A német gyártó elárulta, hogy a 2012 decemberében beinduló új üzemrész háromféle motorcsaládot állít majd elő - várhatóan most is itt gyártják majd azokat a motorokat, amelyek iránt igazán nagy igény mutatkozik.
Kellett egy nagyon gyors autó, fillérekből, kevés fejlesztéssel, amellyel versenyeket lehetne nyerni. A Seat mérnökei nem vacakoltak költséges, csúcstechnikás motorfejlesztéssel, vagy komplikált hajtással, inkább két szériamotort gyömöszöltek egy kisautóba. Ez lett az Ibiza Bimotor.
Sokkal több lesz a büntetőpont, nagyon drága lehet a bekötetlen biztonsági öv, és külföldi rendszámmal is nehezebb lesz megúszni a büntetést.
Az angol sportkocsigyár nehéz helyzetbe került, miután a Ford kilépett mögüle. Hiába korszerűek az autóik, ha műszaki fejlesztésre alig jut pénz - ennek ellenére most úgy néz ki, megtalálták a megoldást. Összeszedték a modellváltáshoz szükséges anyagiakat, és van új, erős partner is, így jövőre kezdődhet a munka.
Amikor először próbáltuk az Audi újkori öthengeresét, kicsit sajnáltuk, hogy csak a TT RS-be szerelik. Szerencsére rájöttek Ingolstadtban, hogy a brutális motor más kaszniban is jól mutat, ezért az RS3 után hamarosan a Q3-as is megkapja.
Aki arra tippel, hogy Bruce Wayne márkahű, nyert. Igaz, az előző Lamborghini jobban passzolt a szerephez - végülis a Murcielago jelentése denevér - de úgy néz ki, a képzelt világvárosok képzelt moguljai is ragaszkodnak a megszokott luxushoz.
A Toyota már megint visszahívást kénytelen szervezni, ám most ráadásul a legrdágább benzin-elektromos típusok némelyikével van probléma. A Toyota Highlander Hybrid nálunk ugyan nem volt kapható, viszont a Lexus RX400h igen.
Valószínűleg az év legjobb reklámja volt a VW mini Darth Vaderes klipje , de nem biztos, hogy ez igazán jól jön az autógyártónak. A környezetvédők megpróbálják saját fegyverével legyőzni a Volkswagent, az ügyes hirdetés újraforgatásával.
A legtöbb szupersportkocsi Európában, Észak-Amerikában vagy Japánban készül, de ez nem jelenti, hogy másutt ne próbálnának ilyeneket építeni. A Joss Developements Ausztráliában fejleszti a JP1-est, amely az eddig napvilágot látott információk alapján félelmetes ellenfele lehet bármelyik, manapság gyártott utcai sportkocsinak.
Az E85 épp csak elkezdett terjedni Magyarországon, de véget is érhet rövid karrierje, ha a jövedéki adóját drasztikusan megemelik. Egy liter a 85% alkoholt és 15% benzint tartalmazó üzemanyagból 280 forint körüli áron kapható, de pillanatnyilag egyáltalán nem kell utána jövedéki adót fizetni.
Egy ósdi hagyománnyal kezdődött: jó fél évszázada még mindenki a nemzetének megfelelő színben versenyzett. Az olaszok vörös, a németek fehér, a britek zöld, a franciák kék autókat küldtek a versenypályára, és mivel a Ferrari is ott szerezte a hírnevét, a legolaszabb sportkocsigyár utcai autóinak nagy része is vörösben készült. Mostanra azonban elkopott ez a szokás is: a maranellói sportkocsik többsége már nem piros.
A japánok új programot hirdettek a tervgazdálkodás jegyében. A Power 88 fantázianevű haditerv célja, hogy a Nissan a nagyok között versenyezhessen: a GM, a Toyota és a Volkswagen utolérése a cél. Ilyen világuralmi tervezete persze mindenkinek van, de a Nissannál láthatóan elég komolyan gondolják a dolgot.
A héten megjelentettünk egy kémfotó sorozatot az új mini egyterűről. A képeken feltehetően a 2014-ben debütáló modell szerepelt – erre a hírre érkezett Tamás levele.
Eddig szinte észre sem vettük, hogy létezik a Renault Koleos. Eleve nem túl gyakori, de amúgy sem különösebben feltűnő jelenség, a Renault azonban megpróbál még egy esélyt adni a kompakt SUV-nak, mielőtt lemondana róla.
Európában sem panaszkodik az eladásokra a Chevrolet, de Észak-Amerikában a Cruze lett az év meglepetése. Részben a japán földrengés miatt lassan termelő japán konkurensek miatt ugyan, de ez lett az elmúlt hónapok legnépszerűbb kompaktja az Egyesült Államokban. Ezen felbuzdulva a GM rátesz még egy lapáttal, és elkészíti a kupé változatot, már ha igazak a legújabb pletykák.
A francia állam a Renault-tól vásárolja nagyméretű autóit - ami természetes, hisz sokáig Franciaország volt a gyártó legnagyobb részvényese, és a hagyomány az hagyomány - de most hiába várják, hogy a Vel Satisok, Espace-ok és Lagunák helyére új modellek érkezzenek. Az autógyártó a válságra hivatkozik, de így könnyen elveszítheti a biztos megrendeléseket, és a velük járó presztízst.
A Suzuki család öt tagja ült tárgyalóasztalhoz a Fiat vezérkarával, hogy megszerezze az olaszok legújabb dízelmotorját egy egyelőre ismeretlen típus számára. Sikerrel jártak.
Új tervet készítettek Ingolstadtban a következő kilenc évre, elképesztő növekedési célokkal. Csodálkoznánk, ha sikerülne, bár semmi nem lehetetlen.
Nincs több találgatás: a védjegy-kérelemhez csatolt rajzokról egyértelműen kiderül, milyen lesz az új Fiat kisautó. Lehetne benne több fantázia, de ettől még lehet sikeres.
Az autó szimmetrikus, legalábbis a legtöbb ember fejében annak kell lennie. Ezzel a konzervatív nézettel szembesült most a Hyundai is, a vadiúj Veloster kapcsán.
A Cadillac rég vert helyzetben van. A Mercedes, a BMW, az Audi és a Lexus mellett szinte eltűnt a nemzetközi luxusautó-piacról, és Észak-Amerikában is épp csak tartja a lépést a külföldi konkurensekkel. A General Motorsnál azonban nem nyugszanak bele a kudarcokba: most épp alul próbálják kikezdeni a konkurenciát.
Ez az SX4-es persze csak nevében emlékeztet utcai névrokonára, de ennyi elég is, hiszen a hétvégi győzelem révén a típusjelzés halhatatlanná vált. A világ talán legerősebb Suzukija ugyanis rekordot döntött: tíz percen belül száguldott fel a Pikes Peakre a világ leghíresebb hegyi versenyén.
Németországban sikerült lencsevégre kapni ezt az erősen elmaszkolt BMW tesztautót. A jelenlegi hírek szerint ez nem más, mint a 2014-re tervezett BMW mini-egyterű. A 4.2 méter hosszú autó magasabb üléspozíciót kínál öt utasának, de a motorválasztékról még kevés hír van. Annyi bizonyos, hogy a csúcsverzió kétliteres turbó lesz.
II.Albert monacoi herceg és menyasszonya, Carlene Wittstock kérésére a belga Carat Duchatelet építette ezt az egyedi, landaulet-karosszériás Lexus LS 600h-t. Mivel japán csúcstechnikáról van szó, nem lett volna elég nekiesni egy körfűrésszel.
Senki sem hitte, hogy el fog kelni az összes Bugatti Veyron 16.4, de hét év alatt sikerült mindet eladni. Az utolsó Bugatti Veyron 16.4-et európai tulajdonosa valamikor ősszel veheti majd át.