Hírek

Enyhül a kínai piac

2011. június 5., 14:42 Módosítva: 2011.06.12 11:53

Április után májusban tovább csökkent az autóértékesítés Kínában. Az enyhülés oka az állami ösztönző rendszer megszűntetése lehet.

Távolról sincs vége, olvasson még

A boxutca bejáratánál állt bele a gumifalba

2011. június 5., 12:45 Módosítva: 2011.06.05 12:45
6

Durva tud lenni az aquaplaning, olykor a legnagyobbak is megjárják vele. A német túraautó-bajnokság tegnapi időmérő edzésén is a szakadó eső okozott kaotikus állapotokat. A sorozat kétszeres bajnoka, Mattias Ekström a boxutca bejáratánál állt bele a gumifalba, de rajta kívül még sokakon kifogott a lefolyni képtelen mennyiségű víz.

Ötszáz autó egy sorban – új világrekord

2011. június 5., 11:32 Módosítva: 2012.02.26 15:59

Ötszáz autóval szeretné megdönteni egy Toyota-márkakereskedés vezetője az egymás után haladó hibridautók Guinnes-rekordját az Egyesült Államokban. A cél az, hogy minél hosszabb sort alkossanak a járművek.

belgium-hybrid-parade.jpg&maxW=630
Távolról sincs vége, olvasson még

Kétéltű fagylaltos kocsi

2011. június 5., 09:45 Módosítva: 2011.06.05 09:45
10

Nyílván nem rossz üzlet egy fagylaltos kocsival járni a város utcáit, játszótereit a nyári forróságban. A gyerekek megőrülnek érte, a szülők pedig boldogan fizetnek a házhoz jött szolgáltatásért.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az autógyártást is elmosta a cunami Japánban

2011. június 4., 17:52 Módosítva: 2011.06.04 18:40

Az egy évvel korábbihoz képest több mint harmadával - 1968 óta nem regisztrált mélypontra - csökkent májusban az autóeladások száma Japánban.

Távolról sincs vége, olvasson még

Bőrbe húzták az X6-ost

2011. június 4., 17:34 Módosítva: 2011.06.04 17:34
161

A legtöbben szeretik a luxust, a BMW-t és a bőrülést. Sokan a fél kezüket odaadnák azért, hogy ezt a hármast egyben kapják meg, de vajon lehet ezt tovább fokozni?

Távolról sincs vége, olvasson még

Opelt vesz a magyar

2011. június 4., 15:56 Módosítva: 2011.06.04 15:56

Az első öt hónapban eladott 2168 autóval a személyautó-eladási statisztika élére került az Opel Magyarországon.

Májusban újfent az Opel adta el a legtöbb személyautót és kishaszonjárművet, szám szerint 542 darabot. A márka piaci részesedése májusban személyautó fronton 12,3 százalék, a kombinált személy- és kishaszonjármű piacon pedig 11,6 százalékos volt. Éves szinten a személyautó-eladásban a vállalat részesedése 11,5 százalék, a kishaszonjárművek esetében 10,6 százalék – ez mintegy 1 százalékos piaci részesedés-növekedést jelent az elmúlt év azonos időszakához képest.

Távolról sincs vége, olvasson még

Dollármilliárdokat költ orosz beruáházásokra a Renault

2011. június 4., 13:23 Módosítva: 2011.06.04 13:23

Több mint kétmilliárd dollárt tervez oroszországi gyártásának felfuttatására 2015-ig a Nissan-Renault páros.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kiesett autójából az M5-ösön

2011. június 4., 09:55 Módosítva: 2011.06.04 09:55

Letért az autópályáról, majd kiesett járművéből egy sofőr, ma reggel az M5-ösön. A baleset Dabasnál történt, az autó vezetője megsérült - közölte a rendőrség.

Távolról sincs vége, olvasson még

Raptor, minden Ferrari végzete

2011. június 4., 09:00 Módosítva: 2011.06.04 09:00
22

A Mosler évtizedes múlttal rendelkezik villámgyors sportkocsik tervezésében, és ez meg is látszik legújabb típusukon. A 2012-es modellként bemutatott Raptor az eddigi modellek tovább tökéletesített változata, amely elsősorban kis súlya miatt különleges.

Távolról sincs vége, olvasson még

Terpeszkedhet Gorbacsov Mercijében

2011. június 3., 17:48 Módosítva: 2011.06.03 21:02
494

Egész közönséges Mercedes 560 SEL-nek látszik, pedig Kohl kancellár ajánlotta fel Mihail Gorbacsovnak még 1989-ben, az örök szovjet-német barátság emlékére. Mire az autó megjött, Gorbacsov már nem volt hivatalban, de később tizenöt évig használta a páncélozott Mercedest.

Távolról sincs vége, olvasson még

Amerika kiszáll a Chryslerből

2011. június 3., 17:28 Módosítva: 2011.06.03 17:28
4

A válság majdnem elsöpörte a Chryslert, csak az állami segély, és egy csődeljárás segített. Mostanra azonban vége a krízisnek, és a vállalat nyereséges, így az állam kivette a pénzét belőle, részvénytöbbséghez juttatva a Fiatot.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ford turbómotor, egyhatos helyett

2011. június 3., 15:53 Módosítva: 2011.06.03 15:54
1

A Ford most látta elérkezettnek az időt, hogy bejelentse, újabb Ecoboost turbómotort vet be, idáig a legkisebbet. Az új motor csupán egyliteres és háromhengeres, viszont közvetlen befecskendezéssel, külön-külön változó időzítésű szívó- és kipufogóoldali szelepvezérléssel, turbófeltöltéssel és más trükkökkel elérték, hogy elérje egy 1,6 literes motor teljesítményét.

ecoboost10
Távolról sincs vége, olvasson még

Ennél nem lesz drágább Audi-sportkocsi

2011. június 3., 13:09 Módosítva: 2011.06.03 13:09
56

Az Audi a nyitott Spydert is alávetette annak a kúrának, amelyet korábban sikeresen alkalmaztak a kupé GT változatának elkészítésekor.

Távolról sincs vége, olvasson még

Összemegy a legendás Corvette V8-as

2011. június 3., 11:55 Módosítva: 2011.06.03 11:55
15

A Corvette a kezdetektől teherautós méretű motorokkal készült. A legtöbb változatba egyszerű, nyomórudas, hengerenként kétszelepes V8-ast szereltek – kivéve a 80-as évek végi ZR1-est, amelybe a Lotus tervezett korszerűbb, 32 szelepes motort – az erőt pedig a nagy hengerűrtartalom biztosította. Most azonban változhat ez a gyakorlat, legalábbis erre utalnak a legfrissebb pletykák.

Távolról sincs vége, olvasson még

Dacia Dusterből rázós szekeret

2011. június 3., 05:50 Módosítva: 2011.06.03 05:50
9

A Duster használható hobbiterepjáró, és még csak nem is kirívóan kényelmetlen, legalábbis alaphelyzetben. Néhány alkatrész cseréjével azonban tökéletesen hasznavehetetlenné silányítható. Láttunk már dögös Dacia tuningot is, tehát a baj nem az alapautó megválasztása, ez viszont mindent alulmúl.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hajtépő Volkswagen Golf

2011. június 2., 17:52 Módosítva: 2011.06.02 17:52
48

Ismét van Golf Cabrio, nem csoda, hogy a Volkswagen ebből készítette idei tanulmányautóját a Wörtherseetreffen közönsége számára.

Távolról sincs vége, olvasson még

Fabiából elvetemült sportkocsi

2011. június 2., 15:50 Módosítva: 2011.06.02 15:50
183

A Volkswagen csoport hagyományosan különleges tanulmányautókkal készül a Wörtherseetreffenre, a német nyelvterület, de lehet, hogy a világ legnagyobb GTI találkozójára. Ezúttal a Skoda is kitett magáért: elkészítették a valaha volt legdögösebb Fabiát.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ötméteres nagykocsik az Opelnél?

2011. június 2., 15:00 Módosítva: 2011.06.02 15:00
3

Eddig elsősorban a GM amerikai részlege profitált az Opel munkájából, de most fordulhat a helyzet: a Buicktól vehetnek át két típust a rüsselsheimiek. Nagy kérdés persze, hogy Európában mennyire lesz kelendő két, több mint öt méter hosszú modell, de mivel a fejlesztésre nem kell költeni, az Opelnek nincs sok vesztenivalója.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jön a BMW M2-es

2011. június 2., 11:39 Módosítva: 2011.06.02 11:39
31

A BMW eddig nem használta fel a kettes és a négyes számot típusai jelöléséhez, de úgy tűnik, most kénytelenek lesznek változtatni ezen. Készül az elsőkerék-hajtású kisautócsalád, és annak is kellene egy, a sorba illeszkedő típusjelzés, de a nullát érthető módon nem használnák szívesen. Inkább átrendezik a meglevő számozást.

Távolról sincs vége, olvasson még

Eladhatják a Lotust

2011. június 2., 05:43 Módosítva: 2011.06.02 05:43

Dany Bahar, a Lotus első embere, akár a tulajdonosváltást is elképzelhetőnek tartja, annak érdekében, hogy a brit sportkocsigyártó megfelelő anyagi és műszaki hátteret kapjon a drágább fejlesztésekhez. Nem tudjuk persze, hogy a maláj tulajdonosok mit szólnak ehhez.

Távolról sincs vége, olvasson még

Így lesz egy Ferrariból giccs

2011. június 1., 18:01 Módosítva: 2011.06.01 18:01
59

A német Graf Weckerle alaposan elrugaszkodott a sablonoktól, amikor a Ferrari 458 Italia átalakításába kezdett. Nem kezdtek aerodinamikai módosításokkal vacakolni, inkább jól kidíszítették a szép Ferrarit. Hogy használt-e, azt mindenki döntse el maga, mindenesetre a motívumokban van egy kis zavarosság.

Távolról sincs vége, olvasson még

Környezetvédők zsarolták az Audit?

2011. június 1., 15:48 Módosítva: 2011.06.01 15:48
35

Az Audi gyárbővítés környezethasználati engedélyének megtámadására korábban is sokan felkaptuk a fejünket, hiszen a győri beruházást egy debreceni székhelyű szervezet próbálta megtorpedózni, ami legalábbis különös.

jarmugyartas
Távolról sincs vége, olvasson még

Minden tizenkettedik túlsúlyos

2011. június 1., 15:23 Módosítva: 2011.06.01 15:23

A mérések alapján a nehézgépjárművek átlagosan 8 százaléka túlsúlyosan közlekedik, fokozott ellenőrzéssel az okozott kár csökkenthető, a túlsúlybevétel növelhető, az ellenőrzést automata mérőállomások végezhetnék - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerdán az MTI-vel.

A közlemény Schváb Zoltán közlekedésért felelős helyettes államtitkárra hivatkozik, aki egy szerdai budapesti konferencián beszélt erről.

A több mint 30 ezer kilométeres országos közúthálózat felületépségét vizsgálva mindössze 18 százalékuk sorolható a jó és megfelelő kategóriákba. Miközben a frissen átadott autópálya-szakaszokat is tartalmazó főhálózaton valamelyest kedvezőbb a helyzet, a mellékhálózat nagyobbik hányada azonnali beavatkozásra vár.

Az úthálózatot védené - többek közt - a nehézgépjármű-forgalom elterelése és a túlsúlyos járművek kiszűrése.

Az ASSET-projektben javasolt többfunkciós mérőállomások legcélszerűbben a nagy forgalmú gyorsforgalmi utakon (M0, M1, M3) vagy a forgalmasabb dunai, tiszai átkelőhelyeken lennének elhelyezhetők - jelentette ki a helyettes államtitkár.

Az ASSET-Road közlekedésbiztonsági, infrastruktúra- és környezetvédelmi projekt az Európai Unió Hetedik Kutatásfejlesztési Keretprogramjában valósul meg 2008-tól 2011-ig. A projekt teljes költségvetése 8,12 millió euró, ebből a támogatás összege: 6,15 millió euró. A projekt célja a közúti közlekedésbiztonság javítása és az infrastruktúra védelme fejlett érzékelők integrált alkalmazásával.

Kevesebb autó jobban törik?

2011. június 1., 14:56 Módosítva: 2011.06.01 14:56

Az üzemanyagok árának emelkedése miatt kevesebbet használják autóikat a tulajdonosaik, így kevesebb a baleset is, viszont a károk nagyobbak - mondta Csikós Dániel, a Genertel biztosító vezérigazgatója az MTI-nek.

A Genertel tapasztalata szerint Budapesten az egy kárra jutó 260 ezer forintos kifizetés az utóbbi időben 15 százalékkal megnőtt, dacára annak, hogy az utakon érezhetően kisebb a forgalom. Ez annak tudható be, hogy a balesetek nagyobb sebességnél következnek be, így nagyobb a töréskár is.

Vidéken a kárgyakoriság 20 százalékkal kisebb a nagyvárosokéhoz képest, viszont az egy kárra jutó biztosítói kifizetés 300 ezer forint. A magasabb kárösszeg magyarázata itt is az, hogy az autók nagyobb sebességgel karamboloznak. A biztosító tapasztalatai szerint vidéken több a személyi sérüléses kár - eddig a közlemény.

Köztudott, hogy Budapesten messze a legmagasabbak a szervizek rezsióradíjai, vagyis a vidéki 300 ezer forintos kár műszaki szempontból lényegesen komolyabb, mint a pesti 260, illetve mostantól 280-290 ezres. De nem is ez a lényeg. Valamiért Budapesten állapítják meg a legmagasabb KGFB-díjakat. Vagyis, ha eddig 20 százalékkal kisebb volt a kárgyakoriság vidéken, ugyanakkor a károkra mégis 15 százalékkal többet fizettek ki átlagosan, akkor eddig semmi sem indokolta, hogy Budapesten akár 40-50 százalékkal legyenek magasabbak a díjak, mint egy vidéki kisvárosban. És most, hogy picivel nőttek a Budapesti kifizetések átlagértékei, akkor sem. Vagy tévednénk?