A felmenőim azt tanították, hogy ha megérkezel valahova köszönj és mutatkozz be. Ez eddig elmaradt, ami évek óta nyomasztott, mert számtalan érdekesebb témát találtam magamnál. Megírtam miképp rontjátok az esélyeiteket vásárláskor és teszitek ugyanezt eladáskor. Bemutattam milyen koszban utaznak néhányan, de legjobban a Némát, a Precízt, az Angyalt és a Márketplészit szerettétek.
Kezdjük a jó dolgokkal:
Férfi ember számára a legfontosabb: gyönyörű. Szerintem a valaha tervezett legszebb kombi, se előtte, se azóta nem találták el ennyire egy kombi formatervét (mondjuk a ’19-es Mondeo kombi ott van). A mai napig frissnek hat, jó ránézni a kertben/ parkolóban. Beülve szintén jó érzés fogja el az embert. Kényelmes, nagy, jól össze van rakva, érezni, hogy benne az anyag, mondjuk 1650 kiló önsúlyban legyen is.
...
Csakhogy ez az autó egy igazi rohadék. Úgy tett, mintha szeretne, de közben folyamatosan azon agyalt, hogy hol tud kiszúrni velem.
Vannak bizonyos adottságai. Ilyen például a nagy önsúly, ami miatt reggelire eszi a fékszetteket. 40-50ezer kilométeren elkopik egy garnitúra úgy, hogy főleg autópályáztam. Utángyártott betétekkel lehetett kicsit tovább húzni, kicsit jobban is fog, viszont azokkal csikorog.
Ha 20 000 km- n keresztül nem volt semmi, akkor már általában gyanakodtam, hogy készül valamire a rohadék. És mindig úgy is volt.
Bandi tapasztalatai a használt Insigniával
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Felfoghatatlan, hogy már hat évvel ezelőtt történt, úgy tűnik az idő tényleg nem fékez senki kedvéért. Mindenesetre még elég friss emlék a fejemben 2016 júniusa, amikor a nem sokkal korábban elkészült MR2 amolyan publikus premiert kapott a Parkoló Parádén. Nem volt Hangyászi értelemben közismert autó sosem, mégis sorban jöttek érdeklődők kérdezősködni, dumálni, és persze, mivel ez az egyik Múzeumok Éjszakájához köthető autóztatás volt, utaskörérre. Addig is tudtam, hogy remek és vonzó autó a kis piros Toyotám, ezen az alkalmon azonban oly meleg szeretet övezte, annyira csodás élmény volt mások kíváncsisága, hogy örök emlék marad.
2016 körül elkezdtem gondolkodni, hogy kellene egy Youtube csatornát csinálni, de annyit tudtam a Youtube-ról, amennyit a nézésével meg lehet tudni. Semmit. Filmezéshez közöm nem volt, korábban csak telefonnal csináltam értékelhetetlen videókat. Aztán 2018.11.20-án este kilőttük az első videót...
Sok típusból lehet konfigurálni de az előző autóban sok volt a méter és 2021 közepén jártunk 40 hetes szállítási időkkel, célszerűbb volt készletről választani valamit. Zöld rendszámra magasabb volt a lízingdíj plafon így a kereskedő udvarán ácsorgó környezetbarát RS még belefért.
Nem tűnt rossz ötletnek, viszonylag hasonlót konfiguráltam volna én is, ha már ez az alap. A hibridséggel sem volt gond, mert az otthoni töltés kompenzációját és céges töltőt is ígértek. Jól néz ki a matt szürke színnel, meg a 19-es felnikkel, rendszeresen megdicsérik. Amúgy meg egy jól felszerelt Octavia kombi, szóval mindenre elég. Mi baj lehet?!
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Kettôs érzéssel jár egy ilyen autó birtoklása. Egyszer hízelgô, hogy nem sok futkos az utakon velem szemben és jelentôs közérdeklôdés is tapasztalható. Másrészrôl a pánikol a Citroen megbízhatóságról már megbizonyosodott tulaj, hogy hová vigye szervízbe ha baj van, vagy honnan szerezzen hozzá alkatrészt? Hiszen még az anyaországban is csak párezer futkos. Összesen 4000 darab készült ebböl a típusból.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Sokszor eltemettem már magamban a hobbiautózást, de valahogy mindig ott maradt a homlokteremben. Nem azért, mert ne fordulna elő még mindig egy-egy érdekes tesztautó, de mégis, annak nagyon komoly varázsa van, amikor mindig ott áll a garázsban, és el tudok vele menni, amikor akarok. Na ez az első problémám: mikor? Egyszerűen nem tudtam megindokolni, hogy mikor tudnék élvezeti jelleggel autóba ülni, ha egyszer született egy gyerekem, szeretek bringázni, meg dolgozni is csak addig szoktam, amíg ébren vagyok, autónak hát, annak korlátozottan van hely a menetrendben.
Ez nem csak a videó bevezetője, hanem egy komplett cikk, a videó után folytathatod az olvasást.
Lehet, hogy már járni tudtam, amikor a Cadillac kivonult Magyarországról, de jogsim még tuti nem volt. Mégis, a Cadillac valahogy vonz, talán azért mert annyiféle autón volt a Cadillac Herald. Ott vannak a szerencsétlen próbálkozások, mint a Cimarron, vagy a Catera, utóbbi egy Opel Omega átmatricázva. Tényleg.
A videó illusztráció
A történet ott kezdődött, hogy volt egy e36-os cabrio bmw-m. Baromira szerettem szerelmes voltam abba a kocsiba, mindaddig míg hengerfejes nem lett. Nos, azt megcsináltattam 250ezer ft-ért, majd 1 hét múlva ugyan úgy szar volt. Emlékszem a mai napig mikor párommal ültünk szentendrén a 40fokba a kocsi mellett és vártuk, hogy hűljön a felforrt motor... Persze a szerviz nem akarta vállalni a felelősséget kvázi elhajtottak a francba, innen is üzenem h bekaphatják. Na ettől a hangulattól felbőszülve becseréltem egy adandó alkalommal egyik este egy ismerősnél egy 2003-as s60-as d5-ös volvora. Gondolván hallgatok most először a rancionális fejemre. Hát, többé-kevésbé be is jött.
Karotta versben mondta el, milyen az S60
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Közeleg az évad első Parkoló Parádéja, a dátum, amit fel kell vésni a naptárba, az május 15. Viszont most csavarunk egyet a megszokott dolgon, ezúttal tematikus lesz a buli, és az első alkalom a tuningot járja körbe. Amellett, hogy eddig nem látott programokkal készülünk, lesz ám előadás is, erre pedig Bácsi Gergelyt kértük fel, aki a Respect Motorsportnál az utolsó utáni lóerőt is kihegedüli a japán turbómotorokból, és nem csak azokból. Hogy megmutassuk, mire lehet számtani, nézzétek meg Geri előadását, amit a Budapest Műszaki Egyetemen tartott. A téma a 2JZ motor, és az, hogy miért bírja ilyen jól a kínzást, íme az első rész:
A történet az első autómmal kezdődött, ami hosszas lamentálás után egy 1992-es Astra GSi lett, amit 2010-ben vettem meg. Annak is elég kacifántos a sztorija, ezért arról majd egy külön posztban fogok megemlékezni, de most legyen elég annyi, hogy a mai napig megvan az öregúr, bár épp nincs élete formájában. Egy dologban viszont biztos voltam: a GSi kivételével se az F Astrákért, se az Opelekért nem lelkesedtem, így szinte kizárt, hogy valaha is legyen egy másik is. Tévedtem.
Kezdjük a legfontosabbal: az idei első Parkoló Parádé május 15-én lesz, szokás szerint a Hungexpón. Írd be a naptárba, mágnesezd ki a hűtőre, állíts be emlékeztetőt, a lényeg, hogy gyere el! Most pedig elmondjuk, miért:
Vlagyivosztok Oroszország távol-keleti csücske, a legközelebbi hajókázós turistalátványosság a festői Észak-Korea vendégcsalogató sztálinbetonja. Ide menekült a nemzetközi szankciók és a lefoglalás elől a Nord, Alekszej Mordasov Putyin-pajti oligarcha szuperjachtja.
Élményautó - ennél a fogalomnál a lexikonban csak egy fotó kellene egy Spiderről, semmi több
...
A motor ugyan bírná, de a ´60-as évekbeli egyéb technika miatt ez nem egy kanyarvadász és nem is egy sztrádabajnok. Amire való, azt viszont parádésan tudja: kényelmes 90-100-as nyári krúzolás valami lágy, illatos hegyi szerpentinen, természetesen a jobb ülésben egy gyönyörű leányzóval, vagy ugyanez forró városi estéken az említett tartozékkal és természetesen kihívóan nézegetni a tucatautósok hadára és ha belédkötnek a négykarbisban van annyi, hogy a következő lámpáig megtanulják a helyüket. Országúton meg főúri gesztussal engedjük csak előzni a typeerreket, enyhe gőggel érzékeltetve, hogy most a nyitott autózáshoz való kedvünk nem enged holmi száguldozást.
Egy kis történelmi kitekintés
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Magyarországon nem lehet különlegesebb autókat, kitcarokat forgalomba helyezni, mert a hatóságnál sok alkalmatlan ember dolgozik, a jogszabályi környezet elavult. Rosszul szocializált mamutok packáznak az ügyfelekkel, akik az alkalmatlanságukat a jogszabályok, törvények, törvényi határidők be nem tartásával próbálják palástolni. Ennyi.
Ha az utóbbi pár évben találkoztál velem, én vagyok az a fárasztó csávó, akinek a veterán versenyautója kipufogójától úgy cseng a füle, hogy kívülről is hallani, 20 éve kényszeresen mindenről lekeni a gumikat a tévében, amit csak ér, és közben mégis arról szónokol, hogy az elektromosság milyen csodálatos (lesz egyszer). Aztán az evangélium végeztével beleül a húszéves Multiplájába, vagy a V6-os Avantime-jába, hogy mérgezze mindannyiunk tüdejét hazafelé cammogva. Sovány vigasz, hogy legalább lerohad. Meg is érdemli az ilyen.
Egy átlagos szürke hétköznap gondoltam egyet, felmentem a HAHU-ra, és korábban nem csináltam ilyent, de valamiféle indíttatásból a következők alapján kerestem: Legyen az autó szedán, legyen benzines, ne legyen 10 évnél idősebb, és 4 millió Ft-nál drágább, viszont legyen napfénytetős, na meg persze ázsiai.
...
A keresési feltételeknek pedig kiadta a több mint 60ezer hirdetett autóból a szűrésem alapján megfelelő találatokat, dobpergés: 1, azaz egy darabot!!!! Na jó, még volt pár Mercedes ha jól dereng, de ugye az nem ázsiai, és ENNYI! Az egy szem találat pedig nem más mint egy 2012-es Hyundai Sonata YF
Sonata? Hát az meg mifene? Az életbe’ nem hallottam róla. Tudtam hogy úgyse’ vesszük meg, de már első ránézésre piszkosul tetszett.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Az elmúlt évtizedekből messze az egyik kedvenc meg nem valósított járművem a Chrysler CCV, ami nagyon nem olyan volt, amilyennek egy Chryslert elképzel az ember.
Mivel nem vagyok normális, ezért feltett szándékommá vált, hogy egy Németországban tulajdonképpen már a kukába dobott autóból valami értelmes állapotú járművet faragjak. Szokásomhoz hűen túlzásba estem, ezért lassan már ott tartunk, hogy visszatolhatnám a szalonba, a ráfordított összegből pedig pár év múlva is talán teletankolhatnám a prémiumból. Ami viszont biztos, hogy a rozsda olyan az autó életében, mint nálunk a másnaposság. Minél tovább pörgeted ész nélkül a bulit, annál intenzívebb lesz utána a kijózanodás keserve. De vajon érdemes-e megelőzni a kínt? Vagy ha már úgyis elkezdődött a folyamat, akkor csukjuk be a szemünket, és húzzuk le még azt a fél liter kerítésszaggatót a tujára hányás fázisáig, már minden mindegy alapon? Ne engem kérdezz.
A Landy és az én történetem egy picit régebbről kezdődik, még pedig 1986-ból. Akkoriban itthon nem nagyon lehetett ilyen autóval találkozni, én is Ausztriában egy kis faluban láttam egy 88-ast. Mondhatom első látásra szerelem volt. Ahányszor arra jártunk, mindig sóvárogva néztem az ütött-kopott kis gépet. Aztán teltek, múltak az évek, a szerelem megmaradt, már csak az autó hiányzott a beteljesüléshez :-) . 2011 szeptemberében aztán adódott egy lehetőség és éltem vele. Egy helyi autókereskedőnél volt egy LR88S3, amit sokáig hirdetett, de nem kellett senkinek. Átmentünk a testvéremmel megnézni, és szerelem volt első látásra. A család női részlege teljesen hülyének nézett, mondván minek ez a roncs, de gondoltam nem lehet így vége egy legendának. Meg kell mentenem a magam örömére.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
A különböző hivatalokban ugyanolyan emberek dolgoznak, mint mi, köztük is vannak mindenféle emberek, csak a hivatali rendszerben a jellemhibák hatása felerősödhet, és sok ember életét tudják kedvezőtlen módon befolyásolni.
A videó illusztráció
Az F80-as M3-as akartam megvenni, és a próbaút során begurult mellénk a lámpánál egy QV. Még a felhúzott ablakok mellett is iszonyat hangja volt, és valahogy a megjelenése sokkal fenyegetőbb volt, mint az M3-nak.
Persze muszáj volt kipróbálni, és vezetési élményben messze verte az M3-at. De hetekig gondolkodtam a dolgon, mert a beltéri anyagok minősége a bmw-hez, de még az átlag koreai autókhoz képest is évekkel volt lemaradva. Az infotainment rendszere egy vicc, némely anyagok minősége még a kínai autókban is ciki lenne, a hátsó ülések szigorúan kétszemélyesek, és nem lehet lehajtani őket.
De. A vezetési élmény, az üléspozició, a hangja! Meg ahogy kinéz, még így 3 év után is lélegzetelállító. Meg nem tudom hogy mit csináltak a fényezésével, de valami hihetetlen szépen csillog még ennyi idősen is, mintha új lenne.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Rövid, de racionális számítások vezettek az autóvásárláshoz. A sztori röviden: amikor megvettem a Suzuki Balenót, második autóként az én nevemre került, noha a feleségem járt vele. Majd szorgos bónuszgyűjtögetés következett a kötelező biztosításban. Aztán eladtuk és sokáig nem volt második autónk.
Amikor bő három éve megkaptam az ingyen-Puntót, ennél élt tovább a pontgyűjtés, és tovább javult a helyzet. A Fiatot aztán eladtam, olyannyira, hogy kezdett letelni az a két év, ami köztudottan a bónusz elveszítéséhez vezet. B7-nél jártam ekkor. Mivel már a Punto biztosításának a megkötésekor volt egy kis küzdés a biztosítóval egy erősen félreérthető ügyfélszolgálatos felvilágosítás miatt, de pár hét küzdelem után megtarthattam a korábbi bónuszt. Majd pont most hagyjam veszni?
Azok a boldog szép napok… a kilencvenes évek végén, a kétezres évek elején bármi megtörténhetett. És meg is történt. Az alábbi esetet egy jó barátom mesélte, azt hiszem minden egyes részlete elévült már, így nyugodtan sztorizhatok a fusikról, okosításról és hasonlókról.