Összesen 7,6 milliárd dollárt nyögött ki a Fiat irányítása alatt álló cég, ebből 5,9-et az Egyesült Államok, 1,7-et pedig Kanada kapott vissza. A hitelek visszafizetése jócskán idő előtt történt meg, hisz a végső határidő 2017 lett volna, de az olaszok a teljes hatalomátvétel érdekében felgyorsították a folyamatot.
Aki azt gondolta, hogy az M3-ashoz hasonlóan az 1 M is a kínálat része marad, csalódni lesz kénytelen. A tervek szerint az idén decemberben már le is állítják a gyártást, ami, ha nem is egyedi eset, de váratlan fejlemény.
Az első családi méretű, szériagyártású, korszerű villanyautó simán vette az EuroNCAP állította akadályt: öt csillagot kapott a biztonsági minősítő szervezettől.
A feltámadt sportkocsi-legenda nem a gyáriak műve, de hibátlanul hozza az eredeti hangulatát. Pillekönnyű, brutálisan erős, és a formához alig nyúltak, így komoly sikerre számíthat.
Stuttgartban már az SLR bemutatása idején arról beszéltek, hogy a Ferrarival és a Porschével öklöznének a sportkocsi-vásárlók kegyeiért, de sem a McLarennel, sem nélküle nem sikerült komolyan beleszólni a versenybe. Hiányzik egy igazi sportautó, amelyet ugyanakkor gyakrabban láthatna a közönség az utcán, és nem csak milliárdosok engedhetnék meg maguknak. De már nem sokáig.
Ma még nehéz elképzelni, de a svéd szakemberek szerint az autók szerelvénybe szervezése lehet a hosszú utazások jövőbeli módja. A megoldás csökkentené az üzemanyag-fogyasztást, és felszabadítaná a sofőröket a fárasztó koncentrációs kényszer alól. A technológia elvben már adott, csak a kivitelezés van hátra.
A szabályváltozások óta a rali-világbajnokság ismét kezd népszerűvé válni az autógyártók között. A Citroen és a Ford rövidesen a Minivel és a Volkswagennel is kénytelen lesz szembenézni, és úgy tűnik, a Fiat is érdeklődik a sorozat iránt.
A tegnap nagy port felvert híre - lám, már ennyi is elég - a kuruc.infón feltűnt Suzuki hirdetés volt. Miután reggel boldog-boldogtalan lehozta, ezért nem is nagyon törődtünk vele, két dologban azonban biztosak voltunk:
1. Ez a Suzuki tudtán kívül történt
2. Hamarosan érkezik egy sajtóközlemény
Úgy is volt, tessék:
Esztergom, 2011. május 23. – A Magyar Suzuki Zrt. a jogsértő magatartás befejezésére szólítja fel a kuruc.info honlap üzemeltetőit, miután az oldalon a Suzuki tudta, hozzájárulása és beleegyezése nélkül helyezték el a cég „álhirdetését”.
A Magyar Suzuki Zrt. ezúton szólítja föl a kuruc.info honlap üzemeltetőjét, hogy azonnal vegye le honlapjáról a suzukis „álhirdetést” – jelentette be Ruska Viktória, a cég vállalati kommunikációs vezetője. A Magyar Suzuki Zrt. semmilyen hirdetést nem rendelt meg a honlap üzemeltetőjétől, és nem járult hozzá nevének használatához, sem védjegyoltalom alatt álló szlogenjének („Suzuki, a mi autónk”) megváltoztatásához.
Az álhirdetés közzététele sérti a Suzuki érdekeit, mert ez az akció hátrányosan érinti a Magyar Suzuki Zrt.-nek a magyar és a nemzetközi piacon kialakult üzleti hírnevét. Ezért a keletkezett károk felmérése után a társaság akár jogi lépéseket is megfontolhat az eddig ismeretlen hirdetővel vagy magával a portállal szemben – közölte Ruska Viktória.
További információk:
Ruska Viktória
Magyar Suzuki Zrt.
vállalati kommunikáció
Ez persze leginkább utólagos mosakodásnak tűnik mindazok számára, akik készpénznek vették, hogy a Suzuki helyezte el magát a hirdetést.
Vajon ki lehet most az okos, ki mennyire nyúlt mellé, ha a hirdetés eleinte a hivatalos honlapra, majd a Suzuki Tafák kereskedés honlapjára mutatott, (amíg működött)? A google cache azonban a kollektív emlékezés könyvtára, nem kell hozzá nagy tudás, hogy megtaláljuk a már elérhetetlen kereskedőt.
Bizony, néha a kereskedés miatt kell mosakodnia az anyacégnek, így van ez. Rengeteg csodálatos reklámszlogentől lett így megfosztva az utókor... (Nem, a tufa Tafák nem ér!)
Hogy is volt ez?
A Renault-Nissan lassan házon belül is lemeccselheti a ki készít olcsóbb és rosszabb formájú népautót versenyt, annyi hasonló méretű népszedánnal árasztják el a világot. Kezdték a Renault Thaliával, amely még mindig itt van köztünk, majd jött a kicsit tágasabb, de egyszerűbb és olcsóbb Dacia Logan, most pedig a Nissan riogat egy újabb szedánnal, amelyet Kínában Sunny, Észak-Amerikában Versa néven dobtak piacra.
Évek óta hallani egy harmadik Lamborghini modellről, de a gyáriak eddig nem erősítették meg, hogy az Aventador és a Gallardo mellett bármi máson dolgoznának. Most azonban hivatalosan is bejelentették, hogy megkezdték egy harmadik modell fejlesztését.
Megdőlni látszik a tétel, miszerint a BMW márkanévvel bármit el lehet adni. Az ötajtós, csapott hátú nagykocsija megmutatta, hol húzódik a vásárlók tűrőképességének határa. Az X6-osnál még elnézték a koncepció értelmetlenségét, cserébe a feltűnő külsőért, de a GT nem talált hasonlóan elfogadó közönségre.
Hihetetlennek tűnhet, de a Mercedes nem elégedett a jelenlegi palettájával: elsősorban a legfelső kategóriában vesztettek vásárlókat, amióta a Volkswagen a Bentley márkával, a BMW pedig a Rolls-Royce-szal lőtt az S osztály fölé, mind árban, mind exkluzivitásban. A Maybachnak láthatóan esélye sincs az egyenlítésre, ezért a Daimler AG. vezetése szuperelegáns Mercedesek gyártását tervezi.
A Skyactive gyűjtőnévről sokáig csak annyit lehetett tudni, hogy a csodás jövőt jelképezi a Mazda számára, de lassan kiderülnek a részletek. Az első fecske a Mazda kisautója lesz: a kettes Skyactive kivitele állítólag 3,33 literrel is elmegy majd száz kilométert, ami igazán szép teljesítmény.
Ilyen persze csak a tündérmesékben van, vagy a világ átellenes oldalán, Kínában. A Zotye új modellje azonban ott is igazán jó vételnek tűnik.
A brit Autocar magazin stábja képzelte el, milyen is lenne a tökéletes élményautó. A BS1 Steve Sutcliffe szerkesztő elképzeléseit tükrözi, bár egyelőre csak virtuálisan létezik.
A legújabb hírek szerint a BMW-nél, ahol eddig hat henger csak egy sorban volt elképzelhető – és erre kondicionálták a vásárlókat is – most egy V6-os fejlesztésébe fogtak. Mindez persze csak az igazán elvetemültebb megszállottak szerint hiba.
Most, hogy lábat vetettek az öreg kontinensen és van mire alapozni, eljött az imidzsépítés ideje: a Kia Cee'd következő generációjából lesz igazán sportos változat is, ha minden igaz.
Nem tudni, mit vesznek át a Rocketman tanulmányautóból a szériába, de az biztosnak tűnik, hogy lefelé is bővíteni fogják a Mini-családot.
Terv szerint megkezdték a Saab 9-4X sorozatgyártását a mexikói Ramos Arizpében, a GM üzemében. Önmagában nem nagy esemény, de jelenleg ez az egyetlen Saab, amit tényleg gyártanak.
A Lampo3, ahogy a szám már sejteti, nem az első gurítása a svájci Protoscarnak. Első két tesztautójukkal több mint harmincezer kilométert tettek meg, és ezzel a harmadikkal is az a céljuk, hogy demonstrálják a technika működését.
Csak egy tanulmányautó, mondhatnánk, de ez már a második ebből a fajtából. Amit a Genfi Autószalonon Vision ConnectedDrive-ként mutattak be, közeli rokona ennek a dögös roadsternek. Reméljük, hamarosan testet ölt a szériaváltozat is – a legjobban annak örülnénk, ha ebből a tésztából gyúrnák a beígért Z2-est is.
Nem mindig volt olyan egységes az Aston Martin arculata, mint ma. A hetvenes évek közepén született eredeti Lagonda is jócskán kilógott a sorból – mit várhattunk a név feltámasztásától, ha nem egy csodabogarat?
Amíg megérkezik a hamarosan várható Black Series, szabad a pálya a tuningmestereknek. Nem is volt rest a német mcchip-dkr: rendesen feltekerték a potmétert a C63 AMG-n.
Átkerül a közigazgatási bírság hatálya alá az ittas vezetés, illetve gyorshajtás szabálysértése. A Népszabadság értelmezése szerint ez azt jelenti, hogy annak az autósnak, akinél 0,8 ezreléknél kisebb véralkoholszintet mérnek, az eddig százezer forintig terjedő kiszabható bírsággal szemben kétszázezer forintjába is kerülhet egy pohár bor.
Építési munkálatok miatt megint forgalomkorlátozásra kell számítani a hétvégén az M0-s autóút déli szektorán az M1, M6 és M7 autópályák irányába haladóknak.