- Magazin
- Hírek
- Genfi Autószalon 2018
- pininfarina
- green gt
- hk gt
- hkgt
- hybrid kinetic group
- genfi autószalon 2018
Ki mondta, hogy a jövő a ronda autóké?
Genfi Autószalon 2018 – Pininfarina
Nagyon érdekes utat járt be az utóbbi években az olasz Pininfarina. Az 1930-ban alapított formatervező stúdió 2015-ben került az indiai Mahindra tulajdonába, és míg egykor gyönyörű vonalvezetésű Ferrarik, Maseratik, Alfa Romeók fűződtek a nevükhöz, addig most jobbára vagy az indiai anyacéggel, vagy más, ázsiai partnerekkel dolgoznak együtt. A hongongi székhelyű Hybrid Kinetic Grouppal való együttműködés eredményét Genfben testközelből is láttuk.

A HK GT (a Hybrid Kinetic és a Gran Turismo rövidítéseket viselve) már a két cég negyedik közös munkája. Alapjaiban írja át azt a gondolkodást, hogy a jövő autói csakis túlzottan futurisztikus rondaságok lehetnek. Tiszta formákkal, szép ívekkel operál, elegáns túrakocsi benyomását kelti, nemcsak a vállalati bullshitgenerátor szerint, hanem ténylegesen is hordoz magában valamit az olasz formatervező-iskola jegyeiből.
A sirályszárny-ajtókat felnyitva 2+2 üléses belsőbe jutunk, amely alapból krémfehér, de fontos szerepet szánnak a színek játékának. A Race mód a vezetési élményről, a hedonista, vágyhajhászó autózásról szól, ilyenkor vörös fények töltik be a belteret. A sofőr előtti virtuális műszeregység csak a legfontosabb információkat mutatja, a középső kijelzőn pedig a futóműbeállításokat, a gyorsulási adatokat és a versenypályás vezetéshez kapcsolódó infókat látjuk.
Cruise módban a kék lesz az uralkodó szín, és a hangsúly nem a vezetésre, hanem az első és hátsó utasok közötti kommunikációra, a könnyebb információáramlásra helyeződik át. Az utas előtti nagy kijelzőn akár navigáció is futhat, de olvashatunk rajta e-maileket, nézhetünk filmeket. A középső kijelző pedig immár nem az autó konkrét karakterisztikájának beállításait kínálja fel, hanem például a klíma kezelését oldhatjuk meg róla.
A HK GT teljesen elektromos tanulmány: négy villanymotorja több mint 800 kilowattos, vagyis 1088 lóerőnél is nagyobb rendszerteljesítményre képes. Nulláról százra 2,7 másodperc alatt gyorsul, végsebessége pedig kereken 300 km/h. Összkerékhajtása nyomatékvektorozással segíti elő a legjobb tapadást minden helyzetben.
A 38 kilowattórás akkucsomaggal a hatótáv nem túl nagy, 160 kilométer körüli. Az autóhoz azonban háromféle hatótávnövelőt is megálmodtak: mikroturbinás, hidrogéncellás és nagy hatásfokú belső égésű motoros megoldást. Range extenderrel már akár ezer kilométert is megtehet az autó egyhuzamban.
A másik genfi Pininfarina-újdonság a H2 Speed, amely már nem tanulmány: egy 2016-os koncepción alapuló szériamodell, amit erősen korlátozott darabszámban gyártanak majd, mindössze tizenkettőt terveznek belőle. Ők maguk az első, igazán nagy teljesítményű, hidrogénhajtású versenyautóként határozzák meg. A fejlesztésben a francia-svájci GreenGT volt a Pininfarina partnere.
Mire a tanulmánytól a sorozatgyártásig eljutott, sokat vesztett érdekességéből, finomságaiból (vagy éppen izgalmas túlzásaiból) a forma, a végeredmény szemből kissé bumfordi, összességében pedig talán a régebbi Le Mans-i prototípusokra emlékeztet - nem véletlen, egy korábbi változatát éppen a huszonnégy órás versenyen szerették volna indítani. Az acélvázas és karbonszálas elemekkel dolgozó autó beltere is egy célgépet idéz, a Formula-1-es versenyautókéhoz hasonló kormány, rengeteg kapcsoló és versenyülések kaptak helyet benne.
A végleges hajtásrendszert kétéves fejlesztési-tesztelési folyamat előzte meg, de persze a korábbi tanulmányokba is sok-sok esztendőnyi munkát fektettek. A négy villanymotor összteljesítménye 653 lóerő, az energiát nagyon könnyű GreenGT H2 hidrogéncellás rendszerből nyerik. Ebben is ott van a nyomatékvektorozásra képes összkerékhajtás. Az 1,4 tonnás kasznit ez a technika 3,4 másodperc alatt gyorsítja százra, végsebessége 300 km/h.
További sok-sok friss tartalom a genfi szalonról:
- Keresztben a sikoltó családdal
- 435-tól 639 lóerőig szerénykednek a nyomorult teljesítményadatok, szánalmas, 3,1-4,4 másodperces nullaszázakról beszélünk, és ha ezek után még bírja gyomorral a família, van drift gomb is.
- Toporgó jövő
- Ha egy marslakó a genfi szalon alapján ismerné meg a földi autós kultúrát, simán hihetné, hogy mi, emberek csupa elektromos és hidrogénhajtású kocsival járunk. Képeinken a másik világ.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
