Megy szépen, eszik rendesen (télen persze többet, de inkább ilyenkor nem is számolgatom, hogy ne idegeskedjek) Elsősorban városi használatra vettük, beparkolok mindenhová.
...
Kinőttük. Azért még megy, ebben az évben volt néhány meglepő 6.5 alatti fogyasztásom, de már alapjában véve másra vágyom. Azt azért jó olvasni, hogy jó pontokat kap mindenkitől. Megalázó volt, ahogy a Splash-hez hasonlítgatták szegénykét - szerintem a Splash térélménye nem győzi meg a WagonR fanokat.
...
2017. - egy autó vége -
Tavasszal ette az olajat, igen, de először a váltó romlott el, ahol piszkálták - nos az a szerviz már nem létezik, kár lenne szót pazarolni rá, szerintem nem jól piszkálták - tönkrement, megálltunk a Népligetnél, váltócsere lett belőle.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Nagyon szimpatikus volt az autóban, hogy nem méltóságától megfosztva, német vagy osztrák kivonópapírral, teljes ismeretlenséggel árulták egy kert végében, hanem ősmagyar, összesen két korábbi tulajdonossal rendelkező, teljes életére végigkövethető autó, amihez ha nekem nem is, de az országomnak biztosan van egy elég mély kötődése, és név szerint tudom, kik voltak elődeim a birtoklásban. 1985-ben két betűs, négy számos rendszámtáblával, szürke forgalmival került a magyar utakra, azokban a rendszerváltás előtti időkben, amikről én 1995-ös születésűként csak hallhattam és olvashattam, de valamiért mégis egy érthetetlen szekunder nosztalgiát indít meg bennem.
1993-at írunk, két éve esett szét a Szovjetunió. Egy csöppet sem volt vicces a helyzet akkoriban, és a hidegháború alatt taccsra tett ex-szovjet gazdaság térden lőve várta 1991-ben, hogy szuperszonikus zuhanórepülésben vegye célba a bányászbéka seggét. És sikerült elérni, sőt még talán túl is teljesítették a tervet.
Amikor májusban megvettem a Jaguart, mindenki biztatott és gratulált, hogy milyen remek autó. Csak én voltam teljesen beszarva, hogy mekkora ökörség volt, ugrás a sötétbe. Már a vétel előtt tudtam, hogy vannak bajai, de vajon mik, és mennyire drágák? Elsőre rögtön rám ijesztett a taknyos gyertyapipákkal, azóta viszont sok pozitív élményt begyűjtöttem. Például arról, hogy mennyire igyekeztek felhasználóbarát kocsit építeni azok a régi angol mérnökök! De ettől még tény: akad megoldani való a kocsiban. Úgyhogy logikusnak tűnik az 1994-es XJ6 3.2S bemutatásával, és a problémái felmérésével indítani az új videó csatornámat! Szóval: most premier, innentől pedig jövök hetente, tessék feliratkozni!
Imádom a régi autókat. Végre úgy adódott , hogy megvalósíthattam egy álmomat. Régi legyen, V8 , cabrió és stílusos , -ezek voltak az elképzeléseim. Valamint, hogy használható legyen , nem mutogatni való műkincs. Ahogy szokott lenni, szinte véletlenül találtam rá, először nem is ezt néztem ki, stb. amikor feltűnt a Hahun és pont arra jártam , tőlem 240 km-re, gondoltam megnézem. Egy hagyatékból származott , 10 éve jött Kaliforniából , 75.000 mérfölddel, jó állapotban. V8 , 4500 cm3 , 190 LE . Plusz hard top tető, légkondi, tempomat, központi pneumatikus zár 1978-ban ! Sztereo Becker rádiósmagnó, motoros antenna. Az előző tulaj behozatta konténerben , felújította pár év alatt, OT rendszámot kapott és ekkor elhunyt szegény...Nem ismertem , de nagyon sajnálom, ez szemétség volt a sorstól.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Eredetileg úgy ültem neki ennek a posztnak, hogy csak egy rövid isofix-beszerelési villámbeszámoló lesz, aztán rájöttem, hogy amióta megvettem a Volvót, csak egyszer írtam róla, azt is főleg a vásárlásról. Pedig voltak azért történések, még ha túlzás is lenne azt állítani, hogy csontvázak estek ki a szekrényből. Összességében ugye bátor impulzusvásárlás volt, szakértő átnézés nélkül, de mégis csak ismerős ismerősétől, Perkó Rudi barátjától, aki nemcsak gondos gazda volt, de lekövethető előélettel is szolgált.
Legutóbb közelharcban megvédtem a kedvenc foskeverőmet a természettel szemben, rángattuk ide és oda egymás közt, de végül nem adtam oda a rozsdának. Így, hogy a nyakamon maradt, nem ártott megújítani a műszakiját. Lassan új lesz teljesen ez az autó, úgyhogy további előny lesz majd a remélhetőleg távoli jövőben történő eladásnál, hogy áprilisban volt a vizsga. Semmiféle kovidműszakiról nincs hát szó, inkább Kovi kellene ide, annyi volt végül a szopó. Elnézést.
Tegnap éjszaka szaladt végig az interneten a hír, hogy 73 éves korában elhunyt Olivia Newton-John. Énekesnőként és színészként is jól ismerhettük, az igazi áttörést 1978-ban hozta meg neki Sandy szerepe a Grease-ben, másképpen a Pomádéban, John Travolta oldalán. Travolta maga is megindító sorokkal búcsúzott tőle, mi pedig a filmeken és a zenéken keresztül fogunk rá mindig emlékezni.
Sokszínű flotta áll a hátam mögött, mivel a komoly kötődés fogalmát nem az autóimmal képzelem el, a bakancslistám végtelen hosszúságú, és 1995-ös születésűként érzem azt is, hogy kicsit késői gyerek vagyok én a benzinvérhez, az autózás naplementéjét kiélvezni pedig egyre kevesebb időm van. Családom révén az Alfa Romeo világában szocializálódtam, az első autóm is egy 146-os volt, aztán később igyekeztem sok mindent kipróbálni, BMW-vonalon többszörös E36 és E46 tulajdonos voltam, de megvoltak olyan sarokpontok is, mint a Lexus IS200, a Saab 9-3 NG, általános élményautónak pedig szinte mindig Mazda MX-5-öt tartottam, abból is megfordult nálam pár, sőt még egy Mitsubishi Coltból épített versenyautó is sok boldog órát okozott nekem. Ezek után azt mondani, hogy egy szürke, semmilyen Audi A4 a tökéletes autó? Én sem teljesen értem magam.
72 évesen és 54 éves jogosítvánnyal milyen kocsit vegyen az ember ? Az utolsó új autómat már megvettem (Outlander PHEV), de kellett még egy olcsóbb, megbízható járgány is.
Sok fejtörés és nézegetés után (a használt autó árak is jelentős emelkedésbe kezdtek és hol a vége?) esett a választásom a 10 éves 80000 km-t (garantált, nem kamu) futott autóra.
A legendás (című ;) ) Ralliart
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Az első miatt kapásból lehet is sziszegni, hiszen nem is igazi versenyautóról van szó, mégis ezzel kell kezdenem. A Camel Trophy és a Land Rover Defender volt az első autókkal kapcsolatos élményem, amit fel tudok idézni. Azt hiszem, talán még kétéves se voltam, amikor édesanyámmal néztük a tévében, ahogy a sárga Defenderek és Discoveryk átszelik Észak-Amerikát. Csillogó szemű tökmagként lenyűgöző volt látni, ahogy ezek a boltban kapható(nak tűnő) terepjárók irreális akadályokat küzdenek le, miközben olyan helyeken járnak velük, amik már autók nélkül is lélegzetelállítóak.
Első autónak vettem, egy autókereskedőtől, sokkal inkább Neppertől, emiatt voltak kétségeim, de a kocsi rácáfolt. Megszerezte a bizalmat. Városban tökéletes, könnyű volt vele parkolni, dinamikusan lehetett vele haladni. Napi használatban volt, mindig célba értem vele.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Nagypapámmal mindig nagyon szoros kapcsolatom volt, suli után majdnem minden nap náluk lógtam, és rengeteget jártunk együtt a telekre vagy a garázsba. A lakótelepi garázssor egy külön kis világ volt a kilencvenes években, persze ma is van még ott élet, de egészen más, sokkal nyüzsgőbb volt akkoriban. Mivel sarki garázs volt az övé – sőt, még most is megvan neki –, ott mindig megállt valaki pár jó szóra. Én pedig hol a Kispolszki alkatrészek elpucolásában segítettem, hol a Komár mopedet csodáltam, hol a cseh kettőt néztem a valakitől működésképtelenül átvett, majd életre keltett Videoton tévén.
Közel 20.000km tettem meg az autóval. Nos nem a legalja vétel volt de így is rá ment több mint 500.000ft. Autózni nagyon jó, kényelmes dinamikus bár lehetne 200ló fölött is. Mercedes 16 éves így is drága igaz csak gyári alkatrészeket tettem bele direkt. Szeretném teljesen rendben tenni, hogy minél több ideig használhassam. Nos ez részben sikerült. Bosszantó dolog volt az olaj szint emelkedése 7.4l felmentünk közel 9literhez 6ezer km alatt ezután már 1000km-ként ment bele fél liter. Dpf rendben. Akkor a nagynyomású lesz! Olaj csere előtt levettem, hát igen szó szerint ketté vált, 3 csavar kivolt tökig lazulva tömítéseknek annyi. 3.000ft volt a gyári gumi gyűrű.
Milyen volt az összkerekes E-osztály?
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Átvettük az első új rendszámunkat, rögtön egy pár zöld hátterű plakettet (a havi átlaghőmérséklet azonnal süllyedt két tizedet, a csapadékátlag két millimétert emelkedett, ráadásul, amikor felkerült az autóra, a vállamon megjelent egy apró Greta Thunberg és hárfán az Örömódát pengette halkan a fülembe). Még az okmányirodában kiszúrtam, hogy plusz biztonsági elemek kerültek az új rendszámtáblákra.
A játék lezárult.
A Totalcar döntőbizottságát befalaztuk, és addig nem jöhettek ki az ablaktalan tárgyalóból, amíg fel nem szállt a fehér füst. Ez némi motivációt adott a döntőbizottságnak ahhoz, hogy az Osram-hiéna pályaművei közül kiválasszák a győztest, aki ezek után sokkal nyugodtabban robbanhat le éjjel is akárhol, mivel a nyereménye egy Osram LEDGuardianROAD FLARE Signal V16 figyelmeztető lámpa!
Harmadik gyermekünk megszületése után úgy döntöttünk, hogy nehéz szívvel ugyan, de meg kell válljunk szeretett, megbízható Audi A6 1,9 TDi-től. 22 éves korában is kiválló műszaki állapotnak örvendett, nem úgy mint a 3000 km-es egyterű...de erről majd később.
...
Januárban megrendeltük, az ígéret szerint áprilisban jön, de még az is lehet, hogy márciusban. Már akkor mondtam a kereskedőnek, hogy csak óvatosan az ígéretekkel, mert már akkor begyűrűzött a chiphiány. Igazam lett! Túlzottan sokszor nem is zaklattam őket, a 10 hónap alatt talán 3-szor. A válaszok ismertek...chiphiány, keresztbe fordult hajó a Panama csatornán, vírusok a testben. Februári telefonhívásom agyérörcs közeli állapotba hozta mimóza lelkemet. "Az autó 1 hónapja itt van...csak nem gondoltuk, hogy sürgős!" És egyébként is az autó mostani ára sokkal több mint mikor megrendeltük. Jaaaa, értem, tehát talán még meg is kéne köszönnöm, hogy 10 hónapot várhattam rá, mint a letűnt kor gyermeke az első Trabikára!
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Ha valaki esetleg már most reménykedne: nem, ez nem egy búcsúposzt*. Hanem számvetés azokról az élményekről, amit magammal viszek innen, akármit hoz a jövő. Az apropója egyszerű: kereken tíz éve léptem be először a Totalcar szerkesztőségének ajtaján, akkor még a Flórián téren. Zirig Árpi volt a közvetítő, akivel egri főiskolás ózdi srácként cseteltem, nem lenne-e gyakornoki hely. Lett, ráadásul Dani barátom intézett nekem arra az egy hónapra szobát is, így 2012. július 2-án baromi félénken, izzadó tenyérrel bementem az irodaházba.
A repülőgép építésről semmit sem tudtunk, tehát minden adott volt, hogy nagy reményekkel vágjunk bele a dologba, a cél természetesen csak a világcsúcs lehetett. Az nem zavart, hogy a világcsúcsot repülőmérnökök tartják, ők túl sokat tudnak, tehát túlgondolják. Na, ez a veszély bennünket nem fenyegetett. Így az esemény után, némi tapasztalattal felvértezve, annyit elárulhatok, hogy nem annyira egyszerű repülőt építeni.
Külsőre nem hivalkodó, majdhogynem észrevétlen (majdnem azt a címet adtam az írásnak, hogy „radar alatt”, de az kissé félreérthető lett volna ;-)). Számomra azonban rendkívül fontos, hogy nem társul hozzá semmiféle negatív felhang, mint egyes kategóriatársához
...
Sajnos a Gablininek nagyon nem sikerült felnőnie a szervizfeladatok elvárható minőségű ellátásához és az is vitathatatlan, hogy számos részlet tekintetében tényleg hagy némi kívánnivalót maga után… ezért elképzelhető, hogy ez az oka annak, hogy a kutyának sem kell(ett).
…de én meg nem vagyok kutya! És úgy éreztem, hogy életemben még utoljára mindenképp ki kell próbálnom egy V6-os, szívó, benzines motorral szerelt járgányt, mielőtt teljesen eltűnnek a süllyesztőben. Szóval, ha engem kérdezel, akkor EZ eddig MEGÉRTE!
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
A korábban megénekelt törött és összelegózott romok után beszéljünk egy kicsit a német ex-taxikról. Vagy osztrák, francia, egykutya mind. Abban megegyeznek, hogy elenyészően kevés vállalkozás kínálja őket valódi futásteljesítménnyel és a taximúlttal. Egyre gyakrabban futok bele ezekbe az autókba. Amúgy ezt nem úgy kell elképzelni, hogy a kereskedő direkt megveszi a vállalhatatlan autót, egyszerűen a kínálat aljából válogat. Ki a töröttet, ki a taxit. Mások pedig ezeknek a kombinációját. Az olcsó autók pedig kinn is szarok. Bele is futottam egy ilyenbe, de előtte bemelegítésnek van egy régebbi történetem.
Akinek normál méretű rendszámtáblája van, az normál méretűt kap, akinek a forgalmijában másmilyen formátum szerepel, az pedig azt, egyedül a kis méretű matricarendszám, amit jó ideje nem adnak már ki, helyette nagy méretű matricát gyártanak újra. Igényelni az okmányirodában lehet, friss tapasztalataink alapján sem érvényes műszaki, sem pedig forgalmi engedély nem kötelező az igényléshez, a tulajdonos akár egy törzskönyvvel is bemehet intézni, egyetlen feltétel van: az új rendszámok érkezésekor (igényléstől számítva kb. 3 hét) mindenképp le kell adni a régieket.
Senki nem szeret a fa alatti parkolóhelyre állni. Most nem úgy általánosságban van szó a fákról, hanem ez egy konkrét fa, nevezzük a Fának. Semmi különös nincs benne, egyszerű juhar, mondhatni átlagos. Nem is látványosan terebélyes, a kidőlésétől sem kell tartani, egyszerűen csak ott lakik a strucc. Mármint valószínűleg strucc lehet a tettes, mert a fa alá parkoló autóknak a teteje és az oldala van végigfosva, viszont a parkolóhely fölé nyúló ágak nem elég vaskosak ahhoz, hogy egy ilyen tűzerejű madarat elbírjon:
Ahogy az lenni szokott, elhatároztuk, hogy nem hagyunk mindent az utolsó pillanatra. Ebből az lett, hogy a Red Bull röpnap utolsó hetén hétfőtől csütörtök estig egész nap szereltünk, ötleteltünk. Folyamatosan jöttek az új ötletek az anyagfelhasználás terén. Aztán, amikor bebizonyosodott, hogy nem működik, vagy azt az anyagot úgy nem tudjuk feldolgozni, akkor jött a további ötletelés. Most péntek délelőtt van, miközben ezeket a sorokat írom, a Faterral ülünk a székben, és nézzük a repülőt, hogy de szép lett. Aztán, hogy mennyire fog repülni, az a másik kérdés. Nekünk mindenesetre nagyon tetszik.