2009-ben majdnem új gazdára talált az Opel, aztán a General Motors a szerződés aláírása előtt napokkal kihátrált a német kormányzat által összehozott üzletből, és megtartotta európai leányvállalatát. Most azonban olyan pletykák indultak útnak Németországból, hogy a GM ismét az Opel eladását fontolgatja, mivel az jelentős veszteséggel működik.
Valószínűleg az elmúlt harminc év legfurcsább versenyautója a DeltaWing, repülőgépekre emlékeztető formáival és szokatlanul keskeny első, és széles hátsó nyomtávjával. Talán ezért is utasították el azon a versenyen, ahol az IndyCar következő szabvány karosszériáját keresték az amerikaiak, de a készítők ennyivel nem elégszenek meg.
A dupla kuplungos váltók megjelenése nem tett jót a hagyományos, hidrodinamikus automata váltók piacának, de a német specialista elkészült a válasszal. Az új váltó kilenc fokozatú, egészen tömör építésű, és állítólag már majdnem olyan gyors és hatékony, mint teljesen mechanikus elven működő ellenfelei.
A legendás versenyző tizenkilenc évesen kezdett a profik közt versenyezni, és még az idei Le Mans Legends verseny kvalifikációján is részt vett egy Porsche volánjánál, azaz több mint hatvan éve vezet villámgyors autókat. Most, 81 évesen azonban úgy döntött, végleg szögre akasztja a sisakot.
Az elvetemült járművet a brit Skoda importőr mérnökcsapata készítette egy gyári Octavia RS módosításával. A géppel sebességi rekordot szeretnének felállítani a Bonneville-i sóstó medrében.
Nem nagyon akad ésszerűbb városi járműforma, mint a doboz, a sarkában négy kerékkel, erre már sok gyártó rájött az évek során. Ezúttak Dél-Koreában készül egy újabb, Kia Tam néven.
Az orosz Armortech páncélozott limuzinok és egyedi luxusautók gyártásával foglalkozik, méghozzá elég magas színvonalon. Készítenek páncélozott Audi A8-ast, nyújtott hetes BMW-t, de felvesznek rendelést kétajtós Maybachokra és BMW X6-osokra is. A moszkvai cég azonban nem elégszik meg ennyivel: átvenné a Zil luxusautók gyártását is.
Az idén esedékes a Honda Civic leváltása, de eddig csak az amerikai kiviteleket mutatták meg , a három- és ötajtós európai modellekről még tisztességes kémfotókat sem láttunk. Eddig. ZoliCC azonban küldött néhány képet Londonból, amelyen pont a következő ötajtós Civic egyik prototípusa látható.
Minszk legnagyobb sugárútján autósok százai tiltakoznak az üzemanyagárak emelése ellen. A fehérorosz válság következtében az üzemanyagok ára majdnem a duplájára emelkedett. A sokkszerű áremelések tüntetési hullámot indítottak el, bár innen nézve groteszk, hogy a drága benzin is feleannyiba kerül odaát, mint itt nálunk a legolcsóbb.
Az Impul japán tuningcég, amely kifejezetten Nissanok átalakítására szakosodott. Most sorra került a Juke is, amely eleve elég sportos, de nagyon éhezte már a külső törődést. Meg is kapta, méghozzá nem is akárhogy.
Most, hogy a fogyasztás kezd fontosabbá válni minden másnál, ismét csökken az autók súlya, ami a töréstesztek miatt néhány éve alaposan elszállt. Manapság sokszor egy kisautó is többet nyom 1,3 tonnánál, pedig a tömegcsökkentés a hatékonyság növelésének legegyszerűbb módja.
A svéd autógyártó az agónia jeleit mutatja, bár egyelőre azt mondják, minden rendben van. A gyártás azonban áll, ami egyáltalán nem bíztató jel.
Megszoktuk, hogy a Mercedes nagyobb SUV-jaiba brutálisan erős motorok kerülnek, de az új M osztály megdöbbentően visszafogott lett ebből a szempontból. Sehol egy V8-as, viszont négyhengeres már van. Mintha húsz évet ugrottunk volna vissza az időben. Vagy inkább előre?
Az átdolgozott cirkálót előbb mutatták be rendőrautóként, mint polgári használatra, és azt mondják, sokkal takarékosabb, mint a jó öreg Ford Crown Victoria. Ez persze még nem jelenti, hogy népszerű lesz az egyenruhások körében.
A nagy SUV-ok piaca egyre zsúfoltabb, így a Mercedes lépéskényszerbe került. A válasz az új kihívásokra itt látható: a hivatalos bemutató előtt röviddel kiszivárgott néhány kép az új modellről.
Hosszú évtizedekig csak a Mazda próbálkozott a Wankel-motor életben tartásával, miután a 70-es évek közepén több autógyárat is anyagi romlásba döntött a látványos, de kiforratlan megoldás. Ma már a Mazda sem gyárt ilyen motorokat – bár ígérgeti, hogy egyszer még visszatérnek az RX modellek – viszont egy német cég megpróbálkozik a lehetetlennel.
Egy sima háromajtós kompaktot nem egyszerű eladni manapság. Mindenki tudja, hogy nehézkes a beszállás, és egyáltalán, a hátsó üléssorok elérése, így a többség inkább ötajtóst vesz – hacsak a háromajtós nem nyújt valami többletet. Ezt a logikát követhette az Opel is a GTC megtervezésekor: gyakorlatilag új modellt terveztek az Astra alapjaira.
Miről beszélünk? Egy álomról. A neve Tesla Model S, és a készítői szerint forradalmasítja majd az autóipart. Mi egyelőre kételkedünk, de egy ilyen formával biztosan lesz néhány vásárló, aki megtér a villanyautósok táborába, pusztán esztétikai alapon.
A Suzuki nemigen kínál semmit, amiben négynél többen kényelmesen elférnek – talán a méregdrága Kizashit kivéve – pedig szükség lenne rá, különösen olyan piacokon, ahol viszonylag kis autókat használnak családi járműként. Ezért kezdtek az R3 fejlesztését, amely méretben leginkább talán az Opel Merivára emlékeztet.
Majdnem két éve, hogy a Mini kiállított egy tanulmányt, az alapmodell testével, és egy fura, fordított sapka-forma tetővel. Aztán nagy csend lett, mintha elfeledkeztek volna az egészről, így joggal reménykedtünk, hogy átgondolják még az esetlen ötletet, de nem így lett. Most gyári kémfotós előzetessel nyomasztják a külvilágot, és úgy látjuk, a sapka maradt.
Az orra a Jettáé, a maradék nagyrészt Skoda Octavia – nem sejtettük, hogy ilyen állat létezik, de a moduláris autóépítés csodákra képes. Persze valószínűtlen, hogy sorozatgyártmány lenne belőle – sokkal valószínűbb, hogy kísérleti célokat szolgál.
A BMW szoktatja a közönséget az új kompakthoz, amelyet szeptemberben tapogathatunk meg először a Frankfurti Autószalonon. Amit a neten keresztül közölni lehet, azt mind elárulták már most.
Vészesen közeleg az idei Pikes Peak-i hegyiverseny. A Dacia után most a viadal egy legendája, Paul Dallenbach leplezte le a csúcshódításra készült autóját.
Mikor elsuhan az embernek olyan érzése támad, mintha egy felhúzható játékegér tapadna az aszfaltra. Jobban megnézve azonban a Schumacher Mi3 névre keresztelt rádiós távirányítású kisautó sokkal inkább hasonlít egy speedboatra, vagy rakétára, mintsem egy kisegérre.