A vonaton velem szemben ülő ember a megjelenéséből ítélve csinált már életében ezt-azt, de mégis én néztem magam elé őrült vigyorral a képemen. Elképzeltem, hogy micsoda hétköznapi kispolgárnak láthat ő engem, minden ruhám jelentéktelen, cipőm lényegtelen, frizurám jellegtelen. Enyhén szakadt hátizsákom hanyagul ledobva hevert lábaimnál, pillantást sem vetett rá senki, pedig benne volt 1,8 millió forint készpénz. Milliomosként zakatoltam a vonaton a pénztelenség felé, hisz a terv szerint amint leszállok, nemhogy a táskámban heverő, de a bankszámlámon lévő pénz is eltűnik. Halványan sejtettem, hogy még volna visszaút az őrület gödréből, de ha képes lennék kimászni, nem volnék őrült. Mély csapda ez, aminek az alján sokszor a boldogság vár minket, csak nem merünk beleugrani, én pedig most triplaszaltóval nyomok bele egy fejest.
Nemrég felhívást hirdettük, hogy Keressük az ország kedvenc Suzukiját. Több mint 70 nevezés érkezett, ezeket ezúton is köszönjük! Rengeteg szép, érdekes, különleges autó közül szűkített le végül a Totalcar szigorú zsűrije végül egy 12 tagú listát. A lista első 3 tagját ismerhetitek most meg, a poszt végén pedig szavazzatok, melyik a kedvencetek.
A kocsi komfort fokozata az szinte semmi, kemény ülések, kis láb és fej tér, idősebb emberek és miniszoknyás lányok számára a beszállás rettenet, de viszont nem kell félni, hogy ránk szólnak, hogy rázzuk le a lábunkról a sarat meg hasonlókat mert ha belül megtelik sárral akkor csak ügyesen kell vele parkolni és kislagozni a belsejét és kifolyik belőle a sár. A legújabbak is még úgy néznek ki, mint 22 évvel ezelőtti.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Ritka, versenyre épített változat, mindet elvitték ralizni, gyári-utcai szinte nem maradt belőle, eleve nem is árulták Európában: azt hiszem elég egyértelművé tette Roland barátom, hogy valami egzotikumról van szó. Ehhez képest csak egy fehér szappantartó-Subarut látok a képen. Oké, hogy arany kerék meg látványos szárny díszíti, de melyiket nem? Márpedig, így Roland, ez egy 1995-ös Impreza WRX Type-RA STI Version II! Mintha csak autóskártyából olvasná a győzelem biztos tudatában, de nekem ekkor még nem sok derengett, csak azt fogtam fel szép lassan, hogy olyasmi, mint a Porsche Cayman Clubsport változata. Meg hogy ebből ezer darab sem készült. Alig pár óra autózásnyira, Lengyelországban árulják, mondja tovább Roland, nézzük meg, és ha jó, megveszem. Aztán visszafelé jöhetünk a hegyeken át, hiszen novemberben mi baj lehet?
Ott áll a ház előtt a kocsi, mennél a gyerekért az edzésre. Hoppácska, nincs tükör. Illetve van, de csak részlegesen. A belső vázszerkezet, benne a tükörtartóval, mozgatómotorral együtt megmaradt. Előrefeszítve áll. A tükörlap valahol elöl az aszfalton, nyilvánvalóan valaki kikerülés közben törte le.
Tudod, mire kell figyelni a téli guminál? És ha használt abroncsot szeretnél venni? Hogyan fagy be az ajtód és a zárad? Elmondjuk, mi legyen nálad a csomagtartóban, mit ellenőrizz a folyadékoknál.
A trabantos és a ladás történeteknél talán csak suzukisból forog több a kocsmaasztaloknál. A hazai gyártású Swift, majd a későbbi modellek (Wagon R+, Ignis, Vitara) mai napig meghatározzák a hazai utcaképet, illetve komoly motorsport és lakossági tuning utóélete is van a típusoknak.
Ha követed a Totalcar Instagram oldalát, akkor sztoriban néha felbukkannak különböző hírek vagy autótesztek, így a céltalan nézelődés közben elfogyaszthatsz egy cikket, mintha csak kikérnél a kávéd mellé egy tiramisut. Mert miért ne. De van más is az Instagramon.
2021 január első hetében vásároltam az autót egy magyarországi Toyotában beszámított autóként árulták a 2011-es Avensist vezetett szervizkönyvvel. Az autó magyarországi így lekérdezve sem ért meglepetés a km rendben volt, az autó kívül belül nagyon szép állapotban volt/van.
...
Egy év alatt a vételár felét sikerült rálapátolni a 2.2 D-cat Avensisemre.. Igen utána olvashattam volna, hogy ez a motor hajlamos a hengerfejességre, de erre a szerviztörténetre nem számítottam.. Ha újra kezdhetném mindenképpen egy benzines Avensist vásárolnék.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Műszaki és vizuális szempontból hatalmas előrelépésnek nevezte a Porsche a 993-as 911-est, mely csak az alkatrészeinek 20%-át örökölte az elődtől és sokat javult a kezelhetősége is. Tehát pont az történt vele, mint a Porsche 911-essel szokott, szóval generációról generációra egy kicsit jobb lett. Ezzel együtt is ez volt az utolsó léghűtéses modell, finom formákkal és tökéletes arányokkal, összkerékhajtású Turboval.
A rövidítés nagyjából annyit tesz, hogy gyors nehézsúlyú, és egy öttengelyes, 7,2 méter hosszúra és 2,45 méter szélesre növesztett DS kombit takar. A hivatalos neve Citroën DS PLR Break, de azt nyilván mindenki egyértelműen látja, érzi a képekre pillantva, hogy a sorozatgyártású DS-hez ennek a 9,5 tonnás gépnek néhány közös karosszériaelemen túl nem lehet nagyon sok köze.
Polány egy békés kis somogyi zsákfalu a Balatontól délre, kb. félúton Kaposvár felé. A teljes lakossága nem éri el a 250 főt, a település közepén templom és kocsma egymás mellett, ahogy annak lennie kell. A hasonló községekhez képest azért ismerhetik mégis többen Polányt, mert itt található a Babérliget Kúria, ami az egyik, ha nem a legmenőbb vintage-esküvői helyszín az országban. Ide érkeztünk mi is egy őszi esküvőre meghívottként néhány héttel ezelőtt.
Claudio Zampolli a Lamborghini tesztpilótája és fejlesztőmérnöke volt, majd a ‘80-as években kiköltözött Los Angelesbe, ahol beindította az egzotikus autókkal foglalkozó szervizét. A vállalkozása remekül futott és egyre népszerűbb lett azoknak a körében, akik megengedhették maguknak, hogy méregdrága autókkal mászkáljanak, de Zampolli ennél jóval többre vágyott: olyan sportautóra, amilyenhez hasonlót még soha nem látott a világ.
A közönség az évek során úgy viszonyult a Forma-1-hez, ahogy apám a vasárnap délutáni futamokhoz: lassan elaludt rajtuk, ocsúdott, kiment a konyhába Kossuth-kifliért, aztán elfelejtett visszamenni. Nem vicc: az F1 globális, egyedi nézőszáma a kétezres évek közepe óta folyamatosan csökken, jó hír viszont, hogy ellenirányú tendencia is működik, a hű követők egyre inkább rácsavarodnak a sportágra, és összességében több időt töltenek a Forma 1-gyel, mint korábban. A könyv - főleg Gábor szakértelme miatt - nekik kötelező olvasmány, de ez önmagában nem mentené meg a szokásos sportkönyvek és almanachok sorsától - a gyors feledéstől. Legalább ennyire fontos, hogy a Forma-1 az autóipar látványkonyhája, ahol manapság borzasztó érdekes folyamatok zajlanak, amit a szerző könyörtelenül ki is használ: ezekre a változásokra húzza fel a könyv ívét, így nem ragad le a pályán, mint a lágy keverék és nem marad egysíkú.
1950-ben jelent meg az Aurelia, ami nem csak az egyik első szériagyártású V6-os motorral szerelt autó, hanem ezzel vezette be a Lancia, hogy a modelljeiket római korban épült utakról nevezik el. Magas rangú tisztségviselő, Gaius Aurelius Cotta censor felügyelete alatt épült Krisztus előtt 241-ben a Via Aurelia, mely Rómából Pisába vezet.
Miközben nyugaton és Kínában már az sincs messze, hogy a hivatalos szervek mesterséges intelligenciával küzdjenek a bűn ellen, Japánban, Aichi prefektúrában még mindig előfordul olyan hely, ahol az analógra esküsznek: egy helyi rendőrségen 17 ezer darabos autó-brosúra gyűjteményt halmoztak fel az utóbbi negyven évben, hogy ezek segítségével könnyebben azonosíthassák a bűnesetekben részt vevő vagy épp közlekedési szabálysértést elkövető autókat.
Volt egy olyan romantikus esztendő, amikor zsebkendőnyi totalcaros irodámat két garnitúra felnivel és egy versenygumiszettel osztottam meg; a munkanap végére olyan gumiszagom volt, hogy az üzemorvosi vizsgálaton kaucsuk jött a vénámból.
Nehéz is megmagyarázni, hogy ha egyszer ennyire szeretem az autógumit, miért ragadtam meg minden lehetséges alkalmat, hogy tönkretegyem, ahányat lehetett. Főleg a hátsókat. Mert sajnos ez a mi romantikus viszonyunk önemésztő tüze: amikor igazán jó együtt, abba az egyikünk általában belehal. Mondjuk az imádkozó sáska nősténye is leharapja a hím fejét szex közben, és mégse halt ki a faj, szóval ez a szenvedély + gyilok dolog nem feltétlenül rossz evolúciós stratégia. Persze ők nem használnak gumit, úgy az volna. De elkalandoztam kissé.
Nagyon könnyű rászokni a Mazda MX-5 élményére, aminek egész biztosan nagy szerepe van abban, hogy most nem tudok kabrió nélkül élni. Pontosan emlékszem arra az etyeki Porsche rendezvényre, amin a Boxster S-től a 911 GTS-en át egészen a 911 Turbo S-ig mindent megkóstoltunk, aztán valahogy szóba került az MX-5, amivel Anti és Roland érkezett. Meg az is, hogy korábban nem volt hozzá szerencsém, így néhány perc múlva már a villámgyorsan lecsapható tető alatt találtam magam, a kormány mögött.
1981 márciusában tartották a Lamborghini Jalpa premierjét, de a Genfi Autószalonon bemutatásra készülő prototípushoz valójában egy korábban legyártott, gazdátlan Silhouette adta az alapot. Ezt az autót alakították át a gyárban, majd fényezték bronz színűre, hogy elég látványos legyen az új belépőmodell. Ezzel az egésszel viszont már csak azért sem mentek túl messzire, mert a szériaautó is a 10 évvel korábban bemutatott Urraco rettentő közeli rokona.
Ritkasága miatt a 964-es Porsche 911 Turbo népszerű, hiszen egy legendás autó egyik legsúlyosabb változata. Ez az 1994-es évjáratú példány ráadásul egyike annak a kevesebb mint 350 darabnak, amelyeket az amerikai piac kapott, és mostanra is csak 55 355 kilométeren áll az órája, illetve ennek megfelelő mérföldön. Tökéletes állapotban van, ami részben annak is köszönhető, hogy 2006-ban teljesen felújították.
Bár a névadásban inkább az amerikai és az olasz gyártók szoktak remekelni, lassan a kínaiak is kezdik megtalálni a hangot: a Great Wall Motors legutóbbi pickupját King Kong Cannon, azaz King Kong Ágyú névre keresztelték. Az autó képességeit látva mondjuk felmerül a kérdés, hogy tudják-e, ki az a Kong, és mit képvisel.
Évekkel ezelőtt a YouTube-on még javában aranyos macskákról készült videókat néztünk vagy azon röhögtünk, hogy épp milyen önveszélyes állatságba vágta valaki a fejszéjét néhány perc alatt. Mostanra pedig komoly tartalmak, nagyon jól megcsinált műsörök és baromi szépen felvett filmek helye. Az ökörködés és az aranyos állatok pedig elköltöztek a TikTokra.
@totalcar.hu Simple Saturday ##totalcarhu ##foryoupage ##porsche911 ##turbo
♬ eredeti hang - totalcar.hu
Bármilyen kanyarban bármekkora tempót mindenféle dráma nélkül megbír és többek között ebben volt az első Ford Focus RS nagy mágiája. Elsőre kisebb tűzijátéknak tűnik, mint a hatalmas szárnnyal szerelt, összkerekes Escort, de a versenypályákon és a raliban is nagyot ment a Ford új kompaktja, melynek legegyszerűbb utcai változatait is egyszerűen jó volt vezetni. Az első generációs Focus RS eleve egy ritkaságnak készült, hiszen az épp 4500 fölé húzott darabszám előrevetítette, hogy lesznek belőle majd megőrzött példányok.
1986-ban a General Motors rátette kezét az angol Lotusra és rögtön egy komoly feladatot is kiosztottak a könnyű sportautókban otthonosan mozgó mérnököknek: a világ leggyorsabb szériagyártású sportautója volt a cél, melynek a C4-es Chevrolet Corvette adja az alapját. Ehhez a Lotus fejlesztett egy motort, ami elfér az L98-as V8 helyén, de alumínium blokkos, négy vezérműtengelyes és 32 szelepes. Ez az LT5-ös 375 lóerővel és több mint 500 Nm nyomatékkal került a ZR-1-esbe, amivel 4,5 másodperces 0-100-at és 290 km/órás végsebességet tud.
A hírhedten nagy Twitter-troll Elon Musk új mélységbe lépett az odaszúrt válaszok műfajában. "Mindig elfelejtem, hogy te még élsz." - írta válaszul Bernie Sanders szombati Twitter-bejegyzésére, amiben a 80 éves szociáldemokrata politikus arról írt, hogy az USA nagyon gazdag polgárainak jobban ki kellene venniük a részüket a közös teherviselésből, azaz több adót kellene fizetniük - a járvány alatt óriásit nőtt - vagyonuk után.