délelőtti futamok 10 órától indulnak. A kommentátorok: Sturcz Anti és Ágó Béla!
Bár eredetileg nem voltam a klasszikus Mini fanatikus rajongója, de annyi eljutott hozzám is, hogy ügyességi kihívásokban, agilitást igénylő feladatokban nincs párja. Legalábbis az interneten végtelen számú tartalom érhető el arról, ahogy unatkozó brit jómunkásemberek trükkös kézifékes parkolásokat mutatnak be, szűk helyeken lavíroznak, olasz aranykészletet fújnak meg a maffia orra alól, szlalom pályákon veszik nagyobb és erősebb autók fejét, vagy épp Goodwood versenypályáján cikáznak bivaly túrakocsik között, minden kanyarban visszavéve a hátrányt, amit egyenesben rájuk mértek az üvöltő V8-ak.
Ha az egykori keleti blokk, vagy ha úgy tetszik, a KGST autóparkjában kutatunk sportkocsik után, nem lesz túl nagy a merítés. Az egyetlen, nagyobb példányszámban - mondjuk ez is csak 101 darabot jelent - gyártott sportautó a Melkus RS1000 volt. A pehelykönnyű, mindössze 805 kilogrammos, és csupán 105 centiméter magas karosszéria Wartburg-technikát rejtett, de a háromhengeres kétütemű motor három porlasztót kapott, 70 lóerős volt, sőt létezett 1,2-es, 90 lovas variánsa is. A kellemes vonalvezetésű, sirályszárnyas kasznit látva és ezt a jellegzetes hangot hallva elég disszonáns érzések keríthették hatalmába a gyanútlan csodálkozót.
De mi is ez pontosan? A találkozóról már írtunk többször, ezekben az írásokban is említettük, hogy mi is ott leszünk, és elhozzuk nektek a Tulaj a pályán mini verzióját. A Youtube-on is elérhető sorozathoz képest két fontos különbség adódik: az egyik, hogy ezúttal kimondottan régi, 1995 előtti autókat várunk, a másik, hogy a pálya mérete is jóval kisebb.
Erről lehet vitatkozni, de a tuningshow-nak történelmi részei. A tendencia egyértelmű, a vége az lesz, mint a Formula-1-gyel, de most még nem ott tartunk.
A Mustangot en is, mint sokan masok, egy nagy buta Amerikai izomautonak tartottam. De aztan egy autoberles alkalmaval kiprobaltuk, es beleszerettunk. Mint kiderult az uj modell (2014+) maga mogott hagyta az igenytelenseget, es egy minosegi sportkocsiva valt. Amint alkalmunk lett ra vasaroltunk is magunknak egy ugyanilyet.
...
Az egyetlen valodi negativum a motorral kapcsolatban az a hangja, a 4 hengeres sosem kelhet versenyre a V8-cal. De oszinten szolva napi munkabajarashoz nem is hianyzik a folyamatos morajlasa, illetve az is elony szamomra, hogy nem nez automatikusan felem a kornyek osszes rendore ha nyomok egy kover gazt, igy szabadabban lehet gyorsulni.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Azt mondják, nincsenek véletlenek. Hogy a múlt heti XJ-C cikk végén azt írtam, kell egy Jaguar, valóban nem a sors keze volt. Hanem az enyém, hiszen a fotózásra már a saját XJ6 vitt. Az életem fonalát gombolyító égi kezeknek valahogy mégis lehetett köze a dologhoz, mert a Jaguar, mint tárgy, mint élmény, mint életérzés, sőt mint vágy, nagyon régóta áskálódik, perceg és mocorog a bőröm alatt, a pillanatra várva. Hogy egy szép májusi napon két ilyen macska boldogított, és abból az egyik az enyém, tehát azóta is minden nap mellette kelek fel, olyan élmény, amit még szoknom kell. De hiába lépett meglepetésként az életembe ez a bordó Jaguar, valójában évtizedek óta készülök rá.
"Ma egy ismerős mesélte, hogy egy komplett német rendszámos BMW-flottát tankoltak meg 480-as dízellel egy motor forgalmiját lobogtatva. Bement az egyik ember robogóval, és kölcsön adta a forgalmit egy tankolás erejéig a kollégáknak. Más az Auchannál tankolta meg a német rendszámos terepjárót olcsón."
Egy hete még nem lett volna hír az ilyesmi, de pénteken lépett életbe a hatósági benzinár egy újabb árnyalása, mely szerint a 480-as üzemanyag csak a magyar rendszámos autóknak jár, a külföldi vendégtankolók piaci áron vehetnek csak üzemanyagot. A nap folyamán sorban jöttek az ilyen és hasonló üzenetek, de nem is kell autós szerkesztőségben dolgozni hozzá, elég beleolvasni a benzináras cikkek kommentjeibe, és sok hasonlót találni, legfeljebb nem lesz annyira markáns a BMW-s és a robogós szál.
Sokan tudják, hogy elindulunk a Red Bull röpnapon. Azok számára, akik nem tudják mi ez: egy rendezvénysorozat, ahol amatőr csapatok próbálnak repülő vagy repülőnek gondolt dolgokat építeni, aztán lelökik egy emelvényről a közönség nagy ovációja mellett. Na, ezen a rendezvényen indulunk mi is, és elkezdtük az építést.
Valószínűleg az egyik legérdekesebb T1-es Transporter származék a Half Track Fox nevű különlegesség, amelyből egy bécsi Volkswagen szerelő kettőt is készített 1962 és '68 között.
Legutóbb már megírtuk, hogy június 10. és 12. között lesz az idei Retropartyzánok találkozó, amin 11-én mi is ott leszünk és elvisszük a Tulaj a pályán lekicsinyített változatát.
Alapvetően azért váltottam erre az autóra, mert megszületett a drága kisfiam és kellett egy kocsi amin vannak ajtók. :D
Talán ezzel elmondtam mindent ami jó...
Talán az előző gazdája egy agyhalott volt és ezért volt ennyire lelakva, talán kifogtam a lehető legnyúzottabb példányt, mindenesetre borzasztóan megutáltam.
Egyébiránt az alkatrészek nem Volvo áron vannak, mivel kb. Ford alkatrészekből áll a kocsi, csak a bódé Volvo jóformán. Pont ezért gondoltam, hogy jó autó lesz, de amit a Focussal tapasztaltam, ahhoz közel sincsen a Volvo...
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Nálam ez kicsit máshogy alakult. Mikor édesanyámnak elmeséltem, hogy végre van egy kis zseton, vennék magamnak valami első libakergetőt, a döntésemet – főleg mások számára – meglepő reakció fogadta:
„Nehogy nekem idehozz valami gyenge és unalmas szart! Fiatal vagy, vegyél valami sportos autót, ami legalább 100 lóerő és van alatt értelmes fék meg futómű. Az erőtartalék és a jó fék ki tud húzni egy necces helyzetből.” Előbbieket az édesapám arcáról leolvasható legmélyebb egyetértés egészítette ki.
Nagy reményekkel futottunk neki, de fiatal telibe fújt vagy vágott kocsikba szaladtunk bele egymás után….
A találkozó idén június tizedike és tizenkettedike között lesz Hatvanban. Mi is ott leszünk, és az eleve királynak ígérkező eseményre igyekszünk rátenni még egy lapáttal: elhozzuk nektek a Tulaj a pályán veterános változatát, amire akár te is jelentkezhetsz. Az ügyességi versenyt június 11-én, szombaton rendezzük.
Az autópiac egy háborgó óceán mostanság, és nem könnyű a felszínen maradni, vagy csak kitalálni merre csapnak a hullámok. Talán nekem egy pillanatra sikerült. A gyors autó eladásomról már írtam, most jön az, hogy mit vettem helyette. Ugye korábbi írásomban, talán a Kona tesztben már emlegettem a Teslát, mint lehetséges jövendőbeli autót, de akkor még nem álltam erre készen. És mint azt írtam, a korai Model S engem nem győzött meg, pénzem meg csak arra lett volna. Így lett belőle Kona E, amit egyáltalán nem bántam meg.
A problémának persze nem volt köze a rozsdához: eltört a bal hátsó rugóm. Több lehetőségem volt, például cserélhettem volna a rugókat utángyártottra, de mivel azokat nem terhelte 18 évig egy autó, kevésbé ülnek, így az autó hátulját égnek emelte volna. Mivel nem a drag, hanem a szlalom a választott szakágam, ez nem jöhetett szóba. Vehettem volna persze négy új rugót is, de nem láttam értelmét, hiszen hamarosan szeretnék valamilyen feszesebb, alacsonyabb futóművet a Mazda alá. Végül szintén fokozottan MX-5 károsult barátom, Gyuri kerített nekem egy pár használt gátlót rugóval, ami kiadja addig, amíg be nem kerül a Tein, a Bilstein, a Koni, vagy, amit majd dob a gép.