Már lezárt ügynek tűnt, hogy 2013-tól a Formula 1-ben 1,6 literes, négyhengeres, turbófeltöltős motorok lesznek, de a motorbeszállítók olyan hangosan tiltakoztak, hogy az FIA is meghátrált. A négyhengeresek helyett most a V6-osokat próbálják nyomni, de úgy tűnik, a jelenlegi V8-asok kaptak legalább még egy évet.
Amikor az M5-ös tanulmányautó bemutatójára pár pillanatra begurultak egy furcsa M3-as limuzinnal, már beindult a pletykagyár. A találgatásnak vége: a nürburgringi 24 órás versenyre elhozzák a különleges kiadás szériaváltozatát.
A nürburgringi 24 órás versenyen láthatjuk először a hülye nevű, de pofás új Toyota roadstert.
Fizetésképtelen a Saab, kínai cégekhez fordul segítségért.
A Nürburgringen kapták el a kémfotósok azt a Fiesta ST-t, amely gyakorlatilag nulla álcázással rótta a köröket. Egyedül azt a részét maszkolták el, amely speciális, vagyis nem azonos a normál változatokéval: a hűtőmaszkot és az alsó légbeömlőt. Bár, aki nézett mostanában ralit, az el tudja képzelni ezt a részt is.
A nagy autógyártók imádják az évfordulókat. Persze a kicsik is, de a BMW inkább az előbbi csoportba tartozik, így komoly izgalmakkal jár, ha bejelentik, hogy különleges modellel ünneplik meg mondjuk az eredeti BMW M3 Coupe negyedszázados fennállását.
Valószínűleg érzik a BMW-nél, hogy a Mini Coupé pengeélen táncol, főleg a formaterv miatt. Talán pont ezért húzódott ennyire el a média és a közönség meggyúrása: tanulmány, ilyen rajz, olyan rajz, másik tanulmány, gyári kémfotó - ez utóbbi eleve abszurd, hisz a kémeket eleve kirúgják a gyárból nem?
De most ennek vége, megszületett, itt van. Hölgyeim és uraim, a Mini Coupé!
A Honda és a Mugen úgy látta, kicsit fel kell rázni az állóvizet. Mivel a CR-Z csak a formájában hasonlít a CRX-re, sok emberben csalódást keltett a hibridautó teljesítménye. Nos, azt a bátor lépest nem tették meg, hogy kihagyják a fenébe azt a 10 kilowattos villanymotort, amely valójában csak arra jó, hogy kisebb legyen Magyarországon a regadója, de azért bíztató lépés is történt. Az 1,5 literes benzinmotorra ugyanis ráakasztottak egy turbót, és természetesen elvégezték az összes módosítást, ami a megnövekedett erők és nyomások miatt szükségesek voltak.
A B osztályról már viszonylag sok fénykép látott napvilágot, szemben a műszakilag rokon A osztállyal. A legfrissebb fényképeken jól látszik, hogy valóban megváltozik a típus jellege, és sokkal földszintesebb lesz a jelenleginél, mivel a Mercedes új elsőkerék-hajtásos platformjára épül a régi szendvicsszerkezet helyett.
Németországban csúcsra emelkedett az új autók ára egy hétfőn bemutatott felmérés szerint. A január-májusi időszakban egy új kocsiért átlagosan 25740 eurót (6,9 millió forint) kellett fizetni. Ez minden eddiginél több, a tavalyi átlagot pedig 3,3 százalékkal haladja meg - mutatta ki a gyártók listaárai alapján a Duisburg-Essen egyetemen működő autóipari kutatóintézet (CAR).
Ráadásul a kereskedők kevesebb kedvezményt adnak, a várakozási idő pedig egyre hosszabb. Azonnali szállításra már szinte nincs is kocsi, egyes különleges modellekre pedig rekord hosszan, 7,5 hónapig kell várni.
A legtöbbet, 41065 eurót a Mercedesekért kell fizetni. A Kecskeméten gyárat építő Daimler autói így 7,4 százalékkal drágultak tavalyhoz képest.
Az átlagos eladási ár alapján felállított rangsor végén a Smart áll, a kisautó 11847 euróba kerül, ami 22 euróval - 0,2 százalékkal - több a tavalyinál.
A legnagyobb mértékben a rangsor utolsó előtti helyén álló Dacia modelljei drágultak. A Renault román érdekeltségének gyártmányai átlagosan 12121 euróba kerültek a január-májusi időszakban, ami 12,7 százalékkal több a tavalyi átlagnál.
A kutatóintézet 1980 óta vezet statisztikát az újautó-árak németországi alakulásáról. Akkor - mai árakra átszámítva - 8420 euróba került egy új kocsi. 2000-ben már 20410 eurót kellett fizetni egy új autóért az időközben újraegyesült Németországban.
A meghatározó tendencia az árak emelkedése. A legnagyobb törést a trendben a 2008-ban elmélyült világgazdasági válság okozott. A krízis hatásainak enyhítését célzó úgynevezett roncsprémium - közpénzből finanszírozott autóvásárlási támogatás - hatására 2009-ben 12 százalékkal - 3 ezer euróval - csökkentek az árak a CAR adatai szerint.
Sanghajban, az automobilizáció kordában tartására korlátozzák a forgalomba helyezhető magánautók számát. Májusban 9000 új magánautónak adtak rendszámot, viszont erre több, mint 22 ezren áhítoztak. Az egyszerűség kedvéért az igénylők licitálhatnak a rendszámra, annak tudatában, hogy 40 százalékuk biztos nem helyezhet forgalomba új autót. A májusi adatok döbbenetesek: a licitek átlagértéke körülbelül 1,4 millió forintnak megfelelő jüan, ami eddig rekordnak számít.
Sanghaj egyébként nem az egyetlen kínai város, ahol hasonló korlátozásokat vezettek be. Pekingben, ahol már nemcsak az elviselhetetlen méretű dugók, hanem a környezetszennyezés miatt 2011-től limitálták a forgalomba helyezhető új autók számát, havi húszezerre. Holott 2010-ben a kínai fővárosban 900 ezer új autót adtak el – vagyis óriási érvágás ez az autókereskedelemnek. Azonban Pekingben nem licit alapján dől el, ki kaphat rendszámot, hanem sorsolással, és nemes egyszerűséggel megbüntetik azt, aki nyer, de mésgem vesz új kocsit. A sanghaji összeg mindenesetre nagyon durva, hisz arrafelé már egészen autószerű készülékeket adnak egy rendszám áráért..
Ha hamarabb körbeér a Hockenheimringen, mint a Porsche 911 Turbo (1:14,6 perc) és a Ferrari California (1:13,5 perc), kijelenthetjük, hogy gyorsabb? Az AC Schnitzer szerint, akik a Mini New Eagle tanulmányautót (1:13,371 perc) építették, természetesen igen a válasz, de azért nem nehéz elképzelni olyan helyzetet, ahol csúnyán otthagynák a nagyfiúk az apró méregzsákot.
Felemás hétvégéje volt Michelisz Norbinak a túraautó világbajnokság brnói futamán. Szombaton mindkét időmérőn gyors volt, meg is szerezte mindkét versenyre az ötödik rajtpozíciót, de nem sokáig örülhetett: az esti mérlegelésnél kiderült, hogy a két héttel ezelőtti, Hungaroringen történt ütközése után Brnóban kapkodva összerakott BMW tizenkét kilóval könnyebb a megengedettnél. Ez azt jelentette, hogy mindkét vasárnapi futamon a mezőny végéről kellett indulnia.
Tudtuk, hogy vannak még tartalékok az 1-es M Coupé turbós hathengeresében, mégis meglepő, hogy ilyen könnyen fel lehet pöckölni 450 lóerőre.
Irv Gordon 1966-ban vette meg a Volvóját, miután két megbízhatatlan Chevrolet-ben csalódott. Miután elhozta a kereskedőtől, az első 48 órában 2400 kilométert sikerült beletekernie. A lendület mostanáig tart: a típus ötvenedik születésnapján 4,6 millió kilométeren áll a P1800S órája.
Tudjuk, hogy a Mégane RS az egyik leggyorsabb kompakt, és hogy az R26R változata pimaszul gyorsan körbeért három éve a Nürburgringen, egy 8 perc 17-es köridővel. Erre vert rá további kilenc másodpercet a legújabb Mégane RS 265 Trophy, amivel nem akármilyen ellenfeleket szégyenített meg.
A Factory Five 818-as számmal jelölt projektje szinte már túl jól hangzik, hogy igaz legyen. A Subaru WRX technikáját felhasználva építenek egy kétüléses, csővázas sportkocsit, amely a közölt adatok alapján nemcsak körbeautózza a donorautót, de szemtelenül olcsó is.
Minden autómárkánál előfordulnak visszahívások – amíg nem túl gyakoriak, még jót is tehetnek a gyártó hírnevének, hiszen elmondhatja a cég, hogy törődik ügyfeleivel. Presztízsmárkáknál azonban inkább rongálják a gyártó által felépített szobrot, főleg, ha a kerékrögzítésről van szó.
Sok képet láttunk már a Pikes Peakre épített Duster formájú csővázas célgépről, de egy versenyautónak nem a szépség a legfőbb erénye. A nemrég nyilvánosságra hozott videón meggyőződhetünk arról, hogy nem csak számokkal riogat a csúcsdöntésre épített kék Dacia.
Az Alpokban kapták lencsevégre az új Volkswagen Passat CC-t – a bőséges álcázás tengernyi változtatást sejtet. Sajtóhírek szerint az új négyajtós kupét tipikusan azokkal a dizájn elemekkel frissítik fel, melyek a VW jelenlegi modelljeinek is karaktert kölcsönöznek.
Jogtalanul panaszkodunk, hogy Budapesten elviselhetetlen a közlekedés. Az európai nagyvárosok között fővárosunk nem áll rossz helyen a dugórangsorban - legalábbis a TomTom felmérése szerint.