A japán bemutató után végre Európában is leleplezték a Toyota Yaris 2012-es, harmadik generációs változatát. A kisautó a cég francia üzemében készül és még idén nyáron megtölti majd a bemutatótermeket.
A Ford bejelentette, hogyan alakítja át európai gyártását. A spanyolországi Valenciában, ahol a C-Maxok készülnek, hamarosan a Transit Connect és a Kuga utódját is gyártani fogják. Saarlouis (Németország) változatlanul a Focus-gyártás központja marad, olyannyira, hogy 2012 végétől az elektromos Focus is itt készül majd. Kölnben a Fiesta-gyártása zajlik, ez 2012-ben kis faceliftet kap, pár hónapon belül megkezdik az egyliteres, háromhengeres turbómotor szériagyártását. Romániában, az ex-Oltcit-Daewoo üzemben, Craiovában 2012 elején startol a B-Max, azaz a kis egyterű, amit hamarosan egy másik, meg nem nevezett kisautó gyártása követ, és ezzel itt véget is ér a Transit Connect romániai karrierje.
Autóban próbált autót hazavinni két kazah férfi Németországból, hogy megspórolja a szabályos, traileres szállítás költségét. A szállításhoz egy nagyobbacska furgont néztek ki, amelynek rakterébe azonban nem fért be a Mazda 626-os széltében. Kis tanakodás után puhára bélelték a furgon padlóját, és néhány barátukkal berakták az autót, az oldalára állítva.
Az alapmatracnak köszönhetően még csak meg sem karcolódott a kocsi, igaz, az út nem tartott Kazahsztánig. A furgon annyira nehezen bírta a terhet, hogy képtelenség volt egyenesben tartani és még német földön véget ért az autóautóztatás. A bargtheidei rendőrségnek tűnt fel a girbe-gurba haladás, ezért megállították. A rendőrök nagyon elcsodálkoztak, hogy az autóból autó került elő. Elkobozták mindkettőt, és a két kazah csak akkor kaphatja vissza az autóit, ha megfelelő szállítójárművel állnak elő - adta hírül a brit Metro újság.
A BMW hivatalosan is bemutatta az M5 új generációját, amely az új, F10-es szériára épül. Sok újdonság nincs, a típusról igaznak bizonyultak az előzetes információmorzsák. Az M GmbH. harmadik turbómotoros modellje, az X5/X6 M és az 1 M után. A M5-ösnél eddig szokatlan, hogy egy nagyszériás motor az alap, eddig teljesen önálló blokk készült hozzájuk.
A Volkswagen egy új megállapodás alapján évente 110 ezer autót, VW és Skoda modelleket gyártat majd az orosz GAZ autógyár egyik üzemében az orosz piacra – közölte kedden a Volkswagen Wolfsburgban.
2008 január 7. és december 22. között gyártott Mazda3 és Mazda3 MPS modelleket hív vissza a Mazda Motor Europe az ablaktörlők hibája miatt. A közleményből kiderül, hogy az ablaktörlőmotor földelése oxidálódik, mivel beszereléskor deformálódhatott maga a lemez.
Amióta 2009-ben bemutatták a Swift konnektoros hibrid változatát a Tokiói Autószalonon, nem hallottunk róla. Valószínűleg ismét a japánok híresen szigorú titoktartása van a háttérben, mivel a legfrissebb információk szerint két év múlva már a szalonokba kerülhet a farkincás Suzuki.
Július elsejétől akár 300 ezer forintos bírság is járhat gyorshajtásért, ittas vezetésért, a biztonsági öv becsatolásának elmulasztásáért, és a piroson áthajtásért is. Ez utóbbit a járőrök a gyalogosok esetében is figyelik, akik szintén magas, 30 ezer forintos bírságra számíthatnak.
Pont ötven évvel ezelőtt vette meg a Mazda a Wankel-motor licencét attól az NSU-tól, amely később beolvadt az Audiba. Most revansot vehetnek a legújabb fejlesztésükkel: a lézergyújtás iránt állítólag élénken érdeklődnek az ingolstadtiak.
A fotókat ugyan nem pótolják a vázlatok, de ezek alapján már el tudjuk képzelni, hogy a BMW négyajtós kupéja hogy fog kinézni. A Mercedes CLS konkurensének szánt Gran Coupé lényegében a 6-os sorozat négyajtós változata lesz.
A Daimler AG. csúnyán mellényúlt, amikor a Mercedesnél nagyobb presztízsű márkát alapított: a Maybach a kezdetek óta mintegy egymilliárd euró veszteséget hozott, így Stuttgartban nem szívesen költenek a további fejlesztésre. Felmerült, hogy megszűnik a márka, de van még egy utolsó lehetőség, ha a brit Aston Martin hajlandó segíteni.
A legtöbb Samsung-típusnak ma már van Renault-megfelelője: az SM3-ast Renault Fluence néven ismerjük, az SM5-ösből pedig Latitude lett. Az SM7-es azonban messze túlmutat a Renault megszokott keretein.
Vége lehet a Saab körüli drámának: egy második kínai vállalat is beszállt a svéd autógyár tulajdonosába, a Spykerbe. A két kínai cég így többségi tulajdont szerzett – elvileg akár vihetik haza a gyártósorokat.
Nyolc óra alatt 4 918 autót mostak le a Carstar autószereléssel és javítással foglalkozó vállalat munkásai. Az Egyesült Államokban, valamint Kanadában tevékenykedő lánc 140 telepén egy időben mosták az autókat, így születhetett meg az új világrekord.
Nem először fordul elő, hogy komoly balesettel végződik egy utcai gyorsulási verseny Moszkvában. Ezúttal egy Lada, és több ártatlan járókelő bánta a felelőtlen játékot.
Még csak hetek teltek el a 2012-es Beetle leleplezése óta, de a VWvortex máris előáll egy RS változattal.
Csúnyán összetört egy F430-as Spidert tulajdonosa Belgiumban. Nem tudni, mitől borult fel, bár a jobb elején levő sérülés úgy néz ki, mintha az egyik út menti oszlopot találta volna el. A belga rendszámos Ferrari a tetejére borulva, kerekeivel az ég felé várta, hogy visszaborítsák.
„Utak? Ahova megyünk ott nincs szükség utakra” – hangzik a legendássá lett mondat. Sokan, sokszor használták már a Vissza a jövőbe-trilógia dokijának gúnyos megállapítását, mely egy egyszerű utalás volt arra, hogy még a kerekes járművek felett is eljár egyszer az idő.
Alapjaiban változtathatná meg a közlekedést az ausztrál Chris Malloy különös találmánya. A propellerekkel a föld felett lebegő egyszemélyes jármű ötlete ugyan nem új, de a Hoverbike lehet az első, amely tényleg közel kerül kereskedelmi szintű gyártáshoz.
A Vissza a jövőbe-trilógia, valamint több kisebb-nagyobb film után most egy sörreklámban kapott szerepet a DMC-12-es.
Az ausztrál Hahn sörmárka a férfiasságot, vagy legalábbis annak konvencióit igyekezett kiemelni ebben a reklámban. A zseniális képek egy üzemet mutatnak be, melynek minden négyzetméterén tombol az erőszak. A DeLorean-ból Monster Truck lett, ő a sörgyár motorja, aki rabként húzza az igát, miközben vaskos kampók bilincsként fogják a tetőszerkezethez.
Egy éve, hogy az utolsó Hummer is legördült a gyártósorról, véget vetve a túlméretezett benzinfalók korszakának. Ezt a modellt látva naivan azt hihetnénk, hogy hosszú bűnbánással telt ez az időszak, és a tisztítótüzet is megjárva végre – ha átméretezve is de – visszakapjuk a legendás márkát.
Óriási bukást úszott meg sértetlenül Allan McNish, valamint azon fotósok hada, akik a verseny egyik leglátványosabb pontjáról, a Dunlop-kanyarból figyelték az eseményeket.
A Le Mans-i 24 órás kétszeres győztese, valamint Anthony Beltoise, Jean-Pierre Beltoise Forma 1-es legenda fia egy lekörözés alatt ütközött össze. McNish Audija 200 kilométer/óra feletti sebességnél, irányíthatatlanul csapódott a védőkorlátnak, és csak centimétereken múlott, hogy az R18-as nem bukott át rajta, ráesve az ott álló fotósokra. Sokkoló képek a viadal első órájából.
Még az utca túloldalán épp az ötödik generációs Camarók készülnek, szemben a gyárral, egy méretes parkolóban gyűlnek a büszke Chevy-tulajdonosok.
78 100 eladott személyautóval a gyár történelme legjobb májusát teljesítette az idén. Az Octavia a legkelendőbb, de jól fogy a Fabia is.
Tavaly ilyenkor a limitált kiadású szürke M3-as után hullajthattunk könnyeket, most pedig a hasonlóan látványosra sikeredett fekete utód szorongatja a szívünket.