2019. március 3., 10:04 Módosítva: 2019.03.07 07:05
154
41 hozzászólás

ZS.O.F (zseniális olasz f.s)

70913

Az ítéletet egy kellemes szombat délután írom lenyugodva, reálisan gondolkodva, a címét is most találtam ki...

41 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2019. március 3., 08:06 Módosítva: 2019.03.07 07:06
1059
14 hozzászólás

Régóta mondogatom, hogy nincs jobb neten végezhető terápia a netes hajszából menekülve, mint tartalékra kapcsolt aggyal görgetni a Ritkán látható történelem blog képcsokrait. Egy érdekes régi fotó, egy mondat – alternatív Instagram súlytalan baromságok nélkül. Találtam már ott jó poszttémát, ahogy ez a kép is ott jött nekem először szembe erről a hibridről, amiben a hidegháború legalább két terméke lett öszvéresítve: egy Mi-8-as helikopter és egy GAZ-66.

1990 az afganok teherautoja a mercedes-teherauto alvazan a gaz-6
14 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2019. március 2., 10:44 Módosítva: 2020.07.06 07:42
284
20 hozzászólás

A hibridautó sokak szerint a környezetkímélőbb közlekedés egyik jelképe, nagyjából úgy viszonyul a csúnya, rossz, kormolós dízelekhez, mint Scarlett Johansson Quasimodóhoz, vagy Batu kán Mahatma Gandhihoz. Ha az ADAC legfrissebb Ecotestjét nézzük, ott is látjuk, hogy a legtöbb autógyártó benzinmotort támogat meg villanymotorral a hibridjeiben. A listán egyetlen kivétel van: az Audi Q7 e-tron Quattro, amelyben dízelmotor dolgozik.

20 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2019. március 2., 09:56 Módosítva: 2019.03.06 06:25
224
31 hozzászólás

Menjen, kanyarodjon, és ha kell, álljon meg – ingyen kapott Puntómnak egyik sem ment tökéletesen, úgyhogy voltak nehéz pillanataim. Decemberben, majd januárban, végül februárban is. Nagyjából olyanok, hogy akkor ABS-t kell cserélni, meg még ki tudja mit. Páran felvetették, hogy köttessem ki a fenébe blokkolásgátlót, de engem nem olyan fából faragtak. Nem fog legyőzni, pláne így.(* Ehhez van egy fontos megjegyzésem a végén!!!!.)

De nem mennék a dolgok elébe, szépen haladjunk csak végig a menjen-kanyarodjon-álljon meg vonalon.

31 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2019. február 28., 14:18 Módosítva: 2019.03.02 08:36
272
31 hozzászólás

Az autóalkatrész kényes kérdés, mert még a szaküzletben sem biztos, hogy az olcsóbbat választanánk, de az Aliexpressen gyanúsan kevés pénzért árulják egzotikus autók alkatrészeit. Kicsit beleástam magam, és megkerestem a tíz legszürreálisabb autóalkatrészt az Aliexpressen.

31 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2019. február 27., 11:01 Módosítva: 2019.03.04 06:20
365
23 hozzászólás

A párizsi Rétromobile sokak szerint Európa legrangosabb oldtimer show-ja, megkerülhetetlen, lenyűgöző esemény, ahol elég egy nagyobb levegőt venni, és máris csendül egyet az ember zsebében a mobiltelefon - pénz érkezett a számlára. Hatalmas mázlim volt, mert a Citroen úgy döntött - meghívja a show-ra a Totalcart, hiszen 100. szülinapi partija lesz. Lecsaptam az útra, mert ilyen helyeken fura dolgokat talál az ember. Olyan... érdekeseket.

23 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2019. február 26., 17:20 Módosítva: 2019.02.28 06:11
286
15 hozzászólás
Ehhez nem lehet sokat hozzáfűzni, minden másodperce tökéletes, percek óta önfeledten gurgulázok. A mamma pesztós spagettije nem olasz annyira, mint ez a rövid videó.
15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2019. február 24., 13:45 Módosítva: 2019.02.28 06:19
3218
12 hozzászólás

A hét közepén indult útjára a sztori, amikor valaki gyanútlanul feltöltött egy missouri roncstelepen lőtt képet a Redditre egy kérdéssel, hogy mégis mi az, amit talált. Elég egyértelműen egy rakétahajtóművet, méghozzá minden jel szerint az űrverseny nagy részét végigkísérő H1-es egy példányát. 

vwwvr.png
12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2019. február 23., 18:26 Módosítva: 2019.02.27 06:15
272
13 hozzászólás
Ezúttal egy különlegesen ritka és értékes Maserati Shamalt kaparintottunk a kezeink közé, föl is fújtuk a pofánkat rendesen erre a jeles alkalomra. A személyiségünket olyannyira meghatározó eleganciával, szakmai alázattal, az esemény kivételességével tökéletesen harmonizáló ruházatban, nagyzenekari kísérettel készültünk a gyönyörű olasz Csipkerózsikát felébreszteni. Nem fogtok csalódni!
13 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2019. február 17., 18:19 Módosítva: 2019.02.20 10:17
424
0 hozzászólás

Könnyű elhinni, hogy napjaink Bugatti sportkocsijainak 16 hengeres motorja csupán a VW csoport megalomán vezetőinek lázálmai nyomán született. De Ettore Bugatti előbb tervezett 16 hengeres motort, mint bárki más, igaz, az U-16 jelzésű monstrumot nem autóba szánta.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2019. február 17., 12:39 Módosítva: 2019.02.20 10:17
4463
32 hozzászólás

Kikopóban ugyan, de van az USA-ban egy egyszerű rutinfeladat, amit sok rendőr betart, ha igazoltat egy autóban ülőt. Amikor hátulról megközelíti a sofőrt, odanyúl a bal hátsó lámpára vagy a környékére és hagy ott egy nyomot. Valahogy így. 

rendőr érint autót
32 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2019. február 15., 17:16 Módosítva: 2019.02.19 06:55
487
70 hozzászólás

Teljesen biztos voltam benne, hogy olvasóközösségünk teljes (és jogos) megvetése fog sújtani minket, amiért színt vallottam/tunk: a szerkesztőségből többen is izgulunk a Toyota Previára, a Ford Crown Victoriára, de még a Fiat Multiplának is van házon belüli fan-clubja. Teljesen érthető lett volna, ha a nép szánakozó hozzászólásokkal tömte volna meg a kommentablakot. De nem. Sőt! Mit sőt, egyenesen sőt, mi több: vannak csajok, akiket egy Multipla kulcsának pörgetésével fel lehetne szedni!

A kommenteket átfutva világossá vált, nem tehetem meg, hogy a legcsodásabbakat ne szemlézzem. Némelyik típus esetében nem is értettem, hogy került a felsorolásba, de aztán rájöttem, nem mindenki szocializálódott a nyolcvanas évek trafikárui és játékai közt. Mert aki igen, annak természetes, hogy AKAR egy Matra Ranchót. Szinte az összes kisautó gyártó csinált Matra Rancho modellt, és emlékeim szerint még magyar kisipari koppintás is volt a polcokon. Aki akkor volt gyerek, naná, hogy akar egy Ranchót, beleégett a tudatalattijába. A többiek meg azt se tudják, hogy létezett, mert még az előtt elporladt a karosszériájuk, hogy bontóba vitték volna őket – a roncstelepre induló trélereken csak a műanyag lökhárítók, sárvédő szélesítések maradtak, a többi leperget út közben a platóról.

70 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2019. február 14., 14:08 Módosítva: 2019.02.16 10:03
716
32 hozzászólás

Január 31. Én akkor kaptam az első facebook-bejegyzést erről az autóról, én csak másnap osztottam meg a saját oldalamon, addigra tele volt a postaládám Messenger-, SMS-, facebook-, Viber-üzenetekkel róla. Megdöbbentő képeket láthattunk - egy koszos, de láthatóan ép Alfa Romeo Giulietta SZ-t emel ki a darus kocsi egy kerítés mögötti gödörből. Ez a normál Giulietta Sprint kupéból készült, már önmagában is rettentő ritka Sprint Speciale-kivitelnek egy nagyon ritka, Zagato-stúdió által átépített alváltozata volt (gyári kódja: 101.26), összesen 235 példány készült belőle, abból az első 18 kizárólag versenyzésre, SVZ néven.

32 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2019. február 13., 23:31 Módosítva: 2019.02.17 07:48
1852
45 hozzászólás

Új szuperhőse van az autózás légellenállás elleni küzdelmének: Priusszal jár, amerikai és senki sem tudja róla, kicsoda. Íme az autója, amiről válaszunk sajnos nekünk sincs, kérdésünk viszont rengeteg volna.

45 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2019. február 13., 16:05 Módosítva: 2019.02.15 13:42
1504
25 hozzászólás

Mit lehet még írni az emberről, aki beszíjaztatta magát a repülőbe, amit az .50-es kaliberű lövedékről mintáztak, mondván az stabil hangsebesség felett? Ma 96 éves Chuck Yeager, aki elsőként lépte át a hanghatárt.

25 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2019. február 10., 09:03 Módosítva: 2019.02.13 10:18
343
98 hozzászólás

Linda, a szeretőm

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Alapvetően a '80-as évek kocka formája jön be. Sokat nem gondolkodtam, hisz hamar sikerült beülnöm egy jóbarátom Ladájába (megkértem, hogy vigyen vele egy kört) ami ugyan a gyári kifejezéstől igen távol állt, de legalább volt benne egy sírós váltó, amitől akkor épp azt hittem, egy repülőgép felszálló pályán vagyok és az a hanghatás (a váltó, a búgó difi és a sportkipufogó) annyira magával ragadott, hogy ott és akkor megfogadtam, hogy nekem lesz egy ilyenem.

Kapcsolódó cikkünk

98 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2019. február 10., 00:12 Módosítva: 2019.02.12 21:04
811
67 hozzászólás

Augusztus 18. Az majdnem fél év. Akkor történt, hogy többnyire euforikus élményekkel, kevésbnyire bosszúságokkal és műszaki hibákkal tarkított, hosszúnak ígérkező kapcsolatunknak egy Mercedes 190D első lökhárítója vetett véget. A 190D lökhárító egy 190D Mercedeshez tartozott, említett Mercedes pedig a feleségemhez. Aki – ha valaki kérdezné - még mindig hozzám, tehát a malőr ellenére kicsiny világunk nem repedt el a gyökeréig. De azért fél év kiesés, pont ezzel az autóval, nekem húsba vágó élmény volt, még most is törölgetem néha a drogmegvonástól izzadt homlokomat.

67 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2019. február 9., 19:34 Módosítva: 2019.02.12 06:16
300
8 hozzászólás
A One More Round csapata ezúttal egy Ikarust vett kezelésbe.

Mit is csinálhat az ember januárban, a hóesésben? Általában valami meleg helyre vágyna az ember, nem pedig egy mozgásképtelen Ikarus 211-esre és annak nyűgjeire.

ikarus-211
8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2019. február 7., 09:43 Módosítva: 2019.02.10 00:24
63
1 hozzászólás
A Hankook marketingeseinél mintha kissé elszaladt volna a ló, persze egy jó kis sajtómegjelenés bármit megér. És lám, mi is írunk róla, pedig a futurisztikus abroncs tematikára felhúzott ötletek minimum meredeknek tűnnek.

Az első versenyző az alakváltó abroncs, ami ugyan a valóságban nem létezik és a célja sem teljesen világos, de mindenképp látványos. Kérdés, hogy mellékelnek-e a sofőrnek és az összes érintett járókelőnek zajszűrős fejhallgatót, anélkül még elméletben is tűrhetetlenül zajosnak tűnik. Az sem egyértelmű, hogy egy piszkosabb pocsolya után mennyire fog simán működni a rengeteg mozgó alkatrészből álló bonyolult szerkezet.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2019. február 4., 18:41 Módosítva: 2019.02.08 10:23
440
15 hozzászólás

Gabi barátom megkért, ugyan beszéljek már egy patent kis tréler eladójával, mert az ő németje elég gyenge, és gyaníthatóan a német kereskedő a magyarral és olasszal van ugyanígy. Egy gyors és lényegre törő telefonhívással tisztáztuk a legfontosabbakat, amit az utánfutó műszaki állapotáról tudnunk kellett, illetve fontos volt megtudni, hogy fix árról beszélünk-e, vagy irányárról – ugyanis nem szerepelt sehol a hirdetésben, hogy fauhábé (VHB, azaz Verhandlungsbasis, úgy is mint irányár) lenne. Ezen a ponton szerintem volt egy kis szemforgatás a vonal túlsó felén, mert csak annyit kérdezett, na jó, mégis mennyit akarunk kínálni?

Mondtam, hogy mivel nem én vagyok a vevő, nem tudom sajnos megmondani, de nem is az a cél, hogy most előre benyögjünk valami arcátlan összeget. Gábor is látott már autó adás-vételt párat, állt a pénisz mindkét oldalán, kevés annál idegesítőbb van, mikor valaki már a telefonban, a portéka valós ismerete nélkül benyögi a fele árat. Vagy esetleg rögtön azt kérdezi, mi az alja (már hogy az árnak). Nem csak nálunk, de a németeknél is utálják az ilyesmit, sokan bele is írják a hirdetésbe, hogy Nix letzte Preis (ami kábé a „nincs mi az alja tesó/főnök” német megfelelője).

15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2019. február 4., 18:26 Módosítva: 2019.02.08 10:23
2791
6 hozzászólás

Úgy látszik, a kátyú/úti pocsolya nem egy fajokon átívelő, egyetemes bosszúság ezen a bolygón. Például, ha dagonyázni vágyó vaddisznó lennél, lehet, hogy egy kedves pihenősaroknak tűnne az, a patagyilkos kemény aszfalt után. Debrecen lakott területén született erre a gondolatra egy bizonyíték: a Vezér utca környékén dashcamezte ezt egy arra járó:

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2019. február 4., 12:52 Módosítva: 2019.02.08 06:48
863
69 hozzászólás

Most először osztok meg veletek videót, ami, ne szépítsük, kínaiul van. Azért van kínaiul, mert Kínában vették fel, a világ messze-messze legnagyobb autópiacán. Azért osztom meg, mert benne van minden, amit meg kell szoknunk a  jövőből  jelenből.  

69 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2019. február 3., 11:38 Módosítva: 2019.02.05 11:33
776
0 hozzászólás

André Lotterer háromszoros Le Mans-győztes, de nem a sportsikerei miatt tartom irigylésre méltónak. Hanem mert olyan autót tart a hétköznapokra, amilyet bárki más csak légkondicionált garázsban merne nézegetni. És bár egy 450 lóerős Audi Sport Quattro S1-ről van szó, ő nyilván vezet olyan jól, hogy oda se csapja.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2019. február 3., 07:42 Módosítva: 2019.02.05 10:27
78
29 hozzászólás

Szerelmünk, az Alfánk múzeumba került

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Most is, közel a félmillió km után olyan, hogy nincs olyan autó, aminek ne tudna 100-on 50 előnyt adni, ha az is turbótlan, injektortalan, 1998 ccm-s, 23-éves és 430 000 km van a múltjában.

Kapcsolódó cikkünk

29 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2019. február 2., 14:21 Módosítva: 2019.02.05 10:08
253
20 hozzászólás

"Semmi sincsen ingyen, még az sem, ami úgy tűnik"
(Ismeretlen bölcs)

Az ingyen*-Punto története az őszi időszakban kissé leült, mivel ilyenkor van a legtöbb külföldi autóbemutató, nagy nemzetközi autószalon és ráadásul még a globális felmelegedésnek köszönhetően folyamatosan lehet robogóval járni, akár novemberben is – ezek a mentségeim. A Punto viszonylag nyugodtan parkolt az udvaron, Hajni asszony bottal sem piszkálta volna meg azóta, hogy a gyorsan kivitelezett ABS-javítás után elhozhatta a szervizből a Fiatot. Némileg megrázta a kezében maradó váltógomb, illetve az, hogy ő csak a szemközti sávba tudott kifordulni így szervó nélkül. Szóval nem érzett nagy késztetést a használatára, és akkor még nagyon finoman fogalmaztam.

A videóban megláthatod, mi történt az autóval, mit javítottunk meg a Nagy Punto-mentő Napon, és mit rontottunk el. A posztban meg inkább a háttérről lesz szó, és persze az is kiderült, hogy eddig az állapotig mindez mibe fájt.

20 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még