Megvan, ahogy George Clooney habos szájszéllel azt mondja, hogy "What else"? Vagy amikor Janklovics Péter támasztja a 140-es Mercit és panaszkodik a Szigetre meg a Prodidzsájra? Esetleg amikor Fluimucil Ábel megkérdezi, hogy "De miért?"? Itt a lehetőség, hogy te is hipszter reklámszakembernek érezd magad és emlékezetest alkoss!
Az Alfa Romeo Tipo 163-as az autótörténet legnagyobb misztériumainak egyike: bár minden jel szerint készült belőle egy példány, ez valószínűleg még a kipróbálásig sem jutott el, mielőtt megsemmisült volna. Pedig a középmotoros, 16 hengeres, áramvonalas gép legalább húsz-huszonöt évvel előzte meg a saját korát.
Amikor tavaly október végén kiraktuk az álláshirdetést, nem kockáztattunk nagyot: tudtuk, hogy nagyjából milyen embert keresünk, és biztosak voltunk benne, hogy meg fogjuk találni - nem először csináltunk ilyet.
Gondolom sokan már nem napi közlekedési eszközként, hanem hobbi autóként tekintenek az e30-ra. A cabrióra ez fokozottan igaz, hiszen ez még egy más kor elvárásainak megfelelően készült. Eltűntek az utakról, ami nagy kár.
Miért vesz magának egy megrögzött Hondás Bmw cabriót? Paradoxon.
Mert a mindennapi praktikum mellé kellett valami, amire valójában semmi szükség sincs, de a képzeletbeli bakancslistán mindig is magasan vágyott volt. És nem a bajor gyár nimbusza miatt, hanem mert egy olyan korszak utolsó képviselője, ami végleg elveszett. A mai autók jobbak, kényelmesebbek, kevesebbet fogyasztanak és csendesebbek is. A gazdaságosság már más kérdés, ahogy a megbízhatóság is. De a fő ok, amiért végül egy akkor még 28 éves autó megvásárlása mellett döntöttem az a formája. A coupe is gyönyörű, de ha már felesleges autót állítunk be a képzeletbeli és valóságos garázsba, legalább egy minimális okot fel tudjunk mutatni. Ezzel győzött a ne legyen teteje elv. Süssön ránk a nap, és élvezzük a szelet a nyakunkon.
Itt meg egy picit erősebb E30 kabrio
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Durva: betettem az öregautós cédulát a poszt elejére, pedig ez egy fiatal autó. Legalábbis így élt az elmémben, amíg ki nem számoltam, hogy kétezer-huszonegyből ezerkilencszázkilencvenhét, az huszonöt. És tényleg, öregszünk, a fenébe is, éppen akkor kezdtem a sulit, amikor bemutatták ezt az első A4-generációt. Mondjuk, ahhoz képest, hogy ilyen idős, és már bőven túl van a 300 ezer kilométeren, feltűnően eseménytelen volt a harmadik közösen eltöltött évünk is. Vagyis egy nagy fenét. A lassan, de annál mélyebbre kornyadozó ágairól tűlevelet hullató karácsonyfa mellett – nem, mi nem vízkeresztkor bontjuk – pötyögve ezeket a sorokat így emlékszem, de igazából sokat segít a felejtésben, hogy tavaly elhalt a telefonom, a javításokat pedig mindig abban vezettem.
Így eladtam az IS-t is, azóta is sírni tudnék, amikor szembe jön egy szebb, mert tényleg remek autó volt. Most egy kettes Priusszal járok, ami a napi közlekedést remekül tudja, egyedül nyilvános helyen parkolni gáz vele. Nem, nem azért mert meglátnak benne, hanem mert eléggé szeretik szüretelni a katalizátorát. Ettől eltekintve két év alatt egy vízpumpát kért elővigyázatosságból, meg tervszerűen négy gyertyát, ettől eltekintve az utóbbi 30 ezer kilométer eseménytelen volt, mint egy rossz házasság.
Bárhogyan nézem, kamunak tűnik, de először vegyük végig a történetet/mesét, aztán majd okoskodhatunk arról, hogy ki hiszi el. Arról van szó ugyanis - legalábbis a Boredpanda szerint - , hogy két koma 1999-ben két autót hajónak használva átvitorlázott az Atlanti-óceánon. Ezekkel a teknőkkel:
Ebbe a ránézésre teljesen hülyeségbe, alaposan megvizsgálva pedig életveszélyes projektbe eredendően négyen vágtak bele, Marco Amoretti, két testvére és egy barátjuk Marcolino De Candia, akik Marcóék apjának a tervét valósították meg - az öreg kitalálta és megtervezte a projektet, de utána rákkal diagnosztizálták, és romló állapota miatt már nem vághatott bele, így a fiai próbálták megvalósítani apjuk álmát.
2 eve autovasarlasra kerül a sor..mindenhonnan hallom csak olaszt ne... En tipikusan "csakazertis" ember vok. 1.9 TD Tipot vettem imadtam , most joapam hajtja.
Tavaly nemis volt kerdes hogy olasz lesz a következö is...
Olasz autok elektronikaja rossz? Hol van benne olasz elektronika? Gazpedalalelmozdulas erzekelön a következö felirat allt: BOSCH azmeg ugye nem olasz...de sorolhatnam a többi elektromos egyseget is ugyanigy... A többi amit csereltem amugyis kopo ill cserelendö alkatresz volt.
Lezárult a szavazós játék, amiben az ország kedvenc Suzukiját kerestük. Négy héten át mutattunk be 3-3 kiválasztott autót a nevezésekből, a cikkeket ide kattintva olvashatjátok: 1, 2, 3, 4. Most pedig jöjjön a végeredmény a szavazataitok alapján.
Kaptunk egy igazán jóféle porszívót a Philips-től, és úgy döntöttünk, hogy egy kicsit szerencsés, de jóval inkább nagyon kreatív olvasó gondjaira bízzuk. Természetesen, ahogy a belsős Mohó Hiéna kézikönyvünk is említi, az ilyesmiért meg kell dolgozni. Sipi már alaposan letesztelte, pontosan arról a készülékről van szó.
Röviden összefoglalom a közös tapasztalataimat az autóval kapcsolatban:
Motor. Ugye wankel blokk van benne. Az alaptény, hogy ilyet ne vegyél, mert 60e km-ként motorcsere és az drága. Igazából ez így nem igaz. A blokk egy megbízható darab. Hidegen nem kell nyelezni. Ez a dízelnek, meg az otto motornak sem tesz jót. 171.000km van az autóban és most kezdtem el gondolkodni rajta, hogy elviszem egy nagygenerálra. Kompresszió (1. rotor: 95,96,81PSI 2.rotor: 180,107,104PSI 250-es fordulaton). Tehát nem is kéne, de inkább megelőzöm a nagyobb bajt. Ha eltörik egy él vagy odlaltömítés, rendes kupit tud hagyni maga mötött a rotorfalon. Szerencsére soha nem kellett hozzányúlni a motorhoz, úgy van ahogy 18 éve beletették a gyárban.
...
Fenntartási költség: Na ez sok. Ahogy említettem kevés ilyen autónak volt rendes gazdája. Amelyiknek van az meg nem akarja eladni. A nem megfelelő előélet miatt bele lehet futni motorfelújításba. Illetve 10+ éves autóról beszélünk, 1-2 dolog el fog rajta romlani. Viszont a magyar tulaj közösség nagyon összetartó és van köztük olyan, aki bármit be tud szerezni az autóhoz.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
A valósággal az a gáz, hogy nincsen hozzá háttérzene, a kérdés, hogy átérzed-e?
Kevés ember van, aki csendben szeret autózni: van, aki rádiót hallgat, van, aki szigorúan a saját válogatását. Van, aki azt szereti, ha csak valami cicereg a háttérben, de van olyan is, aki ordítja a szöveget az eleve hangos zenére. És olyan is van, aki azért nem hallgat zenét, mert annyira jól szól az autója, hogy inkább a mechanika komponálta szimfóniát hallgatja. Különbözőek vagyunk.
Idén Tavaly több mint 400 videónk jelent meg, ami elképesztően sok. Éppen ezért úgy gondoltam, nem csak az összesített legnézettebb néhányat emelem be, hanem sorozatonként szétszedve. Fogadjátok szeretettel a Top3-asokat:
- Szia Tom, kéne egy olyan montázs, hogy odaraksz egy predátort a Lexus mellé, mert érted, ugyanolyan a szájuk, szóval légyszi dobj össze egy ilyet!
Tom kolléga mint a Totalcar grafikusa/webszerkesztője/megoldója naponta kap ilyen, és ennél lényegesen homályosabb kéréseket a kollégáktól. Aztán sóhajt egyet, mi meg dőlünk a röhögéstől, amikor a cikkbe aztán bekerül ez:
Imádok autót fotózni és ezért képes vagyok néha nyakig tapicskolni a felázott csalánosban vagy szerencsésebb esetben Rolls-Royce Ghost ablakán derékig kihajolva lőni a fertelmes Renault Arkanát. Igaz, a függönyök miatt szűkített ablaknyílás ott sem könnyíti meg a munkát, cserébe a lebegősre hangolt légrugók plusz stabilitást adnak. Ebben a műfajban talán a Mercedes-AMG CLA 45 S-ről készült werk fotó a kedvencem. 420 lóerős kompakt Shooting Brake-et könnyedén inasba rakó technika kellett, - hiszen ilyen esetben a fotókon is ki kell jönnie a dinamizmusnak - ezért a saját 316-os BMW-ből készítettem Bolla Gyuri tesztjéhez a képeket.
Utolsó körhöz érkezett a Keressük az ország kedvenc Suzukiját! játékunk 12-es listájának bemutatása. Az első cikkben gyári Kizashi és reszelt Swiftek voltak, a másodikban egy Ignis Sport, egy vagány Vitara és a Vadkan Racing Team Swiftje, legutóbb pedig egy gyári(!), turbós, ezres Swift, egy skót Swift Sport és a 15 éves Zelenák Olivér csapatós GA Swiftje mutatkozott be.
Ez volt az első teljes évem a szerkesztőség főállású tagjaként, és több olyan emléket is elviszek magammal ebből a 365 napból, ami később ugyan megismételhető, de az első alkalom mégis különleges. Biztosan ilyen a Mini motor kiemelése, nem csak azért, mert először csináltam életemben ilyesmit, hanem inkább azért a csodás hangulatú összetartásért, ami körbevette. A szerkesztőség számos tagja megfordult aznap a kertemben, és szenzációs volt a sok home office-ban töltött hónap után ismét élő, személyes kapcsolatot létesíteni. Annyira jó volt, hogy később csak úgy, party jelleggel megismételtük, ki tudja, akár hagyomány is lehet belőle.
Hasonlóan angyali pillanat volt a Mazda MX-5 vs Porsche Boxster fotózás. Bár Dani nagyrészt egyedül bonyolította a napot, ám szüksége volt kísérő kocsira és társra, hogy a két sportautóról menetben kép készülhessen. Így érkeztünk oda Antival és Rolanddal, meg Csabi barátom Berlingójával, melynek raktere szerencsére olyan alacsony, hogy csodálatos átlövős képeket tudtam onnan alkotni. Bár volt más emlékezetes fotózás 2021-ben, a héten lesznek még kedvenc fotós meg kedvenc autós összeállításaink, amikor azokra is sor kerül, de az elsőt egyszerűen nem lehet elfelejteni.
A kipufogó alkatrészeinél teljesen természetes jelenség, hogy lilára égnek. Ez elsősorban a motor közelében jellemző, például motorkerékpárok leömlőin sokszor látszik is, ez a kristályszerkezet átalakulásának a következménye, magyarán kissé kiedződik az acél. Ehhez elég, ha nagyon megkergetik, vagy épp az ellenkezője: dugóban, rossz hűtéssel használják a gépet. A másik lilulási hely a katalizátor környéke, mert ott sincs hideg, hisz ha dús a keverék, akkor a katalizátorban tulajdonképpen égés zajlik. Na de a kipufogóvégen?
Az égéstermékek hőmérséklete a kipufogóban haladva jelentősen csökken, tehát az igazán magas hőmérsékletek elöl vannak. Vagyis annak az esélye, hogy a kipufogóvég lilára égjen, meglehetősen kicsi, kivéve ha nem parkolsz seggel egy Martin-kemencétől fél méterre. Ha így vesszük, szinte megér 16 ezret ez a csodálatos kipufogóvég, amit kifejezetten az E90-es BMW-hez ajánlanak. Főleg a 316i-hez javaslom.
A különböző autós cégek rendszeresen hívnak meg minket változatos, nem autós eseményekre, ezeket a szerkesztőségben korrupciós programoknak hívjuk, hiszen egy importőrrel közös borkóstolásról például nem lehet tartalmat gyártani, úgyhogy már teljesen megszokott mozdulatokkal mozgunk félre ezek elől. És időnként van olyan, amibe az ember direkt belehajol, pedig tudja, hogy fájni fog.
Az egyetem utolsó évében jöttem gyakornoknak a Totalcarhoz. Nem az lebegett a szemem előtt, hogy autós újságíró legyek, inkább úgy voltam vele, hogy adok még magamnak egy fél évet, amikor valami olyat csinálok, ami nem igazi munka, inkább csak buli, megismerni azokat, akiket eddig csak a képernyőn láttam vagy az írásaikat olvastam.
Akinek eddig nem jött szembe: Keressük az ország kedvenc Suzukiját! A beérkezett nevezésekből a Totalcar csapata kiválasztott 12-t, amit 3-as csoportokban mutatunk meg nektek. Itt is van a harmadik kör, ha az elsőről lemaradtál, kattints ide, a másodikat pedig itt találod.
Az első olyan terepjáróm (egyben az első Jeep), ami kiváló terepjárós tulajdonságok mellett aszfalton is fájdalommentesen használható. Persze ezt a viszonylagos kényelmet a merevhidak és alvázas felépítés kordináta rendszerben kell értelmezni.
Funkcionális terepjáróknak, mint én, teljesen ideális megoldás. A "funkcionális terepjárás" azt jelenti, hogy azért megyek terepen, mert arra van dolgom. A célom nem az, hogy feszegessem a határokat, hátha sikerül elakadni. Ha meg lehet kerülni egy dagonyát, akkor megkerülöm, nem hajtok direkt bele.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Akik még emlékeznek az olcsó játszós autóra, azt nagyon gyorsan és viszonylag egyszerűen össze lehetett hozni félmillió forint elköltésével. Most nagyon sok munkával, sok pénzért elkezdtük a drága játszós autót építeni, és elkészültünk az egyik leglátványosabb elemmel, a bukócsővel. Látványos a változás, de ezzel még csak az első lépést tettük meg a dicsőség felé, nagyon messze van még a vége.
Keressük az ország kedvenc Suzukiját! A beérkezett nevezésekből a Totalcar csapata kiválasztott 12-t, amit 3-as csoportokban mutatunk meg nektek. Itt is van a második kör, ha az elsőről lemaradtál, kattints ide.