Olyan szinten sikerült elrondítania a német KBR Motorsportnak az amúgy csinos Passat CC-t, hogy a JDCS-blogon is megállná a helyét.
A Renault most elég rossz fázisban kapta el a francia roncsprémium-program végét. Márciusig kedvezménnyel vihették a vevők az autókat, azóta viszont durván lecsökkent a kereslet a legtöbb autó iránt. A Renault ráadásul híján van a friss modelleknek, így különösen megszenvedi a piac pangását.
A leghivatalosabb helyről cáfolták a nemrég felröppent pletykát, miszerint a következő 911-es Porsche lendkerekes KERS rendszert kapna: egy porschés topmanager egyenesen nonszensznek nevezte a találgatást.
Sokan dolgoznak rajta, de működő KERS-rendszerről konkrétumot még nem mutatott egyik autógyártó sem. A Volvo SKF-fel közösen fejlesztett hidraulikus lendkerekes egysége viszont akár pár éven belül bekerülhet a szériaautókba.
Az X5-ös 1999-es bemutatóját követő nagy felhördülés után hirtelen csend lett, amikor kiderült, mekkora üzleti siker a BMW álterepjárója. A töretlenül gyarapodó X-családból azóta már csak egyetlen tag hiányzik, az X7-es, amire megint fújol a tömeg, pedig nagyot csenghet a BMW kasszája, ha kihozzák.
Először elkészül az utcai autó, majd kidobálják belőle a felesleget és felhergelik, hogy lehessen versenyezni vele – ez a normális sorrend. Az Aston Martin szembe megy a forgalommal: a vadiúj V12 Zagatóból még el sem készült a szalonautó, de már a pályán nyúzzák a technikát.
A Párizsi Autószalon előtt az A1 aktuális topváltozata körüli hosszú nyűglődésnek az lett a vége, hogy az S1-esnek hitt gépről 1.4 TFSI címkével rántották le a leplet. Utólag úgy tűnik, jogtalan volt az állítás, hogy az apró gombócból nem lehet az S1 névhez méltó autót faragni: az A1 clubsport quattro az utóbbi idők legelvetemültebb Audija, még ha nem is úgy néz ki.
A hétvégi, századik Indy 500 betét-látványossága volt a gigantikus kisautó-gurító pálya, ahol még egy rekorddöntésre is sor került.
A Volkswagennek eddig nem volt szerencséje a városi törpékkel. Az első Lupo nem kellett a kutyának sem, ami nem is csoda: drága volt, fapados felszereltségű, és elég ingerszegény formavilágú, ezen pedig a használható minőség sem segített. A vevők érdektelenségét látva nem is készítették el az utódját, inkább áthozták Brazíliából a Foxot, amelyet azonban a szállítás és az eltérő motorok miatt szintén egy kisebb vagyonért lehetett megvenni, így szintén nem lett belőle bestseller.
Eléggé eldurvult a drogháború Mexikóban, és mivel a csempészet igazán jó üzlet, a kartellek semmitől sem riadnak vissza, hogy célba juttassák az anyagot. A hírek szerint több hasonló, már-már harckocsinak is beillő autót is használnak, hogy áttörjék vele az útlezárásokat, és megússzák a tűzharcot a rendőrséggel.
A Roadster, ami egy Lotus Elise elektromos hajtással, csak szükségmegoldás volt a Tesla részéről. Arra tökéletes volt, hogy bevezessék a márkát a köztudatba, de a kis kaliforniai cég már a következő nagy dobást készíti elő.
Utcai tesztelés közben kapták lencsevégre az Aston Martin Rapide S 2012/2013-as változatát. A főbb vonalakon nem változtatnak, csupán faceliftelik a kupét – meg beleraknak egy olyan V12-es, 517 lóerős motort, hogy megőrüljön tőle az ember.
A Mercedes megküldte a 2012-es SLS AMG Roadsterről készült gyári fotókat. A modellről a hónap elején kerültek ki az első nem hivatalos, de szintén a németek által a gyár tesztpályáján készített képek: a Mercedes a folyamatos információcsepegtetéssel akarja fenntartani az érdeklődést a szeptemberi Frankfurtban rendezendő autókiállításig, ahol az autó élőben is bemutatkozik a közönségnek. A cseles marketingre azonban aligha van szükség: az új SLS már a képeken olyan jól eladta magát, hogy a vásárlók rohamát várva az Egyesült Királyságban már a következő hónaptól megindul az előrendelés.
Erősödik a használt autók magyarországi piaca, azonban a jelenlegi helyzetben egyre nehezebb jó minőségű autót találni – állapítja meg elemzésében az országos értékesítési hálózattal rendelkező Weltauto.
Másfél héttel ezelőtt mutattuk be – akkor még csak félig hivatalos fotókon – a Dacia Duster formatervére hajazó, az eredeti modellt nyilvánvalóan csupán nyomokban tartalmazó versenyautót, mely az észak-amerikai hegyi felfutón, a Pikes Peaken fog elindulni a következő hónapban. A Renault most kipakolt a gyári képekkel, mostantól kezdve részleteiben is elmerülhet a román szörnyben.
Az év elején kezdődött a vita, amikor a maláj érdekkörbe tartozó Team Lotus mellett megjelent a színen a Renaultból lett Group Lotus is. Viszonylag hamar a bíróságon kötött ki az ügy, és most született egy furcsa döntés is.
Régóta hallani az RX-9-ről, de a Mazda apró vállalkozás, így – különösen a Forddal való szakítás óta – nem marad mindenre pénz és szakember. Így a sportkocsi egyelőre háttérbe szorult, de úgy tűnik, ha elkészül, még izgalmasabb lesz, mint az elődei.
Négy megszállott francia elhatározta, hogy a maguk módján ünneplik a Renault 4-es fél évszázados születésnapját, amely máig a legnagyobb számban készült francia személyautónak számít. Építettek belőle egy autót, amellyel végig lehet száguldani a Gumball 3000 nevű túrán, Angliától a Boszporusz partjáig.
A Saabnál április 6-án azért álltak le a gyártósorok, mert a kifizetetlen beszállítók nem küldtek több alkatrészt. Azóta a holland tulajdonos, amely időközben Spykerről Swedish Automobile-ra változtatta a bevét, minden követ megmozgatott, hogy a termelést újra beindíthassák.
A kijelzővel helyettesített műszerek elég régóta jelen vannak a luxusautókban, ami a konkurenseknél egy ideje már megtalálható. A technológia adott, sőt, ma már kifejezetten olcsó, így épp ideje volt, hogy a BMW is felfedezze magának.
Észak-Amerikában szinte nevetséges összegért, átszámítva 3,75 millió forintért kapható az új Passat, amely ráadásul nagyobb is, mint európai névrokona. Még a szupertiszta kétliteres dízellel is csak 4,72 millió forintnyi dollárba kerül, azaz olcsóbb, mint az alap TDI-Golf itthon. A Volkswagen azonban kitalálta, hogy hogyan akadályozza meg a kereskedelmet a két kontinens között.
Évről évre felmerül, hogy a Volkswagen vagy az Audi beszállna a Formula 1-be, ahol rajtuk kívül szinte minden nagy név megfordult már, és a németek mindig mereven elzárkóznak. Aki nem értené, hogy miért, annak itt a magyarázat.
Eredetileg reklámfigurának indult, de a törpe-nagyúr akkora sikert aratott, hogy meghívták a chattanoogai VW üzem megnyitójára is. A kisnövésű sith-lovag ezúttal rohamosztagosokat is hozott, majd segített lenyomni a termelés beindítását szimbolizáló piros gombot.
Első pillantásra valami elfeledett Lamborghini prototípusnak néznénk az Arrinera márkájú sportkocsit, pedig saját konstrukció, csak a hajtás származik Amerikából. Ezek persze még csak számítógéppel generált modellképek, de hamarosan elkészül az első tapintható példány is.
Összesen 7,6 milliárd dollárt nyögött ki a Fiat irányítása alatt álló cég, ebből 5,9-et az Egyesült Államok, 1,7-et pedig Kanada kapott vissza. A hitelek visszafizetése jócskán idő előtt történt meg, hisz a végső határidő 2017 lett volna, de az olaszok a teljes hatalomátvétel érdekében felgyorsították a folyamatot.